Jump to content
FAS Euroauto Goran
stex_pb

Ubacivanje rezervnog točka & prolaz na tehničkom

Recommended Posts

Meni nije jasno kako vi mozete stavljati i letnje i zimske gume na auto :D Auto mora da bude kao sto je iz fabrike izasao, ne mozete menjati karateristike auta :D  Svaka izmena na autu je prepravka, a svaka prepravka mora da se atestira :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 9/27/2021 at 11:24 PM, stex_pb said:

Palo mi je na pamet da jedu vansezonsku uvek držim kao rezervnu a ostale 3 u podrum. Em manje zauzimam prostora, em ne kupujem dodatnu. Jedino što bi rezervni u svakom slučaju biio aluminijumski. Da li je ovo glupo ?

Npr gledam specifikaciju za svoj auto. 7J R16 ET31 naplatak je "doplata" tj zamena u odnosu na standardni točak smanjenih dimenzija (koji ide fabrički). Na njemu, kao rezevnom točku čija je dimenzija naplatka propisana od strane fabrike i dimenzije gume 205/55 R16 je standardna guma na njemu koju fabrika deklariše. Ofc da nigde fabrika ne deklariše da li ta guma na rezevnom točku mora biti zimska/letnja (meni je bila neka sa zimskom šarom, kontam zbog porkivanja zimske sezone). I sad, ja imam 225/45 R17 na autu koji je išao fabrički (znači oblik felne, njene dimenzije, parametri  su fabrički propisani za taj auto), rezevni točak je 205/55 R16 (originalni set čeličnih točkova koji je išao na auto) i to je ok, bilo po uputstvu, bilo po tehničkom jer ni fabrički nije propisan drugačiji rezevni točak od R16 naplatka određene dimenzije i vrednosti ET i ćopavca. 

 

Rezevni točak je privremen, to se valjda podrazumeva, bilo ćopa koja svojom dimenzijom naplatka i dimenzijom pneumatika nadoknađuje razliku u visini celog točka (ponašajući se kao standardni točak, ali sa limitacijama, tipa brzina, domet i sl) ili doplaćen fabrički točak pune dimenzije, nije za kontinuiranu vožnju.

 

mislim nikakav normalan saobraćajac neće isključiti vozilo sa ćopom/rezevnim točkom montiranim iz krajnje potrebe.

Ofc da se niko neće pojaviti na tehničkom pregledu sa rezevnim točkom montiranim na vozilom...valjda...

 

@Nikola031 Tvoj rezevni točak, homologovan tj prodat serijski  (čopa) ili uz doplatu (puna dimenzija, koja god je to "puna dimenzija" veličina felne) je potpuno validan ukoliko sam naplatak ima dimenzije propisane kao rezevni točak. Znači širina naplatka (6-6,5-7, itd), visina (R15-R16 itd), ET vrednost (36,32,38 idt) i oblik falca (J), dimenzija centralne rupe (56 i sl)  i rasporeda šrafova (4x100, 4x98, itd) sa propisanom dimenzijom pneumatika za isti. 

Dal rezevni treba imati letnju ili zimsku gumu, to nigde ne stoji navedeno.

 

Da razjasnim misteriju, ako ti imaš točak od R15 koji si kupio kao polovan da bi zamenio ćopavac, taj R15 mora da ima parametre kao rezevni točak, a ne da "može da se stavi jer pašu šrafovi i centralna rupa" dok ostali parametri nisu dobri (najčešće ET vrednost).

 

Čisto navodim ako neko uzme danas sutra na tehničkom da gleda u sitna crevca pa da drnda. To bi onda značilo da svi koji imaju Novi Bravo sa felnama sa Stila bi pali na tehničkom zbog razlike u ET vrednosti koja ofc nije fabrička za taj auto....glupost ali ne bi me čudilo da se toga dosete da gledaju, pa pola auta će pasti tehnički jer većinom nije niko gledao te parametre kada je kupovao neke felne da bi ulepšao svog ljubimca. 

Da ne spominjem razlike u parametrima felni, njihovim oblicima i sl, koji se javljaju na istom vozilu ali posle "facelifta"...mislim igranju ne bi bilo kraja :D 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa uprvavo na to se zale ljudi. Sve ja kao sto si napisao i opet ne mozes da prodjes tehnicki jer je u gepeku 16", a na auto 17". 
Dosao si na tehnicki sa 4 ista fabricka tocka na kolima, ali peti u gepeku nije iste colaze iako je takodje fabricki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo ću im u prostor rezevnog ubaciti ištampano iz korisničke knjižice kao na 1.strani gde je sve lepo ispisano što se tiče dimenzija rezevnog točka i fabričkih dimenzija, ja neću imati problem ako me obore jer imam pregršt vremena da nekome zagorčam život za takve stvari, makar bila i sama država :) Možda ovi što imaju fabričke R18-19-20+ coli felne imaju i fabrički rezevni točak u punoj 17-18R dimenziji, ali ja to nisam video. Kontam da najveći komercijalni rezevni je R22,5 kod kamiona/autobusa i sl. 

