stex_pb 828 Posted September 24, 2021 (edited) Ja bih radije normalan tocak ubacio, pod uslovom da nece da odize patos gepeka. Predpostavljam da je i on u ravni sa dnom kao i ovaj set za reparaciju Edited September 25, 2021 by neshaoct split Topic Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted September 24, 2021 A pazi problematiku, stavis 15" kao rezervnu a vozis npr 16". dodjes na tehnicki i obore te jer ti nije odgovarajuci rezervni tocak Copavac kakav god da imas je odgovarajuci Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 828 Posted September 24, 2021 Tom logikom mogu i sa copavcem da te obore, jer nije "odgovarajuci". Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted September 24, 2021 VIse je odgovarajuci nego drugacija colaza. A kao takav je atestiran da radi u svim uslovima i ima nalepnicu da nije do preko 80km/h i da odmah ides kod najblizeg vulkanizera Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 828 Posted September 24, 2021 Pa i copavac ima drugu colažu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted September 24, 2021 Da ima, ali kao takav je kompatibilan bez obzira dal vozio 15", 16", 17" felne sa bilo kojim i to je regularno. A nije regularno da voziš rezervni točak 15" a ostali da su veći. U ovom slučaju mogu da te isključe iz saobraćaja u bilo kom trenutku a sa ćopavcem ne mogu. 1 Zvezdo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4032 Posted September 24, 2021 13 hours ago, andreja.micovic said: A pazi problematiku, stavis 15" kao rezervnu a vozis npr 16". dodjes na tehnicki i obore te jer ti nije odgovarajuci rezervni tocak Copavac kakav god da imas je odgovarajuci Jbt o ovom nisam razmisljao... A tu se guzim da uzmem 17'ce dok rezevni ticak 16'... A majku mu. Cek bre, jel realno da bi zbog toga oborili? (ne misljenje, vec zaista se dogodili - foto- video). Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted September 24, 2021 Zaista se dogodilo kolegi. Pisao sam na onoj temi. Ima 2 seta guma letnje 17" i zimske 16" i rezervni 16". Bilo je ili stavi rezervni 17" ili ćopavac ili set za reparaciju. Ja mu pozajmio svoj set samo da prođe tehnički Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 940 Posted September 25, 2021 Meni je auto izasao iz fabrike sa 17" felnama i sa rezervnim tockom punih dimenzija koji je 15". Ocigledno da su tehnicki pregledi i nasa drzava pametniji od proizvodjaca pa to ne moze da prodje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4032 Posted September 25, 2021 (edited) @andreja.micovic Sto kaze Nikola, jeste cudno skroz. Imas stavku kod kupovina auta 'rez.tocak pune dimenzije' koji moze biti 15/16 umesto copavca. A auto npr bio sport sa 17/18 (punto Abarth) i sad bi trebao da ubaci copu a doplatio punu dimemziju.....nidje veze. Edited September 25, 2021 by ISV_01 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4032 Posted September 25, 2021 Ima da im istampam iz uputstva i stavim u odeljak rezevnog tocka, a vala ganjacu ih prijavom bude li problema. (za Novi Bravo je ali svaki auto sigurno ima u uputstvu). 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 990 Posted September 25, 2021 Rezervni točak je za rezervu i nije na autu i kao takav ne može da utiče na bezbednost. Umesto njega može kompresor. Dakle normalnom logikom nema veze koliko je cola rezerva i zbog toga ne mogu da ruše na TP. Mada kod nas je sve moguće! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14832 Posted September 25, 2021 moj brat stavio regularnu čeličnu felnu sa gumom i prošao tehnički na autu mu 16” a gepeku 15” Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted September 25, 2021 2 hours ago, Zvezdo said: Rezervni točak je za rezervu i nije na autu i kao takav ne može da utiče na bezbednost. Umesto njega može kompresor. Dakle normalnom logikom nema veze koliko je cola rezerva i zbog toga ne mogu da ruše na TP. Mada kod nas je sve moguće! Ima logike u smislu da npr. na neki auto ne može manji točak od 16" (zbog veličine diskova i kočionih klešta), a rezervni je 15" U tom slučaju je onda kao i da ga nemaš. Isto kao da imaš i kuku za šlepovanje, a navoj je neodgovarajuć. E sad, druga je stvar što oni na pregledu još nisu toliko tehnički potkovani da elektronski provere koji točak može na koji auto, pa im je lakše da ovako vide metodom opažanja - koji je na autu, taj mora i kao rezervni. 