Martin 799 Posted October 15, 2021 6 hours ago, Ivan said: 1.9 16v Croma je (u onoj budjavoj saradnji sa GM) "zaradila" i Opelov M32 menjac (Fiatova oznaka C544). Zna da bude problema sa lezajevima visih brzina u masi modela, zbog lose resenog podmazivanja i koriscenih materijala (zbog ucestalosti problema, cesto se moze pronaci naziv "Chocolate Bearings" za M20 i M32 menjace). I ako te ne daj Boze strefi, resava se to sve danas daleko jeftinije nego pre 10-ak godina - ali u praksi su ljudi savetovali da se sipa cak malo vise ulja u menjac. A fabricka preporuka je 75-85 gradacija (malo redje na visim temperaturama), kolicina je 2.4 l (evo isecak iz eLearn za Cromu): Nije lose dodati i neki MoS2 aditiv, tipa Liqui Moly ili slicno: Obavezno 2.5 litre ulja i aditiv!!!!!! 1 alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted October 15, 2021 Ja sam pre za 2,7L btw mislim da englezi cak guraju do 3L Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk PS Ne zaboraviti da kod klasicne zamene, bez rasturanja menjača, zaostane bar nekih 150-200ml u kućištu istog! 1 Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted October 16, 2021 (edited) Može i 2.7, ali tri je već previše. PS - sipali mi majstori 1.9, zvečao diferencijal - na Youtube nađem informaciju da zuji zbog malo ulja - dolio pola litre i aditiv - sve bilo ok - posle tri godine, prozujao diferencijal..... Edited October 16, 2021 by Martin Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlayco85 21 Posted October 16, 2021 Mene zanima gde stane jos tih 0,5-0,7 lit ulja u menjac, kad je I ove 2litre krenulo da curi i to momacki kada je boca sa levkom sklonjena. Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlayco85 21 Posted October 17, 2021 Danas upalila check engine upozorenje, 100km posle malog servisa Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlayco85 21 Posted October 17, 2021 Greska koju je gospodja upalila je Egr ventil.Kako je vec 2 ili 3 puta ciscen, treba mi savet starijih Fiatista.Da li da ga opet cistim ili da kupujem polovan ili nov?Da se razumemo, nisam za varijante skidanja, blokade itd, iz razloga sve poostrenijih kontrola na teh pregledima. Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted October 17, 2021 Nećeš imati problema na tehničkom ako blokiraš egr. Nemaju ni Britanci gde su rigorozniji nego kod nas. Druga najbolja/najpovoljnija varijanta je ako možeš da nađeš par polovnih pa da probaš koji valja. Opet, novi je proverena varijanta. Ne znam kako se kreću cene. 1 alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted October 17, 2021 2 hours ago, vlayco85 said: Greska koju je gospodja upalila je Egr ventil. Kako je vec 2 ili 3 puta ciscen, treba mi savet starijih Fiatista. Da li da ga opet cistim ili da kupujem polovan ili nov? Da se razumemo, nisam za varijante skidanja, blokade itd, iz razloga sve poostrenijih kontrola na teh pregledima. Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk Uglavnom zakuca mehanički deo - pre nego elektronika. Nov EGR košta oko 100e, a polovan do 50e (elektronika+mehanički deo). Kažeš čišćen 2-3 puta - kod tebe ili kod bivšeg vlasnika? Ja sam svoj čistio na svakih 10000km. Prošle godine sam čistio posle 4000, zbog lošeg goriva. Obrati pažnju prilikom vraćanja EGR ventila na usisnu granu. Osetljivi su navoji na usisnoj i nemoj pretezati. Čekićem malo i lagano poravnaš dihtung da lepo legne i nećeš imati problema. Nisam pristalica gašenja EGR ventila. Jer od njega neće krenuti problemi. Problemi uvek kreću od lošeg goriva i loših dizni. 2 vlayco85 and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlayco85 21 Posted October 17, 2021 Uglavnom zakuca mehanički deo - pre nego elektronika. Nov EGR košta oko 100e, a polovan do 50e (elektronika+mehanički deo). Kažeš čišćen 2-3 puta - kod tebe ili kod bivšeg vlasnika? Ja sam svoj čistio na svakih 10000km. Prošle godine sam čistio posle 4000, zbog lošeg goriva. Obrati pažnju prilikom vraćanja EGR ventila na usisnu granu. Osetljivi su navoji na usisnoj i nemoj pretezati. Čekićem malo i lagano poravnaš dihtung da lepo legne i nećeš imati problema. Nisam pristalica gašenja EGR ventila. Jer od njega neće krenuti problemi. Problemi uvek kreću od lošeg goriva i loših dizni. Nagadjam kod vlasnika, bar tako stoji u servisnoj knizici, ciscen pre par meseci.Nista, skidanje u sredu i ribanje...Moze li se taj metalni dihtung tanko namazati crnim Victor Reinz om? Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted October 17, 2021 Nema potrebe. Lagano da pritegni i dihtovaće bez problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted October 18, 2021 Na kraju ce skinuti i EGR i DPF... PS... Kako bre curi iz menjaca sa sipanih 2L ulja? Osim ako nije skinut šraf za kontrolu nivoa pa tu izlazi... Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk 2 PremieRacing and Milutinac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted October 18, 2021 Ako ti je ispravan DPF onda kupi nov EGR, da ga ne bi zeznuo. 2 Martin and vlayco85 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlayco85 21 Posted October 20, 2021 Opran Egr danas.Nije bilo mnogo naslaga, primetio sam da u stvari osovinica recirculacije malo glavi,posle ciscenja sve okE sad, da li se greska gasi sama ili preko dijagnostike?Dalje sam opet video da je donji limeni dihtung isti kao ojacani dihtung auspuha za 2t skutere, ali za cilindre od 70ccm.Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk 2 alfini0507 and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted October 20, 2021 Greška ostaje memorisana u ECU i mora se brisati preko dijagnostike. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlayco85 21 Posted October 21, 2021 Greška ostaje memorisana u ECU i mora se brisati preko dijagnostike.Greske jutros nema... Kako, nem pojma , a nisam isao na dijagnostiku.Juce sam joj stavio akumulator od 85AH i 760a, primetio sam da vise se ne strese kod paljenja.Kakve veze ima, ne znam, da li neko od clanova mozda ima neku ideju zasto je to tako? Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted October 21, 2021 Neam poima, fiat je to. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted October 21, 2021 Pa neke glupe greske nestanu ( nestane lampica) posle nekoliko paljenja, dok skonta komp da je sve ok. Mozda je i ta za egr takva Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted October 22, 2021 Jedina greška koju sam imao bila je EGR i morao sam na dijagnostiku. Moguće da greška nije bila prisutna dovoljno dugo da bi je ECU memorisao. verovatno se ECU resetovao prilikom zamene akumulatora. 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites