Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koliko su poskupeli novi automobili?

Recommended Posts

A pa za njih nije bilo Corone, nestasice poluprovodnika i problema sa transportom :lol: , nema toliko baterija, autonomne voznje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sa Teslom samo ide u prilog mom razmišljanju (zlobnici bi rekli teoriji zavere) da se cene SUS modela dobrim delom veštački pumpaju kako bi dostigle cene elektro automobila (prišle što bliže). Tako će potencijalni kupac lakše prelomiti da "samostalno" dođe do zaključka kako je EV mnogo isplatljivija varijanta, nego što zaista jeste! Naravno, da su cene proizvodnje skočile, ali mislim da nisu toliko, koliko se javno predstavljaju.

Jednostavno ako je auto C klase, cenovni između 15 i 20 hiljada, a EV 50 teško će se neko odlučiti na korak kupovine EV. Ako, pak, cena SUS auta kreće od 20, a premium brendova od 35, a EV je tu oko 45, računica je mnogo drugačija!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla uvela rabat na sve svoje modele u Kini

 

tesla gama.jpg

 

Kompanija Tesla je saopštila da će novim kupcima svojih najprodavanijih vozila u Kini ponuditi gotovinski bonus u iznosu od blizu 500 dolara, ako imaju preporuku od postojećeg vlasnika Teslinog vozila. Tesla na taj način doprinosi produbljivanju ''rata cenama'' na najvećem svetskom tržištu električnih vozila. Kompanija je saopštila da će novim kupcima Teslinih modela Y i 3 ponuditi gotovinski rabat od 3.500 juana (483 dolara) ukoliko budu naveli preporuku postojećeg vlasnika. Novi kupci će takođe imati na raspolaganju besplatan pristup poboljšanom sistemu pomoći vozaču na autopilotu u trajanju od 90 dana.

 

Od početka godine, kada je pokrenut svojevrstan rat cenama na kineskom tržištu električnih automobila, Tesla je snizila osnovnu cenu modela 3 limuzine za 14%, dok je model Y u istom periodu pojeftinio za 10%. Nastavljena je i ranija ponuda kompanije za rabate od 7.000 juana za kupce modela S i X u Kini. Mnogi vlasnici automobila Tesla objavili su svoje referentne kodove na internetu kako bi gotovinski rabati bili široko dostupni novim kupcima. Nove rabate i produženje starih Tesla je najavila dan nakon što se priključila kineskim proizvođačima električnih vozila Nio, Li Auto i Xpeng u obećanju da će izbeći ''nenormalne cene'', koji neki tumače kao znak primirja u ratu cenama koji je ugrozio profitabilnost cele industrije. Predstavništvo kompanije Volkswagen u Kini nedavno je navelo da je kinesko tržište električnih vozila obeleženo visokim popoustima na cene i nezdravim konkurentskim okruženjem.

 

Kada je reč o pomenutom obećanju kojem se pridružila kompanija Tesla, ono zapravo glasi da će kineski proizvođači automobila unaprediti ''osnovne socijalističke vrednosti'' i pošteno se takmičiti na tržištu automobila u zemlji, nakon što je Peking uputio zahtev industriji da obuzda višemesečni rat cenama. Tesla i njen najveći kineski rival BYD nalaze se među 16 proizvođača koji su se obavezali potpisom na pismu koje je sročilo kinesko Minsitarstvo industrije i informacionih tehnologija. Ministarstvo je navelo da kineska automobilska industrija treba da izbegne ''nepromišljeno'' snižavanje cena. BYD, u koji ulažu Tesla i čuveni investitor Voren Bafet (Warren Buffett), iskoristio je sniženja cena kako bi povećao prodaju na račun manjih domaćih rivala i nekih stranih kompanija. Kompanije BYD i Tesla ostvarile su rekordnu prodaju u drugom kvartalu tekuće godine.

