Jump to content
FAS Goran
stex_pb

Ubacivanje rezervnog točka & prolaz na tehničkom

Recommended Posts

Sve je ok, nego je ovo jos jedna stvar koja nema veze sa ikakvom logikom u moru takvih koje se desavaju na tehnickim pregledima.

Sad covek ima dve opcije - da pre pocetka tehnickog pita da li oni pustaju sa drugacijim rezervnim tockom, ili da se svadja sa njima kako bi isterao svoje (i ono sto je logicno) :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covek ima najbezbolniju opciju. Sta god imao u kolima, pozajmi od nekog set za reparaciju, stavi u gepek i ne cimaju ga vise. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vec pricamo o homologaciji, ako vozilo sa 17 " ima rezervni fabrički točak 15", kao što je slučar recimo sa EVO, to vozilo je moralo proći homologaciju da bi uopšte moglo da bude pušteno u prodaju. Ćopavac je možda homologovan da može da menja sve, ali i točak drugog promera u autu kao fabrička opema mora imati homologaciju. Nisu mogli samo tako da ga ubace. Opet dolazimo u sukob pravilnika...

Zamisli kupiš nov auto u salonu i ne možeš da izvršiš prvu registraciju zbog točka.... Ja bi ga vratio :D

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, stex_pb said:

Zamisli kupiš nov auto u salonu i ne možeš da izvršiš prvu registraciju zbog točka....

Nema tehničkog za auto iz salona.

Nema ga ni druge godine, dovoljan je papir od fabrike i to što je urađena homologacija za takav kakav je iz fabrike izašao.

 

Ne može nikoga da vrati sa tehničkog ako je iz fabrike izašao sa ćopavcem i takav mu je i došao na tehnički. Tu je Pravilnik jednako bitan kao i što je na kraju bio bitan kod onog čuvenog slučaja sa fabričkim xenonima bez prskalica.

 

Okačen je tamo na temi o strožijem tehničkom i Zapisnik o tehničkom, u kojem su taksativno nabrojane stvari koje se proveravaju, kako (čime) se proveravaju i kakvu nepravilnost predstavljaju.

 

Sad ću baš da pogledam ima li šta oko ćopavca...pa dodajem link u ovaj post.

 

Dopuna:

"Ocena opreme vozila utvrđuje se vizuelno."

Rezervni točak:

- nepostojanje, neispunjavanje propisanih uslova.

- nepostojanje opreme koja zamenjuje rezervni točak.

- nepričvršćenost nosača, nepričvršćenost rezervnog točka na nosaču.

 

Ako rezervni točak različitih dimenzija (ćopavac) nije u skladu sa propisima u SRB, takav auto i ne može da se prodaje kod nas, nema homologacije za njega. Ako se već prodaje (prodavao) kod nas, to znači da je kao proizvod ispitan (Vinča ili neka druga akreditovana ustanova), i da je utvrđeno da je sve na njemu u skladu sa SRB propisima, pa je zato i izdata lokalna homologacija...zato je i mogao da se prodaje u SRB. Sve na njemu je u skladu sa propisima, pa tako i taj ćopavac.

 

Ne može lik sa tehničkog da bude iznad homologacije. On je tu da periodično proveri da li je auto i dalje u fabričkom stanju (ako nije, da li prepravke imaju odgovarajući atest), i da li je sve ispravno. Nije tu da ponovo utvrđuje da li je takav auto (kakav je izašao iz fabrike) u skladu sa propisima Srbije...to je već provereno pre njega.

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stex_pb da li možeš legalno da voziš auto na istoj osovini točak od 15" i točak od 17"?

Da te zaustavi policija samo bi te isključila iz saobraćaja i poslala na vanredni tehnički. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andreja.micovic Da li možeš legalno da kupiš takav auto ? Možeš.  E to je problem.
Kako će uniformisano lice da utvrdi da li je moj neadekvatni točak homologovan? 

