Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Rolls-Royce Spectre

Recommended Posts

Rolls-Royce za 2023. najavio potpuno električni automobil Spectre

 

Electric Rolls-Royce 04.jpg

 

U istorijskom saopštenju, Rolls-Royce Motor Cars je danas najavio svoj prvi potpuno električni automobil nazvan Spectre. Izvršni direktor Torsten Muller-Otvos je takođe potvrdio da će se gotovi proizvod pojaviti na tržištu u četvrtom kvartalu 2023. godine.

 

Electric Rolls-Royce 03.jpg

 

Najavljujući ovaj ključni trenutak za marku Muller-Otvos kaže: ''Danas je najznačajniji dan u istoriji Rolls-Roycea još od 4. maja 1904. Tog datuma, naši očevi osnivači, Charles Rolls i Sir Henry Royce, prvi put su se sreli i složili se da će stvoriti najbolji automobil na svetu.

 

Electric Rolls-Royce 02.jpg

 

Koristeći najnapredniju tehnologiju koja im je bila na raspolaganju u to vreme i primenjujući svoje izuzetne inženjerske umove, ova dva pionira su uzdigla automobile sa ranim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, od bučnih, neudobnih i rudimentarnih prevoznih sredstava, postavljajući potpuno nova merila.

 

Electric Rolls-Royce 01.jpg

 

Danas, 117 godina kasnije, sa ponosom objavljujem da će Rolls-Royce započeti program testiranja za izvanredan novi proizvod koji će podići globalnu revoluciju potpuno električnih automobila i stvoriti prvi i najbolji super-luksuzni proizvod svoje vrste. Upotreba elektromotora nije novi koncept za Rolls-Royce. Ser Henry Royce je bio fasciniran svim elektrifikovanim stvarima. Međutim, Charles Rolls je bio taj koji je zaista prorekao elektrifikovanu budućnost automobila. U aprilu 1900. godine je isporobao rani električni automobil nazvan Columbia i proglasio njegov električni pogon idealnim. Rolls je rekao: Električni automobil je savršeno tih i čist. Nema mirisa ili vibracija, a oni bi trebalo da postanu vrlo korisni kada se mogu urediti fiksne stanice za punjenje. Ali za sada ne očekujem da će biti vrlo korisni - barem još mnogo godina. Proročanstvo Charlesa Rollsa je bilo je predmet stalnog razmatranja za marku. Ali nismo bili zadovoljni da bi dostupna tehnologija mogla da podrži Rolls-Royce iskustvo. Do sada.

 

Sada je vreme da promenimo tok budućnosti luksuza. Krećemo u ovu smelu novu budućnost sa ogromnom prednošću. Električni pogon je jedinstveno i savršeno prilagođen Rolls-Royce automobilima, više nego bilo koji drugi automobilski brend. On je tih, prefinjen i skoro trenutno stvara obrtni moment, stvarajući ogromnu snagu. U Rolls-Royceu već neko vreme eksperimentišemo sa električnim pogonom. 2011. smo otkrili smo 102EX, potpuno operativni potpuno električni Phantom. To smo pratili 2016. godine sa našim potpuno električnim 103EX om, koji je predstavljao našu viziju za marku nekoliko decenija u budućnosti. Rolls-Royce je krenuo u istorijski i jedinstven poduhvat, koji danas postaje stvarnost. Naši dizajneri i inženjeri su neumorno radili da nas dovedu ovde: sada smo spremni za početak testiranja na putu prvog potpuno električnog Rolls-Roycea u istoriji. Ova fundamentalna promena u našoj tehnologiji pogonskih sistema je zahtevala da izazovemo svaki aspekt proizvoda pre nego što ga ponudimo najzahtevnijim pojedincima na svetu-našim klijentima Rolls-Roycea. Da bismo to učinili, osmislili smo najzahtevniji program testiranja u istoriji kompanije Rolls-Royce. Preći ćemo 2.5 miliona kilometara i otputovaćemo na sva četiri kraja sveta kako bismo ovaj novi automobil doveli do krajnjih granica.

 

Videćete ove test automobile na putevima širom sveta. Pazite na njih - biće vam na vidiku. Oni će biti testirani u svim uslovima i na svim terenima na njihovom putu od milion kilometara-što će bukvalno ubrzati Rolls-Royce u buduććnost. 2016. smo debitovali sa Phantomom, a sa njim i sa aluminijumskom arhitekturom marke: skalabilnim i fleksibilnim okvirom koji bi podržao sve buduće Rolls-Royce automobile. Ova jedinstvena tehnologija stvorena je da formira temelj ne samo različitih modela koji imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem, kao što je to sada slučaj sa Cullinanom i Ghostom, već i modela sa potpuno različitim pogonskim sklopovima. U tu svrhu, naš budući električni automobil ima koristi od Rolls-Royce arhitekture i zato izvanrednog iskustva Rolls-Roycea na putu. Uspeli smo da integrišemo naše planove za električni pogon u početni dizajn arhitekture i osiguramo da ovaj izvanredni novi proizvod ispuni izuzetno velika očekivanja naših klijenata.

