Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Alfa Romeo MiTo - iskustva, saveti, mišljenja

Recommended Posts

neovlasceniyoutubelogo.jpg Neovlašćeni: Alfa Romeo MiTo

 

1.3 16v MJet sa 83KS (euro5 motor), nema plivajući:

 

 

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.:detective:

U potrazi sam za prvim autom, za oko mi je zapao MiTo. Da li neko ima iskustva sa njim? Koji su bolji? Benzin ili dizel? Kakvi su što se tiče održavanja? Da li se na nešto treba posebno obratiti pažnja?

 

Unapred hvala :respect:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjednostavniji je 1.4 t-jet i sto se tice odrzavanja i pouzdanosti, jedina mana mu je veca potrosnja. Da gledam Mita, iskljucivo bih gledao benzinske varijante 1.4 tjet, pa onda onaj 1.4 MA sa 135ks. Dizel samo ako je bas ocuvan. Mislim da je mnogo lakse naci ocuvanog benzinca nego dizela, sve dizele koje sam pogledao bili su sahranjeni cesto i sa preko 300k km. 

Ono sto je mana kod njih i sto je vrlo verovatno problem kada se uzme iz uvoza je menjac, potrebno je samo zameniti lezajeve sto izadje nekih 250-300e, tako da to treba uracunati pri kupovini :)

 

Kod 1.4 MA 135ks treba obratiti paznju na MA jedinicu, eventualno pri kupovini oterati kod Brane na preventivni servis i to ce raditi kako treba.

Dizela bih izbegao, jer Mito i onako ima lose uradjen enterijer, mogu misliti sta bi bilo sa dizelom posebno zimi :D Na sve to se benzinac mnooogo lepse vozi, ima okej zvuk, laksi je u nosu, mirno radi u leru, itd.. :)

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se dizela tice, nevezano za konkretan model, treba imati u vidu i problematiku sa novijim 1.3 MultiJet (a koji su dominantni u Mitu). Koliko su bili peri-deri kao Euro 4, toliko ljudi prijavljuju problemcice koji se u praksi javljaju sa Euro 5 - dizne (cija popravka u toj verziji uopste nije jeftina), dimovi, neravnomeran rad, hladan start, DPF, itd.. Ne kazem da treba odustati ako pase, dosta zavisi i od konkretnog primerka. Pisano je bas dosta u temi u kupovini Grande Punta, pa se od tih 170 strana moze prelistati bar noviji sadrzaj (Euro 5 ide od Punta Evo), staviti na vagu sta je bitno i odluciti.

Steta sto su i u Mitu i u Puntu Evo bas retke verzije sa 1.6 120 MultiJet, a konkretno kod Mita mislim da su ga od MY13 cak i izbacili.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dekirs

Hvala ti na savetima, valjda ću uspeti nešto da pronadjem. Gledao sam obe varijante, ali gledam šta je isplativije za održavanje. Što ono kažu auto ko član porodice. :rolleyes:

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa u tom slucaju 1.4 t-jet je najbolja opcija ako se gleda odrzavanje. Mana je jedino ta potrosnja, ali sve zavisi koliko se prelazi kilometara. Mislim da vredi istrpeti potrosnju, ima dosta drugih benefita Mito sa tim motorom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Sto se dizela tice, nevezano za konkretan model, treba imati u vidu i problematiku sa novijim 1.3 MultiJet (a koji su dominantni u Mitu). Koliko su bili peri-deri kao Euro 4, toliko ljudi prijavljuju problemcice koji se u praksi javljaju sa Euro 5 - dizne (cija popravka u toj verziji uopste nije jeftina), dimovi, neravnomeran rad, hladan start, DPF, itd.. Ne kazem da treba odustati ako pase, dosta zavisi i od konkretnog primerka. Pisano je bas dosta u temi u kupovini Grande Punta, pa se od tih 170 strana moze prelistati bar noviji sadrzaj (Euro 5 ide od Punta Evo), staviti na vagu sta je bitno i odluciti.

Steta sto su i u Mitu i u Puntu Evo bas retke verzije sa 1.6 120 MultiJet, a konkretno kod Mita mislim da su ga od MY13 cak i izbacili.

 

U slučaju Mita svakako je najbolje i vijati 90KS varijantu (Euro4) što zbog pouzdanosti, što zbog menjača sa 6 brzina koji jedino u tu verziju i ide (što se tiče 1.3).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, tu si u pravu, u tim startnim godistima na Euro 4 MultiJet 1.3, jedino je Opelov M20 menjac bio sa 6 brzina, na ostalim FPT-ov C510.

