Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Turska 2021

Recommended Posts

Posle 15 rundi, samo 2 boda razlike izmedju pretendenata na titulu ove godine. Na 7 trka do kraja, stize nam Turska, jedna od novijih staza, sa elementima koji lice na neke druge, mnogo poznatije staze. Mozda najcuvenija po krivini 8, za koju sami vozaci kazu da je jedna od najtezih u kalendaru. U stvari je niz od 4 leve krivine koje se prolaze punim gasom, gde vozaci trpe silu i do 5G. Kolokvijalno je nazivaju Diabolica (kao pandan Parabolici).

Spekulacije su da bi Merc cak mozda i na ovoj trci mogao da zameni motor Hamiltonu, sto bi samo dodatno pojacalo neizvesnost i tenziju. Svakako se ocekuje da to urade pre Meksika i Brazila, gde su staze na vecim nadmorskim visinama i gde su motori zbog razredjenijeg vazduha pred mnogo vecim izazovima. Pogotovo Hermanos Rodriguez, pista na preko 2200 m nadmorske visine.

 

Zvanično ime: Formula 1 Turkish Grand Prix 2021

Lokacija: Intercity Istanbul Park, Istanbul, Turska

Datum: 01.-03. oktobar 2021.

 

Petak 08.10.2021.

Prvi trening: 10:30h – 11:30h

Drugi trening: 14:00h – 15:00h

Subota 09.10.2021.

Treći trening: 11:00h – 12:00h

Kvalifikacije: 14:00h – 15:00h

Nedelja 10.10.2021.

Trka: 14:00h

 

VN_Turske.png.8070eb4c26a6c986eba03c2a15e51696.png

 

Broj krugova:     58

Dužina staze:     5.338 km

Dužina trke:        309.396 km

Broj trka:             8

Prva trka:             2005.

Najviše pobeda: Felipe Massa /3/

                           Ferrari /3/

 

VN Turske je uvrštena na kalendar Forumule 1 2005. godine i svrstava se u red mlađih staza u šampionatu. Nemački inžinjer Herman Tilke je bio zadužen za projektovanje staze. Za razliku od ostalih staza koje je on konstruisao, Istanbul Otodrom prati prirodne konture terena na kojem je izgrađena.

 

Istanbul_Park_aerial.jpeg.e0504a1a2822755abb115561a7f38b87.jpeg

 

Staza spada u red onih koje se voze suprotno od kazaljke na satu. Veliki deo krivina na podseća na neke sa drugih staza. Tako krivina 1 dosta podseća na krivinu staze Hoze Carlos Pace u Brazilu, ima jako puno sličnosti i sa američkom Laguna Secom, takođe, deo  staze koji izlazi na najduži pravac ima sličnosti i sa poznatom krivinom Eau Rouge, sa Spa Frankoršampa, pa fanovi često vole da se našale da je to ustvari “lažni Rouge”.

Ipak najupečatljiviji deo staze je krivina 8. Kompleks krivina na levo koji se prolaze punim gasom, a simbolično je nazvan “Diabolica”, jer je slična Parabolici iz Monce, ali duža.

Ta krivina zapravo predstavlja četiri povezane krivine ulevo, a vozači mogu da osete silu i do 5 G dok je prolaze, medjutim većina njih se slaže da je to jedna od najzahtevnijih i najtežih krivina u šampionatu.

 

turkish_gp_turn_1-300x191.jpeg.c00e7e7ef299d868ea887f626836a3e1.jpeg   turkish_gp_turn_8-300x191.jpeg.27008a9b0d968b9e094612302bab117d.jpeg

 

Zbog svoje konfiguracije na prvoj trci je viđeno dosta akcije na stazi. Tako je Montoya samo dva kruga pre kraja trke u ovoj krivini ušao prebrzo i završio van staze prepustivši drugo mesto Fernandu Alonsu.

Prvi pobednik je bio Finac Kimi Raikkonen u McLarenu, dok je u naredne 3 godine Felipe Massa bio na najvišem pobedničkom postolju sa Ferrarijem. Pored Masse u Turskoj su još pobedjivali Jenson Button,  Lewis Hamilton i Sebastian Vettel.

 

turkish_gp_2005_start-300x191.jpeg.d20e33f95e8401d0bee6e551ce58da7b.jpeg   vettel_webber_crash_turkish_gp_2010-300x191.jpeg.e66d6df808c13017faebbbfe26466b3b.jpeg

 

Nakon trke iz 2011. na kojoj je viđeno najviše pit-stopova i preticanja po suvom u istorijiji Formule 1, VN Turske je izgubila svoje mesto na kalendaru zbog prevelikih troškova organizacije.

Usledilo je osam godina bez brke u Istanbulu i nije bilo naznaka da bi trka mogla da se vrati na kalenda, ali je izbijanje pandemije koronavirusa napravilo potpuni haos u kalendaru Formule 1, koji je jedva formiran za 2020, a jedna od zemalja koja je bila u stanju da organizuje trku je bila Turska, pa se tako Istanbul Park vratio na kalendar.

 

turkish_gp_2020_race.jpg.acb0bf72d0f3fc71d6accb05f21240c0.jpg

 

VN Turske se nije našla na kalendaru za 2021, ali je nakon otkazivanja VN Kanade Istanbul Park još jednom uvršten na kalendar. Trka je međutim zbog epidemiološke situacije prvo otkazana, ali je onda i vraćena na kalendar, ali u kasnijoj fazi sezone.