 

Samo prijava bato...dugo traje, izistkuje vreme, troši živce ali jedini od načina da se izborimo sa sistemom...jedna prijava ne čini promenu, ali kada krene lavina zbog istih stvari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tome pričam sve vreme, zakon nije usklađen sa realnim stvarima. Ne postoji klauzula o fabrički propisanim rezervnim točkovima i njihovom korišćenju u slučaju nužde. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Iako sam rekao da neću mnogo da palamudim, morao sam da konsultujem prijatelja pravnika u vezi ovoga. On tvrdi da su obe strane u pravu i da bi se jedini tačan odgovor morao potražiti na sudu. Tvrdi da je zakon jako nefleksibilan i sumnja da bi presuda iša u korist ZOBSA jer ako bi osnovni sud presudio u korist pojedinca, viši bi sigurno presudio u korist zakona jer DRŽAVA.

@ISV_01Za tehnički spremi sprej za reparaciju a ako se desi da stvarno imaš problem na terenu pa te uz svu muku i dribla policija, spremi korupciju :D Ili na sud, mozda pobedis. ja cu ti biti svedok :D

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što bi realno značilo da svaki novi automobil kupljen ovde sa ćopavcem ili doplaćenim rezevnim točkom pune dimenzije, posle 2 godine (tj od vremena kada treba da ode prvi put na tehnički pregled) neće proći tehnički. Defakto bi značilo da apsolutno ni jedan auto koji fabrički ne ubaci rezevni točak koji odgovara dimenziji točka namontiranog na vozilo, a doplaćen je umesto seta za reparaciju, neće proći tehnički :D Mogu misliti kolika je rupa za R18 dimenziju točka :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Što se tiće dozvole za uvoz novih i polovnih auta sa setom koji je " neadekvatan" , nije znao da mi odgovori jer treba istraživati pod kakvim uslovima i pravilima se uopšte to reguliše. Predpostavljam da je opet neka "nefleksibilnost". Tako da znate šta Vam je činiti.

Voleo bih da svoje mišljenje da i Saobraćajni inženjer, da zakuvamo temu lepo. Ja sam iz saobraćajne struke ali uopšte ne radim u njoj pa isto ko da nisam :D
 

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ISV_01 said:

Mogu misliti kolika je rupa za R18 dimenziju točka :D

Ista kao za 16". Ne pratis na casu... :)
Precnik tocka ili obim, sve jedno, mora da bude priblizno isti za sve dimenzije felni predvidjenih za odredjeno vozilo. Razlika u precniku felne se kompenzuje dimenzijom tj visinom gume. Ako stavis  tocak totalnog precnika veceg od fabricki propisanog, brzinomer ce ti pokazivati manju brzinu od realne. Za manji precnik tocka, brzinomer pokazuje vecu brzinu od realne. Zanemarimo netacnost brzinomera, poredim 3 razlicita tocka na istom autu. 
Ako ubacujes 18" felnu sa adekvatnom gumom u rupu u gepeku, staje isto kao i manje felna sa visim profilom gume.
Evo interesantnog sajta gde to moze da se vidi metricki: 
https://www.willtheyfit.com/ 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dale

Ovaj, pogresno sam se izrazio, mojom greskom. Tacnije bi bilo da sam rekao 'ko je lud da vadi 18' kao rezevni tocak, kad je tezak ko tucak' :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auuuuuu rođaci...

 

'Runflat' se prihvataju i kod nas na tehničkom i može bez ičega u gepeku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ljudi lete u svemir a mi ne znamo koji nam točak odgovara na vozilo. Danas sam bio besposlen pa sam prodiskutovao sa saobraćajnim inženjerom iz komšiluka.

I on tvrdi da zakon i pravilnici nisu usklađeni sa realnim stanjem i da preporuka fabrike treba da bude prioritet što se tiče izbora točka ako to vozilo uopšte može da se vozi na našem tržištu. Rezervni točak različite dimenzije, koji nije ćopavac, trebalo bi da bude istog prečnika. Ali ne felne, nego kompletnog točka, a takav i dolazi uz vozila. Naš zakon ne vidi te detalje....

 

 

Takođe, moj pijatelj, mašinac iz Zagreba, koji radi na atestima za prepravke vozila, dao je komentar na ovu temu:

Ako ne umeju da napišu pravilnik, neka ga prepišu od  EU. Fabrički propisan rezervni točak prolazi svugde u svetu, osim u Srbiji.

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...