Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dragon

Fiat / Lancia / Alfa - dimenzije felni i guma

Recommended Posts

43 minutes ago, ISV_01 said:

stavise auto ti je visi sa 17r felnama (cvrstina same felne i njena dimenzija + visi pritisak pneumatika) od 15tice

Auto je visi sa fabrickom 185/65/15 dimenzijom, gledas poluprecnik felne+visinu boka gume. Ukupan precnik sa fabrickom 185/65/15 je veci za 0.6 cm, znaci teoretski visi klirens za 0.3 cm.

Ako se gleda uza i niza 175/65/15, razlika u klirensu je identicna, ali u korist 17''. Tako da zavisi i sa kojom 15'' se poredi.

Visina boka 205/45/17 gume je samo 9.2 cm (pa se i duva na par desetih visi pritisak), sirina 2  do 3 cm veca, ne treba zaboraviti i da je 17'' felna pola cola sira. Uz ET koji je slican, tocak je zbog sirine gume i felne izbaceniji. Summa summarum, standardno se dobija preciznija voznja, tvrdji, stabilniji i lepsi auto. Mane na nasim oranicama su neudobnija voznja, nosenje po kolotrazima, cena guma je obicno na strani manje dimenzije... Ne treba zaboraviti da se sa 17'' u ovom poredjenju dobija i tezi kompletan tocak, tj. veca neogibljena masa, a na nekom anemicnom motorcicu i losije ubrzanje. O estetici ne treba uopste ni govoriti, guma balonjara.

Pa sta je kome bitno, u to vec ne ulazim, cisto argumenti za i protiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doktor Ivan kad objasni, nema dalje. :)

Pa dobro, ako je razlika u 3 milimetra, ne deluje mi da će biti značajna u smislu rizika po karter i sl. oštećenja. Mislim da neću da menjam do daljeg felne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je, Ivan je lepo objasnio...ja sad imam 16" u fabrickoj dimenziji a zimske su mi 15" isto u fabrickoj dimenziji, razlika skroz zanemarljiva po obimu, visini i udobnosti ali izgled znatno bolji sa 16 iako mi fabricki ide 17" tocak ali nije stigao sa autom pa se mislim da predjem na 17 ako nadjem one koji zelim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

I to jos sve samo na papiru. Jer gume variraju po stvarnim dimenzijama u odnosu na to sto pise i kod balonastih je to cesto izrazenije da su manje nego sto pise, uz to se na manji pritisak u globalu duvaju, sa meksim bokovima, tako da efektivni poluprecnik tocka cesto bude primetno manji kad se guma sabije od tezine auta nego kod nizeg profila. Iako stoji da je visi bok u globalu meksi, treba znati i da sira guma isto tako ima pozitivan efekat po udobnost, a veci efektnivni precnik isto utice pozitivno i na udobnost i na performanse. Takodje tezi tocak ne mora biti automatski losiji po ubrzanje, jer iako je mozda felna teza, ne mora da znaci da je i guma teza (naravno zavisi od slucaja do slucaja i nisu ni sve gume iste tezine iako su iste dimenzije), a sto je masa veca dalje od centra tocka, to je veca inercija i veci negativan uticaj. Ja sam sa svojih "tockova" skinuo prakticno 3.5kg ako se dobro secam, najvise uklanjanjem celicnih adaptera i nesto laksim felnama (zbog dizajna najvise u srcu), ali sam stavio siru felnu (verovatno teze bure) i gumu i u smislu ubrzanja prakticno sam na nuli.

 

Najoptimalniji profil gume sto se mene tice je neki oko 100mm, ok vizuelni izgled, najbolji kompromis performansi i udobnosti. Ako ide 205/45 R17, onda mogu shvatiti prelazak na neke 205/50 R16. ali prelazak na 15ke je po mom misljenju bas spadanje sa konja na magarca u svim aspektima sem nekog povecanja udobnosti koje ne bi bilo drasticno primetno u odnosu na 205/50...

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da je ovo iznad teoretski, poenta je bila da su razlike male. Fabrika tako i projektuje da obim 15'', 16'', 17'', 18'' bude vrlo slican. U Compact klasi koju vozim, recimo 195/65/15, 205/55/16, 225/45/17, 225/40/18... A na nama je da biramo odnos precnika/sirine felne i visine/sirine gume, u zavisnosti od nasih potreba i ukusa (performanse, udobnost, izgled, cena guma...).

A u praksi, ne samo da postoji pomenuta razlika u odstupanju visine razlicitih profila od teorije. Vec je to vrlo primetno i u okviru bukvalno iste dimenzije guma, naduvanih na isti pritisak. Razlicita tvrdoca bokova, konstrukcija... Du*e i glava su neka kineska kamenjara koja izvaljuje plombe, u poredjenju recimo sa touring Continental gumom (recimo PremiumContact), udobnom, sa tankim i mekim bokovima. Ili i kod samih premiuma, recimo Pirelli P7 Cinturato koja je tvrdja i na kojima auto vrlo malo "radi" preko bokova ili Dunlop Sport BluResponse koja je mekanija, primetno "spljeskanija" na istom pritisku...

