Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koliko su poskupeli novi automobili?

Recommended Posts

Nemci su izračunali i prikazali cifru...

 

golf 8 m01.jpg

 

Novi automobili iz meseca u mesec postaju sve skuplji. Za iznos koji je pre samo nekoliko godina bio dovoljan za kupovinu dobro opremljenog vozila C segmenta, danas teško možemo kupiti mali gradski automobil. Još jedan problem su sve stroži standardi izduvnih gasova i razvoj elektromobilnosti. Ekološka transformacija znači velike troškove za proizvođače, što se odražava na cene proizvoda.

 

Nemački časopis Automobilwoche je pripremio izveštaj na bazi istraživanja tržišta koje je sproveo institut Jato Dynamics. Pokazuje da je u periodu od 2002. do 2020. prosečna cena prosečnog kompaktnog automobila u Evropi porasla za čak 63%, a u B segmentu 59%. Stručnjaci iz firme Jato Dynamics su uporedili cene trenutno ponuđenih modela sa njihovim kolegama s početka 21. veka. Istraživanje uključuje Opel Astru, VW Golf, Peugeot 308, Toyotu Corollu i Ford Focus. Prosečna cena 2002. im je bila 18 hiljada evra. Danas za malo bolje opremljenije primerke govorimo o iznosima od gotovo 30 hiljada evra.

 

Odakle takve razlike?

Naravno, to je delom zbog inflacije - 18.000 evra iz 2002. godine prevedeno - je danas oko 25 hiljada evra. Međutim, pad kupovne moći je samo delimično povezan sa današnjim cenama.

Novi automobili koštaju više jer su složeniji, komplikovaniji, bolje opremljeni, a često čak i veći od svojih kolega od pre mnogo godina. Zahtevi kupaca se stalno povećavaju. Treba uzeti u obzir da bi se oprema koja se smatra prosečnom u segmentu 2002. danas smatrala izrazito lošom, a mnoge elemente koji su danas standardni nismo mogli dobiti ni uz doplatu. Druga tačka koju su istakli autori izveštaja je promena u načinu finansiranja većine vozila. Danas se većina automobila iznajmljuje, nije u vlasništvu, a kupce više zanima cena mesečne rate nego cena vozila. Ovakav način ''kupovine'' znači da mnogi ljudi biraju skuplje automobile nego u slučaju tradicionalnih oblika finansiranja. Treći aspekt su, sve stroži standardi izduvnih gasova i razvoj elektromobilnosti. Ekološka transformacija znači velike troškove za proizvođače, što se odražava na cene proizvoda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo cenovnika TIPO sedana iz 2016. i za 2022.god.

 

image.thumb.png.0a1dc032349f8ff313637cd24b673004.png image.thumb.png.f2be120b059ac1bb8fc3622647e927e0.png

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupcu luksuznog Mercedesa u poslednji čas digli cenu za 40%, šokiran kupio drugi auto

 

mercedes eqs 2022.jpg

 

Jon Rettinger, osnivač Techno Buffala i popularni YouTuber, podelio je sa javnošću šta mu se dogodilo u Mercedesovom salonu. Jon je u tvitu objasnio da je u salonu rezervisao Mercedes EQS 580 4Matic koji startuje sa cenom od 119.110 dolara. Međutim, kad je osvanuo dan primopredaje i plaćanja računa, iz salona su ga obavestili da je cena skočila za 50.000 dolara.

 

Naime, zbog narušenih odnosa potražnje i ponude kao posledice manje isporuke vozila zbog nedostatka poluprovodnika, brojni dileri podižu cene. Pritom se drastično podižu cene i novih i polovnih vozila, a sve kako bi se ostvario ekstra profit. Jon je naravno odustao od kupovine smatrajući da 40% povećanje cene nema smisla. Razočarani kupac se javio i u matični Mercedes USA, čiji predstavnik je odgovorio da njihova politika nije da se mešaju u konačne cene i da to ne smeju. Poslovično se opravdavaju nestašicom i velikom potražnjom, a na kraju je predstavnik rekao: ''Verujem da je automobil vredan toga (povišene cene).'' Rettinger je odustao od Mercedesa i na kraju kupio konkurentni Lucid Air o kojem će tokom januara snimiti i video.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Šta najviše utiče na cenu novog auta?

 

Kako fabrika određuje cenu automobila? Za početak, 47% cene izrade jednog auta čine njegove sirovine, od čega najviše otpada na čelik. Faktički 22% cene auta zavisi od cene čelika koji čini Vaš auto.

Ruke, odnosno rad utiče na 21% cene izrade automobila (ipak zavisi od lokacije gde se auto pravi), logistika i marketing oko 16%...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porast cena novih vozila u Nemačkoj zbog velike potražnje i smanjene ponude

 

audi q4 svetlo.jpg

 

Nemački proizvođači bi mogli da podignu cene svojih automobila, budući da potražnja za novim vozilima nadmašuje kapacitete ograničene nestašicom poluprovodnika. Ovo kaže minhenski Ifo ekonomski institut, koji sastavlja najpopularniju poslovnu anketu u zemlji, dodajući da se situacija u automobilskoj industriji popravila početkom ove godine, mada je se uslovi sa dobavljačima nisu popravili. ''Mogući razlog za ovo je taj što su proizvođači automobila uspeli da privuku kupce uprkos povećanju cena'', rekao je Oliver Falk, direkor Ifo centra za industrijsku organizaciju i nove tehnologije.

