bokija 83 Posted August 8, 2010 Pa,uptrebi mastu...Umesto da konus brezona pritiska konus rupe na felni on vrsi pritisak samo na jednom mestu.E,sad razradi scenario... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted August 8, 2010 Da bi sprečio da točkovi tresu zbog ekscentra veoma je važno da glavčina tesno naleže na rupu u felni . Ako to nije slučaj moraš imati prsten koji će to da obezbedi (može i plastičan). Bez toga plivajuću/neplivajući nećeš moći točak da zavrneš da bude u sredini i imaćeš vibracije . Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 617 Posted August 8, 2010 Kod mene su 4x100, baš ove sa Avatara, ovo im je treće leto. Takođe obični šrafovi, malo duži od onih koji idu na 15ice, i nema nikakvih problema. Centralna rupa je obrađena da pasent legne na glavčinu, gde je i najveća sila, tako da tu ne bi trebalo da ima problema. Lično nisam oduševljen kad bilo šta odstupa od difolta, ali ovo odstupanje je stvarno vrlo malo.Naravno da ništa ne trese jer je točak savršeno na glavčini, niti se golim okom vidi da bilo šta nije kako treba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
saleTIPO 3 Posted August 8, 2010 Naravno odgovarajuci prsten mora da ima i to bilo da su obicni ili plivajuci srafovi. Znam cak neke likove koji su vozili i bez odgovarajucih prstenova i tvrdili da ne trese ali ostavimo to po strani. bokija je lepo objasnio zasto tehnicki ne valjaju obicni,ali cenjenica je da dosta ljudi ipak tako vozi. Ne znam sta da ti kazem. Na tebi je da odlucis kako ces. Da bi sve bilo po propisu u ovom slucaju bi tebalo imati plivajuce srafove. Sa njima si 100% siguran ovako uvek postoji neko ali i sta ako...Pogledaj malo po forumu mislim da smo jos neki put pricali na ovu temu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
joca djavo 0 Posted August 9, 2010 Ja sam vozio Bravu sa takvim plivajucim srafovima 4x100.Originalni plivajuci srafovi su kostali oko 3 eura komad Kupio obicne srafove za alu felne i skinuo sam na strugu konus na kraju navoja i od prohrona napravio plivajucu platnu (konusna).Tako vozio dve godine i tako ga i prodao.Nikakvih problema nisam imao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bumbar187 1 Posted August 21, 2010 Hvala vam puno na odgovorima!Zakljucujem da je jedini ispravan i siguran nacin sa plivajucim sarafima.Ovo ne treba licno meni,nego prijatelju.Hvala jos jednom!pozzzzzzzzzzzzz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted August 21, 2010 Kod mene su 4x100, baš ove sa Avatara, ovo im je treće leto. Takođe obični šrafovi, malo duži od onih koji idu na 15ice, i nema nikakvih problema. Centralna rupa je obrađena da pasent legne na glavčinu, gde je i najveća sila, tako da tu ne bi trebalo da ima problema.Samo da dodam, nema nikakvih sila na centralnom otvoru, ona sluzi iskljucivo za centriranje tocka na glavcinu. Srafovi su ti koji drze felnu na glavcini i trpe sva opterecenja, preciznije kada se ostvari potrebna sila trenja izmedju tocka i glavcine sva optrecenja padaju na samu felnu tj tocak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 617 Posted August 22, 2010 Onda mi pojasni, da ako je ostvarena sila trenja između točka i glavčine, kako to šrafovi trpe silu, a glavčina ne? Ako bismo uprostili skicu, šrafovi uvek trpe istu silu nevezano za uslove (ovo i nije baš tačno, ali je lakše za objasniti), a vektor te sile je u osi šrafa - a to je zapravo sila koja prouzrokuje silu trenja u kojoj ovde govorimo, koja sve sile koje deluju na točak prenosi i na glavčinu. Njih možemo posmatrati kao jedan sistem.Nisam fizičar, ispravi me ako grešim. U vozilu bezbednom za vožnju sila trenja između glavčine i točka ne bi smela da varira bez obzira na uslove. Oni moraju da funkcionišu kao jedno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