 

Tesla je u Kini prodala rekordnih 247.217 automobila u drugom tromesečju, što je najviše od kada je počela da isporučuje vozila iz svoje fabrike u Šangaju pre tri godine. Teslina prodaja automobila proizvedenih u Šangaju u drugom kvartalu činila je više od polovine njenih globalnih isporuka, a akcije kompanije porasle su za 70% od početka maja. Dok su sniženja Tesle i njenih rivala povećala prodaju u Kini ranije ove godine, ti dobici počeli su da usporavaju poslednjih meseci, što je navelo lokalne vlasti da uvedu više podsticaja za kupce, uključujući poreske olakšice za kupovinu električnih vozila. Vlasnik kompanije Tesla Ilon Mask (Elon Musk) izjavio je u četvrtak u Šangaju, na Svetskoj konferenciji o veštačkoj inteligenciji, da bi automobilska industrija mogla da postigne skoro potpunu sposobnost samostalnog upravljanja do kraja ove godine. Maskova poseta Kini prošlog meseca mogla bi da omogući američkom proizvođaču automobila da dobije kineska regulatorna odobrenja za nove funkcije vožnje bez vozača za svoja vozila lokalne proizvodnje. Mask, koji se javno deklariše kao socijalista, našao se na udaru američke javnosti zbog pristupanja obećanju kineskih proizvođača automobila. Ranije je kompanija Tesla snizila cene modela 3 i Y za 3% i 4% u Japanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes kaže da dolazi još poskupljenja

 

Mercedes Sindelfingen 01.jpg

 

Mercedes je objavio svoje tromesečne podatke o prodaji i finansijama, koji pokazuju pozitivne znakove za dosadašnju godinu. Nemački premium proizvođač automobila je zabeležio 515.746 isporuka u drugom tromesečju 2023. što predstavlja rast od 6% u poređenju sa istim periodom prošle godine, s vrhunskim odeljenjima Mercedes-AMG i Mercedes-Maybach koji uživaju rast od 19%, odnosno 39%.

 

Ipak, iako stvari izgledaju dobro za drugu polovinu godine, proizvođač nema nameru da spušta cene. Naime, Mercedes će nastaviti da podiže cene svojih proizvoda, a to je potvrdio i glavni finansijski direktor, Harald Wilhelm, odmah nakon saopštavanja finansijskog izveštaja za drugo tromesečje. ''Da li će poluga cena biti jednako jaka u narednim kvartalima? Bićemo malo oprezniji... ali još uvek moramo da probavimo povećanja troškova'', rekao je Wilhelm za Automotive News Europe tokom konferencije za novinare. Ali zašto je to poskupljenje? Pa, jednostavno rečeno, Mercedes procenjuje da će njegovi troškovi nastaviti da rastu u nadolazećim mesecima.

 

To uključuje troškove proizvodnje, kao i troškove nekretnina, postrojenja i opreme, istraživanja i razvoja. Proizvođač automobila računa da su njegovi troškovi u 2023. znatno viši u poređenju s 2022. Sa vedrije strane, Mercedes je jedna od retkih kompanija koje izveštava o ''primetno poboljšanom'' lancu snabdevanja. Takođe, očekuje se da će cene energije i dalje biti na znatno nižem nivou nego prethodne godine do kraja 2023. a takođe i u proseku za celu godinu. Međutim, dok Nemci veruju da će to imati koristi za razvoj automobilskih tržišta u drugoj polovini ove godine, potražnja za novim premium automobilima će verovatno ostati prigušena na nekim od najvažnijih tržišta marke.

 

Poslednje, ali ne i najmanje važno - s obzirom na kontinuirani rast cena - kakva su predviđanja proizvođača automobila za drugu polovinu 2023. u pogledu prodaje? Očekuje se da će stopa prodaje iz prvog polugodišta ostati na približno istom nivou, te se zato godišnja prodaja vidi na nivou prethodne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maserati nije zainteresovan za rat cenama

 

227000-maserati grecale 03.jpg

 

Maserati u novom saopštenju navodi da nema interesa da snižava cene svojih modela i da se upušta u bilo kakvu vrstu rata cenama. Umesto toga, kompanija je više zainteresovana za pravljenje vozila za koja kupci rado plaćaju cenu, rekao je izvršni direktor tog proizvođača automobila.