 

Dokazi da su proizvođači automobila u mogućnosti da kupcima naplate više, mogli bi ukazivati na veće inflatorne pritiske u najvećoj evropskoj ekonomiji. Godišnji rast cena dostigao je 6% na kraju prošle godine, dok je poslednjih nedelja manji nego što se očekivalo. Nemačka ekonomija koja je bazirana na industrijskoj proizvodnji, sporije se oporavlja od posledica pandemije, koja je prouzrokovala masovna odsustva zaposlenih (u decembru gotovo petina u automobilskom sektoru). Broj registracija novih automobila pao je za 10% u Nemačkoj prošle godine na 2.6 miliona vozila, što je u velikoj meri izazvano globalnom nestašicom poluprovodnika. Kako je broj proizvedenih automobila i dalje nizak a potražnja velika, proizvođači automobila su u prilici da podižu cene, rekao je Falk. ''Tržište novih automobila je očišćeno'', dodao je on. ''Dakle, zastupništva mogu da prodaju svoje zalihe kupcima bez da nude bilo kakve popuste.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na neke nove automobile se čeka i po 18 meseci, a prosek ide i do pola godine

 

190542-bg sajam.jpg

 

Kupaca za nove automobile ima, možda i više nego što se očekivalo, ali nema dovoljno automobila. Koliko god zvučalo paradoksalno, ali situacija na tržištu kakvu gledamo već nekoliko meseci i koja uzima maha, skoro da se ne pamti, i to ne samo u Srbiji, već i u celom svetu. Globalna nestašica čipova pogodila je ozbiljnije auto inudstriju još sredinom prošle godine, a pad proizvodnje i profita, te gašenje čitavih pogona, obeležile su celu prošlu godinu. Sada je situacija takva da u celoj Srbiji na lageru ima tek nekoliko stotina novih automobila, a da se na željene modele čeka u proseku od 6 do 8 meseci. Na pojedine modele tvrde agenti, čeka se i do godinu i po dana.

 

U pojedinim autokućama po Srbiji nema ni jednog novog automobila na lageru. Drugi, pak, imaju neke modele, ali daleko manje nego ranije. ''Broj vozila na lageru se menja iz dana u dan. Trenutno ih imamo dvadesetak, a znali smo i po tri puta više. Ono što imamo sada jesu skuplji modeli sa cenom iznad 25.000 evra. Neka vozila su još u transportu, pa bi kupci mogli da ih preuzmu za mesec dana. Na ostale se čeka od četiri do šest meseci'', kažu nam u jednoj auto kući u Srbiji i dodaju da je sve stvar globalnog tržišta. Tako je recimo Toyota objavila da je smanjila godišnju proizvodnju za još pola miliona vozila i to zbog nedostatka čipova i bolovanja zaposlenih zaraženih kovidom. Sličnih primera je mnogo, a sve to se preslika i na Srbiju. Jedan od glavnih uzroka poremećaja na tržištu automobila jeste nestašica čipova odnosno poluprovodnika na globalnom tržištu, a bez kojih nije moguće napraviti moderno vozilo. Sa druge strane, tokom korone došlo je do povećane tražnje za novim automobilima, što proizvođači nisu očekivali i zbog čega nisu napravilzalihe čipova. Tako je došlo do velike tržišne neravnoteže između potražnje za čipovima i kapaciteta. U Srbiji je za prvih sedam meseci prošle godine godine prodato 15.217 novih putničkih automobila, a u istom periodu 2020. godine 12.197 novih vozila, što je porast od nepunih 25%. Tražnja je istovremeno pogurala i cene i to od 5% do 15%, a u zavisnosti od modela.

 

190689-BMW Serije 3 01.jpg

 

Brisel sada pomaže industriju

Nove vesti su stigle iz Brisela. Predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen objavila je ambiciozan koji se svodi na razvoj, a pre svega na proizvodnju poluprovodnika, odnosno čipova. Kako je rekla EU ovu industriju do 2030. želi da subvencioniše sa ukupno 43 milijarde evra. Osim toga, plan je i da pravila oko pružanja državne pomoći industriji poluprovodnika postanu fleksibilnija. ''Ne radi se samo o velikim kompanijama i velikim zemljama-članicama, već i o manjim firmama svuda u Evropi koje bi učestvovale u procesu proizvodnje'', rekla je u Briselu komesarka EU za tržišnu utakmicu Margrete Vestager prilikom predstavljanja Zakona EU o poluprovodnicima. Evropska unija na globalnom tržištu proizvođača čipova, inače, ima udeo od samo 10%. Prema planovima Evropske komisije, u idućih osam godina to bi trebalo da poraste na 20%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stručnjaci poručuju: Zaboravite na pristupačne cene novih automobila, ta vremena su prošla...

 

Polestar 2 03.jpg

 

Kupci koji su se nadali da će nakon pandemije koronavirusa do novih vozila po uobičajenim cenama, barem prema rečima izvršnog direktora AutoNation-a Mikea Manleya, nisu u pravu.

 

hyundai i30 n 02.jpg

 

Tokom pandemije zbog nestašice čipova za automobile i zbog drugih problema u lancu snabdevanja, proizvođači automobila i dileri mogli su da prodaju vozila po većim cenama. Međutim, uprkos tome što bi proizvodnja automobila trebalo da raste u drugoj polovini godine, Manley smatra da se industrija neće vratiti na staro. ''Nećemo se vratiti na preterano visoke niove zaliha koje smanjuju marže novih vozila. Značajna sniženja i visoki podsticaji takođe mogu da oštete brend, što je još jedan razlog za našu industriju da na odgovarajući način uravnoteži ponudu i potražnju'', rekao je Manley ulagačima.

