Jump to content
FAS Euroauto Goran
indzinir

Fiat 500L Cross - Corner lights: da li je moguće trajno isključivanje?

Recommended Posts

Pozdrav svima!

 

Izvinjavam se ukoliko je tema već pokrivena - nažalost, nisam uspeo da je pronađem.

 

Na 500L (CROSS 2017.) imam maglenke sa praćenjem ugla skretanja. Ovo ponašanje je moguće isključiti kroz podešavanja na UConnect-u i kada se isključi (opcija "Lights" >> "Cornering lights"), maglenke prestaju da se uključuju prilikom skretanja.

 

Problem je što se to podešavanje ne pamti, tako da je prilikom narednog pokretanja motora funkcija ponovo ON i maglenke se (ponovo) uključuju prlikom skretanja.

Da li se ovako ponaša i kod drugih ili kod mene postoji neki bug u verziji softvera na UConnect? Kažem bug, jer verujem da nije logično da ne pamti izbor - za sve ostalo pamti šta je odbarano i ostaje neizmenjeno i nakon narednih pokretanja motora. Samo maglenke prilikom skretanja želi da troši pošto-poto :-)

 

Hvala unapred svima koji prokomentarišu ili pokušaju mali test na svojim vozilima da ovo provere i potvrde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno moze preko dijagnostike isto kao i S&S sistem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno, srećom nemam S&S :D

 

Ipak, za ovo što sam pitao postoji predviđeno setovanje, mogu da ga promenim (ima mali checkbox koji "dečekiram") i tako ostaje do gašenja motora. Nažalost, prilikom pokretanja motora uvek vrati na "čekirano", za razliku od drugih podešavanja koja u istom meniju možeš da štikliraš ili ne.

 

Da li svetla sa praćenjem ugla skretanja i kod drugih rade tako da su uvek po pokretanju motora aktivna?

Nije nešto krucijalno, ali dok se uparkiram, svaka od maglenki se uključi i isključi po 3-4 puta, ne verujem da je to dobro za njihovo trajanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je menjas i stalno se vraca, onda je verovatno da je funkcija uvek aktivna po paljenju? Koliko se secam, u voznji se aktivira kada su upaljena srednja svetla i na brzinama manjim od 40 km/h. Za toliko nece nista faliti (posto 500L ima DRL i ne moraju da se drze upaljena srednja), a ako bas toliko zentas, nocu ostavis samo upaljene pozicije dok se uparkiras :D .

 

Sto kaze imenjak, moze da se pogleda dijagnostikom da slucajno nema takve opcije, koje je default stanje i da li se moze promeniti. Posto pravite analogiju sa Stop&Start, licno preko MES nisam video da moze da se (de)aktivira dijagnostikom, samo moze da se proveri status sistema. Pa cu morati da angazujem mog drugara @ISV_01 da mi pokaze kako, mozda nisam dobro gledao :stuart: ... A vrlo rado bih "ubio" S&S, jer me zesce smara a aktivan je pri svakom paljenju. Inace kod nekih verzija Fiata, S&S pamti zadnje podeseno stanje (sto je super), a na nekima ima default vrednost da je uvek upaljen po startovanju vozila (kao kod mene). Dijagnostikom nisam video kako to moze da se promeni.

14 minutes ago, indzinir said:

svetla sa praćenjem ugla skretanja

Cisto da znas, u pitanju nije nikakvo pracenje ugla (kao sto ih imaju neki proizvodjaci za glavna svetla) - nego najgluplji sistem paljenja/gasenja maglenke na motanje volana ili davanje migavca. Tzv. Cornering Light ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Ivan said:

A vrlo rado bih "ubio" S&S, jer me zesce smara a aktivan je pri svakom paljenju. Inace kod nekih verzija Fiata, S&S pamti

Koliko sam procitao na forumu, kod novog Tipa je moguce iskljuciti S&S dijagnostikom, kada je pisano kod nekog clana da mu brzo prazni aku kod kratkih relacija. Zato kontam da je isto moguce i na Bravu/Delti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam procitao da je moguce :D, ali nisam video da je neko uradio ili da sam uspeo da nadjem gde.

