Jump to content
FAS Goran
MilosV7

Fiat Nuova Croma 1.9 MJet 150 - variranje obrtaja u leru

Recommended Posts

Zdravo svima. Malo da oživim i ažuriram temu sa dosadašnjim napretkom. 

 

 

Croma je dobila drugi motor. Ugradjen u Šabcu i dosad je predjeno dobrih 1500 km. Imali smo nekoliko medjugradskih relacija pa ubismo lepe kilometre. Pokazao se jako dobro, menjač, rekao bih da šalta perfektno, startnost izuzetna. Nema više dima. Jednom je upalila regeneraciju, pa sam se oduzeo, ali sam brzo ukapirao. Crni dim ni u jednom trenutku nije pljunula. Ne troši ulja, ne troši vode, za sad. I sve je to dobro…. Medjutimmmm muči me jedan problem koji ću probati što detaljnije da opišem. 
 

Situacija 1: napolju 25c. Auto pali kao mina i ostavljam ga da radi na leru. Radi cca minut i onda krece varira sa obrtajima. Nema onaj tečan rad dizela. Na obrtomeru kazaljka stoji zakucana, medjutim uhom se čuje   
 

Situacija 2:  napolju 5-6 stepeni. Auto opet pali kao mina i ostavljam ga da radi na leru. Radi perfektno recimo 10 minuta i onda cujem da opet krece variranje rpm. Primecujem da variranje krece malo pre nego sto krene da dize kazaljku na tabli. I traje do nekih 60-70 stepeni, nakon toga opet radi ekstra. Primetio sam da je termostat za zamenu na autu, da se dugo greje i da ume da opada temperatura tokom voznje, ali ne vidim kako to moze da utice na same obrtaje. Osim ove druge situacije, gde joj treba malo duze da dodje do “problematicne” temperature. 
 

dijagnostika pokazuje 0 grešaka. Skenirani su svi upravljački moduli u autu i opet ništa. Korekcija dizni je idealna! Zapušenist dpf 50%. Nisam se setio da pratimo temperaturu motora, ali auto je vec bio skroz zagrejan i radio u mestu pola sata, pa ne znam ni da li bi imalo svrhe. 
 

ljudi ima li ideja, odakle početi i krenuti sa rešavanjem. Veliki pozdrav svima!

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MilosV7 said:

ljudi ima li ideja, odakle početi i krenuti sa rešavanjem...

Ima. :D 

 

- Sipaš gorivo na drugoj pumpi, i/ili onaj aditivirani dizel da vidiš ima li problema posle toga.

- Kakav je status EGR-a? Ako nije zatvoren - zatvori ga, očisti MAP, pa vidi varira li i posle toga.

- dizne (rekao si da su korekcije kako treba) i/ili pumpa visokog pritiska.

- Kada si ubacio taj drugi motor, svi kaiševi, španeri...sve je prebačeno sa starog, ili je stavljeno novo? Ako je prebačeno sa starog, može da bude i u tome problem, tj. da remenica alternatora nije kako treba i izaziva vibracije u leru (teško da je to kod tebe jer ih nemaš nakon što se motor zagreje).

 

Sve ovo sam pročitao kao moguće uzroke u ovoj temi, baci pogled i ti. :thumbup:  

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Hvala na otvorenoj temi. Dakle, da krenem redom. Motor je ubačen iz stranca :whistle: аgregati su ostali moji kao i instalacija, senzori, itd. Ugradjeni su novi set zupčenja, pumpa, novo ulje 5w30 shellovo, filteri vazduha, ulja i goriva i polovna remenica radilice (lik ju je sam zamenio, bez da sam znao)  Pk razvod sam ostavio za malo kasnije, jer sam tu svakako planirao da skinem alternator, zamenim remenicu na njemu, takodje novu remenicu radilice i vidim sta se desava sa kompresorom klime i gde curi gas jer  kompresor je maltene ceo zelen. 
 

Zakazao sam u utorak veče da ostavim auto, kod električara sa boš dijagnostikom, pa u sredu da ga prate i analiziraju od hladnog starta, ne bi li suzili izbor uljeza. Do tad planiram da se naoružam informacijama i mogućim scenarijima. 
 

Gorivo sipam na Petrolu, kontam da im je dizel odličan, al ajd, još malo da ga otpraznim pa ću u utorak sipati na shellu aditivitan dizel i pratiti ima li promena. 
 

Jos dok sam rasturao moj motor, egr je imao plocicu dodatu, ali kao restriktor, sa nekoliko malih rupica. Znaci nije skroz bio zatvoren. Sad, da l su je majstori vratili na mesto, nemam pojma. Moracu da ga skinem. Maf senzor nisam pipao i mogao bih i njega da ocistim pre nego sto odem kod majstora. 