 

217836-bmw 2 01.jpg

 

Fortune napominje da Ford i General Motors nameravaju da smanje proizvodnju čak i kada nestane problem oko automobilskih čipova. To će biti njihov pokušaj da smanje zalihe na prodajnim mestima koje su prethodno podstakle popuste. To će proizvođačima automobila omogućiti da očuvaju veće profitne marže. Istraživanje koje je sproveo Edmunds u SAD je otkrilo da je 82.2% potrošača platilo više od prosečne cene za svoje nove vozilo u januaru. Ovo je dramatična promena od 2021. kada je samo 2,8% potrošača platilo više.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inflacija najviše ''udarila'' Mercedes G Klase

 

mercedess g 01.jpg

 

Interni dokumenti Mercedesa koji su se nedavno pojavili na internetu sugerišu da će od 22. marta popularna G-Klasa poskupeti kao odgovor na inflatorne pritiske. Iako ovi dokumenti navode samo promene cena u Nemačkoj, očekuju se i poskupljenja na drugim tržištima. U dokumentu su navedena povećanja cena za G 350d, G 400d, G 500 i G 63.

 

Počevši od G 350d, ranije je imao prodajnu cenu od 87.880 evra bez PDV-a, ali sada je dobio dodatnih 965 evra i inflatorno prilagođavanje cene od 3.000 evra, čime nova cena iznosi 91.845 evra bez PDV-a. Cena G 400d-a je skočila sa 90.830 evra na 95.785 evra. G 63 je taj koji je pogođen najvećim poskupljenjem. Dok je ranije počinjao od 136.725 evra, sada ga Mercedes naplaćuje 152.050 evra, bez PDV-a. Podrazumeva se da Mercedes priprema da predstavi niz novih paketa i opcija za G-Klasu koji će na neki način objasniti poskupljenja. ''Upečatljivo je da je Mercedes sastavio veliki broj novih paketa opreme za G-Klasu'', rekao je za Business Insider šef Mercedesove prodaje. ''Sa jedne strane to smanjuje složenost u proizvodnji vozila, ali sa druge strane ne doprionosi baš transparentnosti cena za kupce''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Stellantisu zabrinuti jer novi automobili postaju preskupi

 

222872-jeep e02.jpg

 

Zahvaljujući brojnim faktorima, kupovina i novog i polovnog automobila je skuplja nego ikad, piše Motor1. Ovo je dovelo do toga da su mnogi klijenti odložili odluku o kupovini, dok su drugi primorani da se zadovolje slabijim modelom nego što je njihov prvobitni plan previđao. Ovaj novi trend cena izaziva veliku zabrinutost kod generalnog direktora Stellantisa Karlosa Tavaresa. Prosečna cena transakcije novog automobila je nedavno premašila 47.000 dolara, a prema KBB-u, Amerikanci troše u proseku 47.077 dolara za kupovinu novog automobila.

U 2021. cena prosečnog novog automobila je porasla za 6.220 dolara u poređenju sa podacima o cenama iz 2020. Ovaj trend povećanja troškova izgleda da se samo pogoršava, a nedavni svetski događaji ne pomažu ovoj situaciji. Zašto su troškovi novih automobila u porastu?

Sve se svodi na ponudu i potražnju. Trenutno je ponuda novih automobila smanjena dok potražnja ostaje. Uparite to sa rekordnom inflacijom, globalnom nestašicom čipova, problemima u lancu snabdevanja, pandemijom i novonastalim globalnim vojnim sukobom i imate savršenu oluju.

 

Izvršni direktor Stellantisa, Karlos Tavares, je objasnio situaciju za The Detroit Bereau: ''Veoma sam zabrinut zbog toga što efekat pristupačnosti postaje sve veći problem kako inflatorni pritisci eskaliraju''. Tavares smatra da kupci srednje klase moraju da kupuju automobile i ovo povećanje cena predstavlja veliki pritisak na njihovu finansijsku situaciju. Da bi to popravio, Stellantis radi na razvoju pristupačnih BEV-ova u skladu sa svojom novom strategijom za 2030. godinu, gde će predstaviti 25 novih BEV-a do 2030. godine. Sledećih 8 godina će biti kritična faza transformacije za Stellantis i radujemo se mogućnosti pristupačnijih električna vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ćemo skuplje plaćati automobile zbog ukrajinske krize?

 

198765-skoda o 45.jpg

 

Štedite za novi automobil? Bolje počnite da ostavljate više novca po strani, jer bi cene automobila mogle drastično da porastu.

 

Ruska invazija na Ukrajinu povećala je cenu metala koji se koriste u automobilima. Od aluminijuma u karoseriji preko paladijuma u katalitičkim pretvaračima do visokokvalitetnog nikla u baterijama električnih vozila. To će sve verovatno platiti sami vozači. Iako metali još uvek nisu bili meta zapadnih sankcija, neki špediteri i dobavljači autodelova već izbegavaju rusku robu, vršeći veći pritisak na proizvođače automobila koji se već potresaju zbog nedostatka čipova i viših cena energenata.

 

jlr proizvodnja.jpg

 

U razgovu sa novinarima prošle nedelje, Karlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa, četvrtog po veličini svetskog proizvođača automobila rekao je: ''Prvo, ono što se dešava je da imamo eskalaciju troškova koji dolazi od sirovina i energije koja će izvršiti veći pritisak na poslovni model''. Aluminijum i paladijum su u ponedeljak dostigli rekordne vrednosti, dok je nikl, koji se takođe koristi za proizvodnju nerđajućeg čelika, u utorak po prvi put prešao nivo od 100.000 dolara po toni.