 

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legalno diler može da ti proda šta hoćeš ako ti hoćeš da platiš. Njega apsolutno ne zanima da li si ti ispravan u saobraćaju. Hoćeš dildo umesto antene, može 500 eur doplata. Za pare sve može. 

U pravu je @neshaoct sve što je napisao za homologaciju. Diler ti proda 15" točak kao rezervni i 17" kao onaj na autu jer na taj auto može i 15" da se montira. Tako da, ti si ispravan tehnički sa 15" felnama i sa 15" rezervnim točkom.

Apsolutno ti možeš da kupiš takav auto ali ne možeš da voziš auto koji na jednoj osovini ima različite točkove jer to nije po zakonu. Prva patrola bi te isključila iz saobraćaja ako primeti tako nešto a ti sa njima dokazuj da ti je to rezervni točak

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nego, onaj pomenuti dildo umesto antene.

    Kako to hvata udaljene stanice, jel ima šuma?

Pretpostavljam da se niko ne bi hvatao da krade takvu antenu :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andreja.micovicApsolutno se slažem da bi me isključio, to nije po zakonu. Ali nije u redu tako prodavati aute,može diler i drogu da ti proda ali nije po zakonu. :)
 Ne može točak koji je dobijen uz auto ali može ćopavac što si kupio na otpadu sa ko zna kog auta, koji igrom slučaja paše na 4x100, po slobodnoj proceni uniformisanog lica.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stex_pb

Ako je neki kontrolor nece te pustiti ni sa copavcem 4x100 vec sa ogovarajucim copavcem koji je propisan za tvoj auto. I njega ne zanima jesi li ga platio 20 ili 1000 eur. Niti odakle ti, tipa da si ga pozajmio samo da odradis tehnicki. U tom trenutku kad ti gleda auto, on je tu, ti si prosao tehnicki, dovidjenja prijatno i da se ne ljubimo

 

Ne razumem ovoliku dramu oko svega ovoga. Copavac kao takav je homologovan da bude rezervni tocak koju god auto dimenziju nosio dok rezervni tocak MORA biti u skladu sa dimenzijom ostalih tockova na autu jer ga ne mozes drugacije voziti.

 

To sto je tebi diler "uvalio" rezervni tocak punih ali manjih dimenzija, jbg, to je najvise do neobavestenosti (jasno je meni da tocak punih dimenzija kosta vise nego copavac i da je copavac skrnav sam po sebi). Svakom prodavcu je u cilju da "uvalja" svoju robu. Prodavci su takvi, ima i ovde takav na forumu al sta da radis. Ti, kao kupac si duzan da otvoris 4oro oci i da procitas i prostudiras sve, da pitas kako ne bi dosao u zabludu.

 

Evo jos jedna banalnost, odes u Maxi, trazis 200g sunkarice i uvek dobije bar 10% vise i jos te pita "Komsija jel u redu ovako?". Trgovci, to je to... 

 

@BaneJ kako vata stanice ne znam ali je sigurno bolje izolovan od udara groma nego fabricka antena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta je u tome da drzava izigrava veceg katolika od Pape i ne dozvoljava nesto sto je fabricki isporuceno sa autom, iako je isti homologovan i legalno u saobracaju. Ko ima dva seta tockova razlicitih dimenzija, morace da nosi jedan rezervni tocak za leto, a drugi za zimu :lol:.

Dokle god je tako, radije cu ici na tehnicke gde znam da mi nece praviti problem oko toga nego da jurim nekog ko ima copavac ili set za reparaciju (koji inace nicemu ne sluzi) da mi pozajmi zbog tehnickog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola031 A objasni koja je poenta da imas nesto u kolima sto ne mozes/smes da koristis? 

Koja je svrha 15" tocka koji ne smes da koristis kao rezervni ako imas drugacije tockove na autu?

Kako li ste prosli testove za voznju ljudi?!