Jedino vezano za S&S sam nasao pod Engine, samo ocitavanje parametara da li je zahtevan i upaljen:

 

Untitled.thumb.png.1b83fef35fbd69221cc044a135438d86.png

 

A od podesavanja za Engine imas samo ovo:

 

Untitled1.thumb.png.6dbb9397dcb1fede3e7248028446d6df.png

 

Bas sam detaljno pretresao jer smara, nedavno kada sam se petljao sa ugradnjom navigacije. Ili ne postoji ili ja nisam nasao, sto opet ne mora da znaci da je pravilo za druge modele i njihov motorni komp. Izvinjavam se za off.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Ivanu na komentaru, odlično podsećanje: ovo nije svetlo sa praćenjem ugla skretanja, naravno.

 

FIAT ih zove "ugaona svetla", a ja sam imao problem kod vlasnika koje sam pitao kada ih tako nazovem - nisu znali na šta mislim. Štaviše, ekstremni slučaj je bio kada sam pitao sa "ugaona svetla koja se pale prilikom skretanja", reče mi jedan vlasnik - "misliš migavci"  :-) Naravno, forum je druga priča!

 

Inače sam vrlo sklon razmišljanjima kako da postingem nešto za šta nema setovanja, ne samo na automobilu. Dovijam se uspešno, i to mogu i po ovom pitanju. Međutim, pošto postoji podešavanje, zanima me da li i kod drugih ovo setovanje ne ostaje nakon isključivanja motora ili je u verziji kod mene bug u softveru. Dakle molba ukoliko neko može da promeni ovo podešavanje tako da bude isključeno (Settings >> Lights >> Cornering lignts treba dečekirati, odštilklirati) i zatim da proveri da li setovanje ostaje neizmenjeno nakon što isključi i zatim pokrene motor. Kod mene bude ponovo štiklirano.


Što se tiče brzina do 40 km/h, to je uglavnom svako (s)kretanje na semaforu, a toma ima dosta.

 

Konačno, zanimljivo mi je da FIAT za ugaona svetla kaže "...upaliće se svetlo (integrisano u svetla za maglu)...".

Šta znači ono "integrisano u ..."? Rekao bih da se pali svetlo za maglu i to je to. Sijalica je H11, nema drugog vlakna koje se pali prilikom skretanja (kao npr. zadnja pozicija/stop P21/5W koja ima dva vlakna). Da li grešim ili postoji nešto "integrisano u..."?

Edited by indzinir
slovna greška

Share this post


Link to post
Share on other sites

Integrisano je u svetlu za maglu jer ta uputstva najcesce prevodi osoba koja ne proba automobil ili nije i neki poznavalac. Trebalo je da pise integracija sa svetlom magle pri skretanju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali off blizak temi, zanima me glavni razlog zbog koga ti smetaju ova ugaona svetla tj. paljenje maglenke pri skretanju? Sećam se da kada sam ja imao prilike da vozim auto sa ovim sistemom nekih 300 km, ostao mi je u sećanju kao zanimljiva i korisna stvar. Verovatno da ima svojih mana, nisam imao prilike da ga bolje upoznam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takodje, komsija mojih roditelja ima neku blentavu pudlu koja istrci i zaglsvi ispred kapije. Tak corner lights joj je spasao krzno nebrojano puta :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Bojssa said:
Mali off blizak temi, zanima me glavni razlog zbog koga ti smetaju ova ugaona svetla tj. paljenje maglenke pri skretanju?

Strah od crkavanja sijalica.

15 hours ago, indzinir said:

Nije nešto krucijalno, ali dok se uparkiram, svaka od maglenki se uključi i isključi po 3-4 puta, ne verujem da je to dobro za njihovo trajanje.