 

vw id3 5.jpg

 

Andreas Veler, izvršni direktor kompanije Aludine, koja proizvodi livene delove od aluminijuma i magnezijuma za proizvođače automobila, rekao je da je njegovo poslovanje u Evropi zabeležilo rast cene aluminijuma za 60% u poslednja četiri meseca, kao i porast računa za energiju. Sa godišnjom prodajom od 1.2 milijarde dolara i porastom troškova od ''stotine miliona dolara'', Veler, čija kompanija ima sedište u Sautfildu, u Mičigenu, rekao je da je bio primoran da traži od kupaca da plate više od cena koje su već dogovorene. ''Neki imjau više razumevanja i kooperativniji od drugih, ali mi ne možemo da preživimo bez toga'', rekao je Veler, koji u Evropi ima četiri livnice i jednu mašinsku fabriku.

 

audi a3 i.jpg

 

Izvršni direktor Stellantis-a Tavares rekao je da bi okončanje nestašice čipova moglo pomoći proizvođačima automobila da nadoknade veće cene metala i energije, ali ne očekuje bilo kakvo rešenje za pitanja poluprovodnika ove godine.

 

jeep 4xe 01.jpg

 

Po džepu potrošača

Potrošači već plaćaju za nedostatak čipova, jer su smanjene zalihe automobila i povećane cene. Prema konsultantskim kućama LMC i JD Power, prosečna cena transakcije za novo vozilo u Sjedinjenim Državama bila je 44.460 dolara u februaru, što je 18.5% više u odnosu na isti mesec 2021. Nemački proizvođači automobila kao što su Volkswagen i BMW već su pogođeni ruskom invazijom na Ukrajinu, jer je upravo ona primorala proizvođače žičanih pojaseva na zapadu zemlje da zaustave proizvodnju. Kabelski svežanj je vitalni set delova koji spajaju do 5 km kablova u prosečnom automobilu - a Ukrajina je ključni dobavljač.

A kada je reč o metalima, ruske kompanije su glavni dobavljači Nemačke. U 2020. oni su činili 44% nemačkog uvoza nikla, 41% njenog titanijuma, trećinu gvožđa i 18% paladijuma. Sa proizvodnjom od 108 miliona tona prošle godine, Rusija je peti najveći svetski proizvođač gvozdene rude, snabdevajući evropske proizvođače čelika koji se sada suočavaju sa višim cenama i mogućim poteškoćama u nabavci metala. Austrijski Voestalpine i švedski SSAB izloženi su ovom riziku. Voestalpine je rekao da ima dovoljno zaliha za naredne mesece, ali očekuje da će nakon toga morati da nabavlja sirovine od drugih dobavljača.

 

Kriza i sa baterijama

Kaspar Rouls, glavni službenik za podatke u specijalizovanoj konsultantskoj kompaniji Benchmark Mineral Intelligence (BMI), rekao je da, iako Rusija čini 5% svetske proizvodnje nikla, ona snabdeva oko 20% svetske potražnje visokokvalitetnog nikla. Metal se koristi za pravljenje baterija za električna vozila (EV), što predstavlja novi izazov za proizvođače automobila koji već ulažu milijarde da bi se prebacili na motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Sve to u trenutku kada potražnja za modelima sa nultom emisijom počinje da raste. Deo ruskog visokokvalitetnog nikla će verovatno završiti u Kini koja će malo verovatno da će uvesti sankcije Rusiji. Sve ovo dolazi u trenutku kada se proizvođači automobila suočavaju sa rastućim računima za druge minerale za baterije za EV, jer potražnja nadmašuje ponudu.

 

''To je glavna briga za lanac snabdevanja baterijama jer imate rekordno visoke cene litijuma i veoma, veoma visoke cene kobalta i nikla'', rekao je Rouls. ''Ovo samo povećava probleme sa mineralima u bateriji.'' Baterije su jedna od najskupljih komponenti u električnim vozilima i proizvođači automobila se nadaju da će pojeftiniti kako bi mogli da ponude pristupačnije električne automobile. BMW je rekao da se što je više moguće fokusirao na recikliranje nikla iz baterija, pri čemu se do 50% starog nikla koristi u visokonaponskoj bateriji svog novog BMW iX modela.

 

219300-bmw i4 02.jpg

 

Kada je u pitanju paladijum, proizvođači automobila su takođe u škripcu. Auto industrija ga koristi u katalizatorima za benzinske modele - ili platinu za dizel modele - od kojih oba i dalje čine ogromnu većinu prodaje automobila. Cene paladijuma rastu oko šest godina i Rusija zauzima oko 40% svetskog tržišta. ''Ne postoji druga opcija osim paladijuma i platine za katalizatore, a ne možete napraviti automobil bez katalizatora'', rekao je Chris Blasi, izvršni direktor prodavca plemenitih metala Neptune Global. Rekao je da je kupio mnogo paladijuma u decembru po ceni od 1.940 dolara po unci, a da je ponedeljak dostigao rekordnih 3.440 dolara. Blasi je procenio da je vrednost paladijuma koji se koristi u prosečnom automobilu oko 200 dolara, ali bi to lako moglo da se udvostruči. ''Ili će potrošači plaćati više za automobile, ili ako proizvođači automobila ne mogu to da prenesu, moraće da nađu uštede na nekom drugom mestu'', zaključio je je on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast cena nikla dodatno poskupljuje električne automobile

 

ev nissan.jpg

 

Cene goriva nisu jedina stvar koje su skočile u nebo nakon ruske invazije na Ukrajinu jer su cene nikla takođe porasle. Prema CNBC-u, Londonska berza metala je obustavila trgovanje niklom nakon što su se ''tromesečne ugovorne cene više nego udvostručile na preko 90.192 evra po toni''. Ovo je ozbiljan problem za proizvođače električnih automobila jer je nikl jedan od ključnih sastojaka litijum-jonskih baterija.

