Jump to content
FAS Goran
Tipo87

Fiat Nuova Tipo 1.6 MJet - potrošnja goriva

Recommended Posts

Skoro sam kupio auto i bas da izmerim potrosnju goriva kad se nisam slogirao 9l strogo gradske voznje! Da li neko na forumu ima dizela i koliko mu trosi, hvala unapred! 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tipo87

 

Kupio si nov ili polovan? Na koliko km je to prosek potrošnje? Imaš li baš kratke relacije i stiskaš po gasu, ili...?

Svakako da su 5 litara lovačke priče, ali i tih 9 je previše za uobičajenu gradsku potrošnju. Taj 1.6 MJet ni u Bravu nije trošio 9 litara po gradu, pa nema razloga ni u Tipu da se to dešava ako su uobičajeni uslovi (nisu baš kratke relacije/stiskanje po gasu/nov auto).

 

Usput, baci pogled na ovu temu:

Fiat Nuova Bravo 1.6 MJet - prevelika potrošnja?

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovan Tipo, ali odrzavan redovno sa svim servisiam radjenim u servisnom intervalu...

Da uglavnom su kratke relacije bile u pitanju i jako je lagano vozen auto...Zato me zanima iskustvo nekoga ko isto ima Tipa dizelasa kakava mu je potrosnja.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Tipo87 said:

Polovan Tipo...

Koliko km je prešao, kako mu radi DPF...kakav mu je nivo ulja u motoru? Nisi rekao na koliko km je uzorak te potrošnje od 9 litara po gradu.

Nije neophodno da iskustva ograničiš samo na Tipa 1.6 dizelaša, jer isti motor i menjač su išli u auto istog segmenta koji je takođe Fiat - Nuova Bravo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako auto je presao pravih 170.000km sto se tice dpf-a na dijagnostici je pokazao da nije jos uvek zapusen, nivo ulja u motoru normalan, inače je veliki servis uradjen pre par meseci...Napunio sam rezervoar do vrha restartova trip kompjuter upisao tacnu kilometrazu, na kraju mi se potrošnja goriva kad sam posle 100km svratio da dospem gorivo poklopila sa bordom kompjutera koji je isto pokazao 9.1l...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je to. Ako su kratke relacije, ne stigne ni da se zagreje a taman ga gasis. Utice i na potrosnju i posebno na DPF tako da se nemoj cuditi da krene regeneraciju i dok nije postigao optimalnu temperaturu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tipo87

 

Pitao sam te zbog DPF-a jer kad je on u problemu potrošnja goriva zna da ode visoko, kao i da poraste nivo ulja (samo što tada više nije samo ulje u karteru). Kod tog motora regeneracija DPF-a se radi tako što komp šalje više goriva... On se stalno ''začepljuje'' i ''otpušava'', samo što u jednom trenutku dođe u situaciju da više ne može da se regeneriše kako treba.

Svakako tih 100 kilometara nije dovoljno da bi formirao stabilan prosek potrošnje jer u okviru tih 100 km je možda baš došlo do regeneracije DPF-a. Za stabilan prosek treba par stotina kilometara vožnje. Mišljenja sam da bi konstantnih 9 litara bilo mnogo, ali ne treba ni da očekuješ manje od 7-8 litara čisto gradske vožnje sa kratkim relacijama. Još sad kad je sve hladnije i hladnije naročito...verovatno bliže 8 litara nego 7.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hvala svima na odgovorima, praticu i dalje potrošnju pa javljam...Inace ranije nisam vozio auto sa DPF-om ne znam dal postoji neki nacin da ja znam kad je on zapoceo proces regeneracije ili se on konstanto odvija u toku voznje kad motor postigne određenu temperaturu?

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je dosta,pa moj 1.4 benzin tipo doduse nov ne prelazi 9 po gradu,za sad.jos nije vozen zimi,pa cemo videti,ali ne ocekujem preko 10l.