 

Ovaj Rolls-Royce je ispunjenje proročanstva i predstavlja obećanje koje smo ispunili dok se upuštamo u jedinstveni poduhvat. To je početak novog nasleđa za naš brend. U tom duhu smo se odlučili za potpuno novo ime za ovaj automobil. Ime koje je moćno i evokativno. To je ime koje se savršeno uklapa u eterično i drugo svetsko okruženje u kojem postoje naši proizvodi - ime koje smo rezervisali posebno za ovaj trenutak: Spectre. Spectre je ime dato onostranim bićima, sinonimima za veliku moć; stvorenja alternativne stvarnosti. Ovo ime savršeno se podudara sa izvanrednim Rolls-Royceom koji danas najavljujemo - automobilom čije prisustvo osećamo pre nego što nestane u svetu nedostupnom za sve osim za retke. Kao suštinski britanski brend, izabrali smo britanski pravopis, međutim značenje je univerzalno. S ovim novim proizvodom postavili smo svoje akreditive za potpunu elektrifikaciju našeg celokupnog portfolija proizvoda do 2030. Do tada Rolls-Royce više neće biti u poslu proizvodnje ili prodaje proizvoda sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Spectre je živo ispunjenje proročanstva Charlesa Rollsa.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogao da izgleda električni Rolls-Royce Spectre

 

rolls spectre 02.jpg

 

Rolls-Royce će postati jedan od prvih proizvođača luksuznih automobila s bogatom istorijom koji će plasirati na tržište potpuno električni model, a to je budući Spectre. Spectre se očekuje u drugoj polovini ove godine, a Rolls-Royce ubrzano radi na zameni za model Wraith bez karbonske emisije.

Model je već nekoliko puta uočen tokom testiranja kada je bio zaštićen kamuflažom, a izuzetak su tek neki delovi automobila. Ruski magazin Kolesa.ru je na osnovu špijunskih fotografija napravio rendere kojima nagoveštava izgled modela Spectre iz svih uglova, a može se reći da izgleda poput modernije verzije modela Wraith. Međutim, u Rolls-Royceu definitivno ne žele takvo ovezivanje jer je Spectre baziran na platformi Architecture of Luxury koju deli s Ghostom i Phantomom za razliku od Wraitha koji koristi BMW-ovu platformu.

 

rolls spectre 01.jpg

 

Konačni dizajn Spectrea je teško odgonetnuti, ali će verovatno imati podeljena prednja svetla. Iako neće koristiti BMW-ovu platformu, postoje glasine da će preuzeti električne motore od BMW-ovog SUV-a visokih performansi iX M60, koji isporučuju oko 600 KS. Ako brojke ostanu iste, onda bi Spectre trebalo da ubrzava od 0 do 100 km/h za 4 sekunde i tako postane jedan od najbržih Rollsovih modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce Spectre završava zimsko testiranje u blizini Arktičkog kruga

 

223574-rolls s 02.jpg

 

Potpuno električni Rolls-Royce Spectre završava zimsko testiranje u specijalizovanom objektu u blizini Arktičkog kruga, uspešno izdržavajući izazove na temperaturi od -40C. Sa više od pola miliona pređenih kilometara, Spectre završava skoro 25% globalnog programa testiranja, koji simulira više od 400 godina upotrebe.

Novi automobil Rolls-Royce uvek počinje svoj život zimi. Postoji nekoliko razloga zbog kojih se proizvodi ove marke podvrgavaju takvim ekstremima. Kada se naprave prvi prototipovi, inženjeri izvode vrlo osnovne testove u ekstremnim uslovima kako bi osigurali da svaki sistem radi i funkcioniše na osnovnom nivou u okruženju sa hladnim vremenom. Ovaj test je kombinovan sa počecima procesa usavršavanja - prvim ''lekcijama'' u završnoj školi koja će formirati temelje automobila dostojnog marke.

 

223575-rolls s 01.jpg

 

Ovo počinje testovima buke i vibracija. Promenljive koje utiču na ovo su višestruke, u rasponu od materijala odabranih za glavne komponente hardvera do gustine gume na vratima, mešavine čaura, materijala za pričvršćivanje. Performanse ovih varijabli mogu se značajno promeniti kada su podvrgnute ekstremnim temperaturama - kao i efikasnost sistema grejanja, ventilacije, klimatizacije i hlađenja u automobilu. Kao pravi luksuzni brend, postoji dodatna komponenta zimskog testiranja koja je od velikog značaja za Rolls-Royce. Ovo su inženjeri marke definisali kao ''deeskalirano vreme'', što omogućava neverovatnu tačnost i kontrolu u stvaranju Rolls-Royce iskustva koristeći Spectreove sisteme za kontrolu šasije, upravljanje pogonom i kontrolu elektronike.

Vožnjom po površinama kao što su sneg i led i namerno destabilizujući Spectre, inženjeri mogu da stvore dinamičke okolnosti pri malim brzinama koje bi se obično dešavale pri velikim brzinama. Tu se preciziraju performanse vozila po hladnom vremenu u oblastima kao što su upravljivost, stabilnost, predvidljivost i ''pokretljivost'' koja definiše Rolls-Royce iskustvo. Deeskalirano vreme omogućava inženjerima da stvore karakteristike bez premca u reakciji automobila, na taj način obučavajući Spectre da razmišlja, ponaša se i komunicira kao dostojan Rolls-Royce marke.