3 darkman14, djomla and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 828 Posted September 25, 2021 Po slobodnoj proceni tehničkog pregle da verovatno mogu i da te vrate ako je rezervna čelična a ti voziš aluminijumske Svako tumači na svoj način. Jedan off, nevezano za ovu temu. Fabrika kamiona FAP svakodnevno izdaje gomile sertifikata za kamione koji više ne mogu da prolaze tehnički a potpuno su fabrički. Jednostavno slobodne procene i loše tumačenje , a i loš zakon dovode da nešto potpuno ispravno i po fabrickoj specifikaciji ne prolazi tehnički. Najapsurdniji slučaj je da zakon u dosta primera nije priznao ni fabrički sertifikat i da su vozila posle više godina morala biti modifikovana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17649 Posted September 27, 2021 (edited) Ovo je po meni, ali totalno, cist de*ilizam. I verujem da ce se vrlo brzo ispeglati, kao i druge isto tako tretirane stvari. Ako pricamo o Italijanima, gro verzija u nasem voznom parku pokriva max 15'' copa, a to deklarise i sama fabrika. Pa bi valjda to i na tehnickim trebalo da znaju. Skoro smo negde pricali, cak i teza Delta, napred i u 1.9 TT i u 2.0 verzijama ima 305 mm diskove i predvidjen je 15'' copa. Jedino je 1.8 Di T-jet imao 330 mm diskove i minimalan je bio 17'' copa. Sta onda da pricamo o gomili najcescih Puntica, Musa/Idea, GP, Brava, 500(L), Tipa, itd. sa manjim diskovima... Navodim cisto kao primer. Apsolutno se slazem sa Tottijem da ako vec kontrolisu to (a nemam naravno nista protiv) - pa valjda moraju da budu bar minimalno obavesteni, a ne da apsolutno nepotrebno maltretiraju ljude. Ako je istina sve ovo sto se pise iznad. Prosto mi je neverovatno sta citam. Edited September 27, 2021 by Ivan 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 828 Posted September 27, 2021 (edited) Imam dva kompleta guma sa felnama, ista dimenzija, letnje i zimske. Palo mi je na pamet da jedu vansezonsku uvek držim kao rezervnu a ostale 3 u podrum. Em manje zauzimam prostora, em ne kupujem dodatnu. Jedino što bi rezervni u svakom slučaju biio aluminijumski. Da li je ovo glupo ? Meni izgleda kao odlično rešenje Edited September 27, 2021 by stex_pb Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted September 28, 2021 14 hours ago, Ivan said: Skoro smo negde pricali, cak i teza Delta, napred i u 1.9 TT i u 2.0 verzijama ima 305 mm diskove i predvidjen je 15'' copa. Mislim da ne može da stane 15" zbog klešta napred. Mora 16". Jurio sam ćopavac pa znam da ne može 15", šta god pisalo u uputstvu. 15" može na 1.6 mjet i na 1.4tjet/ma jer im je disk 284mm i manja klešta mada mislim da su i oni dolazili sa 16" ćopavcem (ovaj kod mene je baš od jednog 1.6mjet) A ovo za različite felne, sve ste u pravu. Opet šta mene kopka je to da na jednoj osovini moraju biti isti točkovi. Odnosno šta bi policajac radio da te zaustavi sa 2 različita točka na osovini?! Ćopavac kao takav je limitiran maksimalnom brzinom kojom je bezbedno voziti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17649 Posted September 28, 2021 (edited) 8 hours ago, andreja.micovic said: Mislim da ne može da stane 15" zbog klešta napred. Mora 16". Jurio sam ćopavac pa znam da ne može 15", šta god pisalo u uputstvu. 15" može na 1.6 mjet i na 1.4tjet/ma jer im je disk 284mm i manja klešta mada mislim da su i oni dolazili sa 16" ćopavcem (ovaj kod mene je baš od jednog 1.6mjet) Apsolutno se slazemo u misljenju, samo pricam o nasim "strucnjacima" koji sami propisuju sta moze a sta ne. I to od tehnickog do tehnickog, kako se kome cefne, na jednom prolazi a na drugom ne . Apropo price o Delti, na par zadnjih tockova 15'' copa uvek staje opusteno. A ako ne moze da stane napred na neke od verzija sa 305 mm diskovima (sto ti znas mnogo bolje od mene) - uvek postoji opcija da copu stavis pozadi, a zadnji tocak pune dimenzije prebacis napred. Jeste dupli posao, jeste lakse da imas 16'' (ako zaista ne staje) - ali otkud potreba za papiroloskim maltretiranjem ljudi ako je fabricki predvidjeno da na sve verzije sem 1.8 Di T-Jet (zbog 330 mm diskova) ide 15'' copa u dimenziji 125/90 i to i u praksi moze da se izvede: Znaci moze, a sta njega briga da li cu ja u svojoj muci skidati jedan ili dva tocka . Pricam iskljucivo o izigravanju vecih katolika od Pape po tehnickim pregledima. Na kraju, Delta je vrlo retka i cisto sam dao kao primer na ono sto Totti pomenu oko velicine diskova - da i to u nekim slucajevima moze i da propisuje cak i sama fabrika. Ali totalno ludje mi je maltretiranje vozaca Fiata (koje kolege iznad pominju) i na koje u velikoj vecini staje 15'' tocak, na gradske modele i manje. A traze da rezervni bude isti kao 17'' ili 18'' koje vozis npr., totalno suludo. Taj copavac vucem vec 3. deceniju u gepeku i (hvala Bogu i da ne ureknem) nikada mi nije trebao. Svakako se slazem da treba da je tu, zlu ne trebalo iz licnog interesa, ali ga bas preterase sa pro***em . Edited September 28, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted September 28, 2021 Ajd opet malo off. Slazemo se @Ivan oko copavca, moze se prebacivati, nazad staje opusteno. I treba to znati jer je tipa 20 eur sve komplet sa stila alat i copa dok za deltu su sumanute cene cope od 60-80 eur doduse za 16" (kad sam ja trazio). Prosao sam simbolicno od kolege sa foruma i covek se sam ponudio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17649 Posted September 28, 2021 Ma na stranu i cena (pisali su ljudi i za Tipo/500L, pogotovo kada jure iskljucivo nove) i cimanje kod montaze kod nekih verzija (ako ga uopste i ima)... Moja poenta je sama papirologija i maltretiranje vozaca po tehnickim. Kako je uopste moguce da se nekome dozvoli da to slobodno tumaci (kao i za druge stvari, klimu, zadnje prskalice, itd.)? Ovde moze, tamo ne moze, a sama fabrika kaze da moze ? Da se razumemo, prvi sam ljubitelj tehnike i za to da na autu bukvalno sve radi kako treba, ali brate mili, ste je sa log'kom... 2 Grafit and stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 940 Posted September 28, 2021 14 hours ago, stex_pb said: Palo mi je na pamet da jedu vansezonsku uvek držim kao rezervnu a ostale 3 u podrum. Ja bih ovako uradio da nemam rezervni tocak . Ostaje ti samo da nabavis onu plastiku sa alatom koja ide u tocak i onda je sve kompletno. @Ivan, koja je ovo verzija eLearn-a? Od kako su ukinuli pristup aftesales sajtu prosle godine ne mogu da nadjem nijedan a da pokriva i novije modele. Izvinjavam se za off 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17649 Posted September 28, 2021 @Nikola031 To je ta ista verzija, a slepam se na PrintScreen-ove koje sam tada pravio i ostavljao kolegama. Nazalost, nema pristupa "aftersales.fiat.com" odavno, niti ima naznaka da ce biti drugacije. Nesto sam inicirao sa Nesom preko FCA Srbija, da nam daju bar neki tehnicki nalog koji bi koristili iskljucivo za pristup eLearn/ePer, kako bi informacijama mogli i dalje da pripomognemo ljudima ovde (pogotovo za novije modele 500, 500L i X, Tipo, Punto Evo i MY12, Giulietta,...). Navodno nije bilo tehnicki izvodljivo, a da nemamo pristup i nekim njihovim diskretnim podacima. Pa se snalazimo kako umemo, licno koristim neke starije verzije, ali mi opet fali podataka za restyle Bravo, pogotovo oko motorizacije. Pokusaj da mozda iskopas ISO/disk sa eLearn konkretno za taj model. Imao sam to i za Stilo i za Bravo, mada je ova online verzija bila stvarno vrhunska stvar. Em uvek dostupno, em za sve modele. 1 Nikola031 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 828 Posted September 28, 2021 Po zakonu gume na osovini moraju biti iste dimenzije, u paru. Da li to važi i za tip gume, da li mogu da budu različite šare na istoj osovini? Da li bi zakonski onda mogli da te zezaju ako voziš sa rezervnom koja nije istog proizvodjača? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 940 Posted October 4, 2021 Za vikend sam pricao sa drugarom koji radi kao kontrolor na tehnickom i potvrdio mi je da tehnicki pregled moze da vrati vozilo kom rezervni tocak nije dimenzija kao i ostali na autu. Kaze da je problem u trenutnom pravilniku koji se koristi (link) i gde stvarno to stoji u clanu 105. Ovaj deo "homologovan kao privremeni rezervni točak prema jednoobraznim tehničkim uslovima." navodno vazi samo ako je u pitanju copavac. Licno on ne pravi problem oko toga, ali kao da je legitimno da tehnicki ne pusti auto, tako da se ponovo vracamo na staru dobru "slobodnu procenu kontrolora". 1 1 stex_pb and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites