Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koliko su poskupeli novi automobili?

Recommended Posts

35 minutes ago, Woodoo said:

Stvarno te ne razumem, navedem ti gore tačne podatke o plaćanju penala i dinamici uvođenja istih (plaćanje penala se direktno poklapa sa povećanjem cena) a ti i dalje tvrdiš da je razlog poskupljenja tvoje subjektivno mišljenje da nas uvoznik dere. Ne možeš da znaš da li nas oni deru dok ne vidiš Suzukijevu fakturu. Pri tom taj uvoznik prodaje najjeftinije modele na tržištu i uvek privlači kupce niskom cenom u odnosu na konkurente. Oni visokom cenom ubijaju prodaju modela  a to im sigurno nije u interesu. Takođe, porediš cenovno pozicioniranje različitih proizvođača. Cenovnu politiku jednih i drugih detaljno ne znam, ono što sigurno znam je da na cenovnu politiku u Srbiji utiču cene u EU i ne mogu da se gledaju zasebno bez obzira što nismo deo EU, posebno za modele proizvedene u Japanu. Malo smo tržište sa nikakvim uticajem na volumen. Za modele proizvedene u Mađarskoj se pregovara sa drugim čovekom u odnosu na vozila iz Japana i za vozila iz mađarske fabrike je moguće ostvariti bolje sulove prilagođenije našim uslovima. Veoma je moguće da za vozila iz Japana postoje transferne cene tj da se u deo cena Suzukija proizvedenih u Japanu ugrađuje i Suzuki Evropa tj da se plaćaju njima a ne direktno Japancima. Kao što rekoh nisam upoznat u njihove odnose pa ovo mogu samo da pretpostavljam.

Ako je uvoznik alav, zašto nije alav i kod ostalih modela koje prodaje?

Molim te, nemoj da se ljutiš. Samo razgovaramo. :) 
Ali, ako su (prethodni) CRV i Jimny oba iz Japana, oni dele identičnu sudbinu po pitanju carina, kurseva, pa i time što se za te iz Japana pregovara direktno sa proizvodjačem (a ne nekom „medjurukom“ iz Evrope). Pri čemu su emisijom CO2 oba teški trovači (kod CRV-a tu mislim na onaj 1,5T), odnosno, kada bi se prodavali na tržištu EU (a ne u Srbiji), plaćali bi se nenormalni penali. Suzuki je to za Jimny rešio tako što je izbacio dva sedišta iz kola, a Honda tako to je iz EU potpuno izbacila iz ponude 1,5T skoro dve godine pre gašenja modela.
Kako onda objasniti da u Srbiji jednom takvom „Japancu“ u periodu 2018/2023 skoči cena za 10%, a drugom u periodu 2019/2023 skoči cena za 53% ?
Eto, neka bude da uvoznik za Suzuki radi sa minimalnom maržom. Mada, tada ispada da je uvoznik Honde za Srbiju unapred odlučio da dosta izgubi na svakom prodatom primerku. I da mu je manja šteta da ne prodaje ništa, jer bi prodajom samo sebi uvećavali gubitke. Kao da su sebi pucali u nogu sa svakim prodatim primerkom. A nije tako bilo, jer su oni za tih pet godina prodavali taj CRV u proseku dosta preko 100 komada godišnje. Jer su „lepo“ zaradjivali na svakom. Kolike su im ukupne marže bile („velike“ ili „male“), nebitno, ali, znam koliki sam popust dobio 2020. godine za „Japanca“ iz Japana. Bio je iznad 10% (da sada ne navodim tačan procenat), a veruj mi da je to bilo manje od pola od visine redovne marže (u odnosu na redovnu cenu, bez popusta).
Neću više na temu odnosa cena. Jer zaista ne verujem u altruizam u trgovini.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kad pominjes Nemacku industriju pre neo vece gledam neku emisiju, 1936,7 Mercedes i Auto Union su se takmicili ko ce imati najbrzi auto na putu, tada su vec imali autoputeve i brzine su bile preko 400 km, metcedes je vozio 434 valjda. Mercedes je 1939 napravio model sa 700 ks, ako nije greska kazu da je bio od 44 litra, trebalo je da ide brze od 600km da bi bili brzi od nekog engleza koji je vozio 594km/h. Napali su Poljsku ionda odlozili voznju za sledecu godinu  tako da ga nikad nisu isprobali.
Kačio sam ranije njegove slike T80:

https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_T80

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je valjda bio avionski motor, posle su Stuke letele sa njim.

Radili su kompjutersku simulaciju na osnovu nacrta i podataka, imao je snage i mogucnosti za preko 600km/h ali bi mu se pre toga podigao prednji kraj, "poleteo" bi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi u pravu i niko nije u pravu... kombinacija XY objektivnih i subjektivnih razloga je dovela do tog poskupljenja. 

 

Jimny je poskupeo kod nas zato što je tražen a naš uvoznik ga dobija na kašičicu. I ne, nije samo uvoznik/diler alav na pare već je i njima, pored malih količina koje uopšte dobiju, skočila nabavna cena. Tako će svako ko želi da ga kupi kod nas morati dobrano da odreši kesu. 

Napravili su pun pogodak sa tim modelom globalno pa ih za rezultate prodaje kod nas baš zabole ćoše...ono japansko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...