Najuspešniji tim je Ferrari sa tri pobede, a slede ga McLaren sa dve i Brawn GP, Red Bull i Mercedes sa po jednom pobedom.

 

Staza ima 2 DRS zone i vozi se levi krug:

 

 

1813594074_image(3).png.a523aa6114fc4fef164b43dfefc11d25.png

 

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi trening. Hamiltonu su zamenili samo motor sa unutrašnjim sagorevanjem i to vuče minus 10 pozicija na startu,mada nije isključeno da do početka trke zamene i ostale komponente i tada bi startovao sa kraja

FBLestbWEAUKE1c.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro sam pretpostavio da ce nesto morati da urade sa motorom kod Hamiltona. Vec USA je zahtevnija, a preveliki rizik je ici u Mexico na 2200 m nadmorske visine (za 2 trke) i rizikovati i potencijalno odustajanje i zamenu motora u iducoj trci uz kaznu pomeranjem pozicije na startu. Bilo kome od dvojice da se desilo tako nesto, sampionat bi dobrim delom vec bio odlucen. A ako veruju u MGU-K i MGU-H i ako uspeju da se provuku samo sa ovom zamenom jedinice unutrasnjeg sagorevanja i 10 mesta penalizacije, Hamilton ce to dosta lakse apsorbovati na stazi. Ili mozda planiraju da te zamene razvuku na vise trka, sto mi bas i ne deluje kao logicna opcija.

 

Hamilton: Cilj je ograničiti štetu

 

hamilton_turkish_gp_2021_p.jpg.6015d28e64681614874c93450a74e809.jpg

 

Britanac je imao odličan dan na stazi, ali će u nedelju imati kaznu zbog promene jedne od komponenti motora.


Mercedes i Hamilton su danas imali jasnu prednost u odnosu na Red Bull i u kvalifikacionom i u trkačkom tempu. Ipak, Hamiltona čeka dosta posla u nedelju pošto je tim odlučio da promeni jedinicu unutrašnjeg sagorevanja u njegovom bolidu zbog čega ga čeka kazna od deset mesta.

„Ne znam koliko još imamo u džepu, ali uvek pronađemo još tempa preko noći. Svakako me ček mnogo posla u nedelju i fokusiraću se da vozim najbolje što mogu. Moramo da osvojimo pol-poziciju sutra kako bi smo maksimalno umanjili štetu. Onda ćemo pokušati da što bolje razumemo trkački tempo bolida i napravimo dobar balans“, izjavio je Hamilton.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc sjajan na prva dva treninga - 3. pa 2. mesto.

Ali on stvari gleda malo drugacije.

 

Leclerc: Mislim da Mercedes i Red Bull kriju pravi tempo

 

leclerc_turkish_gp_2021_p.jpg.628476599afe2395cf10a5a516ca93bd.jpg

 

Monačanin je bio zadovoljan svojim danom, ali ne želi da ga dobra vremena ponesu pred nastavak vikenda.


„Ima mnogo više prijanjanja na stazi, ali je osećaj iz nekog razloga sličan što nema nikakvog smisla. Ima i dalje dosta klizanja, ali definitivno je prijanjanje bolje i vremena su mnogo brža. Osećaj u bolidu je bio dobar tokom celog dana, ali ne možemo da dozvolimo sebi da se opustimo. Mislim da Mercedes i Red Bull nisu pokazali sve karte. Tempo je bio dobar i sa više goriva i trenutno sve izgleda bajno, ali tek je petak. Moramo da ostanemo fokusirani na poboljšanje bolida i želimo da sutra izvučemo iz njega najbolje moguće vreme“, izjavio je Leclerc.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije. Odlične za gledanje,više su vrteli krugova nego tokom treninga. Vožene po suvom ali bila najavljena kiša pa je svo vreme bila akcija.Šumaher prošao u q2

FBQop9tXIAUvGSW.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Savršene kvalifikacije za Hamiltona i Mercedes

 

hamilton turska 2021.jpg

 

Staza se do početka kvalifikacija prosušila, a direkcija trke je pred početak sesije objavila da je šansa za padavine 100%. Zbog toga se na kraju pit-lane-a stvorila velika gužva čak dva minuta pre početka. U prvih nekoliko prvih nekoliko krugova je viđeno puno poništenih krugova zbog nepoštovanja granica staze, a bilo je i dosta problema sa zagrevanjem guma. U jednom trenutku je delovalo i da kiša počinje da pada na nekim delovima staze, ali su se vrlo brzo oblaci razišli, pa su vremena počela da se ubrzavaju. Svi su po jednom menjali gume, a na kraju je Hamilton imao najbolje vreme od 1m24.585s, sedam hiljaditinki ispred Verstappena i desetinku ispred Gaslyja.

 

Na začelju se vodila velika borba za prolaz u Q2. Najveći heroj je bio Mick Schumacher, koji je prošao dalje, a veliki posao za Ferrari je napravio Sainz, koji je vozio Q1 i pored toga što ga sutra čeka kazna i on je u samom finišu izbacio Ricciarda iz prvih petnaest. Pored Australijanca su od kvalifikacija posle prvih osamnaest minuta morali još da se oproste Latifi, Giovinazzi, Raikkonen i Mazepin. Većina vozača se odlučila za srednje-tvrde gume na početku Q2 pošto je juče delovalo da su one imale jako dobar tempo i u simulaciji kvalifikacionog tempa i u takvim uslovima su Mercedesovi vozači diktirali tempo. Tako je Hamilton ponovo bio najbrži i to ubedljivo sa 1m23.082s, pola sekunde ispred Bottasa, dok je Verstappen na trećem mestu zaostajao čak šest i po desetinki. Dosta problema je u finišu imao Leclerc, ali je na novim gumama i uz pomoć zavetrine timskog kolege uspeo da prođe dalje. Nije se proslavio ni Norris, koji je bio deseti, a van borbe za pol-poziciju su ostali Vettel, Ocon, Russell, Schumacher i Sainz.

