neshaoct 9584 Posted February 28, 2023 AutoservisEmisija: Dacia Jogger Nema konkurencije jer nema novih automobila sa 7 sedišta koji koštaju kao Jogger, ali to ne znači da uopšte nema konkurenciju - ima dosta mladih polovnjaka sa 7 sedišta od drugih brendova: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 796 Posted March 29, 2023 Op, op, Jogger preteko golfa. 2 moron and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted March 29, 2023 Svaka čast Dačiji za Jogger i ostvareni rezultat. Ne znam da li pod time misle samo na petosed verziju ( kao pandan karavanima ) ili i na sedmosed. Mada, ima to vozilo (za moje razumevanje) i par "faula", ali, idealno ne postoji, pa ni Jogger nema tu obavezu 2 neshtry and Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14512 Posted March 29, 2023 Za te pare najkompletnije vozilo.Čovek se oseća prijatno u Joggeru bez obzira što vidiš sve falinke @moron misle na sve verzije 1 Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted March 29, 2023 Kada se davno pojavila Dacia Lodgy, baš sam je detaljno sagledavao, jer mi je u to vreme još uvek povremeno bio potreban automobil sa trećim redom (i tada sam vozio 308 SW sa tri reda ). I ako nešto dobro pamtim u vezi Lodgy-ja, vrlo lako se ulazilo na mesto vozača, daleko lakše nego u tadašnji Sandero ili tadašnji Logan. Medjutim, kada je u pitanju Jogger, nema neke značajne razlike i dok sam ga gledao (2-3 puta, u raznim salonima), pri ulasku na sedište vozača bih maltene udario glavom u A stub (osim ako vrat dobro ne savijem), na isti način kao u Loganu ili Sanderu. Jer, prednja vrata sva tri automobila su ista. Kao i oblik i položenost A stuba. A baš zbog te velike položenosti A stuba, gornji deo vetrobrana mi je relativno bliži (kod sva tri modela) i "napada me" suncobran. I tu za mene Jogger gubi neke lepe osobine Lodgy-ja. Kada kod Jogger-a pogledaš B stub i gornju liniju rama prednjih i zadnjih vrata, jasno se vidi da su zadnja vrata svojim gornjim delom "viša" nekoliko cm od prednjih. Nije uopšte problem kako to izgleda, već ti potvrdjuje ono što gore napisah, da je ulazak na prednja sedišta Joggera u smislu lakoće ili nelakoće, isti kao kod Logana ili Sandera. Kod Lodgy-ja to nije bio slučaj. On je imao "svoja vrata". I prednja i zadnja. Koja su gornjim delom rama prozora formirala ravnu liniju. Nije postojala očigledna "stepenica" na prelazu sa prednjih na zadnja vrata kao kod Jogger-a. Inače, nedavno se vozih u jednom Jogger taksiju i pošto smo dugo bili zaglavljeni, pitam vozača za utiske i on mi je to isto naveo kao svoje zapažanje. Takodje, u drugom redu sedišta Jogger-a skoro da nema više mesta za kolena nego u Sandero Stepway-u, mada od njega ima skoro 30 cm veći Wb (nesporno, "Headroom" kod Joggera u drugom redu je kolosalan). Možda to nije za zamerku kod sedmoseda (jer je tada to nužno, zbog prostora za kolena putnika trećeg reda), ali, malo je glupo za petosed verziju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 29, 2023 (edited) Kada je nekome glavni adut na tržištu ''ovo je jeftin auto'' i/ili ''ovo je najjeftiniji nov auto u segmentu'', to daje rezultate sve dok se ne pojavi na tom istom tržištu neko sa istim kvalitetom i jeftiniji... ili neko sa boljim kvalitetom a za iste pare. Svi veliki evropski proizvođači su pobegli iz segmenta u kojem je glavni adut biti jeftin. Nisu oni svi glupi a jedino Dacia pametna... Komentarisali smo skoro na temi o Sajmu koliko su automobili iz Kine sada bolji nego pre 10 godina, koliko su ozbiljniji. E, to su velika evropska imena videla odavno, i nisu hteli da dočekaju konkurenciju modela iz Kine sa glavnim adutom ''moj auto je jeftin''. Dacia ovih godina ima svoju labudovu pesmu po pitanju prodaje, tj. koristi ovaj međuperiod u kojem su se veliki evropski proizvođači povukli iz segmenta jeftinih automobila (pa je Daciji bilo lako da popuni taj prostor jer tih kupaca i dalje ima), a konkurencija iz Kine još nije masovna u Evropi. Ali, konkurencija iz Kine dolazi (to ni blizu nisu samo modeli koje ste videli na Sajmu u BG) i Dacia će izgubiti adut koji ima. Po