Kacio sam davno za GP/Evo, pa moze da se iskoristi, verujem da je isto:

 

Untitled.png.2f7f7bfb4c6b44adc66aefb1a022c1e5.thumb.png.cc943f9bbb7caa7b11506d9e4d91ca5a.png

 

EDIT: Dodatak za Euro 5 motore, verzije menjaca na Evu i Puntu MY12:

 

Untitled1.png.8798894ab5e457cbfc2a22b5520959dc.png.24c156a98d66235f7647f4661c518779.thumb.png.28fd7f9177c3dd07a851cb920c7d642a.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, dekirs said:

Pa u tom slucaju 1.4 t-jet je najbolja opcija ako se gleda odrzavanje. Mana je jedino ta potrosnja, ali sve zavisi koliko se prelazi kilometara. Mislim da vredi istrpeti potrosnju, ima dosta drugih benefita Mito sa tim motorom :)

Genralno meni je ovo potraga za prvim autom (u smislu da je ovo auto koji sam kupujem, koji cu sam odrzavati itd...). Do sada sam vozio francuze (Megan, Laguna i C4), ali mi se Mito bas bas dopada. Uglavnom moj kolega @djomla sve zna. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam Alfu uvezenu iz Svajcarske sa servisnom knjigom radjenim velikim servisom, navodni nikakva ulaganja osim malog servis.motor je 1.4 tb 155 ks 2009 godiste. Zanima me sada sta mi je sledeci korak. Ovo mi je prvi da kazemo ozbiljniji auto vozio sam samo clia pre ovoga. Cuo sam da je Goran iz zemuna Korektan i da bi bilo dobro posetiti ga sto pre da pregleda, al eto da vas pitam na sta da obratim paznju do tada da kazem. Hvala

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Nikola1805 said:

Kupio sam Alfu uvezenu iz Svajcarske sa servisnom knjigom radjenim velikim servisom, navodni nikakva ulaganja osim malog servis.motor je 1.4 tb 155 ks 2009 godiste. Zanima me sada sta mi je sledeci korak.

Veliki servis :D . Bez zezanja, ako nisi 100% siguran od koga si kupio auto i kako je odrzavan, a planiras da ga zadrzis na duze staze - trosak za taj motor je bukvalno smesan, da bi uopste razmisljao na tu temu. Imam motor na identicnom 1368 ccm bloku, cenom je to maltene kao na atmosfercu. A ako ostavljas auto duze za sebe, veliki servis ces svakako u nekom trenutku morati da uradis - zasto bi vozio sa rizikom (sem ako delovi nisu evidentno novi) i onda prodao auto sa uradjenim velikim servisom sledecem vlasniku?

Dalje, naravno obavezan mali servis, 5-40 ulje (Selenia KPE po fabrici ili neko po potrebnim specifikacijama - Shell Helix HX-7 ECT, Helix HX-8 ECT, Motul 8100 X-Clean, Ravenol VMO itd.). Provera i zamena svecica po potrebi, za taj motor su preporucene NGK Iridium (Laser). Cena im je oko 1400-1700 din po komadu, upravo sam menjao pre mesec i po, to su trenutne cene. U fabrickim specifikacijama stoji da ih na turbo motorima cak treba menjati na 20.000 km, mada vecina gura duze. Ono sto uvek volim da uradim na tek kupljenom autu - obavezna zamena ulja u menjacu uz neki aditiv (a pogotovo ako je kod tebe problematicni Opelov M32), obavezna zamena kocione tecnosti, obe stavke su po cca 20-ak EUR. Vecina to zaobilazi, a kad pogledas to je nikakav trosak na period posedovanja auta (poslednju stavku, hvala Bogu, pocinju da kontrolisu i na tehnickim pregledima)... Provera turba u voznji i na dijagnostici (znaju da budu problematicne na benzincima)...

I to je u principu to za prvu iteraciju, naravno ako nema nekih vanrednih troskova i kvarova. Sve ovo pod uslovom da si entuzijasta i da, kao sto rekoh, ostavljas auto na duze za sebe i hoces lepo i pouzdano da se vozis. Ako je neka trenutna menjaza, voznja na krace, vec nisam iz te price... Sta ljudi tako jedni drugima uvaljuju, bolje da ne pricam sta sam sve vidjao :) ...