281bm7c.jpg

 

https://www.paragraf.rs/propisi/pravilnik_o_podeli_motornih_i_prikljucnih_vozila_i_tehnickim_uslovima_za_vozila_u_saobracaju_na_putevima.html

 

 

Niko se ne pravi na tehnickom pametan vec ovde vi ispravljate Drinu i dokazujete nesto sto nije u skladu sa ZOBS. 

Kao sto sam i napisao gore, to sto prodavac "uvali" tocak punih dimenzija nije greska prodavca vec kupca tj. mislim da je problem kupca koji sam trazi tocak punih dimenzija jer mu je kao potrebniji i lepse izgleda.

I prodavac kaze naravno izvoli... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, andreja.micovic said:

281bm7c.jpg

Znaci probusis letnju gumu, stavis rezervni tocak istih dimenzija, ista felna, ali zimska guma i nisi propisan. Tako? Moja situacija na letovanju od pre par godina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje - kako je za ove sa run flat gumama? Ili jos bolje, za one aute koji su originalno isli sa run flat, pa im vlasnici zamenili za obicne, u medjuvremenu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola031 Tebi prodavac proda rezervni tocak koji je homologovan za taj auto. Treba proveriti, ali mislim da dileri kada rade homologaciju ne rade homologaciju svakog prodatog primerka vec odaberu 2-3-4-5 verzija i to homologuju. Ne verujem da oni naprave gresku i stave 17" tockove i rezervni 15" jer kao takav nece proci homologaciju, ali sa 15" tockovima i 15" rezervnim tockom prolazi. Samim tim moze da proda 15" kao rezervni tocak. Ti dodjes da kupis i on ti kaze e evo ti ovaj sa 15" spolja i rezervnim tockom 15" punih dimenzija. Ti kazes Necu, ja hocu 17". Prodavac protrlja ruke i kaze moze. Sigurno ti nece reci e ovaj rezervni 15" sto ti je isao u paketu sad ne moze jer nije po zakonu. Ili npr prodaje auto sa 17" tockovima i sa setom za reparaciju, ti kazes necu to, hocu sa rezervnim ali pravim. I on kaze e pa mozes 15" da stavis unutra. Sto bi ti on skretao paznju da to nije po pravilniku ZOBS? To je tvoje da razmisljas, polagao si poznavanje tog istog zakona nekad. 

 

@Dale upravo tako i sve je to dal te uhvate i dal znaju i hoce da gledaju.

 

@horvat koliko znam, sve te stvari se proveravaju u Hrvatskoj npr. (i ne samo tamo al su nam nekako najblizi koji imaju neki uredjeniji sistem). Za svaki auto imaju bazu koje felne i gume pasu na auto i ako ne ispunjavas nesto od toga, ne prolazis tehnicki. Naravno, mozes uraditi atest tih tockova (ima kod Juraja postupak na YT) i ako prolaze atest unose ih u bazu i svaki sledeci put nemas problem. Eto da tako gledaju ja ne bih prosao sa trenutnim felnama jer nije dobar promer i CB (4x100, 73mm), zatim profil 225/45R18 (deklarisano 225/40) i kad idem na tehnicki idem sa zimskim fabrickim setom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapravo niko mi ništa nije "uvalio" jer se nisam cenkao niti nesto prebijao nego je točak R 15 standardna oprema i to piše u tehničkom uputstvu.

 

Ja konkretno nemam problem nego sam imao u planu da stavim Fabričke veče felne a ne mogu da stavim fabrički veći točak jer nikad nije bio u ponudi niti fizički može da stane u predvidjeno mesto.

U knjizi takođe nema u ponudi ćopavca tako da po Zobsu ja imam pravo samo na set za reparaciju.

 

 

Takodje i na prošlom auto je u paketu opreme bio ponudjen samo jedan rezervni tocak nebitno od veličine koja se isporučuje na autu. Što je bilo i naglašeno u uputstvu.

 

Sa druge strane, poznati smo po usklađenim zakonima u svemu..... Šuplji smo ko sito.

 

Sent from my Redmi 6 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, stex_pb said:

ne mogu da stavim fabrički veći točak jer nikad nije bio u ponudi niti fizički može da stane u predvidjeno mesto.