I da,nisam sreo auto da ovako brzo dostize radnu temperaturu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Tipo87 said:

Inace ranije nisam vozio auto sa DPF-om ne znam dal postoji neki nacin da ja znam kad je on zapoceo proces regeneracije ili se on konstanto odvija u toku voznje kad motor postigne određenu temperaturu

Kod Fiata (Tipo, Novi Bravo, Lancia Delte) je sistem aktivacije kada je razlika u pritisku izmedju 2 sonde (na ulazu i izlazu iz DPFa) veca, tada sistem pokrece aktivaciju (automatski). Drugi nacin je prinudno putem dijagnostike. 

 

Na trenutnoj potrosnji (Ic oznaka na tabli) potrosnja skoci nerealno mnogo ( tipa 25L/100km) u 1.brzini, cesto se oseti smrad sumpora ako stojis u mestu i malo slabije povlaci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na pojasnjenju, meni pokazuje te nerealna potrosnje od 25l/100km sumpor nisam osetio mada su bili zatvoreni prozori...Probacu malo ovih dana da provozam auto malo na auto putu, citao sam u onom fiatovom upustvu pise 15min voziti 60km/h na preko 2000 obrtaja da bi se zavrsila regeneracija pa cu onda da mu izmerim potrosnju...Jel i vi ostali koji vozite dizele sa DPF-om ga ovako cistite?

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, Tipo87 said:

Jel i vi ostali koji vozite dizele sa DPF-om ga ovako cistite

Neki gi čistimo, neki gi izvadimo i softverski zagasimo. Kako ko, stvar izbora. 

 

Najbolje na AP/magistrala, tipa 3.ća pa oko 60-80 (~2,600--3,000 rpm), bitno je da se ne gasi i ne stoji u mestu zbog hlađenja (može, ali ako ne mora tim bolje). Prečeste regeneracije umeju da pošalju potrošnju u nebo isto kao i kratke relacije. 

 

Baš za grad i kratke relacije bolje da si gledao manji dizel ili benzinjaru (ofc sa akcentom na manji auto), ali ako si već uzeo Tipa, onda moraš malo da mu daš otvorenog puta da se očisti. Jbg, svi noviji dizeli od 2008-9te imaju DPF, Tipo pogotovu jer spada pod EURO 6-dtemp ili Euro 6 final normu (strožiji standard). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tipo87 Aj napiši kolika ti je k prosečna brzina pri tolikoj potrošnji. Imaš na bordu. Ako je tipa 14-15 km/h i očekivana je potrošnja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ce ista da ti znaci, prosecne potrosnje juce na novom beogrady, lagana voznja.
Jedna od 60km do obrenovca a druge dve su kratke. Ove krace su uvek iznad 9l.
Automobil nije fiat ali je citroen 1.6 hdi. 

 

potrosnja 01.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, ISV_01 said:

Neki gi čistimo, neki gi izvadimo i softverski zagasimo. Kako ko, stvar izbora.

A zar ne gledaju sad na tehnickom dal imas DPF filter....

Auto sam uzeo jer mi je iskrso povoljno a znam ko ga je vozio i kako odrzavao...Samo sto je on nio vozen uglavnom van grada i duze relacije. Probao sam inace i Tipo 1.4 benzin i mogu vam reci da to jednostavno nije isti auto! Bukvalno auto nece da ide u odnosu na dizelaša! Nadam se da se nece niko uvrediti ko vozi benzinca al nažalost tako je...

 

3 hours ago, debelizmaj said:

Ako ce ista da ti znaci, prosecne potrosnje juce na novom beogrady, lagana voznja.
Jedna od 60km do obrenovca a druge dve su kratke. Ove krace su uvek iznad 9l.
Automobil nije fiat ali je citroen 1.6 hdi. 

 

potrosnja 01.jpg

E to je to i kod mene je isto ovako 9l potrošnja doduše ti si bas kratke relacije pravio kooiko vidim od po 1 5km ja sam ga vozio malo duze npr oko 10km al mi je i dalje ta potrosnja po gradu! Sto mi je neverovatno za 1.6 motor!

