Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koliko su poskupeli novi automobili?

Recommended Posts

Električni automobili brže poskupljuju od onih sa klasičnim motorom

 

vw id4 11.jpg

 

Dok je inflacija u Nemačkoj neuobičajeno visoka, novi električni automobili poskupljuju brže nego oni s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, pokazalo je jedno istraživanje. Kataloška cena 15 najpopularnijih električnih automobila je u avgustu bila za 14.5% viša nego godinu dana ranije, što je značilo prosečno poskupljenje od 5.385 evra, naveo je Centar za istraživanje automobila. Cene najprodavanijih vozila na fosilna goriva porasle su, u isto vreme, za 12.5%.

 

Država je razliku u cenama između ekološki prihvatljivijih električnih automobila i onih sa klasičnim motorom smanjivala subvencijama. Subvencije za plug-in hibride prestaju (u Nemačkoj) krajem godine, a modeli kojih još ima u zalihama rasprodaju se uz relativno visoke popuste. Stručnjak za automobile Ferdinand Dudenhoffer očekuje dalja poskupljenja zbog većih troškova nabave poluprovodnika i specifičnih sirovina, na primer u proizvodnji baterija. Državni podsticaji, rekao je, nisu dovoljni da cene stanu. Do jeseni sledeće godine, naveo je Dudenhoffer, 2.5 milijardi evra iz saveznog budžeta biće potrošeno, što znači da će se urušiti tržište, posebno malih i kompaktnih električnih automobila. Niko, rekao je, zbog infacije neće potrošiti 35.000 evra na mali automobil na baterije. Vlada i ministar poljoprivrede Robert Habeck isključuju električne automobile iz struje, kaže Dudenheoffer. Kada je reč o luksuznim automobilima, njihovi kupci su manje osetlivi na promenu cena i plaćaju iz vlastitog džepa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

očekuje dalja poskupljenja zbog većih troškova nabave poluprovodnika i specifičnih sirovina, na primer u proizvodnji baterija. Do jeseni sledeće godine, naveo je Dudenhoffer, 2.5 milijardi evra iz saveznog budžeta biće potrošeno, što znači da će se urušiti tržište, posebno malih i kompaktnih električnih automobila. Niko, rekao je, zbog infacije neće potrošiti 35.000 evra na mali automobil na baterije.

Zadnjih par godina, na mišiće isforsirane "zelene" tehnologije - trazili ste, gledajte...

Iz aviona se videlo da je bilo samo pitanje vremena kada ce troskovi razvoja, proizvodnje i alavost za zaradom po primerku, na kraju puci preko ledja krajnjeg kupca. 

Kukanje proizvodjaca za sve zivo, a profiti nikad veci.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili za godinu dana poskupeli i do 9.000 evra

 

mustang-mach-e 02.jpg

 

Poskupljenja su neretko na nivou iznosa za koje smo još donedavno mogli da kupimo solidan polovni automobil.

8.520 evra, 6.430 evra, 2.600 evra: to nisu cene polovnih automobila, već iznosi poskupljenja za najpopularnije električne automobile u Nemačkoj, Teslu Model 3, Fiat 500e i Volkswagen ID.3. A ni to nije najgor  jer je Ford Mustang Mach-E za samo godinu dana poskupeo neverovatnih 9.000 evra.

 

To su podaci tamošnjeg Centra za istraživanje autoindustrije (CAR), koji potvrđuju drastičan rast cena na nemačkom tržištu. Pregledom 15 najpopularnijih električnih automobila dolazi se do neverovatnog podatka - automobili su u proseku poskupeli 14.5% ili 5.385 evra. Pritom je rast cena zahvatio sve, od low budget marki pa do premiuma poput Audija. Poskupeli su i ''fosilaši'', ali ipak nešto manje. Prosečno poskupljenje kod modela pokretanih fosilnim gorivima iznosi 12.5% ili 3.530 evra. Kako je objavio nemački Handelsblatt, samo će izrada baterija u narednim godinama zbog rasta cena sirovina skočiti 22%. A još pred koju godinu se prognozirao drastičan pad cena i rast konkurentnosti električnih pogona. U CAR-u su mišljenja da će se zbog rasta troškova nabavke sirovina razlika u cenama još povećati. Pre svega zbog viših troškova nabavke poluprovodnika i sirovina, koji su potrebniji za električna vozila. A sve to bi moglo da uspori elektrifikaciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki novi automobili u Nemačkoj poskupeli i do 44%

 

202577-vw g8 klot 03.jpg

 

Inflacija je očigledno dostigla novu dimenziju, a rast cena novih automobila ima veze sa odlukama proizvođača, pa i ekološkim propisima Evropske unije. Naime, nestaju neke pristupačnije verzije, a zamenjuju ih snažnije početne opcije.