 

Izvršni direktor Davide Graso da ističe da italijanski proizvođač automobila ne vidi potrebu da snižava cene. Ovo se dešava uprkos tome što neke kompanije slede Teslin primer u sniženju cena svojih vozila usred ublažavanja tenzija u lancu snabdevanja. ''Bili bismo potpuno strateški van ravnoteže ako bismo smanjili cene'', rekao je Graso. ''Cene su generalno veoma kritičan element, ali posebno za luksuzni brend. Zato je važno da nas ne vode količine. Naš cilj je da napravimo najbolje automobile koje možemo da napravimo kako bi neko to cenio i platio cenu.''

Maserati je zabeležio rast prodaje od 42% u prvoj polovini 2023. godine, zahvaljujući pre svega modelu Grecale. Ovaj podsticaj SUV-a je pogurao ukupnu globalnu isporuku od 15.300 vozila, u odnosu na 10.200 u istom periodu prošle godine. Novi Maserati Granturismo je bio još jedan ključni faktor u ovom rastu, saopštio je brend. Profit pre oporezivanja se skoro udvostručio (95%) na 121 milion evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Visoke cene električnih automobila odbijaju kupce

 

volvo plugs.jpg

 

Tržište električnih automobila trenutno beleži usporen rast jer se potražnja za automobilima na struju osetno smanjila poslednjih meseci. Nakon velikog dugogodišnjeg rasta, tržište se očigledno polako zasićuje, a da bi prodali svoje električne aute i onim potencijalnim kupcima koji su vrlo skeptični, proizvođači automobila moraće veoma da se potrude.

 

Naime, mnogi ne žele električni automobil zbog dometa, trajanja punjenja, trajnosti baterije i drugih problema, ali jedno istraživanje je sada potvrdilo da je glavni razlog za neprihvatanje električnih automobila mnogo jednostavniji - previsoka cena! Istraživanje S&P Global-a je pokazalo da skoro 50% potrošača širom sveta cene električnih vozila smatra previsokim, iako su svesni njihovih prednosti. Većina električnih automobila u SAD-u i Evropi su veliki i luksuzni modeli, pa je visoka cena i logična. Ali čak i u drugim delovima sveta gde postoje cenovno mnogo pristupačnija električna vozila, kao što je Kina, viša cena za električne automobile odbija kupce.

 

220297-ionity 01.jpg

 

Istraživanje je pokazalo da cena ipak nije i jedini problem električnih auta. Naime, mnogi im zameraju praktičnost korišćenja. Među potrošačima koje je anketirao S&P Global, 46% ih je reklo da su zabrinuti zbog trajanja punjenja, a 44% bilo je zabrinuto zbog dostupnosti punjača. Takođe, punjenje kod kuće još nije još postalo rešenje problema. Samo 51% vlasnika električnih vozila je u anketi izjavilo da ima punjač kod kuće, a većina nije voljna da plati dodatno za instaliranje brzog Type 2 punjača u svojoj garaži. Umesto toga, većina vlasnika automobile želi da ih puni na poslu ili na javnoj stanici za punjenje, a to povećava troškove vlasništva električnog auta.

 

renault incit 01.jpg

 

Dobra vest za proizvođače automobila je da se čini da je zabrinutost oko autonomije automobila postala mnogo manja. Samo 29% ljudi u anketi je izjavilo da očekuju da će električno vozilo moći da voze više od 483km (300 milja) sa jednim punjenjem. Oko 19% je zadovoljno sa dometom između 404 i 483 km, dok je za 21% i 323 do 403 km sasvim u redu. Na tržištu je trenutno mnogo automobila koji udovoljavaju očekivanja većine kupaca u pogledu dometa.

 

Što se tiče onih koji su aktivno zainteresovani za kupovinu električnog auta, najviše ih privlači ušteda troškova goriva (69% ispitanika), zatim korist za okolinu (56%), a treći najvažniji razlog su performanse i iskustvo vožnje (31%). Ipak, tih zainteresovanih kupaca je mnogo manje nego pre dve godine. Naime, 2021. je 86% potrošača izjavilo da je otvoreno za kupovinu električnog vozila kao svog sledećeg vozila. Sada ih je samo 67%, što je ipak nešto više od 2019. godine kada je za kupovinu električnog auta bilo zainteresovano 58% kupaca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zar neko ocekuje drugacije :D ?

