Jump to content
FAS Goran
Drasko bgd

Fiat Nuova Tipo - naknadna ugradnja daljinskog podizanja/spuštanja prozora?

Recommended Posts

Da li neko zna, ima li Tipo opciju spuštanja/podizanja prozora preko daljinskog u body računaru ili mora da se ugrađuje modul?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drasko bgd

 

Imaš  forum o Tipu, Poljski,Slovački, Češki, nisam zapamtio koji. Tamo ima ovo što pitaš. Koliko se sećam može, ali uz ulaganje. Guglaj malo. Inače,  i meni fali ta opcija. Odnosno svima koji su pre vozili Stilo ili Bravo.

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spaad

Možeš li pronaći gde si to pročitao?

"power window fiat tipo forum .pl" i slično ne nudi nešto mnogo :)

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek sam se pitao zašto ovakve stvari uštroje na modelima, koje ih ništa ne koštaju a samo vlasniku oduzimaju, to može biti smao namera da se nešto svesno ne da na nekom jeftinijem modelu, a nešto ne verujem da su tu nešto uštedeli, po meni gupa logika.... aj što smo pričali amortizer na haubi nešto košta, par eur x 500.000 modela eto uštetda, al šta košta opcija spuštanja i podizanja prozora... i mene nervira kada počene kiša pa moram da izlazim da zatvorim prozore a na stilu navikao drugačije... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da ne pričamo što se nekima automatski podignu prozori čim počne kiša, a zahvaljujući senzoru kiše

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam ja senzor za kišu, nema veze sa prozorima samo brisači rade i to dobro!U bodi kompjuteru nema opciju za prozore,proverio.Turci ugrađuju module,raspitaću se kod elektroničara i alarmdzija šta može da se uradi,pa javljam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prozori stanu kada dođu do kraja tako što se meri struja motora

i kada pređe određeni prag, motor se isključi.

Samo vozačeva strana ima taj sistem.

Zadnja stakla su samo preko prekidača - nikakva pamet ih ne kontroliše.

Dakle, nije tako jednostavno to namestiti.

 

Ja bih dao motorić za lumbalnu podršku da za jednu klapnu na klimi pa da može da duva na sve strane.

Em što su makli dve zone (ne smeta mi) ali su makli i opciju da duva na 3 strane.

Ili bih dao za ovo (prozore), a lumbalna na kurblu.

 

Niko nas nije pitao :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se ispravim.

Ima "elektronike" na zadnjim prozorima (H053, H054) ali nije povezana na bodi kompjuter vec samo na prekidače kod vozača. Da li su samo releji ili ima neke pameti unutra - ne znam.

Poljak kojeg je spaad pominjao ne otkriva sve - hoće čovek nešto i da zaradi.

 

Fabrička el. šema u prilogu.

Kako doći do ovih šema?

Znam da sam zakasnio i da nema više online (ePER) ali baš da niko to nije poskidao...

 

1.JPG

Edited by PedjaZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, PedjaZ said:

Znam da sam zakasnio i da nema više online (ePER) ali baš da niko to nije poskidao...

Seme nisu u ePer, posto je u pitanju najobicniji elektronski katalog delova. ePer postoji online na vise mesta, samo je kvaka sto su za free pristup uglavnom dozvolili verzije istog do 2015. (uz jos par modela, ne kaci ni 356 Tipo). Ali verujem da je samo pitanje vremena kada ce dodati i novije.

 

Elektricne seme, opisi sistema, dijagnosticke procedure, tehnicki podaci, procedure rastavljanja/sastavljanja, itd. su u eLearn. Koji je daleko veca i komplikovanija aplikacija. Ako vec trazite, ranije su po netu mogli da se iskopaju cak i .ISO images za pojedinacne modele. Pa se to onda nareze na disk ili podigne na neki virtual drive, imao sam ih za Stilo i za Nuova Bravo. Sa njima mozes da uradis bukvalno sve na autu sam, ako imas uslova naravno. Tako smo u prethodnih deceniju i po i raskupusali ove prethodne modele do u sitna crevca, za sve sto su ovlasceni tvrdili da je nemoguce uraditi :D (ugradnja navigacija, tempomata, MF volana, sta sve nismo radili...).

