Jump to content
FAS Euroauto Goran
indzinir

Fiat 500L Cross - Corner lights: da li je moguće trajno isključivanje?

Recommended Posts

OK, vraćam temu na inicijalno pitanje, tačnije na odgovor - ja pitao, ja odgovaram :-)

 

Danas sam imao prilike da pogledam na drugom 500L Cross, 2020. godište.

Odmah sam primetio da je logo koji se pojavljuje prilikom uključivanja UConnecta drugačiji, tačnije noviji FIAT logo. Osim toga, sve ostalo deluje isto (kao i kod mene, i ovaj je bez navigacije).

 

Za razliku od ponašanja kod mene, kada se isključe (dečekiraju, odštikliraju) "Cornerring lights", ostaju tako i nakon sledećeg pokretanja motora, što je i odgovor na moje inicijalno pitanje.

 

Kao što smo se složili, sama opcija nije toliko problematična, ali očigledno postoji noviji UConnect softver od onoga koji je u 500L Crossu iz 2017. godine, a koji otklanja ovaj "problem".

 

Naravno, nakon ovoga se odmah javlja pitanje kako ažurirati UConnect, pa ću preći na temu koja se time bavi.

Edited by indzinir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda gresim, ali cisto sumnjam da je to uopste vezano za Uconnect. Pre ce biti da je to opcija sacuvana u Body Compu, koju Uconnect uredjaj samo iscitava (i moze da menja) preko CAN magistrala.

Npr. na starijem Bravu/Delti su sva podesavanja bila preko ekrana na instrument tabli, ako bi auto isao sa standardnim radijom. A ako bi ugradio InstantNav navigaciju, morao bi dijagnostikom da ispodesavas da je ona prisutna - ali onda vise ne postoje setovanja vozila preko instrument table, nego idu iskljucivo preko navigacije. Ako je nesto default podesavanje, isto bi iscitavao i ekran izmedju cajgera i ekran navigacije. Radio sam to licno, a verujem da je i na novijim ista logika - tj. da je Uconnect samo "posrednik" preko koga putem CAN mreze iscitavas/setujes podesavanja, definisana u Body Compu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja isto ne verujem da je to do Uconnect-a, nego do firmware-a bodija... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno ste vas dvojica u pravu. I instrument tabla i Uconnect su (delom) interfejsi prema body compu.

Ipak, kakva je logika, nije potpuno jasno.

 

Naime, samo kao primer ću uzeti baš “cornerring lights” – gde se to menja ako nemaš Uconnect? Da li tada dobiješ opciju preko instrument table ili ne može da se menja uopšte?

Ne verujem da je to lako proverivo jer bi trebalo da je auto sa maglenkama i “cornerring lights” funkcijom, a da nema (ili da se “raskači”) Uconnect.

 

Što se tiče body compa, prilikom kupovine (polovnjak) auto sam pregledao u ovlašćenom servisu i bez da sam pitao su mi napomenuli da “ima poslednju verziju softvera” – sad više nisam siguran na šta su mislili. Naravno i svaka nova verzija može ne samo da ima stare bugove, nego i da uvede nove kojih ranije nije bilo, tako da ovo možda i jeste "poslednja verzija", ali eto - ima bug.

 

 

Edited by indzinir

Share this post


Link to post
Share on other sites

@indzinir

Evo malo sam pogledao po MES, imam verziju 4.6.R1, tj. jednu od poslednjih. Ako odem na 500L - imam i prvi 500L i MY19 restyle verziju:

 

Untitled.thumb.png.25b4e48a881541b9be6b2846247dcc69.png

 

Kada (naravno u modu simulacije, posto nemam 500L :D) pokusam da se nakacim na podesavanja Body Compa - vidim da ce uz standardni ELM327 trebati i zuti adapter (ranije je bio dovoljan samo ELM327):

 

Untitled1.thumb.png.6611f527ef7bff881069cdd719dd8baf.png Untitled2.thumb.png.7ff3a050c94db09f5b2886376d76a9df.png

 

Kada se ode na podesavanja Body-ja, dobijam ova moguca podesavanja:

 

Untitled3.thumb.png.1c3304a165c4913542c7f725bfb7370c.png

 

 Vidim Fog lights, a moguce vrednosti su mu samo Enabled/Disabled. Recimo, licno bih se poigrao sa tim, da vidim da li se odnosi bas za svetla za maglu ili za Cornering:

 

Untitled4.thumb.png.546845c941f1c3cf7776fb6c51f0c475.png

 

Moguce i da je to vezano za default paljenje Cornering svetala ugradjeno u firmware BC i da se ne moze menjati. Nije lose pogledati da li bi jos nesto ponudio originalni Fiatov "Examiner" dijagnosticki uredjaj, posto je ovo MES. Ili kada bi se MES zakacio na konkretan auto.