 

Najbrži posle prve serije krugova u Q3 je bio Valtteri Bottas sa 1m23.071s, što je bilo par hiljaditinki brže od Hamiltona i dve desetinke bolje od Verstappenovog pokušaja. Njihov najbliži pratilac je bio Gasly, dok su ostali bili znatno sporiji. Hamilton je ranije od svih izašao na stazu sa poslednjim setom guma pošto je želeo dva pokušaja, ali se na kraju ispostavilo da je bio dovoljan samo jedan pošto je osvojio pol-poziciju krugom 1m22.868. S obzirom da sutra ima kaznu od deset mesta, Mercedesu je bilo važno da Bottas bude drugi i to se i dogodilo, dok je Verstappen bio treći. Leclerc je nakon prvog izlaska na stazu bio tek osmi, a na drugom setu guma se našao u gužvi zbog čega je odustao od kruga i pripremio sledeći koji je bio sjajan i doneo mu četvrto mesto. Gasly je završio peti ispred Alonsa, Pereza, Norrisa, Strolla i Tsunoda koji su kompletirali prvih deset.

 

Hamilton: Daću sutra sve od sebe

 

Vozač Mercedesa bio je najbrži na kvalifikacijama ali će zbog kazne startovati sa 11. mesta. Zbog toga, na pol poziciji će se naći Valtteri Bottas koji je bio bolji od Maxa Verstappena.

''Lepo je vratiti se u Tursku, prošla godina je bila neverovatna za mene i tim. Staza je drugačija i sada ima nivoe prijanjanja koji nam odgovaraju. Nije bilo lako ovoga puta jer se na stazi nalazile bare. Sutra svakako neće biti lako ali daću sve od sebe. Teško je preticati kada su i ostali ispred vas na istim pneumaticima. Videli smo šta se desilo u Rusiji kada je Max došao do 6. mesta'', kazao je Hamilton.

 

Verstappen pohvalio svoj tim za dobru reakciju posle teškog jučerašnjeg dana

 

Holanđanin je danas završio kvalifikacije na trećem mestu, ali ga sutra čeka start iz prvog reda zbog Hamiltonove kazne.
''Na početku kvalifikacija su uslovi bili baš teški, ali smo mi u odnosu na juče uspeli da poboljšamo bolid. Krugovi su generalno bili dobri, mada sam u poslednjem pokušaju malo gubio na pravcima i to ćemo morati da proverimo. Definitivno nisam imao tempo za pol-poziciju. Ipak, ovo je maksimum i možemo biti zadovoljni. Mislim da bi i trkački temo trebao da bude bolji. Videćemo sutra sve. Čini se da je i potrošnja guma prilično velika, ali je staza zabavna za vožnju i pokušaću da osvojim što više mogu bodova'', izjavio je Verstappen koji trku dočekuje sa dva boda zaostatka.

 

Teške kvalifikacije za Alfa Romeo

 

Vozači ovog tima nisu uspeli da prođu u Q2.

''Bili smo poprilično dobri na kiši tokom jutra, pa tako ostaje žal što nismo prošli u Q2. Davali smo maksimum ali nismo uspeli da sastavimo krugove. Kada sam našao prijanjanje, već je tada sesija bila na kraju a ja sam naišao na gužvu. Nekoliko lakih stvari danas nije nam polazilo za rukom, ali ostaje da se fokusiramo na sutrašnji dan. Nadam se da će sutra takođe biti promenjlivi vremenski uslovi, kako bi nastao haos i pomogao da nadoknadimo dosta mesta'', kazao je Kimi Raikkonen.

''Izgledali smo dobro pred početak kvalifikacija, ali nismo uspeli da sve odradimo kako treba. Uslovi su bili teški, neki delovi staze su se brže sušili a neki bili mokri. Ostaje da sutra damo svoj maskimum. Naš trkački tempo nije toliko loš. Ako imamo dobre prve krugove svašta je moguće'', kazao je Antionio Giovinazzi.

 

Leclerc: Bio sam zabrinut pri kraju Q2

 

''Bio sam zabrinut za svoju poziciju. Taman smo vratili bolid na podešavanja iz drugog treninga, samo smo sada imali i malo vode na stazi. Bilo je baš gusto. Na kvalifikacijama smo koristili manji ugao zadnjeg krila nego na trećem treningu i to bi trebalo da nam pomogne sutra, ali u kvalifikacijama nije bilo lako sa takvim podešavanjem. Uspeo sam na kraju da prođem u Q3 i ispostavilo se da smo napravili dobar izbor. Sutra ću dati sve od sebe. Uvek želim pobedu, iako je ove godine to malo teže ostvarimo. Moramo biti realni. Naš rival je McLaren, a ne Mercedes ili Red Bull'', rekao je Leclerc.