Ako ne moze da stane u istu rupu, onda ne bi trebalo ni da ide na kola. Hocu da kazem da mogu da idu razne dimenzije felni na auto(15, 16, 17), ali sa adekvatnim gumama. Veca felna, niza guma ali konacni obim tocka problizno isti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad ispade da ja nešto prkosim, ali nije. Ceo život mi je auto utegnut ko fabrički, nema da šušne nešto, al treba sad da razmišljam da li će da mi gledaju oblik šare na rezervnoj gumi  

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tome sve vreme pričamo. Nije ti tu niko ništa UVALIO nego je to jedini rezervni točak u ponudi. 

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stex_pb @Nikola031
Meni i dalje nije jasno šta hoćete da dokažete?!

Da tehnički pregledi u ovom slučaju ne postupaju po pravilniku i da se bahate što traže da se ispuni pravilnik koji je u zakonu?

Da li postoji negde drugde u Evropi opcija da se vozi sa 2 različite dimenzije točkova na jednoj osovini? 

 

Slažem se u potpunosti da su na tehničkom, pogotovo sada, postali nekorektni (da ne upotrebim teže izraze) ali ovo o čemu vi komentarišete da nije u redu je u suprotnosti sa zakonom. 

Da je bila samo ta opcija koja je navedena, baš u to ne verujem. Uvek postoji opcija ćopavca ili seta za reparaciju. U Eperu piše ono što je izašlo iz fabrike za taj auto, onako kako je naručeno od strane kupca/dilera. Znači da je neko tražio baš takav točak.

Opet, ne verujem da je baš taj auto (ili neki drugi sa identičnim opremom) vožen u Vinču na homologaciju. Zna se šta se vozi :) 

 

Na kraju krajeva, to što ste platili kao novo (ili neko drugi) je tehnički neispravno vozilo po onim članovima iz pravilnika koje sam naveo gore. Do toga je došlo zbog nepoznavanja istog. 

Možete da se pravdate koliko god hoćete da su vam prodali tako novo iz fabrike ali to apsolutno nema veze sa tehničkom ispravnošću. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne dokazujem, više konstatujem da nešto što piše u nekom zakonu ne mora da znači da je to savršeno, ili da se ne kosi sa nečim drugim. A mi smo poznati po tome.  Svakodnevno se susrećemo sa raznim zakonima i pravilima koje nebi ni neprijatelju doneli a ne samim sebi. JA sam platio kaznu za za prekoračenje od 2kmh, kad sam se žalio, rekli su da je zakon jasan. Mom prijatelju su prošle nedelje napisali kaznu preko "oka sokolovog" dok je kucao poruku da uplati parking. Na žalbu su mu odgovorili da je "zakon jasan" i tako beskonačno primera, nevezano sa ZOBS, već za sve u Srbiji.
Otac mi radi u FAP-u. Ubiše se od izdavanja sertifikada da je vozilo homologovano, jer od jednom pola kamiona u zemlji ne moze da se registruje, neki i posle 20 godina... Ne veruju da su takva bila fabrička.

 

Voleo bih da imam vremena detaljno da se bavim zakonima EU država da vidim kako su oni to rešili, jer svi auti koje uvozimo dolaze upravo iz tih zemalja a i tamo su imali te neodgovarajuće točkove i očigledno su bili ispravni. Ne verujem da je nemački ili bilo koji drugi vlasnik kupovao kineski set za reparaciju da bi ga poturio na tehnički pregled ne bi li mu auto približno bio bezbedan.
Druga provera tih uveženih automobila bila je kod nas, i svi su dobili uverenje o ispravnosti od AMSS da bi mogli biti registrovani.

U glavnom jasno je da se zakoni od zemlje do zemlje razlikuju, nešto što je normalno u recimo Holandiji, kod nas ne može ni u ludilu.

Ne bih više zatrpavao ovu temu, šta da kažem.  Ljudi srećno na putu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...