saleTIPO 3 Posted August 22, 2010 (edited) - Centralna rupa sluzi prvenstveno za pravilno centriranje. Da tu ima i malo vecih sila ne bi se prstenovi pravili od plastike i sl. - Srafovi i naravno trenje koje se ostvaruje izmenju felne i dela gde ona naleze su glavni nosioci svih sila koje ovde imamo.Kada bi glavcina bila dovoljno izbacena tako da felna moze da stoji na autu bez brezona da li bi auto uopste mogao da podje??? Glavcina bi se vrtela,a tocak mirovao. Sigurno da i sama glavcina trpi neke sile,ali najbitnija stvar ovde su srafovi i samo trenje koje ovde gotovo da i nismo spominjali,a vrlo je bitno.Moje misljenje Edited August 22, 2010 by saleTIPO Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted August 22, 2010 Sve je Ok napisano, samo sam se osvrnuo na sam centralni otvor felne koji naleze direktno na glavcinu. Tu nema nikakvih sila, sam centralni otvor felne ne trpi niti nosi nista, kada se stegne tocak tu nema mrdanja ni za mikrometar. Quote Share this post Link to post Share on other sites
urkozamanje 1 Posted August 23, 2010 E ljudi jel pase 7jX15 ET37 na Puntica?PozzEvo ovde mogu da se vide detaljnije...http://auto.ricardo.ch/kaufen/fahrzeugzubehoer/felgen-pneus-und-raeder/felgen/alufelgen/felgen-15-zoll/alufelgen-viper/v/an617125994/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted August 23, 2010 Trebalo bi da pasuju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
podvarak 1 Posted August 23, 2010 jel stavljao neko nekad stilove fabricke 15" (6.5J/ET43) na punta? ... zanima me ovaj preveliki ofset dal grebe u amortizer pozadi ... mada kontam da cu ga isterati 20mm distancerima Quote Share this post Link to post Share on other sites
saleTIPO 3 Posted August 23, 2010 Drugar je stavio ove felne (Marea) na Punta. Mislim de je ofset bio bas 43,ali ne mogu da se setim da li su bile 6 ili 6,5j. Znam da su bile dosta uvucene i nimalo mi se nije svidjalo. Ako neko zna da su 6.5j problem je resen Quote Share this post Link to post Share on other sites
urkozamanje 1 Posted August 23, 2010 Meni bas treba neko ko je mozda stavio ove dimenzije na puntica, da ne kupim pa da se zaj****. Quote Share this post Link to post Share on other sites
podvarak 1 Posted August 23, 2010 ^opusteno, stavljam ih ja za zimski komplet uskoro (& barum polaris2 195/50R15) Quote Share this post Link to post Share on other sites
urkozamanje 1 Posted August 24, 2010 Jos jedno pitanjce, ako je kod fabrickih felni kod punta 4*98 a kod ovih iznad 4*100 je moze da se uglavi ili ne? Mozda glupo pitanje ali nikada nisam imao dodira sa ti dimenzijama... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Steelo 0 Posted August 24, 2010 Imas vec TEMU o tome Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted August 24, 2010 I kod mene su 15" 7J 4x100 et37. Moze sve to da stane na Puntica. Na 7J min. guma od 195, moze i 185 ali onda ce felna biti malo sira od gume. Quote Share this post Link to post Share on other sites
urkozamanje 1 Posted August 24, 2010 E sad reci mi sta sve treba da se budzi da bu stajale. Jel treba neki distanceri? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted August 24, 2010 Nema potrebe za distancerima, jedno ako hoces da lepse izgleda pa da malo izbacis felnice. Meni su gume 195/45 i nigde ne cese. Mozda ce biti potrebni prstenovi za glavcinu,a sto se ice srafova ja stavio sa celicnih felnica.Nekima je guma cesala sraf na zadnjim amortizerima, mislim da je kod njih dimenzija bila 195/50 pa nek ti napisu kako su resli taj problem. (mislim da skidanjem jedne podloske resavas i taj problem, ako ga bude bilo uopste) Quote Share this post Link to post Share on other sites
podvarak 1 Posted August 24, 2010 Kod mene na zadnjim amortima bile dve podloske po 2-3mm debele, znaci totalno nepotrebne i sa spoljne strane bez ikakvog uticaja na geometriju. Skidanjem njih nisu mi vise grebale 195/50R15 u krivini. Na trovratnim punticima nema potrebe za tim manevrom, sudeci po drugima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted August 24, 2010 ...ajde da jednom vec rasčistimo :širina felni se računa u inčima kao i prečnik. znači širina felne nije 5j, 6j ili 7j nego 6 ili 6,5 itd inča. J je oznaka za oblik unutrašnjeg falca felne i felne sa oznakom J su predviđene za tubeless gume. praktično sve felne mlađe od 30 godina su J felne.dakle - 7J15 je 7 inča širine sa falcem za tubeless gume i prečnika 15 inča. da ne bude zabune, inč je isto što i col a iznosi 2,54mm Quote Share this post Link to post Share on other sites