Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Zašto su automobili sve skuplji?

Recommended Posts

autotrader.jpg AutoTrader:

 

Ukratko: automobili su sve skuplji jer su svi počeli da prave automobile na poslovnoj strategiji Ferrarija. :)

 

Davnih dana već, kad je počela korona, fabrike automobila su odustale od gomile svojih narudžbina za čipove. Odustali su jer je tržište novih automobila stalo zbog zatvaranja u gomili država. Saloni nisu uopšte ni radili mesecima, a kamoli da su prodavali automobile. Fabrike čipova su se tako preorijentisale na druge kupce, a to su pre svega bile firme koje prave TV, konzole za igrice, uređaje za domaćinstva - prodaja svega toga je značajno porasla tokom korone.

 

Kada je sve počelo lagano da se vraća u normalu na glavnim tržištima, fabrike automobila su mislile da samo nastave tamo gde su stale. Tako nisu mislile fabrike čipova koje sada imaju druge velike kupce. Da nevolja bude veća, jedna od najznačajnih fabrika čipova je izgorela u požaru prošle godine. Sa druge strane, kupci su postali željni novih automobila i počeli da ih naručuju mnogo više ranije nego što se očekivalo da će trebati oporavak tržišta. I, eto problema - kupaca ima, poručuju, poručuju mnogo, ali automobila nema. Nema ih jer nema čipova za njih.

 

U takvoj situaciji, fabrike automobila su uradile isto što i Ferrari radi već decenijama i odlično mu ide - odlučili su da onda to manje automobila koje mogu da naprave budu ustvari njihovi skuplji modeli.

Kada već nemaju dovoljno čipova za sve modele, to što imaju ugradiće u one skuplje modele iz svoje ponude, tj. u one automobile gde im je veća zarada po svakom prodatom komadu. Ferrari radi upravo tako, tj. namerno svake godine napravi malo manje automobila nego što bi mogao da ih proda, ali tako sebi obezbeđuje veću cenu i duže rokove isporuke (jer su kupci spremni duže za čekaju za nov Ferrari). U prvoj polovini 2021. godine profitna marža Ferrarija je bila 20% - to znači da je od njegovog ukupnog prihoda 20% bio profit.

 

Kada se pogledaju poslovni rezutati običnih auto kompanija, vidi se da uprkos broju prodatih automobila tokom 2021. godine (u odnosu na plan), njihovi poslovni bilansi izgledaju veoma zdravo. Proizvodnja im pada u odnosu na plan, ali ne i zarada. To je samo zato jer im se struktura prodaje pomerila u toku ove godine značajno u korist modela bogatijih sa opremom, gde su zarade veće...a kupci spremni da čekaju duže. Proizvodnja automobila je inače posao sa veoma malom profitnom maržom za sve, osim za Ferrari i Porsche. Sve ostale fabrike se uglavnom vrte na par procenata, a kada dođu do 5% ili 6% prosečne profitne marže u dve-tri godine zaredom smatraju da imaju odličan period. Ali, u 2021. godini npr. Toyota ima profitnu maržu od 12.6%, Stellantis 11.4%, Daimler 12.2%, BMW 15.8%...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili su u poslednjih 18 godina poskupeli više od 50%

 

Opel-Corsa slika.jpg

 

Koliko su se povećale cene automobila u vremenskom periodu od 18 godina? Analitičari u JATO Dynamics-u su pomno proučavali razvoj kataloških cena od 2002. do 2020. godine u dva popularna segmenta malih i kompaktnih automobila.

 

Prosečne prodajne cene malih automobila kao što su VW Polo, Ford Fiesta ili Opel Corsa su porasle za velikih 59% između 2002. i 2020. godine. Početkom dvehiljaditih mali gradski automobili su koštali u proseku 13.000 evra, a 2020. gotovo 21.000 evra. Cene kompaktnih automobila u istom periodu su naglo porasle. VW Golf, Ford Focus i slični modeli su koštali u proseku 18.400 evra. U 2020. cena je gotovo 30.000 - što je povećanje od oko 63%. Modeli sa alternativnim pogonima su takođe doprineli ovom rastu. Ako samo pogledate cene modela s SUS motorima, rast u C segmentu je iznosio oko 56%. Naravno, tu su i sigurnosne tehnologije, infotaimnet i slični skuplji dodaci, a automobili su i veći. Polo iz 2020. je širi od Golfa iz 2002. godine. Polo se povećao u dužinu za čak 16.5 cm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li sledi novo povećanje cena novih automobila: Sve sirovine su puno skuplje

 

taycan p 002.jpg

 

Rastu cene svega, a pomalo i novih automobila. Nema čipova, proizvodnja je daleko od optimalne, a potražnja je velika. Međutim, automobili bi uskoro mogli da budu skuplji i zbog rasta cena sirovina. Kako piše Trading Economics, cene sirovina koje se koriste u autoindustriji su porasle u celom svetu.