 

Situacija je toliko loša da je automobilski analitičar Morgan Stanleyja u ponedeljak upozorio da je ''nikl upravo danas porastao za 67.2%, što predstavlja povećanje ulaznih troškova prosečnog EV-a u SAD-u za oko 1.000 dolara''. Adam Jonas je takođe upozorio da bi to moglo da rezultira nižom zaradom za proizvođače automobila, kao i sporijim usvajanjem električnih vozila. Wall Street Journal beleži da ''Rusija čini 5-6% svetske ponude nikla i dok izvoz nikla nije bio direktno na meti sankcija, pomorske kompanije i trgovci oklevaju da se bave nacionalnim resursima''. To nije jedini problem jer je Rusija odgovorna za 17% proizvodnje nikla visoke čistoće, a to je ključno za EV-ove.

Zabrinutosti oko nikla su postojale i pre rata - neki analitičari su upozorili da bi globalna potražnja za visokokvalitetnim niklom mogla da nadmaši ponudu do 2024. godine. Koliki će ovo imati uticaj na celu situaciju oko električnih vozila, ostaje da se vidi. Ako cene nikla ostanu visoke, proizvođači automobila i potrošači mogli bi da ostanu suočeni s visokim cenama električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davno sam jos rekao da ce se itekako cesati oko elektricnih vozila, cak i da svo vreme sve bude idealno. Najvise zbog suludo isforsirane tranzicija na iste (daleko od toga da sam protivnik).

A problemi u buducoj masovnoj produkciji i koriscenju tek stizu (mreza punjaca, baterije, izvori sirovina i jos uvek prljave tehnologije za njihovu proizvodnju/odlaganje, izvori energije za sve te silne korisnike)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Početkom decembra smo čitali da "Novi Dacia Jogger je dostupan za naručivanje od 1. decembar 2021., dok u salone stiže u martu 2022.".

Tada je npr. verzija ECO-G sa 7 sedišta u paketu Extreme koštala 16.890. Lako je to proveriti i utvrditi na svim domaćim auto portalim, pretragom objavljenih vesti za decembar. Sada, tri meseca kasnije, kada vozila faktički tek prvi put stižu, taj isti Jogger košta 17.890, a što može da se vidi na saju Dacia.rs.

 

Sve prednje samo kao primer sumanutog rasta cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla povećao cene automobila, drugi put za nedelju dana

 

210868-tesla x 2021 rst04.jpg

 

Tesla je ove nedelje podigao cene svih vozila u svojoj gami, a skok iznosi od 4%-10%, što je drugo povećanje za samo sedam dana. Proizvođač električnih automobila je prošle srede podigao cene određenih vozila sa produženim radijusom kretanja, ali ovonedeljno povećanje utiče na više modela i značajnije je. Uz to, cena Teslinog najjeftinijeg vozila, Modela 3 sa pogonom na zadnje točkove, porasla je u SAD sa 44.990 dolara, koliko je iznosila 10. marta, na 46.990 dolara, što je rast od 4.4%.

 

Kako je prvi izvestio The Verge, cena Modela 3 Long Range sada iznosi 54.490 dolara, u odnosu na 51.990 dolara pre najnovijeg poskupljenja, dok je pre 10. marta bila još niža (50.990 dolara). Cena navedenog modela od početka godine porasla je za skoro 8%, U međuvremenu, za Model 3 Performance, koji je koštao 58.990 dolara, sada treba izdvojiti 61.990 dolara, što je povećanje od 5%. Cene krosovera Model Y Long Range porasle su sa 59.990 dolara na 62.990 dolara, dok je cena Modela Y Performance skočila sa 64.990 dolara na 67.990 dolara, što je povećanje od 5% odnosno 4.6%. Model S Dual Motor, koji je koštao 94.990 dolara, sada košta 99.990 dolara, a cena verzije Tri motor porasla je sa 129.990 dolara na 135.990 dolara. Konačno, cena velikog ksorovera Model X Dual Motor je skočila sa 104.990 dolara na 114.990 dolara, što je povećanje od 9.5% dok Model X Tri motor sada košta 138.990 dolara, umesto 126.490 dolara. To je najveće pojedinačno povećanje i iznosi 9.8%.

 

CNBC, u međuvremenu, izveštava da su cene na sličan način porasle i u Kini. Model 3 Performance poskupeo je za 5% ili 18.000 juana (2.824 USD po tekućem kursu) u istom vremenskom periodu. Tesla nije ponudio nikakvo zvanično obrazloženje zašto naplaćuje više za svoja vozila, iako je njen izvršni direktor Ilon Mask u ponedeljak rekao da su i Tesla i SpaceX pogođeni ''pritiskom inflacije kada je reč o nabavci u sirovina i logistici''. Teslin konkurent Rivian nedavno je pokušao da podigne cene svojih vozila, navodeći kao opravdanje rast cena materijala, ali je bio oštro kritikovan zbog tog poteza, što je dovelo do pada vrednosti akcija kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xpeng povećava cene električnih vozila

 

xpeng p5 05.jpg

 

Kineski proizvođač električnih vozila Xpeng povećaće cenu svojih automobila, navodeći nagli rast cene sirovina. Xpeng je rekao da će povećanje cena njegovih vozila biti veće za 10.100 kineskih juana (1.445 evra). Kompanija nije dala analizu specifičnih poskupljenja za svaki od svojih modela.

Xpeng trenutno prodaje vodeći P7 sedan, P5 sedan i G3 sportsko terensko vozilo. Sprema se da lansira G9 SUV kasnije ove godine.