 

Nemački autoklub (ADAC) je izračunao da su automobili u poslednjih pet godina poskupeli i do 44%, što je daleko više od inflatornih kretanja ukupnog tržišta. Primetno povećanje, posebno s obzirom na to da su modeli putničkih automobila obično na tržištu sedam godina pre nego što stigne moderniji naslednik. Pogotovo u novije vreme, neki ekstremni primeri su izašli na videlo. Prema ADAC-u, VW Golf sa 90KS je pre samo godinu dana bio dostupan za 20.700 evra. Ovaj osnovni model je sada zamenjen verzijom sa 130KS - za 29.560 evra. Za skoro 9.000 evra više dobijate snažniji motor i to je sve. Konkurencija takođe prati sa poskupljenjima. Na primer, dok je prošle godine Fiat Tipo od 100KS bio dostupan od 17.490 evra, sada je u Nemačkoj dostupna samo hibridna verzija od 130KS po osnovnoj ceni od 28.490 evra - što je povećanje od 11.000 evra. Fiat 500 je sada dostupan kao hibrid - što znači da je cena od 13.000 (2020.) sada porasla na 16.500 evra (2022.).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kini snižene cene Teslinih automobila za 9%

 

199494-tesla china.jpg

 

Kompanija Tesla je u Kini snizila početne cene za vozila Model 3 i Model Y za 9%, preokrećući tako trend rasta u indsutriji, pošto je došlo do smanjenja potražnje na najvećem svetskom tržištu automobila. Sniženje cena, koje su objavljene na kineskom sajtu automobilskog giganta, prvi je takav potez u ovoj zemlji u 2022. godini, a kompanija se za njega odlučila nakon što je počela da nudi ograničene podsticaje za kupce koji su prošlog meseca odlučili da uzmu Teslino osiguranje.

 

Pored toga, direktor kompanije Ilon Mask (Elon Musk) prošle nedelje je rekao da se u Kini očekuje ''svojevrsna recesija'', a iz kompanije saopšteno da neće isporuke neće dostići ciljane nivoe. Mask je prošle nedelje analitičarima rekao da je u ovom kvartalu potražnja jaka i da očekuje da će kompanija Tesla biti ''otporna na recesiju''. Međunarodna trgovačka banka Kina (CMBI) saopštila je da snižavanje cena Teslinih proizvoda ukazuje na konkurentske rizike za proizvođače, uzimajući u obzir da se u 2023. godini očekuje usporavanje prodaje u čitavoj industriji. Podaci objavljeni početkom nedelje pokazuju da je rast prodaje u maloprodajnim radnjama u Kini 2.5%, ispod očekivanih 3.3% i niže od polovine zabeleženog rasta u avgustu (5.4%).

 

Početna cena za Model 3 snižena je na 265.900 juana (36.727 evra) sa 279.900 juana (38.660 evra), dok je za sportsko terensko vozilo Model Y smanjena na 288.900 juana (39.903 evra) sa 316.900 juana (43.771 evra), pokazuju cene proizvoda navedene na kineskom sajtu. Kompanija Tesla je u septembru isporučila 83.135 električnih vozila koja su proizvedena u Kini, što je povećanje od 8% u odnosu na avgust. Time je postavila rekord kada je u pitanju proizvodnja u fabrici u Šangaju. Analitičari CMBI su prošle nedelje upozorili da će u 2023. godini u sektoru električnih vozila biti povećana konkurencija, navodeći da očekuju će prodaja EV i hibrida pasti ispod 50%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota najavila povećanje cena

 

toyota ax 04.jpg

 

Toyota je najavila povećanje cena svojih automobila u Evropi i Sjedinjenim Američkim Državama zbog visokih troškova proizvodnje, nedostatka mikročipova i pada profita. Izvršni zvaničnici japanske kompanije upozorili su da je prilagođavanje cena neophodno zbog rasta ulaznih troškova i operativnih gubitaka poslovnih jedinica u Evropi i Severnoj Americi u poslednjem kvartalu.

 

''Intenzivno razmišljamo o odgovarajućem nivou cena'', izjavio je šef komunikacija u Toyoti Jun Nagata povodom objavljivanja kvartalnih poslovnih rezultata. Troškovi japanskog proizvođača u periodu od jula do septembra porasli su za više od 2 milijarde evra. Toyota je već počela da povećava cene u skladu sa poskupljenjem sirovina i inflacijom, ali zvaničnici kompanije kažu da će verovatno biti potrebno agresivnije i češče menjanje cenovnika. ''Svake godine smo menjali cene jednom ili dvaput godišnje, a povećavanje frekventnosti promene cena bilo bi odraz rasta troškova'', izjavio je šef računovodstva u japanskoj kompaniji Masahiro Jamamoto. Kompanija je posle izveštaja o padu operativnog profita i neto prihoda umanjila i prognozirani obim proizvodnje u aktuelnoj fiskalnoj godini. Toyota sada očekuje da će do 31. marta 2023. godine napraviti 9.2 miliona vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

"pada profita."