Batica koji mi je ugradio motor, tvrdi da je variranje zato sto sam skinuo swirl klapnice… hehe

najradije bih voleo da oteram kod Gorana u Zemun, ali… :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, MilosV7 said:

Batica koji mi je ugradio motor, tvrdi da je variranje zato sto sam skinuo swirl klapnice… hehe

Kao što si i sam već prokomentarisao :D, variranje obrtaja u leru nikako ne može biti zbog toga (bile su izvađene i na bivšoj 159-ki sa istim motorom, pa nije ler varirao).

Mislio sam na MAP (njegovo čišpćenje, ne na MAF - protokomer), taj ti je u usisnoj grani i on postane sav čađav kada je EGR otvoren i može da bude uzrok vibracija u leru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, neshaoct said:

 

Mislio sam na MAP 

E pa, ako si mislio na MAP.. njega sam već očistio. Izvadio, prskao brejk klinerom i akselom i izduvao vazduhom lepo. Malo sam i namazao mašću oko o ringa da zadihtuhe, medjutim bez boljitka. Idemo dalje

Edited by MilosV7

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct jutros blokirah EGR pločicom izmedju EGRa i usisne grane. Dovod gasova na EGR nisam blokirao. Upalih auto, standardno na keca, medjutim check engine odmah sija i ako je proslu put momak obrisao svaku mogucu gresku u racunarima. Ostavljam u garazi da radi na leru, da vidim da l ce da variraju obrtaji. Sedim u kolima i cekam. Taman minut pre nego sto ce krenuti da dize kazaljku za temp, krece polako da varira mic po mic dok ne dodje do stanja kao na snimku gore. I sve to traje do nekih 50c na kazaljci  pa krene da se smiruje. Nema neuobicajenih dimova, prptanja ili slicno. Odvezem se do Metroa u test voznju, kad ono nema snage. Onaj osecaj kao da vozis bez turba. Parkiram auto i skinem minus klemu dok obavim kupivinu. Startujem nakon pola sata, opet isto, nema snage. Evo sad čamim i razmišljam koji je sledeći korak. Da l da blokiram i dovod gasova na egr..

 

49BD2D26-272E-4364-9B6E-E3ABE9763257.jpeg 45CE6D68-248D-4554-865B-B276E083EB54.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, MilosV7 said:

...jutros blokirah EGR pločicom izmedju EGRa i usisne grane.

To je ok, i ne mora dole da se blokira. Znam ljude koji su i tu stavljali još jednu pločicu, ali realno nema potrebe.

 

5 minutes ago, MilosV7 said:

Upalih auto, standardno na keca, medjutim check engine odmah sija i ako je proslu put momak obrisao svaku mogucu gresku u racunarima.

Kod 1.9 16v MJet mora i softverski da se uradi gašenje EGR-a. Kod 1.9 8v JTD ne mora i softverski.

To rade ljudi koji se bave čipovanjem, mada i po nekim klasičnim servisima imaju takvu mapu (sa ugašenim EGR-om). Obično se u onim prvopomenutim naplaćuje oko 20-30 evra za softversko gašenje EGR-a.

 

6 minutes ago, MilosV7 said:

...kad ono nema snage. Onaj osecaj kao da vozis bez turba.

Otkači protokomer i vidi kako onda ide auto.

 

-----

 

Imajući u vidu da je variranje postojalo i nakon fizičkog zatvaranja EGR-a, ne znam koliko je opravdano ulaziti u dalji trošak za njegovo softversko gašenje jer ne verujem da bi onda nestalo to variranje (kad već nije nestalo fizičkim zatvaranjem EGR-a).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct nisam bio strpljiv pa sam i sa donje strane sašio pločicu.  Čekam malo da uhvati koru silikon da stegnem i probam kasnije.. svakako sam ja planirao da ugasim EGR mada lokalni čip tjuner traži 50 eura. Probam kasnije bez protokomera da l ima snage, pa javim. 

03BD55B6-7BEC-4C61-A628-C47468391A02.jpeg

Edited by MilosV7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa.. i dalje nema snage, obrtaji variraju. Otkačen i MAF i isto. Jurim sad gašenje EGR a da makar dobijem snagu nazad, pa u sredu da ga prate majstori na dijagnostci ne bi li videli išta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nego sto ga ugasis trebao si da vidis da li je ispravan u voznji sa diagom. Ako je neispravan to jest ostao otvoren i ako neces da ga popravljas onda ga zamenis ili ako odlucis da ga ugais. Kod novih motora kao st oNesa kaze ide plocica i u kompu mora da se odradi. 