 

Spectre je najpovezaniji Rolls-Royce ikada i svaka komponenta u njemu je inteligentnija nego u bilo kom prethodnom Rolls-Royce-u. Dramatično povećana inteligencija Spectre elektronske i električne arhitekture pogona omogućava slobodnu i direktnu razmenu detaljnih informacija između 1.000+ funkcija bez centralizovane obrade. Iako je ovo zahtevalo od inženjera da povećaju dužinu kablova sa oko 2 kilometra u postojećim Rolls-Royce proizvodima na 7 kilometara u Spectreu, i da napišu više od 25 puta više algoritama, to nudi značajan korak napred za brend. Za svaki skup funkcija može se kreirati namenska kontrola koja omogućava nivoe detalja i prefinjenosti bez presedana, omogućavajući ono što stručnjaci za Rolls-Royce šasije već nazivaju ''Rolls-Royce u visokoj definiciji''.

 

Kreirajući dizajn za Spectre, odabran je velikodušan, visoko emotivan stil karoserije. Dizajneri marke smatraju da je Spectre duhovni naslednik Phantom Coupea. Kada je u pitanju stil Spectrea, dizajneri marke su uzeli u obzir dimenzije i emocionalnost Phantom Coupea i drugih grand kupea iz Rolls-Royce prošlosti. Ne samo da su stvorili ovu emociju sa Spectre siluetom i veličinom fastbacka, već su takođe preneli ključnu karakteristiku dizajna Phantom Coupea: ikonične podeljene farove, princip dizajna koji Rolls-Royce poseduje već mnogo decenija. Spoljašnji dizajn nosi razmere koje je potrebno da se stvori prisustvo autentičnog Rolls-Roycea. Ovo je jasno vidljivo u Spectreovim veličinama točkova - to će biti prvi kupe opremljen točkovima od 23 inča od 1926. godine.

 

Ovo je pojačano dramatično niskim nagibom vetrobranskog stakla i neverovatno efikasnim profilom protoka vazduha. Ovo, zajedno sa drugim inteligentnim dizajnerskim rešenjima, kao što je aerodinamički podešena maskota Spirit of Ecstasy, doprinosi koeficijentu otpora od samo 0.26 u ranim prototipovima. Sa završenom zimskom fazom testiranja, Spectre će nastaviti svoj globalni program testiranja. Električni Super Coupe još uvek mora da pređe skoro dva miliona kilometara pre nego što će inženjeri marke smatrati da je ovaj poduhvat završen i pre nego što bude isporučen prvim kupcima u četvrtom kvartalu 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Rolls-Royce Spectre

 

rolls-royce spectre 1ew.jpg

 

Rolls-Royce nastavlja program testiranja od 2,5 miliona km za prvi električni proizvod, Spectre:

  • 625.000 km faze testiranja u regionima Provanse i Azurne obale u južnoj Francuskoj.
  • Neviđene brzine obrade koje se koriste za novi standard u vožnji.
  • Sistem pametnog vešanja potvrđen za proizvodnju.
  • Razvoj arhitekture Spectre čini najčvršćim Rolls-Royceom ikada.
  • 30% povećanje krutosti omogućeno integracijom baterije u strukturu.
  • Novi koeficijent otpora od 0,25 čini Spectre najaerodinamičnijim Rolls-Royceom do sada.
  • Razvoj Spectre je trenutno na oko 40% završenosti.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže električni Rolls-Royce Spectre

 

rolls-royce spectre 1ew.jpg

  • Potpuno električni Rolls-Royce Spectre će premijeru imati 18. oktobra.
  • Program testiranja od 2.5 miliona km, 625.000 km faze testiranja u regionima Provanse i Azurne obale u južnoj Francuskoj.
  • Neviđene brzine obrade koje se koriste za novi standard u vožnji.
  • Sistem pametnog vešanja potvrđen za proizvodnju.
  • Razvoj arhitekture Spectre čini najčvršćim Rolls-Royceom ikada.
  • 30% povećanje krutosti omogućeno integracijom baterije u strukturu.
  • Novi koeficijent otpora od 0.25 čini Spectre najaerodinamičnijim Rolls-Royceom do sada.

Spectre je najpovezaniji Rolls-Royce ikada i svaka komponenta u njemu je inteligentnija nego u bilo kom prethodnom Rolls-Royce-u. Dramatično povećana inteligencija Spectre elektronske i električne arhitekture pogona omogućava slobodnu i direktnu razmenu detaljnih informacija između 1.000+ funkcija bez centralizovane obrade. Iako je ovo zahtevalo od inženjera da povećaju dužinu kablova sa oko 2 kilometra u postojećim Rolls-Royce proizvodima na 7 kilometara u Spectreu, i da napišu više od 25 puta više algoritama, to nudi značajan korak napred za brend. Za svaki skup funkcija može se kreirati namenska kontrola koja omogućava nivoe detalja i prefinjenosti bez presedana, omogućavajući ono što stručnjaci za Rolls-Royce šasije već nazivaju ''Rolls-Royce u visokoj definiciji''.