 

Cena čelika je porasla za 19% u odnosu na isti period 2020. godine. Aluminijum je na najvišem nivou od 2011. i lane je njegova cena porasla za 36%, dok je magnezijum dostigao rekordni nivo u seprembru i sada je skoro 4 puta skuplji od proseka u poslednjih osam godina. Olovo je ostalo stabilno poslednjih meseci, ali je poraslo za 28% u poslednjih 365 dana, dok je paladijum dvostruko skuplji nego 2018. sa prosečnom cenom od preko 2.000 američkih dolara po unci. Titanijum postiže rekordne vrednosti od 2013. Rodijum je u padu, ali ostaje najskuplji metal koji se koristi u automobilima, sa konstantom vrednovanja od oko 14.000 dolara po unci. Tu je i slučaj litijuma koji se koristi u električnim automobilima, a porastao je za 400% od poslednjeg tromesečja 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen najavljuje novo povećanje cena automobila

 

212626-vw id4 1.jpg

 

Nakon povećanja 1. marta 2021. i još jednog 1. septembra 2021. VW putnička vozila će podići cene za svoje nove automobile 10. januara 2022. Tu informaciju je Volkswagen poslao svojim trgovcima, a s cenama će ići gore i Audi. Za sada se ne zna koliko će biti povećanje cena. Kao razlog za povećanje cena automobila se navodi rast cena sirovina i energije. Rasle su cene gotovo svih sirovina, od aluminijuma do materijala koji se koriste za izradu baterija u električnim vozilima. Isto tako, rasle su cene gasa i nafte - barem do sada.

Volkswagenov korak će sigurno pratiti i ostali proizvođači automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manjak delova i novih vozila dižu cene automobila - kada se može očekivati stabilizacija tržišta?

 

bg sajam p.jpg

 

Poslanici Evropskog parlamenta izglasali su zabranu prodaje novih automobila sa benzinskim i dizel motorima od 2035. godine. Iako novi zakon još nije u potpunosti usvojen, očekuje se da će se na taj način ubrzati prelazak na električna vozila u zemljama EU. U našoj zemlji kupci se subvencijama podstiču na kupovinu električnih i hibridnih vozila, ali nedostaje infrastruktura, kaže za RTS predsednica Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova Aleksandra Đurđević. Ističe i da su zbog manjka vozila automobili poskupeli, kao i da će verovatno biti potrebne i dve godine da se tržište stabilizuje.

 

Električna vozila trenutno čine oko 11% novih registracija u Evropskoj uniji, što je tri puta više nego 2019. godine. Cilj je da se do 2030. godine emisija gasova smanji za 50%, a kada je reč o automobilima do 2035. godine i za 100%. O rastućoj popularnosti vozila na električni i hibridni pogon svedoči i statistika koja kaže da trenutno u zemljama Evrope 22 odsto svih novoprodatih automobila u sebi imaju neku vrstu pogona na baterije. ''Međutim, kriza koja je pogodila auto-industriju svakako će uticati i tražiti da se ovi ciljevi sagledaju i revidiraju u narednom periodu'', navodi Aleksandra Đurđević.

 

Pojedini automobili sa unutrašnjim sagorevanjem nestaju iz proizvodnje. Proizvođači su spremni da pređu na nove tehnologije, ali i dalje nedostaje infrastruktura, objašnjava novoizabrana predsednica Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova. ''U našoj zemlji imamo dobar model subvencija kojima država podstiče kupovinu električnih i hibridnih automobila, ali i dalje nedostaje infrastruktura'', kaže Đurđevićeva. ''Širom sveta imamo salone bez izloženih automobila''. Aktuelna kriza izazvana pandemijom posebno je vidljiva zbog nedostatka mikročipova koji se nalaze u raznim električnim uređajima. ''Imali smo prekid u proizvodnji, a mnogi su i otkazivali porudžbine, tu je i problem transporta posebno iz Kine. Širom sveta imamo salone automobila bez izloženih automobila. Zbog manjka vozila automobili su poskupeli i verovatno će biti potrebno i do dve godine da se tržište stabilizuje'', ističe predsednica Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova.

 

Kada je reč o prodaji novih vozila, putnički program je pao za 9%, ali je zato prodaja komercijalnih vozila porasla za oko 10%. Polovna vozila su takođe poskupela, ali uvoz nije stao. ''Problem je što su vozila koja se kod nas uvoze uglavnom stara preko 10 godina i zabranjena za korišćenje u zemljama iz kojih dolaze'', navodi ona. ''Očekujemo blagu stabilizaciju, a od proizvođača do proizvođača zavisi koliko su se snašli i imali dobru strategiju. Nisu samo mikročipovi problem, već i drugi delovi. Proizvođači koji se najpre snađu najbolje će i proći na tržištu'', poručuje Đurđevićeva.

 

Crne kutije i u automobilima

Novina na evropskom tržištu automobila je i obavezno uvođenja crne kutije u vozilima od 6. jula. To će pomoći u prikupljanju ključnih podataka kada dođe do saobraćajne nesreće. ''Nećemo imati klasičan audio-zapis kao u avionima. Napredni bezbednosni sistemi, njih 15 već postoje, a crna kutija će prikupljati i formatirati odnosno obrađivati te podatke. Oni će pre svega služiti za dodatna unapređenja bezbednosti vozila od strane proizvođača, a prilikom nesreća podatke će moći da koristi i policija, ali je dalja upotreba od strane recimo osiguravajućih kuća za sada osporena'', rekla je predsednica Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova Aleksandra Đurđević. ''Crne kutije će koristiti već postojeće sisteme u automobilima i neće mnogo podići cenu vozila, možda za sto evra'', rekla je Đurđevićeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis upozorava na kolaps automobilskog tržišta

 

Peugeot-e-208 44444.jpg

 

Jedan od najvećih evropskih proizvođača automobila upozorio je na potencijalni propast automobilskog tržišta ukoliko električni automobili ne postanu znatno jeftiniji. Cene električnih automobila rastu velikom brzinom. Primera radi, Tesla je samo tokom ovog meseca povećala cene i to za 6.000 dolara po automobilu, a sličnu praksu sprovode i Rivian, Hummer i Ford.