 

Bottas želi da prekine pobednički post

 

Finac će sutra imati jako dobru priliku da zabeleži prvu pobedu od prošlog septembra kada je slavio u Sočiju.
''Ove sezone još nemam pobedu. Silno sam motivisan i moram da se fokusiram na neke stvari u trci. Idem korak po korak, održaću koncentraciju i nadam se dobrom ishodu. Ovo je bila dobra kvalifikaciona sesija. Tim je ostvario najbolji mogući rezultat kada uzmemo u obzir i Lewisovu kaznu. U Q1 je bilo nezgodno zbog uslova na stazi. Čak je i na kraju Q3 bilo kapi kiše i nekoliko mokrih delova staze i morali smo da budemo oprezni. Ipak, uživao sam. Nivo prijanjanja je odličan, bolid je dobro podešen i nismo morali da pravimo previše promena'', rekao je Bottas.

 

Schumacher prezadovoljan prolaskom u Q2

 

''Uslovi na stazi danas su bili izuzetno izazovni, uživao sam i mislim da je tim napravio prave odluke u pravo vreme. Sve smo dobro analizirali, prošli smo kroz sve potrebne korake i pronašli prava podešavanja za ove uslove. Sve je išlo dobro od prvog treninga i srećan sam što se bolid dobro ponaša. Moramo sutra to i da potvrdimo. Nadam se da ćemo sutra uspeti da zadržimo svoje mesto'', kazao je Schumacher.

 

Alonso pod istragom zbog nepoštovanja duplih žutih zastava

 

Španac se kvalifikovao kao šesti u Istanbulu, ali bi mogao da izgubi tu poziciju. Njemu je to ujedno bio i najbolji kvalifikacioni rezultat ove sezone, ali ga sudije terete da je u Q1 napravio prekršaj kada nije poštovao duple žute zastave. Incident se odigrao u krivini 1 kada se Verstappen izvrteo na početku svog prvog merenog kruga. Međutim, Verstappen se već vratio na stazu u trenutku kada je Alonso došao do krivine i videćemo kakav će biti ishod ove istrage.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes je čuo čudan zvuk iz Hamiltonovog starog motora

 

wolff_promena_motora_hamilton.jpg.24e60d691f1446f0a56b222b5cc9341f.jpg

 

Mercedes se odlučio za zamenu motora sa unutrašnjim sagorevanjem Lewisa Hamiltona za VN Turske jer je postojala zabrinutost zbog pouzdanosti komponente.


Prema rečima Toto Wolffa, motor sa unutrašnjim sagorevanjem nije bez razloga jedina komponenta koja je zamenjena.

Potreba za zamenom ove komponente je bila veća nego za hibridnim delovima, tvrdi šef ekipe Mercedes.

“U određenom trenutku, kada počnete da pomerate granice performansi motora, morate da se nosite i sa nekim preprekama”, kaže Wolff.

„Naše pogonske jedinice su bile najpouzdanije od uvođenja hibridnih motora 2014. Pošto se granice stalno pomeraju, primetili smo u par navrata neobične zvukove unutar motora sa unutrašnjim sagorevanjem. To što smo čuli još uvek nismo potpuno razumeli i to nam je izazvalo neke probleme u prošlosti. Imali smo motore koji su prosto otkazivali. Sada radimo na suzbijanju problema. U ovoj fazi prosto redizajniranje delova nije nešto čime bismo trebali da se bavimo” objašnjava Wolff.

On je dodao da su hibridni delovi motora u odličnom stanju i da tim nije zabrinut za njih.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

U najkracem, Bottas izdominir'o :D . Konacno je uspeo da dobro startuje i izdrzi pritisak do kraja, tako da je ostvario prvu pobedu posle godinu dana posta (ukupno 10. pobeda u karijeri). Verujem da on odavno u ekipi vise nikoga ne tangira sem bodova u konkurenciji konstruktora i da je za Mercedes najveci dobitak sto je Maxu (koji je zavrsio kao 2.) uspeo da izbije 7 bodova iz dzepa u borbi za titulu.

Max opet moze da bude zadovoljan sa 18 bodova, jer su Mercedesi bili dominantni celog vikenda (a i delovalo je da ne zeli da rizikuje vec od samog starta). Uostalom kao i cela RB ekipa, Perez je konacno pokazao zube, muski se branio u direktnom duelu protiv Hamiltona, pomogao Maxu da bezbedno izvrsi zamenu guma i na kraju i sam dosao do P3.

Hamilton, sta bi bilo kad bi bilo, mozda je mogao i da izdrzi na onom setu istrosenih Inter guma koje su se pokazale da najbolje funkcionisu na polu-mokroj stazi. Kako ih je neko menjao za nove Inter, postajao je sporiji. Ekipa je trazila odlazak u boks, on se protivio, mozda bi se na kraju ispostavilo da je bio u pravu. Posle zamene, pao je sa realno njegovog maksimuma za ovaj vikend i odlicnog P3 na P5. U trenutku neposredno posle promene, cak je mogao za "zglajzne" jos nize, jer su ga napali odlicni Gasly (koji je imao cak i 5 sec kazne ranije) i Norris sa spremnim gumama.

Zao mi je Ferrarija, Leclerc u jednom trenutku na vodecoj poziciji, ali u situaciji identicnoj pred kraj kao Hamilton i dilemom sta raditi sa gumama. Sainz odlican, sa zacelja do P8 i vozac dana, McLareni debelo podbacili posle odlicnih vikenda.

Max ovog vikenda ima +8 u odnosu na konkurenta, ponovo preuzima vodjstvo u sampionatu sa +6 i sa tom prednoscu u borbi za titulu, karavan se seli preko bare. Gde nas za 2 nedelje ceka Austin (USA), a zatim dve prelepe, prave old-school F1 staze Hermanos Rodriguez i Interlagos.