njenu žalost to joj je i dalje jedini adut, tako da kad ostane bez njega onda faktički nema više ništa. I Škoda je nekada bila jeftina, pa je postala kvalitetnija i skuplja. I Kia/Hyundai su nekada bili jeftini, pa su postali bolji i kvalitetniji. I Dacia je bila jeftina... i ostala je jeftina. Ali, Kinez će slati u Evropu mnooooogo automobila jednakog kvaliteta kao Dacia i jeftinijih od nje... ili boljeg kvaliteta i za iste pare. Kada kupac Dacie u Evropi bude mogao da bira (jer danas ne može da bira za iste pare neki nov auto drugog brenda), još kako će kupiti auto iz Kine. Kupci kojima je novac glavni motiv prilikom kupovine nisu verni brendu kojeg su kupili. Nikada. Čim se pojavi neko ko daje više za iste pare, odoše tom drugom bez razmišljanja, jednako kao što su i kupili novu Daciu iako nisu ni znali za taj brend ranije, ili su ga znali po lošem (govorim za prosečnog evropskog kupca). Edited March 29, 2023 by neshaoct Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 796 Posted March 30, 2023 Šta je sa Fiatom? Dakle, daleko od toga da su Fiat i Dacia loša kola i da im je niska cena jedini argument (mada Fiatu to nije argument dve godine unazad). Iskreno nadam se da će dolazak Kineza malo da dovede u red tržište u Evropi. Što se tiče cena. I da će za 10 godina da se Geely vozi, taman toliko da opravda trenutna očekivanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6884 Posted March 30, 2023 Iskreno, ne verujem u priču da će Kinezi napraviti bilo kakav bum u Evropi, barem ne u neko dogledno vreme. Sent from my 2203129G using Tapatalk 1 Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22624 Posted March 30, 2023 Svi ti Kinezi imaju ozbiljan problem sa postprodajom i dostupnošću rezervnih delova. Ako to reše brzo i efikasno razvaliće. 1 Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14512 Posted March 30, 2023 Hrvati i Nemci ih imaju već više godina i ne žale se na dostupnost delova…postprodajna vrednost je do sada bila mala,videćemo… Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 10, 2023 Zašto su Dacije povoljne? Uglavnom znamo zašto su Dacije jeftine, ali zašto su zaista jeftine, do poslednjeg detalja… Taj odgovor je potražio švajcarski Blick.ch i dobio ga je od člana Razvojnog odbora firme Marca Strussa. Dakle, ovo su njegova objašnjenja, koja pokazuju kako u uštedama može da se bude kreativan pa čak i inovativan. Proizvodnja se već u startu odvija jeftino u dva pogona u matičnoj zemlji Rumuniji jer kao što znate tamo plate nisu visoke. Mala je verovatnoća da će Dacia graditi fabrike u Austriji ili Velikoj Britaniji. Kao deo Renaulta, Dacia može da se osloni na tehnologiju Francuza i koristi pogone i druge tehnologije iz grupacije. Jezgro Dustera, na primer, još uvek se bazira na istoj tehnologiji kao i treće izdanje Renault Clia, lansiranog 2005. godine. Ali to nije sve, Dacije nisu samo jeftine, nego i imaju solidne rezultate kada je reč o bezbednosti (pre svega korektni rezultati na kreš testovima, sistemi aktivne bezbednosti su još skromni i zbog toga Dacije dobijaju manje zvezdica na Euro NCAP testovima) i izgledaju dobro u poređenju s drugim jeftinim automobilima. U čemu je, dakle, tajna Rumuna? Pogledajmo na primeru novog Joggera. Mala masa vozila je jedan od ključnih odgovora. Lagani automobil znači manje sirovina i manje motore. I jedno i drugo pojeftinjuje proizvodnju, a time i vozilo. Boja za štitnik podvozja je već ugrađena u plastiku tokom proizvodnje. Dakle, ne mora da se posebno farba. To štedi jedan radni korak i čini štitnik podvozja izdržljivijim. Krhotine od kamena ili druge ogrebotine nisu vidljive i ne mogu da oštete lak koji tada mora da se obnovi. Umesto plastičnih bočnih zaštita na Joggerovim vratima su nalepnice, što je, kažu u Daciji, višestruko motivisana odluka. Jeftinije su, a i plastične obloge u ovom cenovnom rangu bile bi zaista jeftine i brzo bi izgledale istrošeno. Prednji deo do B-stuba Joggera je pozajmljen od Sandera Stepway, što smanjuje troškove. Ako pogledate malo bolje, Jogger pozadi nema izduvne cevi, čak ni lažne. Završetak izduvnog sistema