 

1 hour ago, indzinir said:

Naime, samo kao primer ću uzeti baš “cornerring lights” – gde se to menja ako nemaš Uconnect? Da li tada dobiješ opciju preko instrument table ili ne može da se menja uopšte? Ne verujem da je to lako proverivo jer bi trebalo da je auto sa maglenkama i “cornerring lights” funkcijom, a da nema (ili da se “raskači”) Uconnect.

Nisam razgledao kako je na 500L, ali pisao sam vec da sam na Nuova Bravu menjao konfiguraciju gde ce se meni podesavanja prikazivati - sa instrument table sam prebacio na ugradjenu navigaciju (polje "Information Displayed"):

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/64656-fiat-nuova-bravo-promena-jezika/&do=findComment&comment=1616605

 

IMG_20210722_195647.jpg.f44539d6c0eefc111f13000c94317811.thumb.jpg.02e5213073d15814322b6b67828578bb.jpg IMG_20210722_195210.jpg.a0e92cb25fc57c498efdd39221f5e0ea.thumb.jpg.93da5010bfc8d8d1cf93a044f0f5d24f.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, Ivan said:

Evo malo sam pogledao po MES,

Malo? Šališ se? Odlično si ovo pokrio i objasnio - vrlo korisno!

 

Ovo što si ti pokazao govori puno toga, a ja sam zapravo mislio na to šta bi običan korisnik, bez MES-a, mogao da uradi da nema Uconnect.

Dakle, korisnik ima setovanja dostupna preko Uconnect-a i on -hajde da kažemo- "postane nedostupan", običan korisnik bez MES-a (ako je "bez MES-a" je li to onda "vegetarijanac" :-) ne bi po automatizmu dobio podešavanja na instrument tabli, zar ne?

 

Kratki off topic: na jednom screenshotu (slika 4 od 7 koje si postavio) postoji opcija "hazard lights switch-on in deceleration".

Gde, šta, kako, kome.... Hoću reći, lepo zvuči, da li to i postoji osim u simulaciji?

 

 

Edited by indzinir
slovna greška

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, postoji to ohoho unazad ;)  - paljenje sva 4 migavca u slucaju naglog kocenja. Provereno i u praksi :D .

 

A ovo sam ti cisto dao temu za razmisljanje. Najlakse je nakaciti dijagnostiku i izigrati se malo sa konkretnim autom. Rekoh ti da je kod mene moglo da se switch-uje gde zelis da ti bude prikaz podesavanja (tabla/navigacija).

E sad, ako (ne daj Boze :D) zvizne navigacija - gubis podesavanja, sto ti kazes za "obicnog" korisnika. Ali se sa par klikova to MES-om seli na tablu-  koja onda umesto 4, dobija 15 stavki za konfiguraciju. I Vice versa. Opet kazem, pricam za Nuova Bravo/Deltu, treba pogledati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Ivan said:

Naravno, postoji to ohoho unazad ;)  - paljenje sva 4 migavca u slucaju naglog kocenja. Provereno i u praksi :D .

Odlično, nisam znao! Pošto očigledno može da bude enabled/disabled, kako najjednostavnije proveriti šta je podešeno?

Proverio bih praktično, dakle kočenjem, a imaš i ideju koji je to intenzitet kočenja?

Da li je potrebno da prethodno bude neka brzina preko X km/h, ili da promena brzine bude tolika-i-tolika i slično?

Pretpostavljam da se signalizacija migavaca u kabini u tom slučaju vidi potpuno standardno - blinka na tabli i čuje se da rade migavci?

Takođe, koliko to traje i da li se isključuje samo ili ručno? Rekao bih da je bolje ručno, ali da ne nagađam, ako si već imao to iskustvo...

 

I da: kako se to uključuje na Stilu? - Šalim se, naravno ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, indzinir said:

kako najjednostavnije proveriti šta je podešeno?

Navratis na forumsko druzenje, nakacimo i pogledamo :) . Mada, ubedjen sam da je to ukljuceno svuda kao standard i da nema potrebe da drndas auto za proveru :D.

6 minutes ago, indzinir said:

Pretpostavljam da se signalizacija migavaca u kabini u tom slučaju vidi potpuno standardno - blinka na tabli i čuje se da rade migavci?

Da, naravno, kao da si ih upalio rucno. Za minimalnu brzinu nisam siguran da li je uopste definisano i koliko. Kocio sam na magistrali zbog dva idiota u susret koji su se zaigrali pred krivinom, znaci normalna brzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/9/2021 at 11:18 PM, Ivan said:

Mozda gresim, ali cisto sumnjam da je to uopste vezano za Uconnect. Pre ce biti da je to opcija sacuvana u Body Compu, koju Uconnect uredjaj samo iscitava (i moze da menja) preko CAN magistrala.

Ivane, nadovezujem se na post nakon kojeg si naveo još bitnih informacija, ali sam ovaj citat  izabrao radi lakšeg podsećanja.

