Jump to content
FAS Goran
Doctor NO

Fiat EVO 1.4 77ks 2009

Recommended Posts

Malo me pojurilo i udarilo drvo u dupe
 
 
1.thumb.jpg.b9e1c0193adadb96524fee8d890549f8.jpg 1928891974_11.thumb.jpg.bcf6cabf106a0d514600827b3e32fb07.jpg 1823367178_12.thumb.jpg.17c083c4c52d49bc89a72d8085c3b68d.jpg
Ovo me podseti na pre neki dan. Tamo gde parkiram, uredan parking kod zgrade, kad god se parkiram u rikverc, jave se parking senzori, navikao sam na njih jer detektuju neku visoku travu pa ih ignorišem i vozim u nazad dok ne dotaknem točkovima ivičnjak.
I tako ja promenim mesto, nekoliko parking mesta u stranu, i krenem u rikverc, pište senzori, kaže žena, udarices u nešto, a ja , ma to je trava...i teram skoro do ivičnjaka i stanem. Izađemo iz kola, odem da otvorim gepek a auto na 1 cm od bandere :) Dakle, ovaj put nije bila trava, i sva sreća pa nismo terao točkove do ivičnjaka inače bi kasko radio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam dozvolu od januara 97', ovo je prvi put da sam ogrebao/zakačio auto. I dalje mi nije jasno kako nisam bolje procenio situaciju :D

Da je drvo bilo pravo naslonio bi se samo branikom na njega i nikom ništa. Ali je bilo neko krivo navaljeno drvo i u trenutku kontakta sa gepek vratima branik je bio udaljen 20cm sigurno od drveta.

 

Auto je oteran kod majstora na popravku ;)

Edited by Doctor NO

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/17/2022 at 5:14 PM, Doctor NO said:

Tek sada shvatam koliko je nepregledan punto.

Kod dobrog procenta modernih automobila je tako... Danak i dizajnu i bezbednosti - manje staklene povrsine, veliki A i C stubovi, tako da je preglednost poprilicno smanjena.

Pa dolazimo do toga da su i kod manjih automobila parking senzori "must have" (a u kombinaciji sa kamerom jos bolje) - ne zbog dimenzija ili vestine, nego zbog ogromnih mrtvih uglova i sanse da se nesto ne primeti ili da se "podvuce" u toku parkiranja.

Pisao sam na temi o Nuova Bravu - najsiri donji deo oko A stuba je 45 cm, a zaklonjeni deo oko zadnjeg C stuba skoro celih 90 cm. Pa ti vidi koje to uglove dalje pokriva iz tacke vozaca, plus podignut zadnji kraj. A Bravo je skroz "lud" i za parkiranje - maltene sve linije auta su oble ili kose :D . Bocne linije prozora koje se dinamicno podizu ka zadnjem delu, samim tim mala i zakosena zadnja stakla, mala, podignuta i obla zadnja soferka, ogromni C stubovi... Na sve to, unutra je i instrument tabla zakosena ka vozacu. Kada se idealno parkiram i otvorim vrata - cak i ta donja linija mi je ukoso :D , zbog Sport pragova koji se blago sire ka zadnjem delu auta.

Znaci kada sedis unutra, auto nema bukvalno ni jedne jedine linije sa kojom mozes da uhvatis paralelu, pa je parkiranje cisto na osecaj. Slicno je i kod Grandea, koji ima plus sto je malo manji. Jbg, zabarski dizajn, ali zato kad ih pogledam sve im je oprosteno :) . Ko nije ljubitelj, uvek postoji neki kockasti Krankenwagen dizajniran sekirom.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad dok to nisi rekao nisam ni razmišljao o tome.

 

Parkiram se raznim autima, kombijima u firmi, i veća i manja vozila, na parkingu jednostavno sa svima stanem i obavezno stanem paralelno sa linijama pod "savršenim" uglom.

 

Sa Puntom EVOM to jednostavno ako radim po osećaju je nemoguće, uvek stanem krivo, dal je to moguće :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti upravo i ka'em. Dok se jos malo ustosis sa kosinama i zabarskom umetnoscu dizajna :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Doctor NO said:

 

 

Parkiram se raznim autima, kombijima u firmi, i veća i manja vozila, na parkingu jednostavno sa svima stanem i obavezno stanem paralelno sa linijama pod "savršenim" uglom.

 

Sa Puntom EVOM to jednostavno ako radim po osećaju je nemoguće, uvek stanem krivo, dal je to moguće :D

hahahah isti slučaj. Osecam se ko retard kad vidim da sam uparkirao ukrivo posle 300 000 km karijere :D

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg.  popraviće se, više ne veruj osećaju ...

 

Isti slučaj i kod mene sa Bravom, koliko god se trudio uvek je malo ili mnogo iskošen.

Ali zato ovo parkiram i u prodavnici porcelana a da ne dodirnem ni tacnu ispod šoljice.

A i ako dodirnem ili srušim celu prodavnicu nije neka šteta :(

92-defender-110.thumb.jpg.f87b31e4c033aab636079eff7af64dc4.jpg

Edited by BaneJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Doctor NO said:

Sad dok to nisi rekao nisam ni razmišljao o tome.