 

ovo kao da je EPS dao saopstenje "zato sto usporava prodaja i mali profit, poskupicemo jos malo"

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes spustio cene nekih električnih vozila u Kini

 

mercedes eqe 02.jpg

 

U nameri da poboljša do sada razočaravajućuju prodaju svoje EQ električne game automobila u Kini, Mercedes je najavio smanjenje cena za modele EQE i EQS.

Mercedes EQE sada košta 478.000 juana (67.432 dolara) nakon što je odobren popust od 50.000 juana (7.054 dolara). Mercedes EQS je dobio još veći popust, pa sada ima cenu od 956.000 juana (134.864 dolara), što je za 234.000 juana  (33.011 dolara) manje nego ranije. Sa druge strane, cene za ostatak EQ linije (EQA, EQB i EQC) ostaju nepromenjene.

 

mercedes eqs 53 04.jpg

 

Bloomberg navodi da su sniženja cena usledila nakon perioda slabe prodaje. Konkretno za EQS, brojke u Kini su iznenađujuće niske, pa se u nekim slučajevima spuštaju na samo 100 isporuka mesečno. Deo problema je povezan sa ograničenim prostorom za glavu za putnike pozadi zbog nagnute linije krova. Ovo je važan faktor za kineske kupce u premijum segmentu koji više vole da sede pozadi. Predstavnik Mercedesa je rekao da kompanija ''kontinuirano posmatra i analizira dinamična tržišna kretanja, uključujući trenutno pozicioniranje drugih proizvođača u luksuznom segmentu. Na osnovu toga, Mercedes-Benz repozicionira određene EQ modele u Kini''. Mercedes je prodao oko 8.800 električnih automobila u Kini između januara i jula ove godine. Pored Mercedesa, i Tesla je takođe nedavno najavio smanjenje cena u Kini kako bi povećao prodaju i postao konkurentniji u odnosu na sve veći broj lokalnih rivala. Brojke sugerišu da ovo postaje sve teže, jer 80% prodaje novih električnih vozila u Kini tokom sedam meseci 2022. otpada na domaće proizvođače automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada će se izjednačiti cene električnih automobila i benzinaca?

 

volvo ex90 06.jpg

 

Verovatno vrlo brzo, ali kupci u tome neće uživati...

 

Jim Rowal, izvršni direktor Volvo-a, prognozirao je kada će doći do izjednačavanja cena između električnih automobila i onih koji troše benzin i dizel. Neće se odvijati homogeno u svim markama, niti postoji fiksni datum, ali Rowal je rekao da bi kod nekih brendova cene mogle da se izjednače za tri godine. Jasno je da je za masovnu implementaciju električnih automobila u celoj Evropi i svetu potreban pad cena. Mada je na nekim tržištima rast prodaje električnih automobila ogroman, puno je i kašnjenja, a deo prodaje se postiže visokim subvencijama. S obzirom na eskalaciju cena, i ulaganje u redukovanje emisije štetnih gasova, vrlo je verovatno da će se automobili sa unutrašnjim sagorevanjem približiti cenama električnih automobila, a ne obrnuto što su svi očekivali. To je vrlo ozbiljan problem na nekim tržištima jer će biti praktično nemoguće doći do novog automobila.

 

Među vlasnicima Volvoa je jedan od glavnih igrača u kineskoj elektroenergetskoj industriji i autoindustriji - kineska grupa Geely. Konglomerat proizvodi niz električnih marki koje im omogućavaju kombinovanje tehnologija i sistema te deljenje komponenti. To, naravno, pojeftinjuje proizvodnju. Izvršni direktor Volvoa veruje da će cena pasti jer će se povećati efikasnost automobila, što će omogućiti istu autonomiju sa manjim baterijama, a to bi trebalo da smanji cenu vozila. Uprkos tome, na svetskoj sceni ne postoji ništa što bi ohrabrilo potvrdu Rowalovih izjava jer inflacija vrtoglavo raste, problemi sa snabdevanjem su svakodnevni, a sirovine su i dalje retke ili su u rukama monopolista. Verovatnije je da će cene električnih automobila stagnirati ili blago padati, a bezinaca i dizelaša rasti te će se onda možda izjednačiti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogromna potražnja za Tesla automobilima nakon smanjenja cena

 

tesla model 3 model y.jpg

 

Kompanija Tesla je nedavno objavila velike popuste na svoje automobile. Marže su do sada bile izuzetno visoke, pa je Tesla u mogućnosti da bezbolno smanji cene. Očigledno je sada cilj povećati volumen prodaje bez obzira na bes kupaca koji su automobile kupili pre pada cena - po punoj ceni.