 

xpeng 03.jpg

 

Proizvođači električnih automobila bore se sa sve većim troškovima sirovina kao što je nikl, koji je ključna komponenta baterija. Ostale komponente kao što su poluprovodnici i dalje su u nedostatku, dodajući još jedan problem za Xpeng i njegove rivale kao što je Nio. Xpeng nije prva kompanija za električna vozila koja je podigla cene. Tokom prošle nedelje, Tesla je napravila nekoliko povećanja cena za različite modele svojih automobila. Ranije je proizvođač automobila BYD, koji podržava Warren Buffett, takođe je podigao cene svojih novih energetskih vozila, kao i cene električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili sve skuplji, zarade nikad veće

 

bmw x5 2022 01.jpg

 

Spinovanje  lažne nestašice automobila puni džepove akcionara.

Upravo objavljena vest da je kompanija BMW utrostručila zaradu u 2021. i postigla gotovo istorijski profit, potvrđuje sumnju automobilskih analitičara, da su poremećaji u lancu snabdevanja zapravo vešto spinovana konfuzija koja je rezultirala značajnim linearnim podizanjem cena automobila. BMW je povećao zaradu pre plaćanja poreza na čak 16 milijardi evra ili za više od tri puta u 2021. u odnosu na prethodnu.

 

Bruto prihod BMW je porastao za 12.4% na 111 milijardi evra, dok je neto profit nakon svih troškova dostigao rekordnih 12.46 milijardi evra, navodi se u izveštaju. U skladu sa ovim brojkama povećana je i akcionarska dividenda koja će se isplatiti po jednoj vlasničkoj akciji na 5.8 umesto prošlogodišnjih 1.9 evra. Prema ovim finansijskim rezultatima iz Minhena, potpuno je očigledno da se nalazimo u dobu veštački izazvane nestašice automobila kojom se vešto manipuliše sa ciljem povećanja cena vozila i smanjenja marketinških troškova. Osnovni cilj više nije kvalitetetan već profitabilan automobil. Pa makar bio to i BMW.

 

Ratnim zbivanjima u Ukrajini kombinivanim sa sankcijama prema Rusiji taktika ''kupi odmah i ne pitaj za cenu'' dobija na zamahu. Zapravo na ovaj način vešto izmišljeni problemi u lancu snabdevanja poluprovodnicima i instalacionim setovima, još više osnažuju tržišni tempo u pravcu punjenja džepova akcionara i svih posrednika u lancu plasmana uz neminovno dalje poskupljenje vozila.

Balon se duva sve više, dokle će izdržati, videćemo...

 

Autor: Miodrag Piroški

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi automobili biće još skuplji i biće ih manje

 

volvo c40 gent.jpg

 

Kada će novi automobili opet biti po normalnim cenama i njihova dostupnost neće biti diskutablina? Svi znakovi ukazuju da se to neće dogoditi 2022. Volvo je najavio probleme s dostupnošću poluprovodnika i komplikacije koje će zahtevati povećanje cene.

 

Tačni uzroci poremećaja u snabdevanju i dostupnosti poluprovodnika nisu objavljeni, ali prema najavi Volvoa, kompanija je očekivala da će se situacija polako vratiti u normalu ove godine. Zato su Šveđani optimistično pretpostavili da će u 2022. godini biti moguće značajno povećati proizvodnju i prodaju za celu tekuću godinu - za sada pretpostavljaju samo minimalna povećanja u tom pogledu. O problemima sa dostupnošću poluprovodnika javljaju, između ostalog, i Evropska filijala Forda, Toyote, Volkswagena, a analitičari ne ostavljaju iluzije - ovaj problem će se nastaviti tokom cele tekuće godine, kako predviđa i Volvo.

 

Novi automobili će verovatno biti još skuplji. Kao da sama dostupnost nije dovoljan problem. Volvo je u svom saopštenju istakao da zabuna sa dostupnošću poluprovodnika nije povezana s ratom u Ukrajini, ali će njegove posledice uticati na automobilsku industriju. Na primer, cene materijala, energije i transporta će rasti, što će zauzvrat zahtevati ''rad s cenama da bi se mogući učinci minimizirali''. Naravno, teško je okriviti automobilske proizvođače da žele zaraditi - to je jedini razlog zašto postoje. Ako je ipak neko odugovlačio s kupovinom nadajući se da će se ove godine situacija smiriti i da će se možda barem imati šta da bira, moguće je da je barem malo pogrešio. Osim ako ima malo strpljenja, možda 2023. bude sve u redu. Ili 2024...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je Tesla šokirao Nemačku...

 

tesla model 3 2019 (1).jpg

 

Tesla Model 3 je trenutno najprodavaniji električni model u Nemačkoj, ali to bi uskoro moglo da se promeni. Najjeftiniji Teslin model je sada značajno poskupeo. Tesla je krajem marta podigao cene za Model 3, ali ne i za bazni model. Stvar je sada ''ispravio'', a početna cena za Model 3 je skočila sa 42.990 na čak 49.990 evra, što je skok od 7000 evra ili čak 17%.