Jos bolja varijanta je bila online eLearn za sve modele (uvek moguc pristup za sve zivo) koji je bio na "aftermarket.fiat.com". Imala je caka da mu se pristupi free (cak sam ljudima ovde kacio gomilu stvari za Giuliette, 500L, Tipo), ali su u nekom trenutku ukinuli taj pristup. Pokusali smo da preko naseg FLCS kluba i FCA dobijemo bar jednog usera za tehnicki pristup, da bi mogli da pripomognemo ljudima ovde - ali nije bilo sluha sa druge strane.

 

Sto se konkretne problematike tice, ova sema zadnjih podizaca okacena iznad mi deluje poprilicno prosto i kao da fali nesto (kao sto kazete). Cisto poredjenja radi - kod Nuova Bravo/Delte je samo motoric zadnjeg podizaca bio povezan na:

Junction Unit (gde su preko osiguraca F33 i F34 od 20A zadnji motorici dobijali struju)

- direktno na Body Comp

- centralnu jedinicu podizaca u vozackim vratima

- prekidac u zadnjim vratima

- masu

 

Sa seme iznad za Tipo, motoric ima vezu samo sa prekidacem u vratima? Dalje, kod Nuova Bravo/Delte su zadnji prekidaci (H53 i H54) povezani i na centralnu jedinicu (H44) u vozackim vratima i na motorice (N65 i N66):

 

Untitled.thumb.png.4dbd4f618b10ed1caaeae58ee040c8f6.png Untitled.thumb.png.c7022d906be9a7e3e1890fe8863076a4.png 198000253.thumb.png.1d96a68e6e2471bb5e3102b223d4b79b.png

 

Cisto sam naveo kao poredjenje - Tipo je iako noviji, zbog budget pristupa za gomilu stvari elektronikom poprilicno uproscen model. Ne znam postoji li automatsko podizanje prozora pri zakljucavanju, podizanje/spustanje prozora na daljinac... Ako takvih stvari nema, moguce je da su i seme jednostavnije, bez veze zadnjih motorica direktno sa Body Compom i sl.

Cisto naglas razmisljam u konstruktivnoj diskusiji...

15 hours ago, PedjaZ said:

Prozori stanu kada dođu do kraja tako što se meri struja motora

Nema AntiPinch senzor, ugradjen u gornji keder? Zastita od zaglavljivanja predmeta, ruke, sta god... Cim bilo koji od prozora naidje na prepreku, zaustavlja se, te senzore je imao jos Stilo?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle malo studiranja...
Poljak nije ništa bitno uradio - on je samo na signal centralne (kada se zaključava) povezao na univerzalni namenski modul, da diže prozore. Ne diže prozore dužim pritiskom na ključu i slično. Otvaranje dužim pritiskom isto ne radi. Zadnje prozore (nisu na body c.) je rešio sa malo kablova i releja.
Dakle, ništa posebno.

 

Tipo nema senzore u kederu. Nema ni novi Bravo (bar se to po šemi ne vidi - nisam probao). Koliko čitam nema ni 500X. Za zaustavljanje motora je zaduženo samo nadgledanje struje istog.
Kod 500X su zadnji prozori povezani na body i mogu se automatski spustiti ali se ne mogu automatski dignuti - softverski onemogućeno iz bezbednosnih razloga (nema senzore u kederu).

Na elegantan način za sada nema rešenja.


Jedino kupiti modul za centralnu ili alarm, odraditi sve što je Poljak uradio i daljinski nakačiti na ključ Tipa i eto rešenja :)

Edited by PedjaZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...