 

Dakle, bio sam u ovlašćenom servisu i odradili su mi ažuriranje svih softvera: body computer, motorni računar i instrument tabla. Jedina komponenta koja nije imala dostupna ažuriranja, te to nije ni obavljeno, je upravo Uconnect.

 

Nažalost, podešavanja "cornerring lights" i dalje rade kao i ranije - sve je ok nakon promene podešavanja, ali se to ne pamti nakon gašenja motora.

 

Za razliku od trenutka kada sam pokrenuo ovu temu, sada makar znam da bi zapravo trebalo da se pamte i da tako rade kod drugih, pošto imam kolegu sa CROSS 2020. godište i gde se to sve lepo pamti i ponaša kako treba.

 

Mislim da je previše nepoznanica: očigledno su svi softveri integrisani u meri koja nama dozvoljava jedino da nagađamo. Recimo, body comp je ažuriran "na poslednju verziju", ali to je poslednja verzija za moj konkretan primerak (2017) i može da bude starija od one koju ima kolega u 2020. godištu. Možda je moj auto nekompatibilan sa verzijom kakvu on ima, a koja radi očekivano.

 

Ili - možda to uopšte nije do body compa, možda sam Uconnect kao interfejs prema tim podešavanjima ima softverski bug koji omogućava promenu (mogu da promenim podešavanje cornerring lights i oni se zaista od tada ponašaju kako očekujem), ali tu promenu greškom vrati na default pri gašenju motora.

 

"Ne bi trebalo", "ne može da bude" i slično su samo nagađanja - radio sam sa mnogo kompleksnijim softverima koji su imali trivijalne bugove.

 

Dakle, da rezimiram: ažuriranje svih softvera osim Uconnect-a nije promenilo situaciju - cornerring lights setovanja i dalje se vraćaju na ON, nakon gašenja motora.

 

I da naglasim: ponašanje ovih svetala ne smatram više toliko značajnim detaljem, pošto sam prihvatio da su sijalice izdržljive - sada samo komentarišem sa stanoviša šta se gde pamti/čuva, šta (ne)može da menja podešavanja i konačno, da novije verzije softvera možda i ne rešavaju stare bugove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste li prosli dijagnostikom kroz podesavanja bar BodyCompa, kao sto sam ostavljao na onoj simulaciji iznad? Ako uopste moze da se menja, najlogicnije mi je da je tu.

Takodje, postovani kolega, radim sa daleko kompleksnijim softverima :D - a ovo mi deluje npr. kao podesavanje za tupavi Stop&Start kod mene. Rado bih ga ubio, ali je uvek aktivan kada upalim auto i moram da ga gasim na njegovo zasebno dugme na tabli. To mi je vec rutina, pali auto, gasi S&S. Na Giulietti recimo pamti zadnje podesavanje, pa ako si ostavio S&S ugasenim, bice ugasen i kada se auto startuje. Kopao sam dijagnostikom sve zivo kod mene i nisam natrcao na takvo podesavanje. Ovo sa Cornering Lights mi deluje kao vrlo slicna stvar, ako nema njegovog podesavanja po modulima na dijagnostici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 hours ago, Ivan said:

Jeste li prosli dijagnostikom kroz podesavanja bar BodyCompa, kao sto sam ostavljao na onoj simulaciji iznad?

Ne, nažalost, u pitanju je ovlašćeni servis, bili su izuzetno korektni, ali ta neka saradnja sa korisnikom nije kao kada se mi ovde dopisujemo. Ipak, bio sam prvi put, ne poznajem ih i planiram da odem ponovo do njih, pa tad možda nešto zajedno prođemo.

 

10 hours ago, Ivan said:

radim sa daleko kompleksnijim softverima

Ovo za "kompleksnije softvere", nisam naglasio da bih sebe uzdigao sebe iznad "cornerring lights" trivijalnosti, već da bih rekao da softveri na kojima sam radio, a koji rade mnogo kritičnije stvari, imaju sulude bugove za koje je ova opcija maltene napredna. To je ono kad proizvođač kaže: "jao, nikada nismo imali taj slučaj!" Stvarno? A pritom se radi o operaciji koju koristi svaki korisnik, ali sve što prijaviš je "nikad viđeno".

 

Inače sam ubeđen da ova opcija treba da ostaje zapamćena nakon gašenja motora, ne samo zato što je tako kod kolege na CROSS 2020. godištu, već što je logično da se nešto do čega se dolazi kroz nekoliko nivoa menija, ne menja nakon svakog pokretanja. S&S koji me izuzetno nervira i imam ga na službenom automobilu, ipak ima jedno izvučeno "dugme" gde se gasi, odnosno deluje kao nešto što je predviđeno za laku promenu.

 

Probaću da ga isključimo u servisu direktno, pa ćemo videti kako se ponaša i onda javljam.

 

 

Edited by indzinir
slovna greška

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...