 

Bottas domintano pobedio ispred Verstappena na VN Turske

 

bot_turska_pobeda.jpg.bf74aeec2e4ab804f46387a877c804e9.jpg

 

Vozač Mercedesa je celu trku proveo na prvom mestu i ostavrio prvu pobedu posle godinu dana pauze.

 

Na oko pola sata pre početka trke kiša nije padala jakim intenzitetom, ali je staza bila natopljena vodom pa su tako vozači u krugu za izlazak na grid koristili intermidijat pneumatike. Po proceduri timovi su već podigli šatore na startnom-ciljnom pravcu a u ovim uslovima se pojačao i vetar a temperature su bile dosta niske, pa je tako temperatura staze pred sam početak bila 18 a vazduha 15 stepeni. Pošto je trka proglašena mokrom, vozači nisu morali da koriste gume sa kvalifikacija, pa su tako imali slobodan odabir prema odgovarajućim vremenskim uslovima, pa su svi rešili da krenu sa intermdijat pneumaticima.

Bottas je odmah poveo kolonu na startu, ali je Alonso doživeo okretanje na prvoj krivini. Treće mesto držao je leclerc ispred Pereza, Gaslya i Norrisa dok je Hamilton bio an 10. pozicji. Hamilton je uspeo da posle prvog kruga obiđe Vettela i zauzme deveto mesto a ispred njega imao je Tsunodu. Sa druge strane na drugom kraju grida Sainz je sa začelja došao do 16. mesta a Ricciardo je držao 17. poziciju. Bottas je odmah krenuo da postavlja najbrže krugove pa je imao 1.6 sekunde prednosti ispred Verstappena posle 3 kruga dok je isto toliko Leclerc kasnio za vozačem Red Bulla dok su sudije rešile da ispitaju incident između Alonsa i Gaslya na prvoj krivini.

Verstappen je do 5. kruga prijavljivao problem sa menjačem ali je uspevao da drži priključak za Bottasom na 1.6 sekundi dok je Leclerc kasnio za njim oko 3.5 sekunde. Sainz se upustio u bitku sa Rassellom pa mu je u poslednjoj krivini oteo 14. poziciju a vozači su tim momentima tražili mokre delove staze kako bi uspeli da ohlade već sada vruće pneumatike. Sainz je nastavio u dobrom ritmu pa je uspeo da u 7. krugu obiđe Raikkonena i dođe do 13. mesta. U tim trenucima Hamilton se približio Tsunodi koji se mučio sa bolidom pa je tako uspeo da ga obiđe na 4. krivini i preuzme mu 8. mesto dok je Sainz prešao i Giovinazzija i došao do 12. pozicije. Zbog incidenta sa Alonsom, Gasly je dobio kazanu od dodavanjem pet sekundi na završno vreme, dok je Alonso zbog sudara sa Schumacherom takođe dobio istu kaznu.

Hamilton je posle Tsunode brzo nastavio da napreduje, pa je u 9. krugu obišao Strolla a Sainz je bio ispred Ocona. U 11. krugu Hamilton prolazi Norrisa i dolazi do 6. mesta a u tom momentu postavio je i najbrži krug. U tim trenucima Bottas je podigao razliku u odnosu na Verstappena na 2.5 sekundi, dok je Leclerc imao zaostatak od oko 4.7 sekundi. Hamilton je koristio prazan prostor ispred sebe i nastavio je da ređa najbrže krugove. U 14. krugu Sainz je na prilazu za 12. krivinu pokušao da obiđe Vettela, ali je Španac uz kontakt uspeo da obiđe Nemca i dođe do 10. mesta. Sa druge strane Hamilton je leteo po stazi i veoma lako je obišao Gaslya i došao do 5. pozicije. Sainz je imao odličan tempo što mu je omogućilo da brzo dođe do pozicije da napadne Tsunodu pa ga je tako obišao u 18. krugu na kočenju za 12. krivinu.

Red Bull je preko radija obavestio Verstappena da može da podigne svoj tempo, pa je tako zabeležio najbrži krug i tako smanjio zaostatak za Bottasom na ispod 3 sekunde. Mercedes je odmah obavestio Bottasa pa je i Finac odlučio da ubrza i onda je i on uspeo da postavi trenutni najbrži krug na trci. Oko 20. kruga intermdijat pneumatici su već počeli da popuštaju, jer su na pojedinim bolidima potpuno izgubili svoju šaru ali se niko od vozača još nije odlučivao da ode na promenu. Ipak, prvi na servis se odlučio da ode Ricciardo koji je u 22. krugu stavio novi set intermidjat guma. U tim trenucima Tsunoda je imao jedno okretanje na stazi, ali je Japanac uspeo da nastavi trku gde je pao na 13. mesto.

Skoro na polovini trke pojdini vozači prijavljivali su da se kiša pojačava ali razlika između prve dvojce već neko vreme stagnira na oko 2.5 sekunde. Do tada Hamilton je uspeo da se približi Perezu na oko 2 sekunde a posle toga vremenski uslovi su se stabilizovali. Do tada intermedijat gume na ostalih 19. vozača su ostale totalno bez šare ali staza se nije dovoljno brzo sušila kako bi se prešlo na slik pneumatike.