Da li su u pitanju eko norme, ulaganje u razvoj elektricnih automobila, nedostatak cipova, problemi sa transportom iz Kine zbog Corone, zaledjen Dunav, trenutni polozaj Urana i Neptuna...

Opravdano ili ne, sve se to lepo prebaci na ledja krajnjeg kupca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Ivan said:

Opravdano ili ne, sve se to lepo prebaci na ledja krajnjeg kupca.

Poskupelo je sve pa i cena rada. 

Ako postoji inflacija, ona je svakako projektovana. Npr. za jedan procenat inflacije imaš 0,5% rasta privrede. Naravno, može i da bude inflacija i bez rasta ili sa većim rastom, sve opet zavisi od mnogo faktora.

Obzirom da se ovo sada vodi kao slobodna tržišna privreda, ne bi trebalo da postoji planska ekonomija, tj tržište reguliše ponudu i tražnju, onda je rast cena opravdan povećanom tražnjom, sa jedne strane a sa druge, povećanjem cene rada, repromaterijala ...

Recimo, Nemačka, pre drugog svetskog rata je imala najveću inflaciju u istoriji. Narod osiormašio, ludilo, umirali od gladi ali bukvalno. Ali, za to vreme, dok su svi siromašili "država" je jačala, pa su napravili najjaču vojsku i infrasturkuru vojske na svetu. Zamislite samo u vreme kada smo mi izlazili iz feudalnog društva, Nemačka je proizvodila podmornice, brodove, automobile, autoputeve, hemijsku industriju .... LUDILO tog vremena, najnaprednija tehnologija u celom svetu.

Primer u Jugoslaviji, posle drugog s.r.

Štampaš novac, ulažeš u privredu preko posrednika tj vojske. Imaš inflaciju, slabu kupovnu moć, ali imaš razvijenu industriju tj. razvijaš industriju. Pa smo tako dobili ogromne fabrike, jaku baznu industriju a iz nje su se razvijale i druge industrije a deo sredstava je bio ulagan i u obrazovanje, kulturu itd.

Prilično složen sistem kojim može da se upravlja samo ukoliko su sve poluge upravljanja usko povezane sa ekonomskim tokovima. 

Danas, u Srbiji to nije moguće jer postoje spoljnji faktori koji u najvećoj meri utiču na ekonomske tokove i privredu u celini.

Dok, recimo, tržište o kom mi ovde pričamo, zapadne Evrope, glumi slobodnu tržišnu ekonomiju a ustvari mnogo toga se kontroliše kroz razne "eko norme" propise itd. Primer, Grčka sme da izveze samo određenu količinu maslina u EU. Zar to nije planska ekonomija? Da je slobodno tržište, Grčka bi mogla da izveze sve što proizvede ukoliko ima viškove. A ona nema viškove, jer, je dobila normu koju može da izveze i onda dolazi do smanjenja cene usled povećane proizvodnje u dobrim godima itd. Tačno se zna koja država sme i koliko može da proizvede, izveze itd. A posebna je priča, to što su recimo, sve kompanije koje se bave preradom i distribucijom u vlasništvu konzorcijuma iza kojih stoje fondovi, ko zna koji i odakle. Pa i na taj način mogu da kontrolišu šta će da prodaju, diktiraju marže...

 

Ono što je važno, barem se meni tako čini, čim krene velika inflacija (ovo sada to nije) počeće i neki veći rat. Ili, možda planiraju dugoročno da se naoružavaju, pripremaju pa onda da to potroše, pokrenu privredu, obnovu ....