 

I tu loše vesti ne staju jer je porastom cene Model 3 postao ''luksuz'', odnosno preskup da bi kupovinu država subvencionisala maksimalnim bonusom. Nemačka je nedavno smanjila iznos bonusa na 5.000 evra za vozila u cenovnom razredu do 65.000 evra, a gde proizvođač učestvuje sa 2500 evra. Razlika je 1.500 evra, a nemački Stern piše: ''Razliku od 500 evra nalazimo u nabavnoj ceni, ali 1.000 evra manji bonus se odmah oseti jer je nadoknada države toliko manja. Tesla Model 3 je zato na kraju čak 8.000 evra ili 21% skuplji.'' U Tesli ne moraju da brinu. Na njihovom sajtu je prvi primerak za isporuku dostupan tek u maju sledeće godine. Do tada će Nemačka sigurno još jednom revidirati podsticaje za nabavku električnih i PHEV automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes nadoknađuje zastoje u snabdevanju visokim cenama svojih modela

 

gla nov 10.jpg

 

Automobilsku industriju koči rat u Ukrajini, a problemi sa isporukama i nedostatak čipova muče je već duže vreme, ali Mercedes ipak i dalje dobro zarađuje, i to zahvaljujući pre svega svojim visokim prodajnim cenama. Prodaja je u prvom kvartalu ove godine porasla za 6% na 39.4 milijarde evra, objavio je Mercedes. Zarada je, bez obračunavanja kamata i poreza, porasla za 19% na 5.3 milijarde evra, zbog visokih cena novih i polovnih vozila, kao i smanjenja troškova nakon izdvajanja grupacije teretnih vozila Daimler Truck.

 

Dobit je za akcionare na kraju kvartala dosegla 3.5 milijardi evra, što je skoro za petinu manje nego u istom periodu prethodne godine. Delimičan prekid poslovanja u Rusiji koncern je morao da nadoknadi sa 709 miliona evra, dok je još 281 milion evra izgubio zbog tzv. ''dizel-afere'', odnosno skandala sa rezultatima na testovima izduvnih gasova. Sa druge strane, ostvarena je dobit od 918 miliona evra od prodaje filijala u Kanadi. Mercedes je, međutim, ipak ostvario mali porast dobiti iz ostatka poslovanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia uvećava cene svakog meseca!

 

dacia tabla01.jpg

 

Iako su cene proizvoda rumunske marke Dacia već pretrpele povećanje početkom aprila, naknade koje kompanija traži za modele Jogger i Spring će otići na gore za još po 600 evra, s početnim danima najlepšeg meseca u godini.

 

Kako razumemo, odnosno gledajući kako stvari teku kod Dacie, praksa uvećanja cena postaje mesečna navika. Nakon što su cene podignute u martu, pa onda i u aprilu, ići će ponovo na gore u maju, ako je za verovati informaciji koja je bila dostupna na sajtu ''Losange1981'', kao članci foruma Worldscoop. Rasta cena će biti pošteđen Duster, dok kod Sandera samo verzija na gas koštati za 150 evra više, ako smo dobro razumeli navod. Bazična cena ovog modela će ostati na istom nivou od 10.790 evra.

 

Odluka o novom, majskom porastu cena će se najviše odraziti na kupce s idejom da prisvoje modele Spring i Jogger. Maleni električni automobil je već dobio za hiljadu evra višu cenu u aprilu, a sada će morati da ponese nalepnice sa još za 600 evra višom naknadom. Tako njegova početna cena dobacuje do 19.290 evra, dok je prilikom lansiranja koštao svega 16.990 evra. To se zbilo pre samo godinu dana! Ovo će biti drugo povećanje cena i za popularni Jogger koji je u izložbeno-prodajne salone stigao u martu. Nakon što je pretrpeo korekciju cene u rasponu od 500 do 1.050 evra u aprilu, sada će poneti etikete sa još za 600 evra većom cenom.

 

Odluka će se odraziti na celokupnu paletu Joggera, izuzev na bazičnu opciju koja će veštački zadržati nešto nižu cenu, kako bi se kupcu stvorila optička iluzija o povoljnoj kupovini. Dakle, uvodni Jogger postaje nedostupniji za 500 evra (umesto za 600 evra, kao kod ostalih modifikacija). Tako će on koštati 15.990, umesto dojučerašnjih 15.490 evra. Sveukupno, ovde se suočavamo s povećanjem cene od 6.6% u svega par nedelja.

 

Vi procenite da li se to Dacia naslađuje i teži da se super-okoristi od popularnosti svojih modela, ili je u grču zbog rasta cena sirovina, energenata i ''svega živog''. Mi samo da napomenemo da se priča i navedene cene odnose na francusko tržište, ali ne treba bežati od sve povezanosti među evropskim tržištima. Svi smo mi deo jednog paketa i ne možemo pobeći od nedaća (ili apetita) koje pogađaju proizvođače u drugim državama Evrope, pa i sveta.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renaultov direktor: Zbog jednog grama smanjenja CO2 automobili će poskupeti 1.000 evra

 

de meo.jpg

 

Evropska unija ima velike klimatske ciljeve, ali pitanje je u novonastaloj situaciji, ratom u Ukrajini, recesijom i privrednom neizvesnošću, kako će se taj smer odraziti na živote ljudi sa prosečnim prihodima, onih koji u autosalone Bentleya, Ferrarija, Lamborghinija, pa čak i Mercedesa, BMW-a… mogu da navrate samo da bi se divili njihovim automobilima. Sve dok njihovu fascinaciju ne prekine prodajni savetnik pitanjem: kako vam mogu pomoći? Na konferenciji ChangeNOW o tome je govorio Luca de Meo direktor Renaulta i jasno naglasio da strogi evropski propisi, Euro 7 norme, direktno utiču na cene automobila i to pogotovo na cene vozila koje su najbliže većini evropskih kupaca - male gradske automobile, kompakte.