 

Zbog rasta cene sirovih materijala, mnogi modeli na struju postaju neisplativi za proizvođače, a pored toga Evropska unija je rešila da i zvanično benzince i dizelaše pošalje u penziju od 2035. godine. Iako se Stellantis slaže sa ovom odlukom, izvršni direktor ove kompanije, Carlos Tavares, smatra da kreatore ove politike nije briga da li će proizvođači automobila imati dovoljno sirovih materijala za ovu tranziciju. Prema Tavaresovom mišljenju, pitanje je da li će sve evropske fabrike uspeti da prebrode ovaj prelazak na električne automobile, a pored nedostatka komponenti, glavni čovek Stellantisa kao uzrok potencijalnih problema vidi i pritisak azijskih proizvođača.

 

Kako tvrdi direktor proizvodnje Stellantisa Arnaud Deboeuf, ovaj automobilski gigant planira da smanji troškove proizvodnje električnih automobila za 40 procenata do 2030. godine. ''Ukoliko električni automobili ne postanu jeftiniji, očekuje nas kolaps tržišta. Očekuje nas veliki izazov'', dodao je Deboeuf. Baš zbog toga, Stellantis razmatra da proizvodi električnu energiju u sopstvenom aranžmanu, pre svega putem solarnih panela. Pored toga, nije isključena i mogućnost kupovine rudnika kako bi se obezbedila isporuka sirovih materijala. Stellantis će predstaviti više od 75 potpuno električnih modela do kraja ove dekade, a u fazi planiranja je i pet velikih fabrika za baterije širom Evrope i Severne Amerike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili će poskupeti za dodatnih tri do pet hiljada evra

 

vw polo 1.jpg

 

Srednjeročno gledano, VW grupa više ne vidi automobile s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem kao isplativu alternativu električnim automobilima. Novi šef marke Volkswagen, Thomas Schäfer, očekuje značajan rast cena vozila kao rezultat planiranog EU standarda emisija Euro 7, objavio je Welt am Sonntag.

 

Vozila sa benzinskim i dizel motorima bila bi skuplja za 3.000 do 5.000 evra zbog složenijeg sistema izduvnih gasova, rekao je Schäfer i dodao: ''Na manjim automobilima ti dodatni troškovi teško mogu da se apsorbuju. Početni Volkswagen Polo koji bi 2025 godine (kada se planira uvođenje Euro 7 normi) koštao 22 ili 23 hiljade evra jednostavno nije održiv i nema smisla.'' Schäfer je istakao da do 2025. VW grupa želi da na tržište lansira četiri električna modela malih automobila. Osim ID.2, biće tu još jedan model iz VW-a, te po jedan iz Škode i Cupre. S tim da VW želi da ponudi ID.2 za manje od 25.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će automobili pojeftiniti?

 

ford riptide 1.jpg

 

Rast cena sirovina i situacija sa snabdevanjem čipovima su naterali proizvođače automobila da podignu cene vozila. Teško je oteti se utisku da su mnogi u nove cene ukalkulisali i svoju trajnu želju za većim profitom.

Proizvođači automobila međutim sada javljaju o smanjenoj potražnji u Evropi i Severnoj Americi zbog činjenice da potrošači ne pristaju na više cene i čuvaju svoj novac za druge potrepštine, javlja Automotive News Europe. Uprkos krizi s čipovima, vreme čekanja na nove narudžbine sve je kraće. Fabrike automobila su do sada štitili marže povećanjem cena, ali nagli rast inflacije u Severnoj Americi i Evropi mogao bi da oteža prenošenje rastućih troškova. Inflacija u Evropi i SAD-u raste, a centralne banke upozoravaju da bi vrhunac mogao da bude za nekoliko meseci, što dovodi do pada raspoloženja potrošača i preduzetnika. U SAD-u, Ford razmatra vraćanje popusta i podsticaja koji su ukinuti prošle godine, što je prvi korak u neminovnom - redukovanu rasta cena automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac kaže da kod super bogatih nema smanjenja trošenja

 

222869-bugatti rimac.jpg

 

Izvršni direktor Bugatti Rimca kaže da potražnja za njihovim skupim vozilima ne pokazuje znakove opadanja. Ubrzo nakon što je skinut veo s Bugattija W16 Mistral vrednog 5 miliona dolara, Mate Rimac jr rekao da njihovi kupci ne pokazuju znakove usporavanja svoje potrošnje, bez obzira na trenutne strahove od recesije.

''Trenutno ne vidimo nikakvo usporavanje, upravo suprotno'', rekao je Rimac za CNBC. ''S Bugattijem smo rasprodati i do 2025. Pa čak i ako (recesija) traje nekoliko godina, iz nje ćemo izaći još jači''.