A običan čovek, kao i uvek, biće dobar ratnik :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad pominjes Nemacku industriju pre neo vece gledam neku emisiju, 1936,7 Mercedes i Auto Union su se takmicili ko ce imati najbrzi auto na putu, tada su vec imali autoputeve i brzine su bile preko 400 km, metcedes je vozio 434 valjda. Mercedes je 1939 napravio model sa 700 ks, ako nije greska kazu da je bio od 44 litra, trebalo je da ide brze od 600km da bi bili brzi od nekog engleza koji je vozio 594km/h. Napali su Poljsku ionda odlozili voznju za sledecu godinu :) tako da ga nikad nisu isprobali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Woodoo said:

Nego zbog cega? 

 

"Zbog čega?"

Zbog kombinacije alavosti proizvodjača i uvoznika. Pri čemu mislim da je više do uvoznika (kada pogledam cene u Makedoniji).

Samo kao primer (ne mora da bude pravilo, ni objašnjenje za cene Jimny-ja).

CRV prethodne generacije (peta generacija), počeo tržišni život u oktobru 2018, završio ga u julu 2023. godine.

Skoro 5 godina. Za to vreme je poskupeo manje od 10%.

A Jimny 53% za 4 godine.

A oba iz Japana. Pri čemu je emisija CO2 kod CRV-a 1,5T značajno veća.

Znači, nije Jimny toliko poskupeo zbog CO2 i nije zbog kursa japanskog Jena.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, moron said:

Zbog kombinacije alavosti proizvodjača i uvoznika. Pri čemu mislim da je više do uvoznika (kada pogledam cene u Makedoniji).

Nije baš tako. 

Svi se uhvate za uvoznika a ne uzimaju u obzir neke "sitnice" koje utiču na krajnju cenu. 

Da li znate koliko koštaju atesti? Stotine nekih analiza, ekoloških taksi, normi u sve to utiče na nabavnu cenu proizvoda (nabavna/fakturna vrednost proizvoda plus zavisni troškovi nabavke) pa na sve to ide carina. Koliko su nameti za plate zaposlenih, koliko su skupi poslovni prostori u Srbiji... 

Kada neko kaže, kako mogu patike da budu jeftinije u Nemačkoj nego u Srbiji, niko ne kapira šta sve ti moraš da platiš da bi ih uopšte i stavio u promet na tržište Rep. Srbije. 

Jugoinspekt, pa carina, pa onda eko takse, pa recimo, sve to što si platio, ne važi za Nike, model Rx65 a platio si za Rx55 (primer, sličan model, ne znam tačne oznake modela) itd... 

To je razlog većih cena proizvoda u Srbiji nego u drugim državama.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tema razlika cene ovde i preko, vec poskupljenje tokom 4 god.

Preko prostor kosta vise, plate su vece, pa ne znam otkud da je to razlog da je ovde skuplje nego preko.

Carina je 0%, pdv = vat, a transport je zanemarljiv na cenu automobila.

Najveca razlika je u prodaji, tj koju nabavnu cenu dobijaju uvoznici na osnovu kolicine prodatih vozila.

Uglavnom, nije to tema.

Za Jimny je bas previse, s obzirom da je bas isti auto. Ne pricamo o razlici Golf 7 i Golf 8, pa i tu ne postoji 50% poskupljenje.

 

Sent from my SM-S901B using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/16/2023 at 6:07 PM, moron said:

 

"Zbog čega?"

Zbog kombinacije alavosti proizvodjača i uvoznika. Pri čemu mislim da je više do uvoznika (kada pogledam cene u Makedoniji).

Samo kao primer (ne mora da bude pravilo, ni objašnjenje za cene Jimny-ja).

CRV prethodne generacije (peta generacija), počeo tržišni život u oktobru 2018, završio ga u julu 2023. godine.

Skoro 5 godina. Za to vreme je poskupeo manje od 10%.

A Jimny 53% za 4 godine.

A oba iz Japana. Pri čemu je emisija CO2 kod CRV-a 1,5T značajno veća.

Znači, nije Jimny toliko poskupeo zbog CO2 i nije zbog kursa japanskog Jena.

Evo ti konkretnih informacija.

https://climate.ec.europa.eu/eu-action/transport/road-transport-reducing-co2-emissions-vehicles/co2-emission-performance-standards-cars-and-vans_en

 

Penalties for excess emissions
If the average CO2 emissions of a manufacturer's fleet exceed its specific emission target in a given year, the manufacturer has to pay – for each of its vehicles newly registered in that year – an excess emissions premium of €95 per g/km of target exceedance.