 

223575-rolls s 01.jpg

 

Kreirajući dizajn za Spectre, odabran je velikodušan, visoko emotivan stil karoserije. Dizajneri marke smatraju da je Spectre duhovni naslednik Phantom Coupea. Kada je u pitanju stil Spectrea, dizajneri marke su uzeli u obzir dimenzije i emocionalnost Phantom Coupea i drugih grand kupea iz Rolls-Royce prošlosti. Ne samo da su stvorili ovu emociju sa Spectre siluetom i veličinom fastbacka, već su takođe preneli ključnu karakteristiku dizajna Phantom Coupea: ikonične podeljene farove, princip dizajna koji Rolls-Royce poseduje već mnogo decenija. Spoljašnji dizajn nosi razmere koje je potrebno da se stvori prisustvo autentičnog Rolls-Roycea. Ovo je jasno vidljivo u Spectreovim veličinama točkova- to će biti prvi kupe opremljen točkovima od 23 inča od 1926. godine. Ovo je pojačano dramatično niskim nagibom vetrobranskog stakla i neverovatno efikasnim profilom protoka vazduha. Ovo, zajedno sa drugim inteligentnim dizajnerskim rešenjima, kao što je aerodinamički podešena maskota Spirit of Ecstasy, doprinosi koeficijentu otpora od samo 0.25.

Isporuke prvim kupcima se najavljuju za četvrti kvartal 2023.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce Spectre

 

Rolls Spectre 7.jpg

  • Rolls-Royce predstavlja Spectre, prvi potpuno električni automobil marke
  • Spectre ''pokazuje koliko je Rolls-Royce savršeno pogodan za elektrifikaciju''
  • Spectre najavljuje početak potpuno električne ere za automobile Rolls-Royce
  • Spectre je ''prvo Rolls-Royce, a onda električni automobil''
  • Napravljen na Rolls-Royce potpuno aluminijumskoj Arhitekturi Luksuza
  • Prvi ultra-luksuzni električni super kupe na svetu, Spectre je duhovni naslednik Phantoma Coupea
  • Prvi automobili za kupce biće isporučeni u četvrtom kvartalu 2023.

''Spectre poseduje sve kvalitete koji su obezbedili Rolls-Royce legendu. Ovaj neverovatan automobil, zamišljen od samog početka kao naš prvi potpuno električni model, tih je, moćan i pokazuje koliko je Rolls-Royce savršeno prilagođen za elektrifikaciju. Spectreov potpuno električni pogonski sklop će obezbediti stalni uspeh i relevantnost marke, dok će dramatično povećati definiciju svake karakteristike koja Rolls-Royce čini Rolls-Royceom. On navodi pravac budućnosti našeg brenda i savršeno odgovara na poziv najprobirljivijih pojedinaca na svetu da poboljšaju iskustvo električnog automobila, jer je Spectre prvo Rolls-Royce, a onda električni automobil'', rekao je Torsten Muller-Otvos, glavni izvršni direktor, Rolls-Royce Motor Cars.

 

Rolls-Royce Motor Cars predstavlja svoj prvi potpuno električni model Spectre, najavljujući početak nove ere u kojoj će se ceo portfolio modela elektrifikovati do 2030. Ova posvećenost potpuno električnom pogonu samo će poboljšati Rolls-Royce iskustvo - trenutni obrtni moment, tiho kretanje i osećaj za jednu neprimetnu brzinu definišu svaki Rolls-Royce automobil od 1904. Spectre predstavlja potpuno novu klasu automobila; Ultra-Luxury Electric Super Coupe - simbol svetle, smele budućnosti dok Rolls-Royce napreduje u potpuno električnu eru.

 

Rolls Spectre 6.jpg

 

U osmišljavanju glavnih skica za Spectre, kreativci marke su bili privučeni modernim konceptima jahti, posebno jasnoćom i preciznoću linija, inteligentnom upotrebom refleksije i primenom suženja kako bi se emocionalizovale siluete. Spectre ima najširu Pantheon masku ikada dodeljenu Rolls-Royceu. Da bi se potvrdio Spectreov izraz nakon mraka, maska je blago osvetljena, sa 22 LED diode, a njihov blagi sjaj se reflektuje u poliranim prednjim površinama za suptilan i trodimenzionalni noćni potpis. Zajedno sa aero-podešenom figuricom Spirit of Ecstasy - koja je i sama proizvod 830 kombinovanih sati modeliranja dizajna i testiranja u aerotunelu - maska pomaže koeficijent otpora, koji sa samo 0.25 cd čini Spectre Rolls-Royceov najaerodinamičniji automobil ikada.