 

Edited by Ivan
Sredjen format, skinuti visestruki TT potpisi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je to bas nerealan razlog. Onda bolje da uzmes auto bez maglenki da ne crknu :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i cena im krajnje astronomska.. Jedino ako mislis na to da ce unutrasnjost sociva maglenki pozuteti kao sto je slucaj na Bravo/Delti i to pogotovu levoj. Premda i dok se to dogodi, rezevni deo ima da bude ranga 3 crvene po komadu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, igor0511 said:

Mislim da je to bas nerealan razlog. Onda bolje da uzmes auto bez maglenki da ne crknu :D 

Zapravo, nemam problem sa samim trajanjem maglenki, ni sa cenom, već sa time da zbog (za mene nepotrebnog) uključivanja i isključivanja pri skretanju, maglenka neće raditi onda kada mi treba za maglu. Kako se menja, to ste videli - sa namotanim točkom, kroz blatobran. Zamena u magli i na putu praktično nemoguća.


Sad zamisli neku maglu i sijalica ti pregori, a mogla je da radi da prethodno nije imala neuporedivo više uključivanja i isključivanja nego ono za šta je projektovana. Sijalice jesu pravljene da rade određeni broj sati, ALI i određeni broj ON/OFF ciklusa. Nema veze što je radni vek 10.000 sati, ako se prilikom prosečne noćne vožnje (parkiranje, skretanje na semaforu, zapravo svako skretanje ispod 40km/h...) uključi i isključi par desetina puta. Pritom, ako nije magla, ne bi se uključila nijednom.

 

E sad, kad će da "crkne", hoće li ili neće, sve bih to ostavio van rasprave i nagađanja. Konačno, možda mi "cinculiranje" baš pomogne da crkne kad mi odgovara, a ne po magli - sve su to slučajnosti.

 

Moja dilema je vezana za to što se u podešavanjima ovo može isključiti i izgleda kao trajno isključivanje, ali kod mene bar nije.

 

Zašto mislim da je planirano da bude trajno, a ne privremeno isključivanje: zato što je podešavanje "duboko" u meniju, niko ne očekuje da se kroz to prolazi svaki put po pokretanju motora. Podešavanja koja su predviđena da se privremeno isključe obično imaju svoj taster i lako su dostupna - ne prolazi se kroz više nivoa menija.

 

Konačno, zanima me samo da li je tako i kod drugih ili ne. Ako jeste, to je to, treba se pomiriti. Ali ako nije, da tražim drugu verziju softvera i proverim koja je novija - ovo možda nije jedini bug.

 

I da, svestan sam da nova verzija softvera može da unese nove bug-ove i da zato ni promena na novije ne mora da znači manje glavobolje. Treba biti oprezan i proveriti sa nekim ko tu drugu verziju već ima, pa tek onda porediti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, indzinir said:

treba se pomiriti

Apsolutno se slazem :D (ako je to default podesavanje i ne moze se promeniti dijagnostikom). Opusti se, vozim te H11 u maglenkama 4. godinu, ko zna koliko su vozene pre toga, znam gomilu ljudi sa Bravom - i ne znam da je iko menjao te sijalice, iskreno. A kamoli da je to nesto cesto. Jos nemamo dnevna svetla i vozimo non stop pod srednjim (tj. Corner Light je non-stop aktivan). Inace, te H11 su vec od 500 kinti Bosch, tako da nije nikakav bauk ni sa cenom ni sa zamenom (vise me brinu one sulude PY24 za migavce :D).

6 hours ago, indzinir said:

Hvala Ivanu na komentaru, odlično podsećanje: ovo nije svetlo sa praćenjem ugla skretanja, naravno.

FIAT ih zove "ugaona svetla", a ja sam imao problem kod vlasnika koje sam pitao kada ih tako nazovem - nisu znali na šta mislim. Štaviše, ekstremni slučaj je bio kada sam pitao sa "ugaona svetla koja se pale prilikom skretanja", reče mi jedan vlasnik - "misliš migavci"  :-) Naravno, forum je druga priča!

Sta da ti kazem, upao si u leglo entuzijasta i ljubitelja automobilizma... Odoh da ispratim kraj Zandvoorta, Max prasi :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivan said:
4 hours ago, indzinir said:

treba se pomiriti

Apsolutno se slazem

Hvala! Inače, ja sam spreman da se pomirim sa tim i prihvatim tako kako je, a ovde sam pokrenuo pitanje samo zato što želim da znam da li je tako kod svih ili samo u verziji softvera koja je kod mene - to je sve. Još uvek niko nije potvrdio, videćemo...