Sto se tezine tice, naravno da pricam o tezini felna+guma - a kod Fiata su fabricke felne poprilicno teske, primetno je vec i kad ih nosis pri zameni setova, a kamoli kad se stave na vagu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tražio sam info na koliko je najbolje držati pritisak u ovim gumama i natrčao na neki dokument Continental-a gde se pominje sličan model - Evo sa istim motorom 1.3 55kw, i preporučeno je za puna kola pumpati na 2.5 prednje i 2.4 zadnje. Kapiram da je ok i sve četiri na istu vrednost od 2.5 ili 2.4. Jel to u redu, tj. optimalno za 205/45/17? Drugo, zna li ko da li se i koliko povećava potrošnja goriva na ovim gumama u odnosu na 185/65/15? Najzad, da li ja po nečemu mogu da prokljuvim da je auto fabrički izašao sa sadašnjim felnama r17?

Edited by pilgrim011

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, pilgrim011 said:

Tražio sam info na koliko je najbolje držati pritisak u ovim gumama

Gledas fabricku preporuku i ne lomis glavu. Nadjes korisnicko uputstvo i sve pise. 

51 minutes ago, pilgrim011 said:

Najzad, da li ja po nečemu mogu da prokljuvim da je auto fabrički izašao sa sadašnjim felnama r17?

Eper. (pise tacno sa kojim setom je izasao tj dimenzijom felne). 

 

52 minutes ago, pilgrim011 said:

Drugo, zna li ko da li se i koliko povećava potrošnja goriva na ovim gumama u odnosu na 185/65/15? 

Nekih 1-2dl, krajnje zanemarljivo u odnosu sta dobijas. Imaj na umu i oblik sare pneumatika, pravilna napumpanost, podesen trap, vesanje, spustenost auta (aerodinamika i sl) utice na potrosnju (gledano samo vezano za gume i vesanje, bez ostalih parametara voznje). 

 

Mislim da bi zaista trebalo da batalis prelazak na 15 ako ni zbog cega drugog, onda zbog izgleda krofni na autu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Imas nalepnicu kad otvoris vrata gde pisu pritisci u gumama, kod mene ako se ne varam pise 2.4-2.4 za 17" a 16" pumpam na 2.2-2.0 sad.

Cisto sumnjam da je izasao iz fabrike sa ovom dimenzijom tocka, event. sa nekom 16"

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Razmisljam da stavim na Punta za letnji set gume 215/45 r17 umesto fabricki preporucenih 205/45 r17, posto nigde ne mogu da nadjem Savu u dimenziji 205. Je li imao neko iskustva sa ovim? Racunam da ne bi trebalo da ima nekih problema posto istu dimenziju guma nosi i Punto Evo Abarth.

Felne na koje idu gume su fabricke od Punta Eva Sport, 6.5J i ET46.

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 hours ago, Nikola031 said:

Racunam da ne bi trebalo da ima nekih problema posto istu dimenziju guma nosi i Punto Evo Abarth.

Nece verovatno imati problema sa samom dimenzijom gume, 1 cm je sira, uz 0.45 cm visi bok.

Ali mi se "ne svidja" sirina felne od samo 6.5''. To je tek 16.5 cm, a planiras 215 gumu. Verovatno je na Abarthu sira felna, mozda bar 7''?

Mislim, tehnicki i to moze, ali da guma ne bude preterano bokasta i "ljuškava" na tako uskoj felni? Secam se da je na Stilu na 6.5'' felnu isla 195 guma i to je bio neki OK odnos.

Kacio sam ranije X puta, evo ti pa pogledaj kako (teoretski) izgledaju odnosi sirine felne i gume. Sto ne znaci da ne mozes da probas drugacije:

 

W74RVviT.png.8a92bebcef8a385c66262bc7f46392c9.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

0.45CM ne mm tj 4.5mm visi bok ;) 6.5 inca jeste 16.5cm ali to je izmedju rubova felne, a ne do spoljnih ivica rubova, a guma je upustena tamo gde je navucena na felnu u odnosu bok. Za neku precizniju meru najbolje dodati jos 1 inc tj 2.5cm za pravi odnos sirine gume i sirine felne jer spoljna ivica felne/ruba i to je ono sto nas kao krajnji rezultat interesuje, tako da 6.5 inca treba posmatrati kao 19cm. I onda sama tabela ima takodje vise smisla zasto su 185 i 195 idealne dimenzije. Ali kad uzmemo u obzir koliko se krade na modernim gumama po pitanju sirine, nekad i te idealne mere budu strecovane.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, YUgisa said:

0.45CM ne mm tj 4.5mm visi bok ;)

O cemu ti pricas, covece :P .