 

228939-Rolls Spectre 5.jpg

 

Spectre pokazuje prisustvo svojim velikodušnim proporcijama; tretman podeljenih farova odaje počast svom duhovnom prethodniku, Phantom Coupeu. U profilu, oštra, vertikalna linija luka na prednjoj strani privlači pogled unazad ka njegovim monolitnim bokovima. Spectreova karoserija stvara jednostavan osećaj kretanja reflektujući put koji prolazi ispod njega, baš kao što trup trkačke jahte odražava okean dok seče kroz vodu. Ova ''linija talasa'' je vizuelni prikaz ''magične vožnje tepihom'', a njen zamah prema gore prema prednjoj strani je inspirisan nežnim podizanjem pramca ubrzanog motornog čamca.

 

Rolls Spectre 4.jpg

 

Najdramatičnija karakteristika siluete je Spectreov fastback, koji podseća na najzanimljivije automobile i plovila u istoriji. Besprekorna površina značajno doprinosi postizanju najnižeg koeficijenta otpora ikada za Rolls-Royce. Zadnja svetla su postavljena u najveću pojedinačnu ploču karoserije ikada proizvedenu za Rolls-Royce, koja se proteže od A-stuba do prtljažnog prostora. Spectre je prvi serijski kupe sa dvoja vrata koji je opremljen točkovima od 23 inča u skoro 100 godina.

 

Rolls Spectre 3.jpg

 

U unutrašnjosti, Spectre je opremljen tehnološki najnaprednijim funkcijama do sada, crpeći inspiraciju iz bezvremenske mističnosti noćnog neba. Po prvi put u serijskoj proizvodnji Rolls-Roycea, Spectre je dostupan sa Starlight vratima, koji uključuju 5.876 meko osvetljenih ''zvezda''. Vrata se takođe mogu naručiti sa pozadinom od drveta Canadel Panelling, koja je dobila ime po uvali na jugu Francuske u kojoj su ser Henry Royce i njegov dizajnerski tim provodili zime.

 

Rolls Spectre 2.jpg

 

Eterična noćna tema se nastavlja Spectreovom osvetljenom prednjom pločom. Razvijena tokom dve godine i više od 10.000 kolektivnih sati, uključuje Spectre pločicu sa imenom okruženu klasterom od preko 5.500 zvezda. Smeštena na suvozačkoj strani komandne table, svetla su potpuno nevidljiva kada automobil nije u pogonu.

 

Rolls Spectre 1.jpg

 

Spectre je napravljen na Architecture of Luxury - potpuno aluminijumskom strukturom. Za Spectre, Rolls-Royce inženjeri su učinili arhitekturu 30% čvršćom od bilo kojeg prethodnog Rolls-Roycea, zahvaljujući sofisticiranim ekstrudiranim aluminijumskim profilima i integraciji baterije u strukturu automobila. Fleksibilnost arhitekture je takođe omogućila inženjerima da postave pod na pola puta između konstrukcija pragova, a ne na vrhu ili ispod njih. Napravljen je kanal za ožičenje i cevovod za kontrolu klime između baterije i poda, sa baterijom postavljenom ispod, obezbeđujući savršeno gladak podni profil. Sve ovo ne samo da stvara nisku poziciju sedenja i zaokruženu kabinu, već ostvaruje i sekundarnu funkciju baterije - skoro 700 kg prigušivanja zvuka.

 

Spectre je najpovezaniji Rolls-Royce u istoriji. Sa Spectreom, Rolls-Royce je iskoristio izvanredan sistem ''decentralizovane inteligencije'' koji može stalno da prima i obrađuje informacije iz neviđenog broja signala sadržanih u automobilu, koji upravljaju neviđenim brojem funkcija. Da bi se obezbedio kontinuitet i napredak vrhunskog Rolls-Royce iskustva, ove nove signale podešavaju i preciziraju najiskusniji Rolls-Royce inženjeri tokom programa testiranja koji pokriva 2.5 miliona kilometara. Ovaj novi pristup inženjeringu baziran na podacima je ogroman izazov, ali i prilika bez premca. U obradi ove ogromne količine podataka i njenom korišćenju da bi se povećala tačnost direktne isporuke snage od motora do točka, Rolls-Royce inženjeri opisuju iskustvo koje nudi Spectre kao slično ''Rolls-Royceu u visokoj definiciji'' zbog brzine i tačnosti odgovora automobila na rasprostranjenost puteva i vremenskih uslova širom sveta.

 

Spectreov rigorozni globalni program testiranja je dao je Rolls-Royce inženjerima priliku da fino podese poznati Planar sistem vešanja marke za električnu eru. Koristeći orkestar softverskih i hardverskih sistema sa precizno definisanim odgovorima na inpute vozača i uslove na putu, Planar isporučuje Rolls-Royceov zaštitni znak ''čarobnu vožnju tepihom''. Sa paketom novih hardverskih komponenti i korišćenjem Spectreovih mogućnosti obrade velike brzine, Planar sistem može da odvoji stabilizatore automobila omogućavajući svakom točku da deluje nezavisno. Ovo takođe smanjuje nesavršenosti u vožnji visoke frekvencije uzrokovane nedostacima u kvalitetu površine puta. Jednom kada je ugao identifikovan kao neizbežan, Planar sistem ponovo spaja komponente i učvršćuje amortizere, sistem upravljanja na sva četiri točka se priprema za aktiviranje kako bi se obezbedio ulazak i izlazak bez napora. U krivinama se nadgleda 18 senzora, a parametri upravljanja, kočenja, isporuke snage i vešanja se podešavaju tako da Spectre ostane stabilan. Rezultat je kontrola bez napora.

