Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Hyundai Kona N

 

Hyundai već nekoliko godina proizvodi odlični hothatch i30 N, nedavno je predstavio i sportski i20 N, a sada je ''abartovanu'' verziju dobila i Kona.

Nema ni ''blagog'' ni plug-in hibrida kod nje, već je pod haubom čist 2.0 turbo-benzinac sa 280 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Koji je najbolji izbor? Benzin, hybrid ili struja? - Hyundai Kona - Juraj Šebalj i Neven Novak''

 

Interesantan video. I "matematika" koju su autori ponudili. A pošto na FLCS ne videh posebnu temu o ovom vozilu, odlučih da je otvorim, jer je KONA predstavljena još 2017. godine. Mene je u celoj priči Juraja malo začudilo da je redovno održavanje za 100 hiljada kilometara za hibridnu Konu skoro 50% skuplje nego za SUS verziju sa 1,0T. Tek, ne čudi me ponudjeni zaključak da je na period od 100.000 km isplativiji 1,0T od 1,6 hibrida. I teško da bi se u konkretnom slučaju hibrid "isplatio" i za 500.000 km.

 

 

Gledao sam inače posle ovog videa malo detaljnije KONU u salonu. Po dimenzijama, ona je veoma približna Fiatu 500L (gotovo isti Wb, dužina, samo je KONA niža ), ali je komfor ( posebno pozadi) ubedljivo na strani 500L.

Što se tiče cene, KONA 1,0T 120 6MT ima cene u rasponu 19.990 do 24.190, a sa motorom 1,6 T 198 DCT od 21.490 do 25.990 ( doplata za 4WD je 1.300). Hibridna verzija ( SUS 105 ks i EM 43 ks) ima cene u rasponu od 25.990 do 31.990. Možda SUS i ima normalne cene, ali, hibrid im je preskup, u poredjenju sa Hondom Jazz (raspon cena 23.990 do 28.290), koja, mada je malo kraća, ima veću ponudu prostora za putnike (ali, KONA ima veći gepek).

Čak je Jazz i malo startniji ( 9,4-9,9 sec u odnosu na 11,2-11,6) i malo brži ( 172-175, u odnosu na 160 ), uz napomenu da je kod Jazz-a SUS od 98 ks i EM od 109 ks. 

 

Kona.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales: 2021. Hyundai Kona

 

Ne mogu ili ne žele svi kupci da uzmu vodeći model u asortimanu, gde onda na scenu stupa i ovakav SUV.

Od svog lansiranja 2017. godine, Hyundai Kona je na nekim tržištima postao jedan od najboljih i najpopularnijih malih SUV-ova:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotraderyoutubelogonovi.jpg AutoTrader: Hyundai Kona

 

Dosta ljudi želi električni auto, ali prost električni auto koji je praktičan, ima dovoljno veliki domet i koji je cenovno pristupačan.

Nema mnogo modela koji ispunjavaju sve pomenute karakteristike, a jedan od njih je Kona:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: 2021. Hyundai Kona

 

Svaki veliki automobilski brend koji vam sada padne na pamet ulaže u SUV vozila. Ali, ako pogledate detaljnije videćete da neki ipak shvataju ovaj segment ozbiljnije od drugih.

Hyundai je proizvođač koji spada u te ozbiljnije, on zna koliku razliku može napraviti ovakav automobil, a njihova Kona je dizajnirana upravo za potrebe kupaca u najbrže rastućem delu ovog sektora - tj. za manji supermini-B segment. Prvi put je predstavljena 2017. godine i u prve tri godine je prodata u skoro 230.000 komada. Onda je usledio restajling koji gledamo u ovom video klipu. Do jeseni 2020. godine (kada je stigao restajling), ponuda različitih varijanti modela Kona asortiman je već proširen sa hibridnim i potpuno električnim varijantama. Sada je dodata i varijanta blagog hibrida, i tako Hyundai može ponuditi širi spektar opcija za pogonske sisteme kupcima od većine svojih rivala:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide: Hyundai Kona N

 

Hyundai Kona nastavlja da se razvija kroz više ličnosti. Ali umesto psihološkog poremećaja, to je rezultat stalnog i planskog širenja asortimana kompaktnog SUV-a, nakon lansiranja originalnog modela sa benzinskim i dizel motorima ispod haube. Kona Electric sa nultom emisijom izduvnih gasova stigla je 2019. godine, a sada je ovaj svestrani model navukao ''bokserske rukavice'' kako bi se probio na tržištu automobila pojačanih performansi sa ovom verzijom - novom Kona N:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobytel.jpg Autobytel: 2022. Hyundai Kona Electric

 

Kada je debitovala pre nekoliko godina, Kona je bila veoma konkurentna ponuda u segmentu kompaktnih električnih automobila. Sada za 2022. Hyundai je dodao neka poboljšanja kvaliteta kako bi bio konkurentniji nego ikada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader: Hyundai Kona N

 

Rory uskače u novi Hyundai Kona N da okrene koji krug po stazi, i otkriva da je ovaj ludi mali SUV brz, zabavan i briljantan za vožnju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg CarBuyer: Hyundai Kona N

 

Prvi SUV koji pravi Hyundai koji dobija N značku - ima 2.0 turbo-benzinac sa 280 konja, pogon je na prednjim točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: 2022. Hyundai Kona Electric

 