 

''Izračunali smo šta bi Euro 7 značio za naš portfelj modela prema trenutno poznatim planovima... Proizvodnja automobila bi koštala u proseku 1.000 evra više i u Renaultovoj grupi imali bismo troškove oko milijardu evra. Zbog toga bi prosečno vozilo trebalo da poskupi 1.000 evra i to za tri do četiri grama smanjenja emisija CO2'', objasnio je na konferencije ChangeNow Luca de Meo i dodao: ''Ne možete očekivati da ćete staru Nokiu sa 12 tastera zameniti pametnim telefonom visoke tehnologije sa 5G vezom i ekranom od milion piksela, a zatim je ponuditi jeftinije od starog mobilnog.'' Tehnologije za smanjenje emisija su skupe i njihova ugradnja na motore ili izduvne sisteme bi značajno podigla cenu automobila. Euro 7 bi omogućio smanjenje emisije CO2 od 67% (u odnosu na 1990.) na automobilima 2030. godine, u poređenju sa 63% kada bi aktuelni Euro 6d ostao na snazi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreće rat cenama električnih vozila

 

185354-ford ev.jpg

 

Izvršni direktor Forda Jim Farley veruje da će tržište električnih automobila uskoro ući u cenovni rat koji će izazvati budući pristupačniji modeli.

 

''Verujem da će krenuti veliki cenovni rat jer će troškovi proizvodnje električnih vozila pasti do te mere da će se u narednim godinama proizvođači automobila međusobno boriti za prodaju električnih vozila po ceni od 25.000 dolara. Materijali za izradu tog vozila koštaće oko 18.000 dolara'' - rekao je Farley u razgovoru za ABCNews. Napomenuo je da Mustang Mach-E cenom startuje na oko 45.000 dolara, ali samo baterija Ford košta 18.000 dolara. Prema njegovim rečima, to ne ostavlja puno prostora za niže cene. ''Novi električni modeli će takođe biti dizajnirani za optimalnu aerodinamiku da bi mogli da koriste najmanju moguću bateriju za veći domet. Redizajn karoserije električnog vozila za manji otpor vetra može povećati domet za 120 kilometara iz baterije iste veličine'', zaključio je Farley.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla podiže cene automobila u SAD zbog inflacije

 

tesla_model_3.jpg

 

Tesla je ponovo podigla cene za sve svoje modele automobila u Sjedinjenim Državama. To je posledica stalnih problema u globalnom lancu snabdevanja i rastućim cenama sirovina.

 

Kompanija povećava cenu modela Y za velike domete sa 62.990 dolara na 65.990 dolara, nakon što su neke isporuke odložene za još mesec dana. Poskupljenje od 5% dolazi zbog porasta cena sirovina za aluminijum i litijum koji se koriste u automobilima i baterijama. Proizvođači automobila se bore da nabave čipove i druge elemente zbog nestašice u celoj industriji. Globalna investiciona banka Credit Suisse je saopštila da povećanje cena u nekim slučajevima predstavlja četvrto povećanje cena u SAD u 2022.godini. ''Verovatno će neka povećanja cena smanjiti potražnju. Takođe, Tesla za sada i dalje ima ograničenja u svojoj ponudi''.

 

Elon Musk je ranije rekao da je litijum odgovoran za povećanje troškova i da predstavlja ''ograničavajući faktor'' za rast EV. On je sugerisao proizvođačima automobila da započnu posao sa litijumom. Takođe, kompanija Rivian Automotive je podigla cene za više od 10.000 dolara za nove porudžbine svog osnovnog modela. Glavni finansijski direktor Rivian-a, Claire McDonough rekla je tokom Globalne konferencije automobilske industrije Deutsche Bank-e, da se kupci odlučuju za najnaprednije modele uprkos povećanju cena. Očekuje se da će nekoliko proizvođača automobila isporučiti EV kupcima po prvi put u svojoj trci da sustignu Teslu usred rastuće potražnje.

 

Musk je poslednjih nedelja upozorio na rizik od recesije. Ranije ovog meseca Musk je rekao da ima ''super loš predosećaj'' o ekonomiji i da Tesla treba da otpusti 10% radnika. Takođe, očekuje se da će se Musk, koji je u procesu kupovine Twitter-a, uskoro obratiti zaposlenima u kompaniji i odgovarati na njihova pitanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ove Toyote se čeka godinama

 

219053-lexus lx 01.jpg

 

Nakon što se lista čekanja za novi Land Cruiser produžila na četiri godine isto se dogodilo i njenom luksuznijem bratu iz Lexusa.

 

U pitanju je Lexus LX, ogromni SUV markantnog izgleda i vrhunske opreme za kojim je japanska publika bukvalno poludela. Svakim novim danom lista čekanja se produžavala, a nakon što je nedavno dostigla neverovatnih 48 meseci Lexus je odlučio da model povuče iz ponude. Radi se o privremenoj odluci, koja će biti aktivna sve dok liste čekanja ne počnu da se skraćuju. Slična sudbina čeka i novi Lexus NX, crossover koji je sve traženija roba i za koji je već sada lista čekanja produžena na osetno više od 12 meseci. Kad se sve sabere, Toyota trenutno na japanskom tržištu ne nudi tri modela. Zanimljivo je da su i dalje dostupni u ostatku sveta.

Toyota je već ranije najavila probleme u plasmanu, koji su posledica prekida u snabdevanju delova i privremenog zatvaranja pojedinih japanskih pogona. Plan je bio da se proizvede mesečno 800.000 vozila, ali će biti proizvedeno oko 50.000 primeraka manje. Time se negativan trend nastavlja i u drugoj polovini godine pa je već sada akumuliran minus od 400.000 automobila. U narednim mesecima, ako uslovi vezani uz covid-19 to dozvole, Toyota planira da podigne proizvodnju na 850.000 mesečno i tako anulira minus iz prve polovine godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...