U 32. krugu Alonso je otišao do boksa kako bi stavio nove intermeijdat gume i odslužio kaznu od pet sekundi a Hamilton je tada spremao napad na Pereza. Ovaj dvojac uspustio se u veliku brobu koja je trajala skoro polovinu kruga od 12. krivine pa sve do 4. kada su vozili točak uz točak ali je na kraju Meksikanac uspeo da odbarni pozicju od Britanaca a tada je i Sainz uspeo da obiđe Norrisa i popne se na 8. poziciju. U 27. krugu Verstappen se odlučio da ode na zamenu guma gde je stavio nove inetrmeidjat gume a na stazu se vratio odmah ispred Pereza i Hamiltona. Sledeći je bio Sainz koji je učinio istu stvar, odmah za njima je bio Bottas a Vettel se odlučio da stavi medijum pneumatik. Perez je u sledećem krugu stavio takođe intermedijat gume a Vettel sa medijum pneumaticima nije imao kontrolu nad bolidom. Vozač Aston Martina je odmah otišao na servis i stavio je intermidjat gume i tako se vratio na stazu na samom začelju a Gasly je prilikom stavljanje novih guma odradio kaznu od pet sekundi.

Leclerc je vodio trku ali tada još uvek nije otišao na zamenu pneumatika, pa je tako Bottas uspevao da smanji razliku za njim. Hamilton takođe nije želeo da ode na zamenu guma a njegov zaostatak za Verstappenom porasao je na više od 4 sekunde. Verstappen je na 13. krugova do kraja prijavljivao problem sa volanom, pa je tako razlika između njega i Hamiltona pala na samo 3.5 sekunde. Bottas je u tim momentima potpuno pritisnuo Leclerca koji nije išao na zamenu pneumatika pa je tako već u narednom krugu u prvoj krivini izgubio vodeću poziciju. Na 10. krgova do kraja Leclerc je otišao po nove intermeijat gume a na stazu se vratio na 4. poziciju.
Vozač Ferrarija je tako sa novim gumama bio za sekundu po krugu brži od Hamiltona koji je gubio priključak za Verstappenom. Mercedes je zbog toga rešio da uvede Hamiltona na servis gde su mu stavili nove intermeijdat pneumatike što ga je vratilo na 5. mesto. Perez je na 7. krugova do kraja obišao Leclerca i preoteo mu treću poziciju dok je na kraju ove kolone bio i sam Hamilton. Vozač Merecdesa je odmah krenuo da pritsika vozača Ferrarija koji se mučio sa prijanjanjem bolida ali ima preko radio uputio prigovore timu zbog odluke da ga odvedu na zamenu pneumatika. Leclerc je u narednih nekoliko krugova uspeo da se oporavi pa je tako pobegao Hamiltonu na oko 2.5 sekunde ali je Britanac u svom repu imao Gaslya.

Bottas je do kraja trke zabeležio i najbrži krug  a iza njega sa više od 10 sekunde kašnjenja prošao je Verstappen dok je drugi vozač Red Bulla takođe završio na podijumu. Leclerc je odvezao sjajnu trku i došao do 4. mesta ispred Hamiltona koji je uspeo da se odbrani od Galsya i nadolazećeg Norrisa. Svakako dobar rezultat ostavio je i Sainz koji je sa začelja došao do 8. mesta a do bodova su još stigli i Stroll i Ocon. Prvi ispod crte ostali su oba vozača Alfa Romea.

 

Rezultati sa VN Turske

 

rezultat_turska.jpg.6b3afd6fe23126541fd70a56c7a6ac76.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okon je ostao na jednom setu celu trku,na kraju je jedva zadržao 10 poziciju.Hamilton bi verovatno isto prošao da nije promenio gume.Perez koliko je dobar na trci toliko je loš u kvalifikacijama,ako sledeće godine ne popravi kvalifikacije neverujem da će ostati u Red Bull u.Danas se po ko zna koji put videlo da Gasli nije vozač za Red Bull.Pa Japanac je duže držao Hamiltona nego Gasli danas 

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlična trka, mada opet utisak da je da bi (ponovo) bila dosadna da nije bilo kiše.

Odličan Perez, borba sa Hamiltonom na ivici živaca, ali bez incidenta!

Čak mi je bilo žao Leklerka (iako baš ne volim Ferari) jer je izvukao maksimum, sve vreme bio fokusiran, što se i videlo iz poruka boksu!

Hamilton žrtva strategije tima, osam krugova pred kraj, imao je 10 sekundi prednosti u odnosu na Leklerka, a gubio je oko dve sekunde po krugu, uz to je bar kroz poruke boksu delovao uveren da može, da je ostao mislim da svakako ne bi bio ispod petog mesta!

Verstapen ziheraški, kad god nije mogao da stigne Botasa, kuknjava na nešto na bolidu.

Alonso dva čukanja - maler.

Fetelu kapa dole za rizik, koji se nije isplatio, ali i za vožnju nazad u boks gde nije nikoga ugrozio!

Botas mirno i odlično od starta do karirane zastave!

"Moj" Meklaren ništa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstapen: Umalo nisam zaspao; Perez: Imao sam dobre duele

 

verstappen_turkish_gp_2021_race.jpg.a8754dd2c892787387a2747046bb2bec.jpg

 

Oba vozača Austrijskog tima su završila VN Turske na podijumu, ali su imali potpuno različite trke.


Verstappen sa jedne strane nije imao apsolutno nikakve šanse protiv Bottasa u promenljivim vremenskim uslovima, dok je Perez morao da radi za svoje mesto na podijumu.