Electrek je sada objavio da je potražnja za Teslinim automobilima u SAD-u eksplodirala nakon pada cena. Navodno, Tesline prodavci beleže rekorde prodaje i zalihe proizvedenih automobila brzo kopne. Takođe, čini se da je rasprodata i buduća proizvodnja mesecima unapred. Tesla je snizila cene svih vozila u svojoj ponudi. Najveći pad cena je zabeležen za crossover Model Y, s početne cene od 65.990 dolara na 52.990 dolara. Ovo sniženje cene znači da sada ispunjava uslove za 7.500 američkih američkih saveznih poreskih olakšica. Najpopularniji električni automobil u SAD-u se sada može kupiti uz popust veći od 20.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada vozače očekuju niže cene novih i polovnih automobila?

 

224686-bmw bg 01.jpg

 

Sudeći prema procenama investicione banke JP Morgan, cene novih i polovnih automobila u toku ove godine trebalo bi da budu nešto niže. Naime, očekuje se da će globalni problemi u snabdevanju poluprovodnicima biti manji, te da će inflacija usporiti, a to bi trebalo da utiče na povoljnije cene vozila. Za novi automobil biće potrebno dva do pet odsto novca manje, dok bi polovni četvorotočkaši trebalo da pojeftine za 10% do 20%. JP Morgan podseća da su cene u 2022. godini porasle za 6.3% što je dovelo do veće potražnje za polovnim automobilima koji su vrhunac poskupljenja doživeli u septembru prošle godine za čak 42%, S obzirom na ove prognoze, neizvesnost je još uvek prisutna. Ekonomisti nisu optimistični po pitanju brzog pada inflacije, a prihodi od proizvodnje čipova tokom prošle godine porasli su samo nešto više od jednog procenta, što ukazuje na to da su potrošači oprezni ili da im je kupovna moć u padu.

 

Kada je idealno vreme za kupovinu automobila?

Postoje određeni vremenski periodi kada je dobro kupiti automobil, posebno novije proizvodnje, jer svaki popust je dobrodošao. Prema US News & World Reportu, maj je idealan za kupovinu automobila, jer su zimske i prolećne sezone auto-salona prestale i nova vozila koja su ranije bila izložena dolaze u salone dilera. Tada trgovci moraju da se otarase ''starog'' inventara i ponude velike popuste zainteresovanim kupcima kojima možda neće smetati prošlogodišnji model. Kraj godine, od oktobra do decembra, takođe može biti dobro vreme za kupovinu automobila. Oktobar je vreme kada novi modeli vozila kreću u izložbene prostore i prodavci žele da ''očiste'' postojeći inventar, dok se novembar na zapadnom tržištu, ali poslednjih godina i kod nas, vezuje za ponude za ''crni petak'', uključujući automobile. Pored toga, decembar je vreme kada prodavci pokušavaju da ispune ciljeve prodaje na kraju godine i možda su spremniji da ponude povoljnije uslove kako bi ispunili svoje merilo.

 

Indeks obima prodaje polovnih automobila rastao je iz meseca u mesec na evropskim tržištima u decembru, osim u Italiji i Velikoj Britaniji, piše Autovista24, i dodaju da cene polovnih automobila i dalje nadmašuju prosek. Registracije novih automobila u Evropi su u novembru zabeležile četvrti uzastopni mesec rasta na godišnjem nivou. Porast od 17.4% premašio je rast od 14.1% zabeležen u oktobru, čak i na višoj bazi poređenja. Ove brojke potvrđuju tekući oporavak ponude novih automobila, koji je bio ograničen nedostatkom čipova, kao i dodatnim izazovima zbog rata u Ukrajini i Covida-19 u Kini. Ipak, iz Autoviste24 smatraju da kriza u proizvodnji poluprovodnika neće tek tako prestati tokom ove godine, i da neće doći do većih isporuka automobila u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko su poskupeli automobili za 30 godina?

 

vw golf 8 1.jpg

 

Najnoviji talas poskupljenja i inflacije posebno je pogodio automobilsko tržište, pa su nekada koliko-toliko pristupačni i porodični automobili postali predmet luksuza. Razlike su još veće kada se to pogleda kroz period od 30 godina.

Prema zvaničnim podacima nemačkog auto kluba ADAC, automobili su u periodu od 2017. do 2022. godine poskupeli do 44%, što je značajno uticalo na prodajne rezultate i tržište automobila ukupno. Pored pandemije i prekida u isporukama, i nedostatku novih automobila uzrok je naravno i inflacija, ali jedan od glavnih razloga je i neopravdano podizanje cena kao i ciljano izbacivanje pristupačnijih modela iz ponude. Zato je posebno zanimljivo istraživanje koje je napravio nemački magazin T-Online koji je uporedio današnje cene automobila sa onima iz 90-ih godina prošlog veka.