 

2021 je bilo dozvoljeno da prodaja jednog vozila ispod 50 g/km "pokrije" jedno vozilo preko 95 g km, 2022 dva vozila, 2023 četiri ako se dobro sećam a od sledeće godine to "pokrivanje" ne važi. Oni osim Acrossa PHEV-a koji je u stvari preslikana Toyota RAV-4 nemaju nijedan auto u EU koji je mogao da pomogne u "pokrivanju". Taj model je krenuo sa prodajom u Evropi tek 2020, a broj prodatih jedinica od tada je 1.953, 2.179 i 2.612 godišnje. Mnogo je to mršavo za bilo kakav uticaj na CO2. Moguće da imaju neki dogovor sa Toyotom o deljenju emisije, nisam se time bavio.

 

Vezano za uvoznika, ne razumem kako to alavost može da utiče na prodaju kada se tom alavošću direktno utiče na minornu prodaju modela. Opšte je poznato da uvoznik Suzukija u Srbiji radi sa malim maržama i da im je cilj da izbace što više vozila na ulicu.

JIMNY-a su prodali samo 17 do sada u ovoj godini, IGNIS-a 43, SWIFT-a 50, S-CROSS-a 213 i 166 VITARA. Svi ti ostali modeli imaju osetno manju emisiju CO2 od Jimny-a. Pored toga, dva modela koji odskaču sa prodajnim rezultatima proizvode se u Mađarskoj i gotovo sam siguran da nemaju carinu.

 

Jen sada jeste dosta oslabio u odnosu na € ali efekti tog slabljenja mogu da se osete u nekom budućem periodu. Početkom godine je bio dosta jači, pitanje je na koji period dogovaraju cene a gotovo sam siguran da proizvođač pokušava da izbegne da smanji cene kada Jen oslabi, kao uostalom i na našim pumpama, radnjama, supermarketima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Suzuki ima veliki problem sa CO2, na nivou korporacije, mislim da je jedno vreme baš Džimni bio povučen sa nekih tržišta zbog toga, zato su prepakovali Tojote RAV4 i Korolu TS (viđao sam nekoliko tih Korola u Solunu), što ne menja činjenicu da im je uvoznik loš. Nažalost imao loša iskustva i na sreću zbog istih nisam pazario Suzukija.

Pre neki dan otvaram PA i vidim da je i S-Kros prešao cenu od 25.000, aman!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam iz Britanije je bio povucen, ako nije i dalje. Prodavale su se samo "teretne" verzije upravo zbog emisija stetnih gasova. Pored CO2 sigurno je i potraznja povecala cenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Woodoo said:

Evo ti konkretnih informacija.

https://climate.ec.europa.eu/eu-action/transport/road-transport-reducing-co2-emissions-vehicles/co2-emission-performance-standards-cars-and-vans_en

 

Penalties for excess emissions
If the average CO2 emissions of a manufacturer's fleet exceed its specific emission target in a given year, the manufacturer has to pay – for each of its vehicles newly registered in that year – an excess emissions premium of €95 per g/km of target exceedance.

 

2021 je bilo dozvoljeno da prodaja jednog vozila ispod 50 g/km "pokrije" jedno vozilo preko 95 g km, 2022 dva vozila, 2023 četiri ako se dobro sećam a od sledeće godine to "pokrivanje" ne važi. Oni osim Acrossa PHEV-a koji je u stvari preslikana Toyota RAV-4 nemaju nijedan auto u EU koji je mogao da pomogne u "pokrivanju". Taj model je krenuo sa prodajom u Evropi tek 2020, a broj prodatih jedinica od tada je 1.953, 2.179 i 2.612 godišnje. Mnogo je to mršavo za bilo kakav uticaj na CO2. Moguće da imaju neki dogovor sa Toyotom o deljenju emisije, nisam se time bavio.