 

verstappen_turkish_gp_2021_race_1.jpg.dbd303208ad5c8565fb62740a1a76d38.jpg

 

Prvi je svoje utiske izneo Verstapen: „Nije bilo lako pošto je staza bila klizava. Morali smo samo da pazimo na gume i nismo smeli da forsiramo. Valtteri je konstantno imao više tempa, a čini se i da je bolje čuvao gume. Ipak, zadovoljan sam drugim mestom pošti u ovakvim uslovima lako može da se pogreši. Mislim da je najveći izazov bio ostati budan. Šalim se naravno. Gume su bile ključ i trenutak prelaska na novi set“, izjavio je Verstappen.

 

Njegov timski kolega Sergio Perez je nešto ranijim pit-stopom omogućio sebi da u finalnoj fazi trke ima gume koje su u optimalnom stanju, što je iskoristio da dođe do podijuma.

 

perez_turkish_gp_2021_race.jpg.2a129e50fbf869b4c256f7735dc5a9a7.jpg

 

„Trka je bila baš intenzivna. Imao sam borbu sa Lewisom, potom i sa Charlesom. Nismo mali jasnu predstavu šta se dešava sa gumama. Ovo je bila jedna od onih trke gde smete da forsirate samo u određeno vreme. Bilo je jako teško čuvati gume pošto je njihova temperatura konstantno išla gore-dole“, rekao je Perez.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šteta je za Hamiltona, realno je odvozao za dosta bolju poziciju nego što je na kraju ostvario.

Max nije imao ni pokušaj da ugrozi Botasa...ono, baaaaaaš ništa nije pokazao. Ok, razumem da na ovoj stazi Red Bull nije bio posebno konkurentan Mercedesu, ali opet...imao je Botasa ispred sebe, nije imao Hamiltona pa da se na ovoj stazi unapred pomiri sa sudbinom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Ako je mogao Ocon, mogao sam i ja; Pirelli: Ne bi izdržao

 

hamilton_tyre_turkish_gp_2021.jpeg.79511ce04d7e6f00c7d265d2e5218086.jpeg

 

Glavna tema nakon VN Turske su Hamiltonove gume i odluka Mercedesa da ga u finišu trke uvede u boks sa trećeg mesta.


Mercedes je pit-stop planirao u 42. krugu, ali je Hamilton odbijao promenu, koja je na kraju morala da bude obavljena, ali devet krugova kasnije.

Sedmostruki svetski šampion je bio ljut preko radija, a nakon trke su mu francuski novinari rekli da je Ocon na jednom setu uspeo da završi trku.

 

FBWAdtWXEAE-0cz.jpg.efd1b69c581d2ffb203bc676e985ef65.jpg

 

„Stvarno je to uradio? Ne znam šta da kažem. Ako je on mogao, mogao sam i ja“, izjavio je Hamilton.

Toto Wolff je rekao da Hamilton ne bi mogao do kraja trke da zadrži treće mesto na starim gumama i da bi verovatno završio iza Gaslyja.

Sa njim se slažu i iz Pirellija pošto je i prvi čovek italijanskog proizvođača guma Mario Isola rekao da gume ne bi izdržale.

„Pregledali smo Hamiltonove gume nakon trke i rekao bih da ne bi izdržao do kraja. Bio je na samom limitu. Potrošnja gume, posebno na kraju, je bila ogromna. Praktično su vozili na konstrukciji. To je bilo opasno i baš su išli do granice“, izjavio je Isola.

 

hamilton_turkish_gp_2021_race_3.jpg.665aea0119e1affdc31ee04c04d4e559.jpg

 

Njega su potom pitali kako je Ocon uspeo da sa jednim setom dođe do kraja trke na šta je on odgovorio: „Svaki bolid je drugačiji i nivo potrošnje guma se razlikuje u zavisnosti od toga koliko je vozač agresivan tokom trke. Međutim, manje više sve gume su bile potpuno odrane, ne samo Oconove i Hamiltonove. Nova podloga ove godine pruža više prijanjanja i abrazivna je. Bilo je baš na limitu. Predložio sam mojim inženjerima tokom trke da obaveste timove da ne rizikuju sa jednim setom guma“, rekao je Isola.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, neshaoct said:

Šteta je za Hamiltona, realno je odvozao za dosta bolju poziciju nego što je na kraju ostvario.

Max nije imao ni pokušaj da ugrozi Botasa...ono, baaaaaaš ništa nije pokazao. Ok, razumem da na ovoj stazi Red Bull nije bio posebno konkurentan Mercedesu, ali opet...imao je Botasa ispred sebe, nije imao Hamiltona pa da se na ovoj stazi unapred pomiri sa sudbinom.

 

Jedina šteta bi bila da Hamilton osvoji još jednu titulu :D 

 

A gledam baš po netu ovaj komentar za nedostatak pokušaja Maxa protiv Botasa, pa ne znam stvarno šta je trebao da uradi, Mercedes je za 0.2-0.4 sec po krugu imao bolji trkački tempo od RB-a na ovoj stazi, na koji način da ga ugrozi? Svaki put kada bi Max pojačao tempo i pokušao da stigne, Botas je pojačao još malo i čak i povećavao prednost, apsolutno nije imao šanse RB ovaj vikend za pobedu, da je bilo suvo, bilo bi još gore po njih, ovako, pametno su odvezli i Maks i Perez i izvukli maksimum iz trkačkog vikenda.