Pre jakog ulaska Hyundai-ja na tržište potpuno električnih automobila, ono je bilo podeljeno na dve velike grupe vozila. Bilo je relativno pristupačnih kao što je npr. Nissan Leaf, koji su se postepeno razvijali do tačke u kojoj njihove litijum-jonske baterije mogu da pruže plafon 450 kilometara dometa, i to po dobrom danu. Ili za otprilike duplo više novca, kupci mogu da pređu na sofisticiraniju tehnologiju baterija koju koriste premium modeli - automobili kao što su Jaguar I-Pace, Audi e-tron, Mercedes EQC i razne Tesle. Sa njima domet vožnje od oko 500 kilometara je redovna stvar. Glavni prodajni adut električne Kone je da potencijalno može ponuditi domet koji biste dobili u premium EV-u po ceni koju biste platili za pristupačnije automobile. To je prilično jak adut, ali nije ekskluzivni atribut. Isti inženjering koji karakteriše ovaj automobil takođe se može naći po sličnoj ceni kod njegovih rođaka - Kia e-Niro i Kia Soul EV. Zato je Kona EV morala da ima još nešto, više od napredne tehnologije baterija da bi se izdvojila - očigledno da je dizajn uzet kao to ''još nešto više'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carexpertyoutubelogo.jpg CarExpert: 2022. Hyundai Kona N

 

Pol Marić seda za volan podignutog i30 N kako bi utvrdio kakav je auto Kona N:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carobsession.jpg CarObsession: Hyundai Kona N Line

 

Možda izgleda kao N koji bljuje vatru, ali ovo je ustvari samo ''N Line''. Zato pod haubom nema 2.0 turbo-benzinca, već 1.0 turbo sa 3 cilindra koji pravi 120KS/172Nm obrtnog momenta. Nije onda čudno što mu do stotke treba skoro 12 sekundi, i može sve do 180 km/h.

Dakle, nije brz auto, ali to ne znači da ne može biti zabavan. Ima tri režima vožnje: Eco, Normal i Sport, snaga se prenosi na prednje točkove preko 6-brzinskog manuelnog menjača:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: 2022. Hyundai Kona N

 

Potreban vam je pametan skup inženjera da biste mogli da uzmete mali SUV, date mu moćan motor, pružite privlačnu dinamiku vožnje, a naročito ako se sva snaga usmeri kroz prednje točkove. Očekivali biste da neke druge fabrike to mogu da naprave, i one to i jesu uradile...ali takvi modeli obično imaju do 200 konja. Do dolaska Kona N, ljudi koji su želeli više od toga u automobilu ove vrste, morali su da se protegnu na debelo preko 40.000 evra i kupe neki SUV sa pogonom na svim točkovima i oko 300 konja.

Bivši glavni inženjer BMW M divizije Albert Biermann i njegov tim - ljudi koji su pre ovoga već napravili Hyundai i30 N hothatch - računali su da bi mogli da naprave mali SUV sa prednjim pogonom koji će dobro da se ponaša na putu, ali i da ima debelo preko 200 konja i da ne košta između 40k i 50k evra. Kona N je takav auto. Sa ovom varijantom Kone mnogo toga je pozajmljeno od i30 N hothatch-a, uključujući 2.0 T-GDi turbo-benzinski motor koji kod Kone N daje 280 konja. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2022. Hyundai Kona N-Line AWD

 

Kona N-Line izgleda ''opasno'', ali ima ''samo'' 195 konjskih snaga i 265Nm obrtnog momenta iz 1.6 turbo motora sa 4 cilindra: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Hyundai Kona Electric

 

Nastavak uspešne priče u elektrifikaciji  SUV segmenta, sa novom i većom baterijom od 64 kWh:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Hyundai Kona Electric vs Volkswagen ID.3

 

VW je kompanija čija je misija da omasovljava nova rešenja kroz uslovno rečno narodne automobile. Tradicionalni evropski proizvođači još uvek vide Hyundai-ja kao uzurpatora. U vreme kada su svi pomalo neiskusni u elektrifikaciji postavlja se pitanje ko je zasta ''klasičar'', a ko ''skorojević''?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: Hyundai Kona N

 

Ne baš tako davno Hyundai je bio poznat kao proizvođač nespretno stilizovanih porodičnih automobila po povoljnim cenama... ali ovih dana korejska firma je napravila popriličan ''nered'' u carstvu hothatch-a sa svojom ponudom N automobila visokih performansi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Hyundai Kona N vs Ford Puma ST

 

Kona je 100 konja jača, oko 20% skuplja...ali, da li to automatski znači da je brža i na stazi?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: 2022. Hyundai Kona N

 

Hyundai kaže da ovakav auto možete voziti vikendom na trkačkoj stazi ako hoćete, a da drugim danima koristi kao odličan i bezbedan porodični automobil. Još vole da kažu da izgleda kao SUV, ali da se ponaša kao hothatch:

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek: 2022. Hyundai Kona

 

Kona za 2022. godinu donosi mnogo promena, uključujući i više opcija ispod haube... sve do ''N'' verzije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouthyoutubenovi.jpg Motormouth: 2022. Hyundai Kona N

 

Ima isti 2.0 motor i 8-brzinski menjač sa dvostrukim kvačilom kao u Velosteru. Ima i crveno dugme na volanu koje dodaje 10 konja u trajanju od 20 sekundi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr: Hyundai Kona N

 

Za proteklih nekoliko godina ovaj B-SUV postao je jedan od popularnijih Hyundaijevih modela u Evropi, prodat je u više od 300.000 komada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg DougDeMuro: 2022. Hyundai Kona N

 

Mali performantni crossover - otprilike ono što niko drugi trenutno ne pravi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...