Sa Puntom EVOM to jednostavno ako radim po osećaju je nemoguće, uvek stanem krivo, dal je to moguće :D

1 hour ago, stex_pb said:

hahahah isti slučaj. Osecam se ko retard kad vidim da sam uparkirao ukrivo posle 300 000 km karijere :D

38 minutes ago, BaneJ said:

Isti slučaj i kod mene sa Bravom, koliko god se trudio uvek je malo ili mnogo iskošen.

Samo jednim postom, otvorio sam Pandorinu kutiju parkiranja Zabara tih generacija :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ništa bolja situacija ni sa Tipom HB, koji aj da kažemo nema neke munje u dizajnu, ali opet nikad gore u rikverc... parking mesto mi je ispod zgrade između dva betonska stuba-zida širine oko 3m, koje mogu da prođem skroz u rikverc da otvorim sva vrata normalno ili ako ostajem u ravni sa zidom onda mora da ga primaknem uz desna vrata do zida da bih izašao. Ja sam to sa Stilom 3v uletao u rikverc na mm do zida iz prve sa Tipom nema šanse... i evo posle 30.000 km se vide češanja po zadnjim rubovima, na obe strane... tu sam se ispalio što ne stavih senzore, verujem da bih neku ogrebotinu izbegao sigurno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje za @Doctor NO pošto imamo isti auto.

Da li ti se pri paljenju auto čuju ventili (kapiram da su ventili)? Meni se čuje čukanje (najviše me podseća na zvuk WV bube), to traje nekih par minuta i prestane.

Tako mi se čuje od kada sam ga uzeo, motor je dobar, ne troši ulje, lepo ide, gorivo troši kao i svi.

 

Mogu i ostali da daju mišljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, djole81ar said:

parking mesto mi je ispod zgrade između dva betonska stuba-zida širine oko 3m, koje mogu da prođem skroz u rikverc da otvorim sva vrata normalno ili ako ostajem u ravni sa zidom onda mora da ga primaknem uz desna vrata do zida da bih izašao.

tu sam se ispalio što ne stavih senzore, verujem da bih neku ogrebotinu izbegao sigurno...

Ihaaaa, ti se jos baskaris sa 3m sirine, da vidis BG novogradnje :D . Kola sve veca, Crossover/SUV samo sevaju, a parking mesta smanjuju li smanjuju, kao da ih prave za Jugice. Opusteno ih vidjam i sa 230 cm sirine, koliko je mislim i zakonski minimum (cini mi se 230x480). Raspon retrovizora na Bravu 204 cm, na DS5 oko 215 cm i pitaju me posle sto ne gledam nesto vece :D . Pa jos malo ni vrata necemo moci da otvaramo :P .

On topic - barem parking senzori su svakako korisna stvar, da se ne nabode neka prepreka pozadi ili da se nesto ne podvuce u medjuvremenu. Ali za neko stalno tesno provlacenje i bliski prilazak, bar meni ne znace nista.

Jer pocnu da piste konstantno (zadnji nivo upozorenja) vec na nekih 25-30 cm. A to je za neko tesno parkiranje jos ohoho mesta (pogotovo po bokovima, da se pribijes uz nesto). Pricam o ovim fabrickim senzorima, sa buzzerom/grafickim prikazom pozicije na ekranu. Ako se naknadno ugradjuje, Kinezi npr. imaju onu foru na aftermarket senzorima, sa displejom i ocitavanjem udaljenosti koja jeste malo detaljnija.

Nego, rodjaci, uzivajmo u voznji u rikverc... Pored ostalih sluzbenjaka, teram i ovaj malo neobicni sluzbeni - stariji i klaustrofobicni :) . Milina za u rikverc, ima jedno 2 metra u osnovi C stuba :D :

 

IMG_20211213_125320_resized_20220722_103618847.thumb.jpg.de41393c2b3fc9bc89b92c254645ceba.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jackkk mozda za pocetak da promenis ulje, mislim na proizvodjaca i mmarku koju koristis (tipa ako koristis Seleniju, predji na Shell)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andreja.micovic Isti zvuk je na Seleniji, Shellu i Ravenolu. Svakako uskoro planiram veliki servis pa ću majstoru da skrenem pažnju na to, neka našteluje ventile usput. Možda dodam i neki aditiv pri zameni ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jackkk vise sam napisao kao predlog posto znam da se dosta njih drzi Selenije kao pijan plota, a zna selenija da pravi problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas se razocaram kod prodavaca ulja, kada trazim da kupim ulje, prvo pita za koji auto,

A Za FIAT, za Fiat ide Selenia.


Rekoh, trazim ulje, te gradacije. Kakve veze ima proizvodjac.

Ispada da ucim ja njih, a ne oni mene.



Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/22/2022 at 10:23 AM, Jackkk said:

Pitanje za @Doctor NO pošto imamo isti auto.

Da li ti se pri paljenju auto čuju ventili (kapiram da su ventili)? Meni se čuje čukanje (najviše me podseća na zvuk WV bube), to traje nekih par minuta i prestane.

Tako mi se čuje od kada sam ga uzeo, motor je dobar, ne troši ulje, lepo ide, gorivo troši kao i svi.

 

Mogu i ostali da daju mišljenje.

 

Evo snimak, preko kompa se slabije čuje, ali ako gledaš sa telefona čuje se lepo

 

https://youtube.com/shorts/LaQcnqnY0Ec?feature=share

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, ja sam mislio da svi imaju lajsne na vratima, nisam ni zagledao do sada.

Verovatno je bilo modela sa i bez lajsne, nemam pojma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...