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, neshaoct said:

Svakako da su 5 litara lovačke priče, ali i tih 9 je previše za uobičajenu gradsku potrošnju. Taj 1.6 MJet ni u Bravu nije trošio 9 litara po gradu, pa nema razloga ni u Tipu da se to dešava ako su uobičajeni uslovi (nisu baš kratke relacije/stiskanje po gasu/nov auto).

1,6 MJ hoće po gradu "da popije" ako su u pitanju kraće relacije i/ili vožnja po hladnom vremenu. Moj sa 105 ks "po gradu" ovog septembra uobičajeno "pije" 7,5-8 (uz relacije od oko 5 km i "prelazak Save"), ali, zimi, ako su veoma kratke relacije (1-2 km), uz "hladan start", lako on može da prebaci i 9 litara. U istim gradskim uslovima 1,6 HDI 110 je trošio manje, bez dileme ( do litar manje).

A kombinovano, na poslednjih oko 8.000 km, uz prosek brzine od 43 bord za 1,6 MJ ispisuje 5,3. "Životno" je i dalje na 5,5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne ne, sve iznad 3-4km spusta prosek drasticno na nekih 5-6l. Sad sam proverio. Opet, uzmi uu obzir da je to na novom bgd. Ima semafora ali je ravno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, debelizmaj said:

Ne ne, sve iznad 3-4km spusta prosek drasticno na nekih 5-6l. Sad sam proverio. Opet, uzmi uu obzir da je to na novom bgd. Ima semafora ali je ravno.

Ah, po N.BG može sve, u pravo vreme i na pravim relacijama :)  Ja sa CRV-om mogu tuda da trošim i ispod 8 litara benzina, mada WLTP kaže 9,4 :) 

Može 1,6 MJ zagrejan tuda i samo oko 6 litara, u pravo vreme ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sacekaj da vidis jos koju stotinu km. Poranio si sa zakljucima :) 

NBG je generalno rasterecen, ali ako naletis u spicu i nezgodnom trasom moze to da ode i na 9l. 
Imam i ja do Vracara od Zemuna j nazad proseke ispod 4l i preko 8l zavisno u koje doba dana ae vozim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Tipo87 said:

i dalje ta potrosnja po gradu! Sto mi je neverovatno za 1.6 motor!

Za auto tezine 1300+ kg sa osrednjim dizelom (1.6/120) za kreni-stani sistem u BGu (znaci dobar spic, niska prosecna brzina, klima, natovaren auto itd) je dobar rezultat. Nemoj misliti da to sto je koliko toliko manje zapremine da ce imati 5-6L potrosnju u gradu. Toliku potrosnju od 5L imam ja koji sa NBG spici ul. Jurija Gagarina pa na Gazelu i APom do Dusanovca gde mi centrala na poslu, ali krenem u 6:30 kada nema zive duse i nema guzve. Ja nisam reprezantativan primer za gradsku guzvu a opet zivim u BGu :) Pri tome, na toj relaciji imam 12km i cak leti i nekako dostigne radnu temp, o zimi necu ni da pricam. 

 

 Sa druge strane ako idem u centar  (Botanicka ili slicno) par puta se prekrstim, osvestam auto i krenem jer znam sta me ceka oko 3-5 popodne... Prosecna brzina ako je mala, ode potrosnja. 

 

Treba ti veci uzorak kilometraze da bi zaista imao pravu sliku. 

Ova tema me malo podseca na momka koji je kupio Grande punto 1.9 130ks i ocekivao da mu potrosnja u gradu bude 5-6L jer je tako nacuo... A momak iz BiH, Tuzla. Pa tamo nije ni glavna ulica ravna a ne neki drugi put :) Ima i tema o prevelikoj potrosnji 1.9 130 u GPju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se sto ne stizem svima da odgovorim na poruke...Pogledacu kasnije kolika mi je bila prosečna brzina ali mislim da se kretala izmedju 20-30km/h....Pre Tipa sam vozio Audi A4 1.9tdi i na isti nacin sam merio potrosnju po gradu i bila mi je 6,7l i sad izmerim sa Tipom 9l nadam se da me shvatate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...