 

Konačne brojke o snazi, ubrzanju i dometu se još uvek preciziraju, pošto Spectre ulazi u svoju poslednju fazu testiranja koja će se završiti u drugom kvartalu 2023. Preliminarni podaci pokazuju da se očekuje da Spectre ima potpuno električni domet od 520 kilometara i nudi 900 Nm obrtnog momenta od svog pogonskog sklopa od 585KS. Predviđeno je da za 4.5 sekundi postigne ubrzanje 0-100 km/h. S obzirom da je pred kompanijom mnogo meseci testiranja i optimizacije, ove brojke su podložne promenama pre zvanične potvrde pre lansiranja na tržište u četvrtom kvartalu 2023.

Spectre je odmah dostupan za naručivanje, sa prvim isporukama klijenata u četvrtom kvartalu 2023. Spectre cene će biti pozicionirane između Cullinana i Phantoma.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce će možda morati da poveća proizvodnju Spectre

 

Rolls Spectre 7.jpg

 

Rolls-Royce u novom saopštenju kaže da će možda morati da poveća proizvodnju potpuno električnog modela Spectre zbog velike potražnje. Iako je britanski proizvođač tek u oktobru prikazao svoj prvi električni automobil, on se već pokazao popularnim među lojalnim kupcima brenda. Izvršni direktor Rolls-Roycea Torsten Miler-Otvos kaže da se lista narudžbina proteže daleko u 2023. godinu i da će, ako porudžbine nastave da pristižu sadašnjim tempom, morati da se poveća proizvodnja.

 

''Unos porudžbina za Spectre je daleko bolji u ovom trenutku nego što smo očekivali'', rekao je Miler-Otvos za Auto News Europe. ''Imamo još nekoliko meseci (pre početka proizvodnje), ali ako se taj trend nastavi onda sam prilično siguran da moramo da prilagodimo naše planove.'' Šef Rolls-Royca je dodao da će Spectre postati ''treći stub'' prodaje ovog proizvođača nakon Culinana i Ghosta, ali nije precizirao koliko je tačno porudžbina poslato niti koliko tačno jedinica Rolls-Royce namerava da proizvede. Ne samo da se Spectre dobro prodaje, već je Muller-Otvos rekao za Auto News Europe da će postići ''iste nivoe'' profitabilnosti kao i modeli sa SUS motorima. Spectre inače raspolaže sa 585KS i 900 Nm obrtnog momenta, do 100 km/h ubrzava za 4.5 sekundi i ima domet od 520 km (po WLTP-u).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce Spectre završava treću fazu najrigoroznijeg programa testiranja

 

Rolls-Royce Spectre 23 6.jpg

 

Lista porudžbina za Rolls-Royce Spectre, prvi ultra-luksuzni električni super kupe na svetu, premašila je najambicioznija očekivanja kompanije. Prve isporuke kupcima kreću u četvrtom kvartalu 2023. godine - prvi korak ove marke ka proizvodnji samo potpuno električnih automobila do kraja 2030. godine. Iako je britanski proizvođač tek u oktobru prikazao svoj prvi električni automobil, on se već pokazao popularnim među lojalnim kupcima brenda. Izvršni direktor Rolls-Roycea Torsten Miler-Otvos je nedavno potvrdio da se lista narudžbina proteže daleko u 2023. godinu i da će, ako porudžbine nastave da pristižu sadašnjim tempom, morati da se poveća proizvodnja.

 

Rolls-Royce Spectre 23 5.jpg

 

''Unos porudžbina za Spectre je daleko bolji u ovom trenutku nego što smo očekivali'', rekao je Miler-Otvos. ''Imamo još nekoliko meseci pre početka proizvodnje, ali ako se taj trend nastavi onda sam prilično siguran da moramo da prilagodimo naše planove.'' Šef Rolls-Roycea je dodao da će Spectre postati ''treći stub'' prodaje ovog proizvođača nakon Cullinana i Ghosta. nNe samo da se Spectre dobro prodaje, već je Muller-Otvos rekao da će postići ''iste nivoe'' profitabilnosti kao i modeli sa SUS motorima.

 

Rolls-Royce Spectre 23 4.jpg

 

Spectre inače raspolaže sa 585KS i 900 Nm obrtnog momenta, do 100 km/h ubrzava za 4.5 sekundi, postiže 250 km/h i ima domet od 520 km (po WLTP-u). Što se cene tiče, Spectre u Nemačkoj košta 379.015 evra (sa lokalnim porezom). Spectre je do sada prešao skoro dva miliona kilometara dok završava treću fazu najrigoroznijeg programa testiranja ikada osmišljenog u 118-godišnjoj istoriji marke. Ovo je već prevazišlo svaki Rolls-Royce program testiranja pre njega - i još uvek je daleko od završetka.