 

Vezano za uvoznika, ne razumem kako to alavost može da utiče na prodaju kada se tom alavošću direktno utiče na minornu prodaju modela. Opšte je poznato da uvoznik Suzukija u Srbiji radi sa malim maržama i da im je cilj da izbace što više vozila na ulicu.

JIMNY-a su prodali samo 17 do sada u ovoj godini, IGNIS-a 43, SWIFT-a 50, S-CROSS-a 213 i 166 VITARA. Svi ti ostali modeli imaju osetno manju emisiju CO2 od Jimny-a. Pored toga, dva modela koji odskaču sa prodajnim rezultatima proizvode se u Mađarskoj i gotovo sam siguran da nemaju carinu.

 

Jen sada jeste dosta oslabio u odnosu na € ali efekti tog slabljenja mogu da se osete u nekom budućem periodu. Početkom godine je bio dosta jači, pitanje je na koji period dogovaraju cene a gotovo sam siguran da proizvođač pokušava da izbegne da smanji cene kada Jen oslabi, kao uostalom i na našim pumpama, radnjama, supermarketima...

 

Ja te opet vraćam na pitanja odnosa procenta rasta cena za Srbiju tokom 5 godina za:

 

-CRV 1,5 T CVT sa 193 ks ( koji, zavisno od paketa opreme, ima emisiju CO2 od 196 / 197 / 200 grama ), a koja Honda je od jeseni 2018. do leta 2023. poskupela u Srbiji ni 10% i

 

- Jimny-ja, koji je za 4 godine poskupeo 53% u Srbiji.

 

Honda u Evropi ima isti, pa i mnogo veći problem od Suzukija. A to je emisija C02. Pa CRV se sa 1,5T u EU nije ni prodavao poslednje dve godine, već samo kao hibrid. I to baš zbog jeziviih penala za CO2.

 

Njima svi hibridii emituju daleko iznad tih graničnih 95 gr CO2 po WLTP ( pa i Jazz ).

 

Do sada nisu imali nijedan PHEV - tek ovaj novi CRV 6. generacije postoji i kao PHEV.

 

Imali su električnu Hondu e, sa bukvalno smešnom prodajom i povlači se iz prodaje.

 

I zato ti kažem opet, emisija CO2 za Jimny sigurno nije razlog za enorman rast cena tog modela u Srbiji.

 

A to kako uvoznik Suzukija navodno radi sa malom maržom, ne verujem ni pod razno. Ali, nebitno (to).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno te ne razumem, navedem ti gore tačne podatke o plaćanju penala i dinamici uvođenja istih (plaćanje penala se direktno poklapa sa povećanjem cena) a ti i dalje tvrdiš da je razlog poskupljenja tvoje subjektivno mišljenje da nas uvoznik dere. Ne možeš da znaš da li nas oni deru dok ne vidiš Suzukijevu fakturu. Pri tom taj uvoznik prodaje najjeftinije modele na tržištu i uvek privlači kupce niskom cenom u odnosu na konkurente. Oni visokom cenom ubijaju prodaju modela  a to im sigurno nije u interesu. Takođe, porediš cenovno pozicioniranje različitih proizvođača. Cenovnu politiku jednih i drugih detaljno ne znam, ono što sigurno znam je da na cenovnu politiku u Srbiji utiču cene u EU i ne mogu da se gledaju zasebno bez obzira što nismo deo EU, posebno za modele proizvedene u Japanu. Malo smo tržište sa nikakvim uticajem na volumen. Za modele proizvedene u Mađarskoj se pregovara sa drugim čovekom u odnosu na vozila iz Japana i za vozila iz mađarske fabrike je moguće ostvariti bolje sulove prilagođenije našim uslovima. Veoma je moguće da za vozila iz Japana postoje transferne cene tj da se u deo cena Suzukija proizvedenih u Japanu ugrađuje i Suzuki Evropa tj da se plaćaju njima a ne direktno Japancima. Kao što rekoh nisam upoznat u njihove odnose pa ovo mogu samo da pretpostavljam.

Ako je uvoznik alav, zašto nije alav i kod ostalih modela koje prodaje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...