spaad 240 Posted October 10, 2021 3 hours ago, debelizmaj said: Ako ce ista da ti znaci, prosecne potrosnje juce na novom beogrady, lagana voznja. Jedna od 60km do obrenovca a druge dve su kratke. Ove krace su uvek iznad 9l. Ovo je mereno sa? 43 minutes ago, Tipo87 said: Izvinjavam se sto ne stizem svima da odgovorim na poruke...Pogledacu kasnije kolika mi je bila prosečna brzina ali mislim da se kretala izmedju 20-30km/h....Pre Tipa sam vozio Audi A4 1.9tdi i na isti nacin sam merio potrosnju po gradu i bila mi je 6,7l i sad izmerim sa Tipom 9l nadam se da me shvatate... Mnogo je to ,ako je ta prosečna brzina u gradu. Meni Bravo troši toliko u gradskoj vožnji sad, ... Kao i Tipo, sad ... Gde sipaš gorivo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted October 10, 2021 1 hour ago, Tipo87 said: E pa onda nesto nije bas kako treba kod mog auta...Probacu da pitam u nekom servisu sta oni misle o svemu... Kao što ti je već rečeno, mislim da ti treba još km po gradu za relevantan uzorak. Takođe, nije isto prosek od 21 i 28 km/h...iako se možda na prvu loptu čini isto (napisao si gore 20-30 km/h). Ono što može na tom autu sa 1.6 MJet120, je potrošnja u gradu od 7-8 litara. Ne može manje od toga, ako se nadaš manjoj od toga - prestani se nadati i džabe pare majstorima davati. Sada po zimi će skoro uvek biti oko 8. 1 spaad reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3997 Posted October 10, 2021 (edited) U gradskoj voznji neke nijanse mogu imati dosta presudan znacaj, a jedna od najbanalnijih je noga na gasu. Npr ako ga razvlacis do 3.000rpm ili gazis od semafora do semafora (nidje veze ali dosta njih vozi tako) potrosnja skace dosta. Sto nesha kaze, 10km/h razlika u proseku dosta znaci (izmedju tvoje navedene 20-30km/h). Cudilo bi te da npr JTD po gradu bi trosio manje.. Po recima ovde sa foruma, da bi 1.9 jtd trosio 9L po gradu moras biti manijak po gasu i vuci jedno 2-3dzaka krompira... Ali tad nije ni bilo Euro normi koje su zahtevale DPF koje bi, pored same guzve, opterecivale potrosnju, isto kao i tvoj EX Audi, koji su bili Euro 3 norme. Jedini dizel motori koji bas odisu malom potrosnjom, cak i u gradu su npr 1.4 hdi (75ks), 1.5dci (75ks), 1.3 mjet (75ks) ali oni su mahom isli i u B segment koji je laksi i okretniji za grad, a neki i u C segmet (Megane npr) koji su srazmerno tezi i ofc vise trosili gorivo da bi se pokrenuli. Fiatov dizel nije bas najekonomicniji ali je dosta zahvalan motor (noviji mjet 1.6/2.0 i mjet-2) ali ako gledas kroz prizmu potrosnje u samom gradu, ni jedan auto C segmenta nije ekonomican (izuzev sluzbenog i mild/full hybrid) nezavisno od SUS motora. Zato opet se ovde cimamo za informaciju koja je prosecna brzina jer ona dosta pokazuje 'kolika je to guzva u kojoj ja vozim' pa srazmerno njoj i jos nekih parametara ovde navedenih, moze stvoriti adekvatniju sliku o realnoj potrosnji. Vozikaj ti to jos malo, cepaj ga do nekih 2000-2200rpm po gradu ko taxisti ali obavezno imaj na umu da malo imas otvorenog puta zbog zlobnog DPFa i da ce ti on diretkno povecati prosecnu potrosnju jer ubrizgava malo goriva radi lakseg sagorevanja cestica cadji. Tako da i pored prosecne brzine, imaj i ovo u vidu. Edited October 10, 2021 by ISV_01 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17453 Posted October 10, 2021 (edited) Da li je realno da uopste komentariste potrosnje na uzorku od 0.8 i 1.5 km (koliko videh na jednoj od slika)? Pa jos na osnovu boarda, koji pogotovo na sitnom uzorku zna da slaze kao pas? Samo zakon velikih brojeva, naravno uz merenje od cepa do cepa, uz ocitanu prosecnu brzinu dace jedini ispravan odgovor. Sto rekose ljudi, ogromna je razlika izmedju 20 i 30 km/h prosecne brzine. Meni vec sa 28-30 km/h proseka znaci da ima prilicno voznje van spica, bez zaustavljanja ili sa otvorenim putem, sto rezultira primetno nizom potrosnjom (dizel, benzin, nebitno). 30 i kusur km/h je vec skoro pa lapo-lapo, tj. ukupna kombinovana voznja (a uvek imam lep procenat na otvorenom). 7 hours ago, Tipo87 said: Probao sam inace i Tipo 1.4 benzin i mogu vam reci da to jednostavno nije isti auto! Bukvalno auto nece da ide u odnosu na dizelaša! Nadam se da se nece niko uvrediti ko vozi benzinca al nažalost tako je... Edited October 10, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivanaksentijevic 31 Posted October 10, 2021 Naravno da nema ljutis,dizel ide mnooogo bolje,ali zato benzinjara nema dpf,i bas nista, drugo klot motoriz 80 godina 20 veka,prost,sto mu jedna od prednosti . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3997 Posted October 10, 2021 2 hours ago, Ivanaksentijevic said: ,ali zato benzinjara nema dpf,i bas nista Nemoj da mislis da od 2021 nema nista Pisano je u temi na Tipu da se ugradjuje GPF maltene od facelifta. Tacan momenat je naveden na temi o tipu, da sad ne trazim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17453 Posted October 10, 2021 Imenjace, a zamisli tek potpuno novi alu blok i glava, injektori sa direktnim ubrizgavanjem od 200 Bar, pa MultiAir sistem varijabilnog usisa 3. generacije, integrisan Intercooler hladjen vodom, elekticni Wastegate (za razliku od prethodnog vakuumskog). Turbo i plivajuci zamajac, kao najvece strahove u Srba naravno da ne zaboravimo . GPF-u koji pominjes ima vec par godina, kod Fiata od FireFly motora koji su isli jos u 500X i druge modele. Samo sto u Tipu kasne i krecu tek od MY21 (i to samo najmanja T3 1.0 verzija osakacena na 100 konja). Ali kod nas je cak i ovaj MultiAir iz 2010. jos uvek nepoznanica, a kamoli FireFly koji u Tipu ostaju jedini benzinci u ponudi za Evropu. Da ne offujem dalje posto je tema potrosnja na 1.6 MultiJet. 1 hour ago, ISV_01 said: naveden na temi o tipu, da sad ne trazim Detaljnije ovde: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/65323-fiat-novi-tipo-novi-fiat-c-segmenta/&do=findComment&comment=1599313 Quote Share this post Link to post Share on other sites