 

Rolls-Royce Spectre 23 3.jpg

 

Spectre je trenutno podvrgnut testovima na ekstremno vruće vreme u Južnoj Africi. Ovde, stabilni, ali kontrastni klimatski uslovi - suvo i izuzetno toplo na severu, u mediteranskom stilu i vlažno dalje na jugu - pružaju neke od najboljih letnjih vremena vožnje na svetu. U najtoplijem vremenu, temperature mogu da pređu 50°C, dok južni region ima veliki izbor površina i terena, uključujući krivudave seoske puteve prepune šljunka, prašine i prljavštine. Tokom ove faze, inženjeri posmatraju i usavršavaju svaki sistem, hardversku stavku i softverski protokol koji je razvijen tokom skoro dva miliona kilometara neprekidnog testiranja. Samo kroz takve mukotrpne procene Rolls-Royce tehnički stručnjaci mogu postići precizne nivoe prefinjenosti vožnje koji su tako centralni za iskustvo koje klijenti vole, i uspešno prevesti ''čarobnu vožnju tepihom'' u novu potpuno električnu paradigmu.

 

Rolls Spectre 23 2.jpg

 

Tokom testiranja, svaka od 25.000 odvojenih funkcija automobila u vezi sa performansama je pažljivo skrojena da pruži suštinsko Rolls-Royce iskustvo. Poboljšanja koja se sada vrše prate principe ''graničnih dobitaka'', u kojima pojedinačna, veoma mala i postepena prilagođavanja kumulativno proizvode značajno opšte poboljšanje. Primeri pažnje posvećene detaljima kojoj su prototipovi Spectre podvrgnuti su mnogostruki, ali ih je često nemoguće kvantifikovati, jer predstavljaju procenu i instinkt neuporedive i dugogodišnje inženjerske elite ove marke. Na primer, preko 1.500 sati je već posvećeno poboljšanju regenerativnog kočenja automobila kako bi se obezbedilo da se oseća bez napora, ali prisutno.

 

Rolls Spectre 23 1.jpg

 

U Južnoj Africi i tokom preostalog programa, audio sistem će takođe biti podešen i doteran da bi se postigao dobitak u kvalitetu zvuka koji se nudi preko Spectreovih 17 zvučnika. Nakon početnog testiranja i kalibracije u laboratorijskim uslovima, sistem se sada iscrpno testira u uslovima stvarnog sveta. Koristi se posebna lista za reprodukciju koja predstavlja širok spektar žanrova kako bi predstavljala pun spektar zvučnih zahteva. Ova posvećenost obezbeđivanju savršenih akustičkih performansi proteže se na ključne funkcije automobila. Čak se i brzina zatvaranja samozatvarajućih vrata ispituje kako bi se obezbedio savršen nivo pozitivne buke pri zatvaranju. Kada se iskustvo i podaci prikupljeni iz Južne Afrike u potpunosti analiziraju i sprovedu relevantne radnje i mere, Spectre će biti završen oko 80% kada krene u završnu fazu ratifikacije. Ovo se sastoji od provođenja automobila kroz sažeti program testiranja ''za sve sezone'', uključujući povratne posete arktičkim ekstremima Arjeploga i umerenijim uslovima na Azurnoj obali.

 

Poslednjih 500.000 kilometara Spectre testiranja će se fokusirati na analizu životnog stila. Ovim vlasničkim procesom testiranja Spectre će biti testiran u super-luksuznim situacijama i slučajevima upotrebe specifičnim za Rolls-Royce klijente, kako bi se osiguralo da Spectre radi po potrebi u centru globalnih megagradova, oko novih i istorijskih luksuznih destinacija, kao i u drugim postavkama srazmernim sa potrebe, navike i stil života vlasnika. Pre nego što će prvi automobili biti isporučeni klijentima, Spectre je prošao iscrpna ispitivanja, u nekim od najekstremnijih uslova na Zemlji. Ukupno, automobil će preći više od 2.5 miliona kilometara - što je ekvivalentno obilasku zemaljske kugle 50 puta. Testiranje je počelo u zimu 2021. u specijalnom postrojenju za testiranje u Arjeplogu u Švedskoj, samo 55 kilometara od Arktičkog kruga. Na temperaturama od -40°C, Rolls-Royce inženjeri su ispitali i poboljšali svaki aspekt performansi i upravljanja u snegu i ledu, kao i sve efekte produžene ekstremne hladnoće na baterije i druge elektronske sisteme.

 

Sa uspešno završenim ispitivanjem, Spectre je potom proveo leto 2022. u sunčanijim, ali ništa manje zahtevnim klimama Francuske rivijere i oko Azurne obale. Ovo je uključivalo testiranje na istorijskom poligonu Autodrome de Miramas, nekadašnjoj stazi za Veliku nagradu koja sada pruža preko 60 kilometara zatvorenih ruta i 20 najsavremenijih okruženja za testiranje staza. Većina testiranja je, međutim, sprovedena u Provansi, procenjujući Spectreove sposobnosti u stvarnim uslovima u oblasti u kojoj će mnogi serijski automobili verovatno provesti svoj život.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce završio program testiranja električnog modela Spectre

 

rolls spectre 12.jpg

 

Potpuno električni super kupe, Rolls-Royce Spectre, sada je završio istorijski i jedinstven poduhvat - program testiranja od 2.5 miliona kilometara koji simulira više od 400 godina upotrebe. U najzahtevnijem procesu razvoja u 119-godišnjoj istoriji marke, Spectre je izdržao temperature u rasponu od -40°C do +50°C, i u uslovima koji se protežu od arktičkog snega i leda do pustinja, visokih planinskih prevoja i svetskih megagradova.