je negde na sredini automobila, što, pogađate, takođe štedi materijal i novac. Niti jedna lampa nije na vratima prtljažnika. Tako su vrata oslobođena električnih instalacija, ali i njihov otvor je veći za prtljag. Dacia nije razvila nova sedišta za treći red u Joggeru te nastavlja da koristi ona iz prethodnika Lodgyja. Sedišta su teška samo deset kilograma. Šine za pomeranje sedišta su izostavljene zbog troškova i težine. Dok kupci moraju bez električnih vrata prtljažnika ili kliznih zadnjih sedišta, krovni nosač je dostupan gotovo besplatno. Krovni nosači su dizajnirani na način da se uzdužne šipke mogu okrenuti poprečno u samo nekoliko jednostavnih koraka i transformišu u krovni nosač, što kupcu štedi novac jer ne mora da nabavlja posebne nosače. preuzeto sa - Auto Blog 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 12, 2023 Automarket.hr: Dacia Jogger Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted June 13, 2023 Ovu boju karoserije forsiraju apsolutno svi ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted June 13, 2023 Sličnu nijansu je često imao Passat B7. Tad mi je prvi put ta "osnovna" boja upala u oči.Sent from my SM-G998B using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted June 13, 2023 Ma, ja sam kao klinac potrošio "tonu" te sive osnovne boje, farbajući sve i svašta. I kada danas vidim ta siva kola, samo mi se bude te strašne traume iz detinjstva i mladosti. A ta boja je "na sve strane" Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22624 Posted June 13, 2023 Boja je ogavna. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted June 13, 2023 Što je možda i najveći crnjak, neki tu ("modernu") sivu boju naplaćuju dosta skuplje od obične metalik boje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22624 Posted June 13, 2023 To je vec za temu Kuda ide ovaj svet. 1 1 moron and totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
wiyilob697@in2reach.com 2 Posted March 14 Pozdrav Zadovoljni sam vlasnik pomenutog modela vec evo druga godina, verzija sa TNG. Jedina mana je sto nemam rezervni tocak . Moje pitanje, dali moze da se na njega montira ovakav manji tocak od 14", obzirom da on originalno nosi 205/60 R16? To bi mi ionako sluzilo samo koliko da se sklonim sa puta do najblizeg vulkanizera. Rezervni točak Dacija,Renaut,Nisan 14” https://www.kupujemprodajem.com/automobili-delovi-i-alati/auto-gume/rezervni-tocak-dacija-renaut-nisan-14-polovan/oglas/144176125?filterId=436 Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted March 14 Iskreno ako hoces pravu proveru skini prednji tocak i probaj. Najbitnije je da li klesta kaci. Takodje uporedi ET sa dimenzijama svojih tockova da se ne mucis za dzabe. S obzirom da je Reno grupacija i da sve dele, ja bih ocekivao da pasuje, ali za svaki slucaj bih probao, cisto da te ne iznenadi u neprijatnom trenutku Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14512 Posted March 14 (edited) Sve ti zavisi od veličine prednjih diskova..Probaj Edited March 14 by neshtry Quote Share this post Link to post Share on other sites
wiyilob697@in2reach.com 2 Posted March 14 Razmisljam da ga svakako ne bi nikad ni stavljao napred. Jer ako mi pukne prednja zadnju bi stavio napred, a rezervu pozadi. Tako sam mozda i procitao u nekom pravilniku da je ispravno 2 igor0511 and Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 796 Posted March 14 @wiyilob697@in2reach.com Točak od 14" ne može da se spakuje napred, ali može pozadi. Ja imam ćopu 14" i dve manje dizalice. Nisam imao potrebu za rezervnom, ali istu planiram da postavim pozadi. Nemoj razmatrati 105/70/14 jer je točak baš premali za Joggera. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted March 14 Meni je samo jednom pukla guma (da ne bakszuriam), ali po najgorem snegu i mecavi. I to sam znao da ima jedan krater negde ispod snega i ne upadnem, ali nakacim ivicu gume na obod rupe i lepo isecem gumu kao nozem. Ne da mi nije palo na pamet da skidam i zadnji tocak vec je bilo da samo da sto pre napakujem pa da idem Quote Share this post Link to post Share on other sites