 

Kod EGRa ne mozes da uradis jednu samo plocicu bez gasenja u mapi. Radis obe u isto vreme. Bolja solucija je da se zatvori na grani da ne bi vremenom zacementirao celu cev izmenjivaca toplote. 

 

Upalio ti je check engine zato sto si blokirao egr a nisi ga ugasio u kompu.  


Ti st oreba da uradis je da neko sedne za laptop i da prati parametre pre nego sto ce da pocnu da variraju obratiji. kad pocnu videce po parametriam o cemu se radi. Znaci prati sve od dizni do pritiska raila, vazduha, map-a, Tako ces znati sta da gledas ovako je cito nagadjanje i mozes da zmanis masu stvari koje nisu otisle. 

 

Odakle si? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DraganUS

 

Hvala najlepše na pojašnjenju. Kao što rekoh, negde u tefteru sam planirao da EGR otpišem sa auta, tako da je evo došlo na red malo pre vremena. Moja je greška što nisam bio naoružan sa još informacija. 
 

Iz Kragujevca sam. Zakazao sam sutra u 12 softw. brisanje EGAa, trebao bi lik da mi time i očisti greške. Reći ću mu koji problem imam, pa možda i on pristane da prati parametre i traži problem. Ako ne, u sredu će majstori sa Bosch dijagnostikom sesti i igrati se malo. Bitno mi je bilo ovo sve, da znam šta da im nagovestim da prate od parametara i ako mislim da nisu mali. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct @DraganUS
 

Maločas ubaci čovek mapu sa isključenim EGRom. I to je okej, rešeno. Bio je ljubazan i da baci pogled na parametre u trenutcima kada variraju obrtaji. Jedino što je uočio je ne baš idealnu razliku izmedju željenog i ostvarenog pritiska na common railu. Varira ostvareni pritisak ALI varira i željeni pritisak. Obrtaji se kreču od cca 820 do 890. 
 

Ostavljam kratak video: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct @DraganUS

 

Juče sam tankirao tridesetak litara aditiviranog dizela na Shellu. Onaj njihov V power. Bogami, moram da primetim razliku u radu na leru. U jednom trenutku, nakon nekoliko hladnih paljenja i praćenja situacije mi se učinilo da više nema nikakvog variranja obrtaja. Medjutim malopre, upalih auto nakon sat ipo, znači mlak i na semaforu posle minut vožnje osetim da kreće da zeza. Već na sledećem semaforu se stabilizovao. Tako da mislim da se makar taj histerezis tokom kojeg je imao problem sa drzanjem obrtaja  suzio i da sve ovo najverovatnije ima problem oko ubrizgavanja i goriva. 
 

Sutra je trebao auto biti pregledan, medjutim otkazao sam, nakon ovog poboljšanja blagog. U planu mi je da pratim situaciju, kupim neki dobar aditiv koji mi vi predložite i malo se finansijski oporavim od neplaniranog ceha. Ako nekog interesuje zamena motora i propratni troškovi su ukupno bili skoro pa 1500 eura! Na to dodamo cenu od 2800 eur za auto, plus prva registracija 300 i to izadje 4600 eura!! Prosto mi se zavrti u glavi i ne mogu da verujem. 
 

Od majstora ovde u Kg, nisam čuo ohrabrujuća mišljenja i nisu me uverili da stvarno neko hoće da se posveti problemu i detaljnom pregledu. Kao što rekoh, sačekaću koji mesec, pa ću najverovatnije u decembru zakazati u servisu Goran. Za njih stvarno nisam čuo loše reči i ako nisam saradjivao sa njima. Kontaktiraću ih ovih dana da se dogovorimo oko detaljne defektaže, pregleda i popravke svega pronadjenog... Oterao bih im auto, pa nek stoji i nekoliko dana što se mene tiče. 

Edited by MilosV7

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DraganUS jesam naravno. Pratio sam dizne na bosch dijagnostici kada je skroz zagrejan i na ovoj nekoj univerzalnoj pri variranju. Vrednosti korekcija su +/- 0… neka vrednost. Znaci ne prelaze 1 koja god da je merena vrednost. To naravno ne iskljucuje mogucnost da je do njih. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi cistio EGR i Usisnu granu od cadji, meni je isto tako varirao dok ih nisam ocistio(izvadio bukvalno kilogram cadji) posle toga radio normalno 

Edited by gazdaMoljac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drug, jesi li resio problem ?
Ja sam sa istim problemom i pored toga sto si ti proveravao i menjao, ja sam testirao i sa drugim diznama, pumpom, regulatorom pritiska, senzorom pritiska nafte i NISTA ..

Ako neko ima ideju neka pise .. Najbolje @MilosV7 ako je resio problem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...