 

Bugatti Mistral 04.jpg

 

Potražnja za novim modelima Bugattija se ogleda u činjenici da je svih 99 primeraka W16 Mistrala prodato do trenutka kada je on predstavljen javnosti tokom Nedelje automobila u Montereyu. Rimac je istakao da je ''malo iznenađen'' što se tako brzo rasprodao, uz napomenu da većina kupaca dolazi iz SAD-a. Naravno, nisu samo novi modeli Bugattija i Rimca pokretači marke. Ustvari, najveći pokretač rasta je Rimac Technology koja prodaje tehnologije baterija i električnih vozila Porscheu, Aston Martinu, Hyundaiju i drugim velikim proizvođačima. Rimac Technology ima oko 1.000 zaposlenih i razvija samovozeće ''robotaxi'' tehnologije za koje Mate Rimac veruje da će se pokazati važnima usred nestašice sirovina. ''Ograničenje broj jedan je imati dovoljno materijala i lanca snabdevanja za flote koju imamo na globalnom nivou'', rekao je on. ''Većina ljudi ne želi da poseduje automobil ako postoji praktičnija, sigurnija opcija koja vas dovodi od tačke A do tačke B''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potražnja za novim automobilima jenjava - sledeći potez je na proizvođačima

 

ford f150 light.jpg

 

Više od dve godine, automobilsko tržište je imalo problem sa snabdevanjem, jer proizvođači ne mogu da sklope dovoljan broj vozila da bi zadovoljili žeđ kupaca za novim modelima. Ove godine, situacija se preokrenula, tako da imamo problem s potražnjom, s tim što kupci odlažu svoje planove vezane za kupovinu, budući da se suočavaju s povećanjem kamata i ekonomskom nesigurnošću.

 

Ovo je nešto što je evidentirao Cox Automotive u najnovijem tržišnom istraživanju. Sudeći po ovoj kompaniji, prodaja putničkih vozila na referentnom, američkom tržištu, u trećem kvartalu praktično stagnira, s tim što prognoze kažu da će se dodatno usporiti u narednom tromesečju. Cox je morao da revidira svoju prognozu vezanu za prodaju novih vozila i umanji je za više od 9% u odnosu na 2021. što je najgori rezultat u poslednjih 10 godina. Naime, ovo je treći put da je Cox umanjio prognozu ove godine, nakon što je startovao s procenom od 16 miliona vozila

 

''Čini se verovatnim da nagomilana potražnja zbog ograničene ponude ubrzano nestaje, budući da visoke kamatne stope razjedaju volju i mogućnosti kupaca kada je o kupovini reč'', rekao je viši ekonomista Cox Automotivea, Čarli Česbrou. Ova firma nije jedina koja je detektovala ''vetar u čelo'' američkog tržišta. S&P Global Mobility, J.D. Power i LMC Automotive, takođe su uočili prodaju koja je bila ispod prognozirane u septembru. Međutim, bez obzira na tržišne trendove, proizvođači i prodavci automobila su više nego srećni s tom situacijom. Nema smanjenja cena, a uobičajeni praznični popusti ne postoje. Kupci i dalje mesecima čekaju na isporuku svojih novih limenih ljubimaca. Automobilska industrija funkcioniše sasvim dobro uprkos (ili možda bolje rečeno ''zahvaljujući'') malim zalihama. Ograničeno snabdevanje je doprinelo tome da se cene transakcija održe na veoma visokom nivou.

 

Podaci J.D. Powera i šef njegove analitičke divizije, Tomas King, očekuju da prosečna vrednost transakcije dostigne 45.622 dolara, što bi bio septembarski rekord i četvrti najviši ikada zabeleženi rezultat. Međutim, analitičari iz Cox Automotivea smatraju da će se situacija promeniti, ali prilično sporo. Po ovoj firmi, zalihe novih vozila su skočile za 41%, odnosno gotovo 350.000 vozila, u poređenju sa najnižim stanjem tokom prošle godine. Očekuje se da proizvođači automobila nastave da ograničavaju proizvodnju, tako da neće doći do preplavljivanja tržišta novim automobilima, bar ne ''odjednom''. ''Mi smo na dugoročnoj putanji. Zalihe će se polako obnavljati'', rekao je Česbrou. ''Međutim, niko ne očekuje navalu vozila koja će se slati širom zemlje i vratiti nas u ritam isporuke od 60 ili 90 dana.'' To je i logično, jer proizvođači automobila nemaju interesa da rade na taj način. Ipak, trebalo bi, jer će se desiti neke uzbudljive stvari.

 

Pesimisti su pre izvesnog vremena upozorili da se subvencije i popusti neće više vraćati. To sada tako ne izgleda, a ubrzo ćemo svedočiti preokretu stvari. Ekonomska situacija degradira a interesovanje ljudi za kupovinu novih vozila će rapidno ispariti. Ponovo ćemo videti prodavce kako ubeđuju kupce da ''odvade'' deo zaliha koje se sporo prodaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW: ''Sa tržišta bi mogli da nestanu jeftini automobili''

 

192857-bmw 1 01.jpg

 

Određivanje fiksnog datuma za zabranu prodaje automobila s pogonom na benzin moglo bi sa tržišta da ukloni ''jeftine automobile'', a mnogi si ne mogu priuštiti one električne, upozorio je predsednik uprave nemačkog BMW-a. Govoreći pre najave ulaganja 1.7 milijardi evra u proizvodnju električnih vozila u SAD-u, Oliver Zipse je naglasio da BMW nije odredio datum za završetak proizvodnje benzinaca i upozorio da ne bi trebalo zabranjivati njihovu prodaju.