Dopisi i lokaciju u avatar, da znamo sta da ti preporucimo, a sto se iskustava sa servisima tice - imamo odgovarajucu temu pa izlistaj bar zadnjih par strana i sve ce ti se samo ka'sti:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/5125-fiatlanciaalfa-romeo-servisi-dileri-pozitivna-i-negativna-iskustva/

 

Na osnovu motorizacije, pretpostavljam da je Mito u pitanju?

Da ne zaboravim - pozdrav i dobrodoslica na forum! A pitanje cemo spojiti sa nekom od postojecih tema.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Nikola1805 said:

Zanima me sada sta mi je sledeci korak.

Odlazak u servis na pregled, da vidiš šta sve stvarno treba da se uradi na autu. U zavisnosti šta ti kažu i koliko para imaš - kreneš da radiš na autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, Hvala na dobrodoslici! 
Auto sam uzeo za sebe gledam ga od kad je izasao tad sam jos klinac od 9 godina bio hahah tako da nemam nameru prodavati ga u skorije vreme. Hvala na opsirnom odgovoru, trenutno nisam u mogucnosti da odradim veliki servis ali mali i promene ulja na kocnicama i menjacu obavezno cu da uradim. Auto je prevezen iz novog sada do bga tj juce sam ga vozio stvarno ide kao zmaj. Nista se ne cuje sto bi rekli u ranama ne cuje se a radi:thumbup:

Tako je Alfa Mito je u pitanju . Veliki servis cu da odradim cim neke pare nagomilam trenutno me prva registracija i auto uzeli svu mogucu ustedjevinu hahaha ostalo za mali servis i nekih sto evrica sa strane ako zafali. Jedino sto sam nasao da ne radi da kazemo na kolima je sirena al to je neko moje laicko znanje sto sam proveravao, dok ne ode kod majstora nista. Bacicu sad pogleda na temu servisa i iskustva da vidim gde i kako. Hvala jos jednom na odgovoru znaci puno! :lol: 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu ;) ... U tom slucaju, da se ne "uplasis" :) - ja sam ti nabrojao sve sto je neka obavezna prva iteracija koju sam uvek odradim na autu koji kupim (veliki+mali servis, menjacko i kociono ulje, za sve ostalo kontrola i potrebno sredjivanje). Mogu da mi pricaju sta hoce o prethodnom odrzavanju, sem ako nesto nije evidentno novo... A pogotovo sada na benzincu gde je sve poprilicno povoljno.

Mozda deluje vise odjednom na gomili, pogotovo uz druge neophodne troskove (registracija, gume,...). Ali redovno odrzavanje mi se iz prakse uvek visestruko lepo vratilo kroz period eksploatacije i bezbriznu voznju. Volim da je auto tehnicki utegnut i da mozes sa njim u po' dana, u po' noci na bilo kakav put.

Ili, sto kaze Nesa, prvo na pregled, pa polako odradjuj jedno po jedno po prioritetu i raspolozivim finansijama ;) . Setih se da i Deki ima identican model i motorizaciju, evo tagovacemo i njega za neku pametnu @dekirs .

PS: Mali servis ti je cca 60 EUR sa rukama, cene od pre mesec i kusur.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ee gume su dobre ima zimske tako da mogu guraju do sledece zime pa ce se menjaju,ma naravno startujem od nule kad mu sve ja sredim i nemam da brinem, zato sada ko po jajima dok ne proverim sve naravno,ma planiram da ga pazim ko oci u glavi iskren da budem. Pa to, videcu sada koji majstor kako jos gde da ga vozim pa da bude od pocetka kod jednog i vozi. Ee zahvaljujem jos jednom na svim informacijama :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mihajlo11

Klik 1

 

Klik 2 (procitati stranu)

 

Ili pretrazi ceo forum sa '1.4  multiair' ili slicno, posto je to u stvari bitnije nego da trazis AR MiTo.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Mihajlo11 said:

1.4 multiair 105ks iskustva?

Uvek sam pisao da bih licno zaobisao MA atmosferac. Previse potencijalne glavolomke, za maltene nikakav dobitak u performansama i potrosnji.

Ako se vec ide na "rizik" sa MA jedinicom, uvek sam pre za turbo varijantu, gde su benefiti daleko veci.

Konkretno na Punticu/Mitu, to je verzija sa MA Turbo sa 135 KS. Mana im je takodje petobrzinski menjac (ne u smislu problema, nego prenosa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...