 

Inače, imam Stila sa fabričkim ksenon farovima, tako da me pomisao na zamenu slijalice baca u očaj, verovatno više nego što to zalužuje H11 na 500L :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi put cujem da je stilo postojao sa fabrickim ksenonima?

 

Moze li neka slika, makar i sa interneta?

 

Sto se tice corner lighta, kad se pojavio pre nekih 15g ili sam ga tad poceo primecivati na tada aktuelnim modelima, bilo mi je cudno, pogotovo mimoilazenje na krivudavom putu, gde izgleda kao da je na novom automobilu crkla jedna maglenka i da vozi samo sa jednom maglenkom, pa mi je bas bilo skrnavo i odbojno zbog toga.

 

Godinama sam se navikao, pa mi vise ne bode oci kao nekad, ali osim toga neke zamerke na sistem nemam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, vagenovac said:

Prvi put cujem da je stilo postojao sa fabrickim ksenonima?

Moze li neka slika, makar i sa interneta?

To su ti oni sa rebrastom pregradom u reflektorskom faru i prskalicama u branicima ;) :

 

file.thumb.jpg.12f203d7136a64ab36c42be25381a13e.jpg 1564823841_product_8211(1).thumb.jpg.01c71da75dd87e3e98931a362afdb475.jpg Array.thumb.jpg.bb9d81bdf3e52bb52de862e0311557c6.jpg

 

Mnogi vlasnici nisu imali pojma, ali imao je Stildza svasta za to vreme u narodnoj C klasi... I adaptivni tempomat (ACC), KeylessGo, itd...

 

Pored Stila, od neobicnih fabrickih xenona sa pocetka veka, secam se i Lagune. Maltene najobicniji reflektor, sa natpisom "XENON" na maskici unutra i takodje prskalicama u branicima:

 

60b1e51b7566-800x600.thumb.jpg.c99abfbba1e1579062c7abe5f5d11c21.jpg

 

24 minutes ago, indzinir said:

Inače, imam Stila sa fabričkim ksenon farovima, tako da me pomisao na zamenu slijalice baca u očaj

Ko je menjao vozacku sijalicu oborenog svetla na JTD, sve posle toga mu je mlaka voda :D . Period kada su farovi tako konstruisani da maltene moras u servis za zamenu. Bila je prica da im je od nekog godista data direktiva da moraju da obezbede da vozac to moze sam da zameni na putu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzgred, crkavale ko nenormalne. Ja sam danuo dušom kad smo stavili xenon, ali svi drugi su verovatno oslepeli. Totalno neadekvatan far za xenon, ako nije fabrički.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/5/2021 at 8:19 PM, Ivan said:

Bila je prica da im je od nekog godista data direktiva da moraju da obezbede da vozac to moze sam da zameni na putu.

Na Giulietti i dalje ne moze :D 

 

Jest da je off, al moram da kazem, znaci toliko kenjaju o svakojakoj bezbednosti, a to sto na brdo auta ne moze (lako) da se zameni sijalica, koja sasvim realno moze da crkne usput, to nikom nista. :angry:

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, horvat said:

Na Giulietti i dalje ne moze :D 

Ne mo's k'o covek da za 5 min skines i vratis xenon set za tehnicki :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muka, sebi sam 2 puta, ii jos sam na dve Gie. Pokusao sve moguce metode, cak i ono kroz plastiku blatobrana, kod tocka, al ni to ne olaksava nesto :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bokte, sticem utisak da imate sake za drobljenje cigli a ne neke prosecne velicine :D

Ja na Bravu mogu svaku sijalicu da zamenim (malo mucenja kod oborenog kod aku) ali nista strasno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lakse je kad je samo sijalica, a ja sam i balast ugurao u far :D 

 

No sad vec preterah sa off-ovanjem, odjavljujem se :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...