 

''Ne želimo da automobili budu izbačeni iz osnovnog segmenta (potrošača), to je posebno opasno na političkom nivou'', rekao je Zipse. ''Ako automobil odjednom bude dostupan samo bogatima, to će stvoriti opasnu situaciju'', pojasnio je Zipse. ''Da sam političar, bio bih strašno oprezan… jer bih propisima u stvari uklanjao automobile'' (sa tržišta), poručio je šef nemačkog proizvođača luksuznih automobila. Naglasio je istovremeno da je BMW spreman, tamo gde propisi nalažu samo modele sa nultom emisijom. ''Imaćemo dovoljno automobila'', poručio je.

BMW podržava ambiciozne propise, rekao je Zipse, ali ako odredite fiksni datum obustave prodaje automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, moglo bi se dogoditi da ljudi nastave da ''voze svoje stare automobile - a to nam nije cilj''. Ništa trenutno u svetu ne upućuje na zaključak da će motor s unutrašnjim sagorevanjem u idućih 15 godina pregaziti vreme, naglasio je Zipse. General Motors je objavio da od 2035. više neće prodavati benzince. Kalifornija je u avgustu usvojila propise prema kojima se od te godine mogu prodavati samo nova električna vozila ili plug-in hibridi. BMW očekuje da će vozila s nultom emisijom do 2030. činiti najmanje polovinu njegove prodaje. U ovoj godini prodaja električnih vozila bi trebala da se više nego udvostruči, prognoziraju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko je kriv što su nestali novi automobili do 10.000 evra?

 

toyota bg 01.jpg

 

Posle gotovo dve decenije u automobilskom novinarstvu, konačno mogu da odgovorim na pitanje: Koji je najbolji novi automobil do 10.000 evra u Srbiji? Nijedan!

Upravo tako. Nisam otkrio rupu na saksiji kada kažem da automobil do 10.000 evra više ne postoji. Nekada je bilo više brendova sa modelima ispod magične granice: Fiat, Dacia, Renault, Hyundai, Ford, Škoda... Danas ne postoji nijedan.

 

Za povećanje cene ima više razloga. Pod jedan, automobili su dosta bezbedniji nego pre nekoliko godina, a svaki savremeni sistem košta. Takođe, proizvođači su izbacili bazne verzije sa skromnijom opremom. Većina automobila sa cenom manjom od 10 hiljada evra su bili bez klima-uređaja, danas to nije slučaj. Na sve se nadovezala pandemija korona virusa, sada i rat u Ukrajini koji su doveli do nedostatka komponenata, samim tim i veće cene automobila, kao i dužeg čekanja na isporuku. Ako tako pogledamo, onda automobili i nisu mnogo skuplji nego što su to bili.

 

fiat 500 02.jpg

 

Znam, mnogi će mi reći da ne s...m, ali u pitanju je isti slučaj kao sa, na primer, smartfonima. Hoćete jednu, dve ili pet kamera... sve košta. Razlika je jedino što mobilni možete da kupite i za 100 evra ako su vam potrebe samo osnovne funcije. Sa autobilima to nije slučaj. Surfovanjem po sajtovima uvoznika i dilera došao sam do podataka da je najeftiniji novi automobil u Srbiji Fiat Panda. U zvaničnom cenovnku piše - cena 11.550 evra za Pandu 1.0 BSG hybrid 70 KS. Kao što sam već napisao, klima-uređaj se podrazumeva za sve automobile.

 

211337-fiat panda akcija 023.jpg

 

Panda je model koji je već više od deset godina na tržištu i njegov životni vek se uskoro završava. U A segmentu sam pronašao još samo jedan model koji cenom može da konkuriše Pandi - Hyundai i10. Moderniji i bogatije opremljen od Pande, novi i10 sa benzincem od 998 kubika i 67 KS košta 11.890 evra. Sa modelima B segmenta, cena je viša od 14 hiljada evra. Pronašao sam još VW Up! za 13.965 evra, ali to je model koji nema veliku bazu u Srbiji.

 

hyundai i10 base 04.jpg

 

Između 14 i 15 hiljada evra ima nekoliko automobila, sličnih dimenzija, karakteristika i paketa, tako da će pri kupovini da presudi dizajn, neki poklon, možda i popust. Na spisku su Dacia Logan (14.840 evra)m Hyundai i20 (14.390 evra), Renault Clio (14.790 evra), Kia Rio (14.799 evra), Suzuki Ignis (14.300 evra) i Škoda Fabia (14.988 evra). Dacia je odavno prestala da bude jeftina, pa Sandero košta 15.230 evra, Citroen C3 je 15.340 evra, Fiat 500 15.330 evra, Škoda Scala 16.584 evra, Ford Fiesta 16.990 evra, Toyota Aygo X 16.490 evra, Opel Corsa 19.490 evra, Peugeot 208 20.490 evra i da ne nabrajamo više...