 

Naravno, za poređenje je odabran nemački bestseler - Volkswagen Golf. Tako je 1991. godine za treću generaciju Golfa u osnovnoj verziji i sa najslabijim motorom u Nemačkoj trebalo izbrojati 10.200 evra, kada se cena konvertuje iz tadašnje Deutsche Mark. Kako je vreme prolazilo cena je bila sve veća, pa je tako 2012. godine osnovni Golf koštao 17.000 evra, dok je 2020. godine cena dostigla skoro punih 20.000 evra. Naravno, veliki skok cene desio se u poslednje tri godine, pa od početka ove godine najpristupačniji Volkswagen Golf u Nemačkoj košta čak 29.560 evra! Naravno, treba biti pošten i priznati da su sa tehničke strane Golf 3 i Golf 8 slični tek po imenu, i da količina opreme za komfor i sigurnost, kao i sama pasivna sigurnost modernog kompakta na znatno većem nivou nego kod automobila od pre 30 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen neće sniziti cene električnih vozila

 

vw id5 3.jpg

 

Kompanija Tesla je prva snizila cene svojih električnih vozila, a zatim je ove nedelje to učinio i Ford za električni Mustang Mach-E. Međutim, Volkswagen neće slediti njihov primer. Tako kaže generalni direktor Oliver Blume koji je odbacio bilo kakvo smanjenje cena za automobile i krosovere sa ID oznakom. U izjavi za Frankfurter Allgemeine, šef Volkswagena je rekao da će struktura cena kompanije ostati čvrsta.

 

''Imamo jasnu strategiju cena i oslanjamo se na pouzdanost'', rekao je Blume za nemačke novine. ''Verujemo u snagu naših proizvoda i brendova''. On je rekao da veruje da će svaki brend koji menja cene gore-dole izgubiti kredibilitet i izrazio je zabrinutost da bi VW mogao da završi zarobljen u spirali pada cena koja bi narušila njegov profit ako sledi svoje rivale. Blume je rekao da želi da Volkswagen bude vodeći globalni igrač u oblasti električnih automobila i softvera, ali ne po svaku cenu za kompaniju. ''Za mene su naše ambicije smisao i dodata vrednost, profitabilan rast'', rekao je novinarima.

 

vw id7 3.jpg

 

I Ford i Volkswagen daleko zaostaju za Teslom u pogledu broja prodatih električnih vozila, ali Ford planira da značajno poveća proizvodnju svog Mustanga Mach-E kako bi smanjio jaz, a Volkswagen najavljuje novi model ID.7.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto proizvođači smanjuju cene električnih vozila?

 

tesla model 3 model y.jpg

 

Globalno tržište električnih vozila (EV) se opravlja od jednog od najdramatičnijih kolapsa mesečne prodaje. Istraživanje kompanije Rystad Energy je pokazalo da je u januaru prodato samo 672.000 električnih vozila, otprilike samo polovina prodaje ostvarene u decembru 2022. i samo 3-procentno povećanje u odnosu na januar 2022. Tržišni udeo električnih vozila među svim prodatim putničkim automobilima je takođe pao na 14% u januaru što je značajno niže u odnosu na 23% zabeleženih u decembru.

 

Prodaja električnih vozila je bila na stabilnoj uzlaznoj putanji poslednjih godina, a usporavanje prodaje je zabrinjavajuća vest za industriju. Poreske olakšice i državne subvencije su do danas podupirale tržište električnih vozila, s obzirom na to da države identifikuju elektrifikaciju voznog parka putničkih automobila kao taktiku za postizanje ciljeva nulte emisije štetnih gasova. Smanjenje ili ukidanje ovih subvencija na početku godine je negativno uticalo na raspoloženje potrošača. Sada proizvođači automobila pokušavaju da preokrenu silaznu putanju i spasu tržište u 2023. Subvencije za električna vozila u mnogim evropskim zemljama i kontinentalnoj Kini su smanjene početkom godine, a povratak bilo kakve značajnije subvencije je malo verovatan u bliskoj budućnosti. Jedini tračak nade za globalnu perspektivu je tržište SAD-a, koje je upravo na početku svog puta elektrifikacije i uvođenja poreskih olakšica. SAD je jedino veliko tržište koje je zabeležilo povećanje prodaje električnih vozila i tržišnog udela u odnosu na prethodnu godinu, mada je njegov doprinos globalnom ukupnom iznosu još uvek relativno minimalan.