 

Na putu su inženjeri Rolls-Roycea detaljno posmatrali, analizirali i podešavali svaku od Spectreovih funkcija vezanih za performanse, što predstavlja proces koji predstavlja preko 50.000 kolektivnih sati visokokvalifikovanog rada. Ovo je rezultiralo hiljadama iterativnih poboljšanja u svemu, od Spectreovih akustičnih performansi, smirenosti u krivinama i preciznosti upravljanja do vremena punjenja, električnog dometa i isporuke obrtnog momenta; svaka mala za sebe, ali sa ogromnim ukupnim kumulativnim efektom na iskustvo klijenta. Kao Rolls-Royce, Spectre mora da bude više od samo inženjerskog obilaska - on takođe mora da ponudi klijentima autentično super-luksuzno iskustvo. Zbog toga je takođe podvrgnut jedinstvenom procesu analize životnog stila marke, koji je dao informacije o razvoju svakog novog proizvoda koji proizilazi iz marke u njenoj Goodwood eri. Ovaj dodatni program testiranja prevazilazi standardne automobilske procene da bi obuhvatio kako će klijenti koristiti automobil u svom svakodnevnom životu.

 

rolls spectre 11.jpg

 

Analiza životnog stila omogućava inženjerima da predvide veoma specifične zahteve koji će se verovatno postaviti pred novi Rolls-Royce i obezbediti da konačno projektovano i oblikovano iskustvo uključuje odgovarajuće karakteristike i odgovore. Koristeći ovo znanje, inženjeri su razmotrili niz varijabli od posebne važnosti za Rolls-Royce klijente. Na primer, ispitali su kako se Spectreov pogonski sklop ponaša na određenim putevima u i oko najekskluzivnijih enklava na svetu, uključujući ostrvo Sanja u Kini, Dubai u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, dolinu Napa u Kaliforniji i London na domaćem tržištu ove marke. Ovo testiranje takođe obuhvata specifične destinacije u centru grada kako bi se osiguralo da funkcije kao što je upravljanje na sva četiri točka nude potrebne prednosti manevrisanja putevima i pristupima imanju sa ograničenim prostorom. Zaista, testiranje u i oko opština Mejfer i Kensington i Čelsi u Londonu, obezbedilo je odgovarajuće upravljanje zadnjom osovinom za približavanje ključnim stambenim ulicama i luksuznim maloprodajnim lokacijama.

 

Slično tome, s obzirom na okruženja u kojima će Spectre biti smešten širom sveta, preduzima se veliki broj procedura statičkog testiranja koje rešavaju ključne probleme klijenata. To uključuje da li je moguće voditi normalan telefonski razgovor u automobilu dok je parkiran pored helikoptera koji čeka, snagu internet veze u automobilu između određenih nebodera i lakoću pristupa prilikom postavljanja određenih objekata unutar automobila– dugačke torbe za odeću koje se koriste za zaštitu svečanih večernjih odela i haljina. Kao i kod tehničkog testiranja na putu, faza testiranja Lifestyle Analysis je sprovedena kako bi se istakla neophodna prilagođavanja specifikacije ili performansi automobila. Na primer, nakon testiranja električnih vrata na izuzetno strmom brdu – replicirajući strme prilazne puteve uobičajene za brda Los Anđelesa u Kaliforniji - inženjeri su dodali žiroskopske i senzore G-sile kako bi osigurali da se vrata otvaraju i zatvaraju istom brzinom bez napora, bez obzira na uzdužne ili poprečne uglove parkiranja.

 

Na kraju, Spectre je u Londoinu završio svoju odiseju od 2.5 miliona kilometara u pripremi za isporuke klijentima, koje će početi u četvrtom kvartalu ove godine.

''Vrhunac mog profesionalnog života je što sam razvio Rolls-Royce Spectre, automobil koji pokreće Rolls-Royce u njegovu smelu, električnu budućnost. Spectre je sada završio ono što je bio najteži raspored ikada zamišljen za Rolls-Royce automobil. Zaista, upravo tamo gde proizvođači automobila završavaju testiranje počinje veliki deo našeg rada na ispunjavanju zahteva superluksuznih potrošača. Ovo je bio izvanredan poduhvat tima posvećenih i visokokvalifikovanih inženjera koji obuhvataju tradicionalne tehničke discipline i uzbudljive tehnologije u nastajanju. Rolls-Royce Spectre donosi budućnost ove velike marke u sadašnjost'', kaže Dr Mihiar Ayubi, direktor inženjeringa u Rolls-Royce Motor Cars.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Rolls-Royce Spectre

 

Nikad šira rešetka hladnjaka na jednom Rolls-Royce automobilu, ali to mu nije najveća novina:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...