 

Mercedes je definitivno nešto čačnuo od Silverstona pa na dalje, Red Bull ne da nema prednost više nego su i u zaostatku, videćemo kakve će setape uspeti da spakuju za finalnih par trka sezone i da li će uspeti nešto da izvuku, iskreno se nadam da hoće i da će se konačno prekinuti ova veštačka dominacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Vule said:

apsolutno nije imao šanse RB ovaj vikend za pobedu, da je bilo suvo, bilo bi još gore po njih, ovako, pametno su odvezli i Maks i Perez i izvukli maksimum iz trkačkog vikenda.

Apsolutno se slazem, Merc je dominirao celog vikenda. Moooozda je Max necemu vise mogao da se nada da je na startu zaseo na vodecu poziciju. Ali je Bottas konacno dobro odreagovao i tu je bio kraj. Max je igrao na siguricu i cekao eventualnu gresku, u bilo kakvoj borbi em su bili inferiorni, em nije bilo DRS, em bi samo trosio gume. Cak je Bottas odvezao perfektnu trku (i sam je izjavio mozda i najbolja u Mercu), bukvalno je imao samo jedno proklizavanje i stvari drzao cvrsto pod kontrolom.

5 hours ago, Vule said:

videćemo kakve će setape uspeti da spakuju za finalnih par trka sezone i da li će uspeti nešto da izvuku, iskreno se nadam da hoće i da će se konačno prekinuti ova veštačka dominacija

Helmut Marko je izjavio da je na zadnjih 6 trka, na 4 suprotni tabor (tj. Merc) u prednosti. Honda se mnogo bolje pokazala na vecim nadmorskim visinama, Interlagos i pogotovo Hermanos Rodriguez (na preko 2200 mnm) smatraju za svoje sanse. Gomila je tu zakulisnih radnji i igrica, od sitnica (kao sto je Mercedes pred Tursku "cackao" RB kako su sami prosli pre 2 godine kada su koristili belu kolor-semu za bolide), pa do krupnih stvari i tehnike. Videcemo, ja se samo nadam da ce neizvesnost potrajati do samog kraja (za razliku od prethodnih, uglavnom beskrajno dosadnih, sezona u hibridnoj eri), pa neka pobedi bolji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko zna šta se dešava sa Mercedesovim motorom kad se duže koristi 100% snaga.Nisu džabe Botasu menjali motor u Italiji pa opet u Rusiji. Tako sada mogu opet Hamiltonu da zamene motor,šta je 10 pozicija kazne,sada u Americi. Ali imaju viška motora i mogu da ih koriste 100% ,mislim da je tu razlika bila u Turskoj i tih 20-ak km veće brzine.Nadam se da grešim ali čini mi se da je Mercedes našao način kako da pobedi Red Bull sa ovim zamenama motora. Red Bull tj.Max koristi 4-ti motor a ustvari realno je 3-ći motor.Mercedes za Botasa ima već 5-ti motor,Hamilton koristi 4-ti i sigurno će koristiti i 5-ti motor.Ako Red Bull nešto ne promeni teško će se po njih dobro završiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo šta se dešava :) 

Quote

 

630 grams. That could be a magic weight for Mercedes' internal combustion engine.

 

Explain. Since the British GP at Silverstone the Silver Ones have revised the mappings that were already ready for each track until the end of the season.

 

And because of the great performance of Red Bull and Honda, Mercedes have reworked their engine mappings making them much more aggressive. The PUs mappings introduced from 2014 are incomparably more complex than before, as the internal combustion engine has to work in perfect harmony not just with the turbo, but with the MGU-K, MGU-H, which in turn send electrical power to the batteries which, via the electronic control unit, returns it all in the form of mapping-controlled power to the car.

 

All this has to work like a link in a continuous chain and is done through extremely sophisticated software. When one link of this "chain" presents some problem, the whole chain is harmed by this weaker "link".

 

In the case of PU Mercedes, since the mappings were changed, the internal combustion engine became the weakest link, since its temperature and pressure increased and this started to lead to micro-leaks that increased with time. Each time in a different place of the ICE (internal combustion engine).

 

This caused all Mercedes drivers that were using the new mappings to have problems in their PUs to the point of having to change it ahead of schedule, besides hardly feeling the effect that the more aggressive mappings were supposed to do.

 

So, since the micro leaks were appearing in different places on the ICE, Mercedes decided to change all the gaskets, bolts, nuts, clamps, pipes, hoses and everything that connects the different parts of the ICE for others that were more reinforced and/or with different materials. The ICE became 630 grams heavier, an irrelevant weight increase if the problem was solved.

 

Valtteri Bottas was the "guinea pig" of this attempt to fix the problem in Russia. Mercedes didn't change his PU there because of race strategy, but rather an engine strategy, to see if what they did would work in practice. Toto Wolff even said that in a "cryptic" way that weekend...

 

Right after the Russian GP, 11 engineers from the Brixworth factory, which is where Mercedes AMG High Performance Powertrains are made, went with some equipment directly to the team's factory in Brackley to test and measure all parameters of the PU Bottas used in free practice for the Russian GP and the one he used on race Sunday, 630 grams heavier.

 

On the PU that Bottas used in the Russia race, no micro leaks were found and all measurements were within the standard they consider correct.

 

That's why Mercedes decided to change only Hamilton's ICE in Turkey and not the whole PU.

 

Tomorrow, Tuesday, the same engineers who thoroughly inspected Bottas' PU last week will be back at Brackley to start inspecting Bottas' PU again - now with two runs - and the one Hamilton used in Turkey.

 

If everything is up to standard, the team will continue using the revised mappings, otherwise they will revert to the 'original' mappings, which are far less aggressive.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...