 

Kina, najveće globalno tržište električnih vozila, doživela je smanjenje prodaje električnih vozila od gotovo 50% u januaru 2023. u poređenju sa prethodnim mesecom. Mada je prošlog meseca došlo do marginalnog rasta prodaje električnih vozila u Evropi u odnosu na prethodnu godinu, tržišni efekat je bio loš, pri čemu su mnoge zemlje prikazale strmoglavi pad prodaje električnih vozila od decebra 2022. Kako su se subvencije za električna vozila bližile kraju, mnogi potrošači su požurili s uplatama za nova vozila i realizovali su ih pre kraja 2022. Zbog toga je prodaja krajem 2022. rasla, ali je referentan podatak o tek blagom rastu prodaje u odnosu na 2022. godinu. Ako se očekuje električna revolucija, tih 3% rasta je malo. Sve to je verovatno podstaknulo Teslu na velike popuste za svoje vozila, a reagovali su i neki drugi proizvođači električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen objavio šta je sve potrebno da bi novi električni automobil koštao 20.000 evra

 

vw id2 11.jpg

 

Nekoliko je izazova koje donosi predstavljanje električnog automobila od 20.000 evra, a prema Volkswagenu tačno se zna koliko je vremena potrebno potrošiti na njegovu proizvodnju. Vreme je ključ, uz još nekoliko elemenata u proizvodnji. Jedno od najrelevantnijih pitanja je izbor baterije određene veličine kako bi automobil pružao dobru autonomiju, ali baterija ne sme da bude prevelika (skupa) i mora da ima nešto jeftiniju hemiju. Ovom vozilu će morati da se pristupi kao velikom globalnom modelu ili će se Volkswagen udružiti sa partnerom koji će proizvoditi vlastitu verziju automobila, kako bi s njim podelio troškove pa se čini da je i bazična platforma MEB Entry praktično isključena.

 

Međutim, ključ je vreme potrebno za proizvodnju tog modela. To je Automotive News-u objasnio Christian Vollmer, direktor proizvodnje Volkswagena, koji je istakao da tačna lokacija na kojoj će se model proizvoditi nije toliko važna koliko vreme potrebno za njegovu proizvodnju. ''Nije važno gde je automobil proizveden, da li je to Nemačka, istočna Evropa ili južna Evropa. Važno je da potrošite maksimalno 15 sati na njegovu proizvodnju''. Dakle, važni su jednostavnost modela te automatizacija proizvodne linije, odnosno, ukupno gledajući - vreme! Ali nije naodmet pomenuti da VW razmišlja o Indiji kao destinaciji gde bi mogao da proizvodi svoji jeftini električni automobil.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam osecaj da su kola ponovo poskupela u poslednja 2-3 meseca.

Slucajno videh 2-3 QQ u istoj opremi kao ovaj koji sam uzeo i cena je preko 10% veca. Leone isto nekad gledam i kada naleti neki ispod 100kkm bude sumanuta cena i blizu one koliko su novi placeni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene novih automobila pale prvi put posle 20 meseci

 

Dodge Hornet 02.jpg

 

Tržište novih i polovnih automobila je ''podivljalo'' širom planete, pa tako i na referentom američkom, i to do te mere da su se neka polovna vozila prodavala za dvostruko veću cenu u odnosu na nove ekvivalente. Međutim, pristigli su prvi signali da bi stvari mogle da se vrate u normalu u bliskoj budućnosti. Ipak, ne treba da budemo previše optimistični za sada, ali je činjenica da je prosečna vrednost automobilske transakcije u slučaju novih vozila pala ispod sugerisane prodajne cene proizvođača po prvi put u 20 meseci. Naravno, ovaj trend bi sa izvesnim vremenskim zaostatkom trebalo da se prenese i u Evropu.

 

Podaci koje je ranije ove nedelje izdao Kelley Blue Book pokazuje da je prosečna cena novih automobila u martu ove godine pala na 48.008 dolara, što predstavlja pad od 1.1% od februara 2023. Doduše, u poređenju s martom prošle godine, ova brojka je i dalje 3.8% viša, ali po prvi put u gotovo dve godine je niža od one koju preporučuju proizvođači, što konkretno iznosi 117 dolara u proseku. ''Poslednji podaci iz marta, vezani za transakcije, otrkivaju da su cene novih automobila nastavile da padaju tokom prvog tromesečja 2023.'', kaže Rebeka Rizevski iz Cox Automotive-a. ''I u slučaju luksuznih i mejnstrim vozila, cene su padale tokom prva tri meseca. Predvideli smo pad vrednosti transakcija jer se zalihe konstantno popunjavaju a izbor se proširio.'' Ono za šta je većina kupaca zainteresovana su naravno velikoserijska vozila. U martu, prosečna cena te vrste vozila je iznosila 44.182 dolara, odnosno 505 dolara manje u odnosu na februarsku prosečnu cenu. Marke poput Chryslera, Dodgea, Forda, Chevroleta i mnogih drugih, prodavale su svoje automobile po cenama od 0.2% do 3.8% nižim u odnosu na prethodni mesec.

