Jump to content
FAS Goran
Dragon

Fiat / Lancia / Alfa - dimenzije felni i guma

Recommended Posts

Pa,uptrebi mastu...Umesto da konus brezona pritiska konus rupe na felni on vrsi pritisak samo na jednom mestu.E,sad razradi scenario... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi sprečio da točkovi tresu zbog ekscentra veoma je važno da glavčina tesno naleže na rupu u felni .

Ako to nije slučaj moraš imati prsten koji će to da obezbedi (može i plastičan).

Bez toga plivajuću/neplivajući nećeš moći točak da zavrneš da bude u sredini i imaćeš vibracije :no .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene su 4x100, baš ove sa Avatara, ovo im je treće leto. Takođe obični šrafovi, malo duži od onih koji idu na 15ice, i nema nikakvih problema. Centralna rupa je obrađena da pasent legne na glavčinu, gde je i najveća sila, tako da tu ne bi trebalo da ima problema. Lično nisam oduševljen kad bilo šta odstupa od difolta, ali ovo odstupanje je stvarno vrlo malo.

Naravno da ništa ne trese jer je točak savršeno na glavčini, niti se golim okom vidi da bilo šta nije kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno odgovarajuci prsten mora da ima i to bilo da su obicni ili plivajuci srafovi. Znam cak neke likove koji su vozili i bez odgovarajucih prstenova i tvrdili da ne trese ali ostavimo to po strani. bokija je lepo objasnio zasto tehnicki ne valjaju obicni,ali cenjenica je da dosta ljudi ipak tako vozi. Ne znam sta da ti kazem. Na tebi je da odlucis kako ces. Da bi sve bilo po propisu u ovom slucaju bi tebalo imati plivajuce srafove. Sa njima si 100% siguran ovako uvek postoji neko ali i sta ako...

Pogledaj malo po forumu mislim da smo jos neki put pricali na ovu temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vozio Bravu sa takvim plivajucim srafovima 4x100.Originalni plivajuci srafovi su kostali oko 3 eura komad Kupio obicne srafove za alu felne i skinuo sam na strugu konus na kraju navoja i od prohrona napravio plivajucu platnu (konusna).Tako vozio dve godine i tako ga i prodao.Nikakvih problema nisam imao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam puno na odgovorima!Zakljucujem da je jedini ispravan i siguran nacin sa plivajucim sarafima.

Ovo ne treba licno meni,nego prijatelju.

Hvala jos jednom!

pozzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene su 4x100, baš ove sa Avatara, ovo im je treće leto. Takođe obični šrafovi, malo duži od onih koji idu na 15ice, i nema nikakvih problema. Centralna rupa je obrađena da pasent legne na glavčinu, gde je i najveća sila, tako da tu ne bi trebalo da ima problema.

Samo da dodam, nema nikakvih sila na centralnom otvoru, ona sluzi iskljucivo za centriranje tocka na glavcinu. Srafovi su ti koji drze felnu na glavcini i trpe sva opterecenja, preciznije kada se ostvari potrebna sila trenja izmedju tocka i glavcine sva optrecenja padaju na samu felnu tj tocak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda mi pojasni, da ako je ostvarena sila trenja između točka i glavčine, kako to šrafovi trpe silu, a glavčina ne? :)

Ako bismo uprostili skicu, šrafovi uvek trpe istu silu nevezano za uslove (ovo i nije baš tačno, ali je lakše za objasniti), a vektor te sile je u osi šrafa - a to je zapravo sila koja prouzrokuje silu trenja u kojoj ovde govorimo, koja sve sile koje deluju na točak prenosi i na glavčinu. Njih možemo posmatrati kao jedan sistem.

Nisam fizičar, ispravi me ako grešim. U vozilu bezbednom za vožnju sila trenja između glavčine i točka ne bi smela da varira bez obzira na uslove. Oni moraju da funkcionišu kao jedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Centralna rupa sluzi prvenstveno za pravilno centriranje. Da tu ima i malo vecih sila ne bi se prstenovi pravili od plastike i sl.

- Srafovi i naravno trenje koje se ostvaruje izmenju felne i dela gde ona naleze su glavni nosioci svih sila koje ovde imamo.

Kada bi glavcina bila dovoljno izbacena tako da felna moze da stoji na autu bez brezona da li bi auto uopste mogao da podje??? Glavcina bi se vrtela,a tocak mirovao.

Sigurno da i sama glavcina trpi neke sile,ali najbitnija stvar ovde su srafovi i samo trenje koje ovde gotovo da i nismo spominjali,a vrlo je bitno.

Moje misljenje B)

Edited by saleTIPO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je Ok napisano, samo sam se osvrnuo na sam centralni otvor felne koji naleze direktno na glavcinu. Tu nema nikakvih sila, sam centralni otvor felne ne trpi niti nosi nista, kada se stegne tocak tu nema mrdanja ni za mikrometar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jel stavljao neko nekad stilove fabricke 15" (6.5J/ET43) na punta? ... zanima me ovaj preveliki ofset dal grebe u amortizer pozadi ... mada kontam da cu ga isterati 20mm distancerima

Share this post


Link to post
Share on other sites

DBAGi.jpg

Drugar je stavio ove felne (Marea) na Punta. Mislim de je ofset bio bas 43,ali ne mogu da se setim da li su bile 6 ili 6,5j. Znam da su bile dosta uvucene i nimalo mi se nije svidjalo.

Ako neko zna da su 6.5j problem je resen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jedno pitanjce, ako je kod fabrickih felni kod punta 4*98 a kod ovih iznad 4*100 je moze da se uglavi ili ne? Mozda glupo pitanje ali nikada nisam imao dodira sa ti dimenzijama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene su 15" 7J 4x100 et37. Moze sve to da stane na Puntica. Na 7J min. guma od 195, moze i 185 ali onda ce felna biti malo sira od gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema potrebe za distancerima, jedno ako hoces da lepse izgleda pa da malo izbacis felnice. Meni su gume 195/45 i nigde ne cese. Mozda ce biti potrebni prstenovi za glavcinu,a sto se ice srafova ja stavio sa celicnih felnica.

Nekima je guma cesala sraf na zadnjim amortizerima, mislim da je kod njih dimenzija bila 195/50 pa nek ti napisu kako su resli taj problem. (mislim da skidanjem jedne podloske resavas i taj problem, ako ga bude bilo uopste)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na zadnjim amortima bile dve podloske po 2-3mm debele, znaci totalno nepotrebne i sa spoljne strane bez ikakvog uticaja na geometriju. Skidanjem njih nisu mi vise grebale 195/50R15 u krivini. Na trovratnim punticima nema potrebe za tim manevrom, sudeci po drugima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ajde da jednom vec rasčistimo :thumbup: :

širina felni se računa u inčima kao i prečnik. znači širina felne nije 5j, 6j ili 7j nego 6 ili 6,5 itd inča. J je oznaka za oblik unutrašnjeg falca felne i felne sa oznakom J su predviđene za tubeless gume. praktično sve felne mlađe od 30 godina su J felne.

dakle - 7J15 je 7 inča širine sa falcem za tubeless gume i prečnika 15 inča. da ne bude zabune, inč je isto što i col a iznosi 2,54mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...