 

218824-skoda fabia.jpg

 

Sa 20 hiljada evra može da se pogledaju i kompaktni modeli, neka limuzina, ili možda SUV ''MG ZS'' koji košta 18.990 evra. Na kraju, moram da se ogradim oko tačnih cena, jer na dosta sajtova postoji razlika u ''aktuelnom cenovniku'' i izdvojenim ponudama koje počinju sa ''cena od....''. Takođe, nude se i razne akcije, popusti ili zamene staro za novo, pokloni ako se kupuje na kredit, lizing... Problemi sa isporukom takođe mogu da donesu do promene u ceni, tačnije proćićete jeftinije ako ste spremni da se ''još malo strpite'', a možda čak dobijete i bogatiji paket opreme po istoj ceni.

 

Autor: Aleksandar Pijevac

 

preuzeto sa - sportal.blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili su poskupeli jer glavešine auto industrije  neće da se odreknu UKUPNE zarade koja je bila projektovana na primer na 100 000 primeraka a prodali su recimo samo 50 000, neko mora da nadoknadi njihovu "procenu" zarade. Njih ne interesuje da li će prodati danas 50 ili 100 hiljada hoće da sve ostane kao što je bilo po pitanju masnih profita. Potražnja za automobilima je ogromna, sve što se proizvede se i proda, nema više lagera. Veoma dobro za njih, veoma loše za nas.  Vađenje na poskupljenje zbog novih sistema je glupost, pa u ceni svakog auta je uračunat i procenat za R&D to pokriva upravo to.

Koliko je auto iz 2018. lošiji od istog takvog iz 2022. a tad je koštao 30-50% jeftinije, ISTI MODEL?

Nađite na yt emisije SAT sa sajma iz 2016., 2017.,2018. pa uporedite cene sa današnjim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa dužim rokovima isporuke rastu i cene ugovorenih vozila

 

228598-Mercedes B 02.jpg

 

Rokovi isporuke automobila postaju sve duži. U međuvremenu cene sirovina rastu zbog inflacije i energetske krize - proizvođači automobila više ne mogu da u dugom periodu isporuke izračunaju da li profitiraju i dalje od automobila koji su šest meseci ranije prodali za određenu cenu. Zato ostavljaju mogućnost naknadnog poskupljenja.

 

Nemačke premium marke su u prvom planu, izveštava specijalizovani časopis Automobilwoche. BMW garantuje obećanu cenu vozila samo ako između sklapanja ugovora i isporuke automobila prođu maksimalno četiri meseca, a tako je i sa Mercedesom. Ako isporuka potraje duže, cena će rasti u skladu sa aktuelnim cenovnicima. Kupci kojima se ovo ne sviđa mogu da odustanu od kupovine. Kod Mercedesa samo ako je automobil skuplji više od 3%. Cenovnici se sada usklađuju nekoliko puta godišnje, kod VW-a dva do tri puta, svaki put cene rastu za oko 3%. Budući da se na skupim automobilima može zaraditi relativno više novca, sve više osnovnih modela nestaje sa tržišta. U Kiji, na primer, postoji garancija cene od sedam meseci između sklapanja ugovora i isporuke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

50.000 dolara marže. Američki trgovci proizvoljno dodaju marže?

 

Nissan z 2022 8.jpg

 

Predložena cena proizvođača je, npr. 40.000 dolara. Osim toga, trgovac ima pravo da doda svoju maržu. Problem je što marža raste u nebo i može da bude čak i preko 100%. Ovako danas izgleda tržište novih automobila u SAD, dok kupce niko ne pita.

Novi jeftini automobili je izraz koji se u poslednje dve godine sve ređe koristi. Ostavimo se na trenutak evropskog tržišta, jer ga već dugo maltretiramo i ništa se ne dešava. U SAD situacija nije ništa bolja. Specifičan sistem prodaje novih automobila tera trgovce da prekorače nove limite i do krajnjih granica isprazne novčanike svojih kupaca. Reč je, naravno, o maržama. Oni su osnova za rad zastupništava u Sjedinjenim Državama i uvek su bili fiksni element cene automobila.

 

U SAD proizvođač daje osnovnu cenu automobila (MSRP - preporučena prodajna cena), a trgovac tome dodaje svoju maržu. Sve mora da bude prikazano na posebnoj nalepnici (zvanoj Monroney Sticker) koja se lepi na vetrobransko staklo. Dakle, osoba koja ulazi u salon automobila i traži svoj automobil iz snova i tačno zna koliko će trgovac na njemu zaraditi. I tu počinjemo. Pandemija je uzdrmala tržišta širom sveta, bez izuzetaka. U SAD je potražnja za novim automobilima neko vreme pala, ali je nakon nekog vremena snažno porasla. Kao rezultat toga, trgovci su počeli da koriste ovu potražnju u svoju korist, posebno kod traženih i zanimljivih automobila. Kao rezultat, došli smo u situaciju da su se marže vinule u svemir. Savršen primer je novi Nissan Z, naslednik modela 370Z .

 

Proizvođač ovde daje 40.000 USD kao početni iznos na koji trgovac ima pravo da doda svoju maržu. Oni kad vide koliko je ovaj automobil poželjan, mogu da ubace čak 40-50 hiljada dolara. Kao rezultat toga, sportski Nissan košta 80-100 hiljada dolara. To su apstraktni iznosi, čak i za Amerikance. Ipak, takvi automobili se prodaju. Još jedan problem s kojim se susreću stanovnici SAD-a je ograničena dostupnost nekih automobila - posebno onih zanimljivih. Zbog toga se mnogi odlučuju na kupovinu automobila sa visokom maržom. Nissan Z ovde je jedinstven primer, jer njegove cene dostižu apsurdne nivoe. U slučaju drugih automobila, iznosi su nešto povoljniji, ali još uvek impresivni. Na primer, novi Jeep Wrangler, bez obzira na verziju, naplaćuje se u proseku 24.4%. To znači dodatnih 8.500 dolara na početnu cenu. Ništa drugačije nije ni u slučaju Porsche SUV vozila, odnosno Cayenne i Macana. Oni su vrlo popularni u SAD-u, što trgovcima otvara vrata za podizanje cena. Ovde se dodaje od 19 do 23% početne cene, što je i do 17-18 hiljada dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čipova ima, kupaca nema?

 

i30 fc05.jpg

 

Prvo je nastupila nestašica automobila zbog krize s čipovima, a sada je sve manje kupaca pa proizvođači automobila podstiču potražnju s popustima, čak i oni koji dugo vremena nisu nudili nikakve popuste. Odnosi se to na veliko i konkurento nemačko tržište.

Kupce novih automobila u Nemačkoj ponovo očekuju veći popusti, proizvođači nude prosečno sniženje od 16.3% za 30 najprodavanijih novih automobila, a još više za najpopularnije plug-in hibride, pokazuje nova studija Centra za automobilska istraživanja (CAR) iz Duisburga, Nemačka. Ovakav trend bi trebalo da se čak poveća u narednim mesecima. Proizvođači povećavaju proizvodnju, a kupce brinu inflacija i povećani troškovi života. Na primer, Hyundai i30 je jeftiniji čak 20%, a na sniženju je i premium model Audi A3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema više novih automobila jeftinijih od 12.000 evra

 

hyndai-i10 01.jpg

 

Pre četiri-pet meseci pisali smo o tome gde su nestali automobili sa cenom do 10.000 evra. Danas, slobodno potragu možemo da proširimo do 15 hiljada evra.

 

Praznici su prošli, a 2023. nam je donela i nove cenovnike. Sa poskupljenjem, naravno.

Rapidno povećanje cena započeto je 2020. sa korona virusom. Ako sada pandemiju eliminišemo iz jednačine, ostaje da na skok i dalje utiču sukobi u Ukrajini. Mada, moguće je i da se prodavcima svidelo da dodatno zarade ne početku godine, jer ko zna šta nas sve čeka do decembra. Takođe, postiji i opcija da se cene ''pumpaju'' kako bi sezona popusta počela sa Salonom automobila u Beogradu, od 22. do 28. marta. Bilo kako bilo, ne smemo ni da isključimo opšti pad životnog standarda koji je u suprotnosti sa osnovnim potrebama, kao što je posedovanje automobila u 21. veku! Skok cena je bio doveo do veće potražnje u uvek zanimljivom i šarolikom svetlu polovnjaka, ali su onda i ''starci'' poskupeli. Lančana reakcija u svom najboljem svetlu. Evo nekoliko primera šta možete da kupite za oko 15 hiljada evra, pod uslovom da se vodite stavom - novo je novo.

 

211337-fiat panda akcija 023.jpg

 

Prošlog oktobra, najjeftiniji model na našem tržištu bila je vremešna Fiat Panda koja je u prodaji od 2012. Pazite, sredinom 2021. cena verzije 1.0 BSG hybrid 70 KS bila je 9.690 evra, pre četiri meseca isti model je koštao 11.550 evra, a sada je 13.590 evra. Italijan se tako povukao sa prvog mesta i tron je prepustio daleko mlađem takmičaru - Hyundai i10 sa benzincem od 998 kubika i 67 KS. Najmanji Hyundai, koji se proizvodi u Turskoj od 2019. godine, u oktobru je koštao 11.890 evra, danas 12.480 evra. Znači, za više od hiljadu evra je jeftiniji od Pande. Pri tome, ima bogatiji osnovni paket opreme. Ako volite male automobile, onda se raspitajte za cenu modela Fiat 500 koji je trenutno ''na akciji'' i cene su niže za gotovo 2.000 evra u odnosu na oktobar.

 

192409-fiat 500.jpg

 

Dve ponude za manje od 15 hiljada ima Suzuki - mali krosover Ignis 1.2 hybrid sa 83 KS je od 14.300 evra, dok Swift sa istom blagom-hibridnom tehnologijom košta 14.800 evra. Oba automobila se proizvode u Japanu, a cena se nije menjala u prethodnim mesecima, što je za pohvalu.

 

204907-suzuki s01.jpg

 

Škoda ima ubedljivo najviše dilera u Srbiji i uspeli smo da pronađemo novu Fabiu 1.0 MPI sa 65 KS za 14.988 evra. Oprema ''Active'' podrazumeva klima-uređaj, koji je standard i kod svih ostalih modela koje predstavljamo.

 

218824-skoda fabia.jpg

 

Na samo granici je i Kia Rio sa 14.999, ali korejski brend prestaje sa proizvodnjom ovog modela, kao i Dacia Logan - 14.990 evra. U viši rang, ''15.000 i plus''. prešli su Renault Clio, koji je sa 14.790 evra poskupeo na 15.490 evra, Hyundai i20 sa 14.390 evra na 15.390 evra, Dacia Sandero Stepway sa 15.230 evra na 15.490 evra, Citroen C3 sa 15.340 evra na 15.540 evra...