 

229123-ford e 01.jpg

 

Što se luksuznih vozila tiče, kupci nastavljaju da plaćaju više od preporučene cene, s prosekom koji je u martu iznosio 65.202 dolara, što je samo devet dolara manje u odnosu na februar. Ono što je interesantno je da podaci ne uključuju brendove kao što su Ferrari, Rolls-Royce i drugi proizvođači egzotičnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Renaulta: ''Smanjenje cena Tesle je upozorenje''

 

Renault Megane 01.jpg

 

Renault je u procesu revidiranja svojih cena, nakon što je Tesla sproveo opšte ''kresanje'' cenovnika, kaže Fabris Kamboliv, šef ove francuske marke. Talas smanjenja cena koji je pokrenuo Tesla je ''upozorenje za konkurenciju'', dodao je Kamboliv.

 

Prodaja Renaulta je porasla za 9% u prvom kvartalu, sugerišući da bi strategija restrukturiranja, fokusirana na najprofitabilnije modele, mogla konačno početi da se isplaćuje nakon četiri godine opadajućih prihoda. Ipak, Kamboliv kaže da će Teslino smanjenje cena naterati grupaciju da revidira svoju cenovnu politiku na globalnom planu. ''Analiziraćemo stvari od zemlje do zemlje, tržište po tržište, da bismo uvideli koji nivo konkurentnosti nam je potreban da bismo ostali u igri'', rekao je. Kamboliv se osvrnuo na prodaju električnog Meganea, jednog od najpopularnijih modela, koja je naglo porasla u martu, sa velikim brojem porudžbina uprkos vrlo ograničenim popustima. ''Jasno je da Teslino smanjenje cena predstavlja izazov, počevši od troškova. To je upozorenje na koje obraćamo pažnju'', dodao je on.

Renaultova globalna u prva tri meseca ove godine iznosila je 354.545 vozila. Francuska marka će objaviti prodajne podatke vezane za grupaciju, koja takođe proizvodi automobile marki Dacia i Alpine, i koja je zabeležila pad od 5.9% u 2022. kada je o prodaji reč, što je bilo u velikoj meri prouzrokovano gubitkom ruskog tržišta. Prodaja marke Renault, na koju se odnose dve trećine prodaje grupacije, pala je za 9.4% prošle godine, što je pad četvrtu godinu uzastopno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osnovni mali gradski automobili probili cenovnu granicu od 20.000 evra

 

vw polo 01.jpg

 

Na nemačkom tržištu automobila samo je 30 modela koji koštaju manje od 20.000 evra. Jeftini novi automobili izumiru.

''U poređenju sa prolećem 2022. broj modela sa početnom cenom manjom od 20.000 evra je pao sa 45 na samo 30 - prema analizi tržišta časopisa Auto Straßenverkehr. Broj dostupnih varijanti modela je takođe naglo pao. Među jeftinijim automobilima su uglavnom mikro automobili, koje teško možemo nazvati porodičnim vozilima.

 

Na primer, u najjeftinijoj varijanti, Volkswagen Polo sada košta 20.830 evra. VW nije usamljen u svojoj cenovnoj politici. Konkurenti VW Pola - Ford Fiesta, Peugeot 208 i Toyota Yaris sada koštaju više od 20.000 evra u osnovnoj verziji. Razlozi poskupljenja su višestruki. Novi standardi emisija i sve veći broj obaveznih sistema aktivne bezbednosti koje nalaže EU potiskuju pristupačne male i kompaktne automobile s tržišta. Uz to, tu su i povećane cene materijala, energije i sirovina koje proizvođači automobila prebacuju na svoje kupce. Rekordne cene novih benzinskih i dizelskih automobila takođe moraju da pokriju troškove razvoja novih električnih automobila. Suština je da će to uskoro stvoriti cenovni paritet između električnih i benzinaca i dizelaša, koji su tržišni stručnjaci uvek predviđali, ali ne zato što električni automobili postaju jeftiniji, već zato što raste cena dizelaša i benzinaca. Još na sreću ima automobila sa cenom ispod 20.000 evra, poput Dacie Sandero koja je najjeftiniji automobil u Nemačkoj i trenutno košta 11.300 evra u osnovnoj verziji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubrzo će se izjednačiti cene malih električnih automobila i benzinaca

 

peugeot e-208 03.jpg

 

Cene manjih modela električnih vozila će do sredine decenije pasti te će biti konkurentne automobilima s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi i Severnoj Americi, objavila je Međunarodna agencija za energiju (IEA).Dakle, uglavnom - benzincima, jer su dizelaši u malim automobilima retki.

Za veće automobile poput SUV-ova i pick-upova, paritet cene će doći kasnije, verovatno u sledećoj deceniji. Očekuje se da će prodaja električnih vozila na globalnom nivou ove godine porasti za 35% na ukupno 14 miliona, saopštilo je telo sa sedištem u Parizu. To čini 18% tržišta putničkih automobila, u odnosu na samo 4% u 2020. godini. U Kini su već zabeležene niže cene nekih manjih električnih modela u odnosu na njihove ekvivalente s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema više Volkswagena ispod 20.000 evra?