Ispravio sam gore, moj lapsus u brzini (napisah mm umesto cm), hvala za sugestiju ;)

Tj. razlika u visini izmedju dve gume je teoretski 1cm x 0.45. Razliku od 0.45 mm ne bi ni primetio :D .

Naravno da je sve iznad teorija i da u praksi moze da varira. Ali cisto treba imati i neku osnovu i znati sta moze da se ocekuje. Moze se i probati, ali ja bih verovatno isao na siru felnu (ili uzu gumu koja je fabricki preporucena).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je sto fabricke felne od 7J postoje samo od Abarth Punta i jako su retke na oglasima. Trenutno imaju jedne i cena im je 590e :lol: Sve ostale 17" su od 6.5J, a ne bih isao na aftermarket varijante.

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, Ivan said:

O cemu ti pricas, covece :P .

Ispravio sam gore, moj lapsus u brzini (napisah mm umesto cm), hvala za sugestiju ;)

Tj. razlika u visini izmedju dve gume je teoretski 1cm x 0.45. Razliku od 0.45 mm ne bi ni primetio :D .

Naravno da je sve iznad teorija i da u praksi moze da varira. Ali cisto treba imati i neku osnovu i znati sta moze da se ocekuje. Moze se i probati, ali ja bih verovatno isao na siru felnu (ili uzu gumu koja je fabricki preporucena).

Ako sad ima 205, moze vrlo lako videti kako stoji i da li dodatnih 5mm sa obe strane gazne povrsine cini neku bitniju razliku u odnosu na to kako ce stajati guma u odnosu na felnu. Ali i 215/45 je svakako optimalniji bok gume po mom misljenju, uklapa se u 100mm plus minus 5mm kao najbolji kompromis udobnosti i performansi. Jer u toj dimenziji jos bokovi gume nisu vestacki pojacani da bi sacuvali felnu, a opet nije toliko velik profil da pliva auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Da li je greska montirati na felnu od 7j gumu 215/45/17 sa indeksom 87V, bravo mjet 16v je u pitanju? Nekako mi lepse lezi ova guma na felni od gume 225,jedino ne znam zbog nosivosti?

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Po milioniti put :) - felna nije od 7J, nego od 7''(inch). Ili sirine 7'' x 2.54 cm = 17.8 cm ("J" nije nikakva mera, nego predstavlja oblik falca).

Kada baratas pravim podatkom, mozda i uspes da uporedis sirinu felne i gume ;) .

Fizicki to komotno ide, Fiat je na 7'' felne "gurao" od 205 do 225 sirine guma. Imas i par postova iznad, kacili smo ranije takodje X puta - tabela odnosa sirine felne i pneumatika:

 

W74RVviT.png.8a92bebcef8a385c66262bc7f46392c9.thumb.png.a476f4816590d763086238e35ba306f3.png

 

Ta dimenzija je ranije isla fabricki na Stilo.

Po meni ce to jedino malo smesno izgledati na Bravu, bice pretanka guma, tj. ostace da ti zjapi izmedju gume i krila. Zbog nizeg profila, duvaces na visi pritisak, tvrdja voznja, itd...

A i ako kupujes novo, 225/45/17 je standardan profil zadnjih godina, primetno jeftiniji od drugih 17''. Licno bih se apsolutno zadrzao na fabrickom profilu ili ako vec hoces na nizi profil guma - onda colaza felne na +1, tj. 225/40/18 gume. Mozda sitno doplatis (a mozda i zaradis :) jer dosta ljudi prodaje 18'' i trazi 17''), ali je to onda prava stvar. I ta dimenzija guma je takodje bagatela u odnosu na ranije.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/24/2013 at 1:02 AM, SikterBre said:

Pošto nam u servis svakog dana dođe po jedna Panda ili Seicento u nadi da svoje točkove skinu, a da namontiraju felne od Keca ili Juga, čisto da dam informaciju da to ne može i da ne bacaju pare i ne pokušavaju to bezveze...  :up:

Mozes molim te da napises tacnu oznaku i velicinu felne koja pasuje na Seicenta sraf na sraf, ET, J, centralna rupa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rage_man

Tesko da ce ti Petar odgovoriti...

Seicento je klasican Fiatovac, znaci ono sto je standardno je PCD 4x98 i CB (centralna rupa) od 58.1 mm. Srafovi takodje, M12 sa korakom navoja 1.25 (M12x1.25).

Ono sto je promenljivo, tice se velicine/precnika felne. Obicno je isla 13'', sirine 5'' sa ET od 48 mm ili 5.5'' sa ET 45.

Pominju se i 14'', sirine 5.5'' i 6'', zavisno i od godista i opreme. Kao i 15'' od 6.5'', nisi naveo sta te tacno zanima, koje godiste i motorizacija je u pitanju...

U Korisnickom uputstvu za Sei (koje imamo okaceno i na forumu) su samo osnovni podaci o precniku i sirini felne.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Ivane, motor 1.1 gume 155 70 13, 2001g.

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...