 

dacia p022.jpg

 

Ford Fiesta, koja se takođe povlači iz proizvodnje, i dalje košta 16.990 evra, a najjeftinija Toyota je Aygo X - 16.590 evra. Jaku cenu i dalje drži Opel Corsa sa 19.490 evra, dok je najprodavaniji automobil u Evropi za 2022, Peugeot 208 sa 20.490 evra otišao na 21.290 evra. Najjeftiniji SUV je i dalje Dacia Duster verzija sa 1.0 TCe 90 motorom i klima-uređajem košta 17.090 evra. Prvi sledeći krosover po ceni je kineski MG ZS koji i dalje drži cenu od 18.990 evra.

 

224619-mg zs m01.jpg

 

Na kraju, moram da se ogradim oko tačnih cena, jer na dosta sajtova postoji razlika u ''aktuelnom cenovniku'' i izdvojenim ponudama koje počinju sa ''cena od...''. Takođe, nude se i razne akcije, popusti ili zamene staro za novo, pokloni ako se kupuje na kredit, lizing... Problemi sa isporukom takođe mogu da donesu do promene u ceni, tačnije proćićete jeftinije ako ste spremni da se ''još malo strpite'', a možda čak dobijete i bogatiji paket opreme po istoj ceni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prevelika ponuda automobila će podstaknuti cenovni rat

 

tesla model y1.jpg

 

Pretrpanost automobila na tržištu će podstaknuti rat cenama među proizvođačima jer potražnja ne uspeva da drži korak sa ponudom, predviđaju analitičari. UBS je procenio da će globalna proizvodnja automobila premašiti prodaju za 6% ove godine, ostavljajući višak od pet miliona vozila za koje će biti potrebno smanjenje cena.

 

Prepuna knjiga narudžbina za većinu proizvođača automobila znači da će cene verovatno ostati visoke u prvoj polovini godine, rekli su analitičari banke. Nakon toga, spor privredni rast i viši životni troškovi smanjiće mogućnost potencijalnih kupaca da si priušte nove automobile, što će verovatno pogoditi cene budući da automobili ostaju neprodati. Proizvođači automobila su već počeli da smanjuju cene električnih vozila (EV) jer rast cena energije i skupa početna cena modela znači da ona postaju sve nedostupnija. U januaru je Tesla snizio cene svojih automobila do 8.000 funti (9.000 evra) u Ujedinjenom Kraljevstvu, stavljajući neke od svojih jeftinijih modela u ravnopravan položaj sa markama kao što su Škoda i Kia. U međuvremenu, cena polovnih električnih vozila je takođe pada, s prosečnom cenom polovnog električnog vozila padom za 13% u prošloj godini na 33.060 funti (37.340 evra) prema AutoTrader-u.

 

UBS je rekao da će se ovaj trend sada verovatno filtrirati do benzinskih i dizelskih automobila kako potražnja pada. Analitičari predvođeni Patrickom Hummelom su istakli: ''S obzirom na rast proizvodnje, vidimo visok rizik od prekomerne proizvodnje i sve većeg pritiska na cene kao posledicu. Rat cenama se već odvija u području električnih vozila, a očekujemo da će se proširiti i na segment motora s unutrašnjim sagorevanjem.'' Proizvođači luksuznih automobila, koji su otporniji tokom privredne krize od svojih konkurenata na masovnom tržištu, biće manje pogođeni, a proizvođači potodičnih automobila će verovatno patiti, kažu analitičari. Prekomerna proizvodnja je dugo bila kočnica na marginama automobilskih firmi. Kompanije bi postavile ciljeve za proizvodnju, a ne za prodaju, a onda bi očekivale od trgovaca da preusmere automobile koje su oni napravili. Višak zaliha je značio pad cena, što je bilo dobro za potrošače jer su automobili bili pristupačniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raste profit Porschea

 

porsche sc 03.jpg

 

Porsche je u prvom kvartalu 2023. zabeležio rast profita, uprkos usporavanju globalne ekonomije. Operativni profit nemačke marke je porastao na 1.84 milijarde evra, dok je prihod porastao na 10.1 milijardu evra u prvom kvartalu (oko 25% više nego prošle godine). Proizvođači kao što su Porsche, Mercedes AG i BMW su se pokazali kao manje izloženi ublažavanju globalne potražnje i inflacije koja pogađa kupce. Ipak, ekonomska neizvesnost opterećuje industriju.

 

Porsche planira da poveća cene za 4% do 8% u drugoj polovini godine za nove modele u SAD i Evropi, rekao je glavni finansijski direktor Luc Meške u razgovoru sa novinarima. On je dodao da kompanija očekuje da će osnovne cene za njena električna vozila biti 10% do 15% više od odgovarajućih modela motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Porsche je ponovio svoje smernice za 2023. da će marže ostati u rasponu od 17% do 19%. Ipak, za proizvođače luksuznih automobila poput Porschea, analitičari gledaju da li mogu više da podignu cene kako bi nadoknadili veće ulazne troškove. ''Njihova ključna teza o Porscheu je da mogu da poguraju cene u ovom okruženju'', rekao je analitičar Bernsteina Daniel Roeska. ''Ako se to ne dešava, to je briga.'' Nemačka kompanija inače planira potpuno električni SUV visokih performansi iznad modela Cayenne, planiranog za 2026. godinu, kao deo plana za povećanje operativne marže na više od 20%.  

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...