 

vw e up 02.jpg

 

Volkswagen je nekada bio poznat po ponudi pristupačnih vozila za srednju i nižu klasu, ali nedavni razvoj događaja pokazuje da se kompanija sve više udaljava od svojih izvornih korena. Razlozi su brojni: energetska kriza, elektromobilnost sa složenim komponentama, kao i sistemi pomoći i standardi o emisiji koji su postali obavezni od strane EU, teraju kompanije da veće troškove razvoja i proizvodnje prebace na svoje kupce. Pritom proizvođači nadoknađuju visoke troškove za električna vozila kroz cene vozila na konvencionalni pogon. Na taj način smo došli na to da električni automobili više nisu skuplji od modela s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Tako je u Nemačkoj početna cena klasičnog gradskog automobila, VW Pola, podignuta na preko 20.000 evra. Polo je sada dostupan za najmanje 20.830 evra. To znači da Volkswagen više ne nudi modele ispod ovog cenovnog praga u Nemačkoj. Jer ni manji VW Up više neće biti dostupan po cenama ispod 20.000 evra. Varijante VW Up-a koje su navedene u konfiguratoru za manje od 15.000 za osnovni model jednostavno su rasprodate. S obzirom da se bliži kraj proizvodnje 2024. godine, u Wolfsburgu još nije doneta odluka da li će se proizvodnja najmanje serije modela uopšte nastaviti. Trenutno u Nemačkoj možete da naručite samo verziju GTI (20.230 evra) ili električni E-Up! (skoro 30.000 evra). Zato nije nerealno da bi najavljeni VW ID.2, koji stiže za koju godinu, mogao da bude najjeftiniji VW model u Nemačkoj s cenom od oko 25.000 evra.

 

Volkswagen nije jedini

Naravno, inflacija u automobilskom sektoru nije specifičan problem VW-a. Kako piše časopis Auto Road Traffic, broj automobila dostupnih u Nemačkoj za manje od 20.000 evra se brzo smanjio u roku od godinu dana. U proleće 2022. u Nemačkoj je još uvek bilo 45 modela koji su bili ispod ove cenovne granice. Samo godinu dana kasnije, izbor je pao na njih 30. Izveštaj jasno pokazuje da su mali automobili drugih proizvođača takođe poskupeli i da je premašen prag od 20.000 evra. Nedavno su povećane i osnovne cene za modele Ford Fiesta, Peugeot 208 i Toyota Yaris. Međutim, postoje marke u VW grupi koje još uvek nude vozila koja su jeftinija od modela VW Up ili Polo, a to su modeli Škoda Fabia, Seat Ibiza i Seat Arona. Postoje i drugi modeli koji su još uvek dostupni u Nemačkoj za znatno ispod 20.000 evra. Među njima su Opel Corsa, Fiat 500 i Renault Twingo. Azijski proizvođači poput Toyote, Hyundaija i Kije još uvek imaju pristupačne modele u svojoj ponudi. Ipak, trenutno najjeftiniji osnovni model u Nemačkoj je Mitsubishi Space Star sa cenom od 11.267 evra.

 

Mitsubish-Mirage 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla ponovo smanjio cene Modela 3 i Modela Y

 

tesla model 3 model y.jpg

 

Tesla je opet spustio cene za dva modela iz svoje ponude, a jedan od njih je jeftiniji za više od tri hiljade dolara.

Cene Modela Y su inače već bile malo snižene tokom druge polovine maja nakon povećanja početkom tog meseca. Sada su dodatno umanjene. Tako Model Y Dual-Motor Long-Range AWD košta 55.430 dolara ili 560 dolara manje nego ranije. Model 3 sa pogonom na zadnje točkove je jeftiniji za 3.210 dolara i košta 39.530 dolara.

 

Nije poznato šta je tačno navelo Teslu da izvrši ovu promenu cena. Pri kraju drugog kvartala moguće je da proizvođač jednostavno želi da poveća prodaju i isporuku, budući da snažni kvartalni rezultati postaju zaštitni znak Tesle. Uprkos velikoj prednosti u odnosu na ostatak konkurencije, nema sumnje da je održavanje takvog vođstva od vitalnog značaja. Takođe je moguće da Tesla možda čini sve što može da eliminiše zalihe dok priprema uvođenje modernizovanih modela. Izveštaji naime sugerišu da Tesla radi na unapređenoj verziji Modela Y kodnog imena Juniper. Takođe se priča o skorom dolasku unapređenog Modela 3 pod kodnim imenom Highland. Prodaja zaliha bi mogla bi pomogne Tesli da olakša tranziciju. Osim toga, promene cena bi jednostavno mogle da budu povezane sa nekom internom strategijom Tesle.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...