Jump to content
FAS Goran
Doctor NO

Fiat EVO 1.4 77ks 2009

Recommended Posts

Ima li neki standard, oznaka koju treba ispoštovati za ovaj motor 1.4 57kw što se tiče motornog ulja.

 

Koristio bih isključivo ravenol ulje pa ne znam koje da gledam, koju oznaku, standard, karakteristike itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala.

Do sada je sipano Selenia Petronas pure energy 5w-40 multiair. Da li je to greška ili je i to ok. Bivši vlasnik kaže da ga je trošio po malo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Doctor NO said:

Koristio bih isključivo ravenol ulje pa ne znam koje da gledam, koju oznaku, standard, karakteristike itd.

Ravenol VMO 5-40, konkretno od njihovih. Ili bilo sta sto ispunjava C3 i Fiatov S2 sertifikat, kao sto ti Nesa iznad napisa.

Motul X-Clean 5-40, Shell Helix HX-7 ECT / HX-8 ECT / Ultra ECT 5-40, Selenia KPE, to uglavnom najcesce ide u 1.4 .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hteo bih da zamenim svećice na autu, da li je NGK zkr7a-10 koje pišu u knjizi ok ili da idem na neke druge?

 

Takođe bih hteo da preventivno zamenim i kablove. Ima li neka preporuka što se tiče proizvođača kablova?

 

Motor je 1.4 57kw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još nisam kupio ni svećice ni kablove, ne znam koje kablove da izaberem, mislim da ću BERU.

 

Inače počeo je kompletan ablender da me zeza, kupio sam i danas ugradio drugi ablender sa tempomatom i za sada radi savršeno, poput novih koje npr imamo na službenim kombijima Iveco.

 

Naravno u 5toj brzini ne radi zbog zamene zupčanika 5te brzine ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beru je Francuska firma, mnogi proizvođači koriste Beru delove. Dobrog su kvaliteta. I retko se kopiraju, za razliku od jačih brendova. Ja sam koristio Beru svećice, i odlično su me poslužile. Dobar je Beru

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam isti auto, uzeo sam BOSCH kablove i NGK svećice, druga godina kako sve radi bez problema.

Samo jedna napomena, Bosch kablovi koje sam kupio deluju na oko slabijeg kvaliteta izrade od prethodnih (mislim da su bili Magneti Marelli). Sačuvao sam ih za ne daj bože.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bem li ga, tako sam čuo. E sad, lako se menjaju vlasnici.

Rečeno mi je da ceo VW koristi njihove svećice npr. Škoda, VW i td.. Prva ugradnjaa

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

"BERU company's headquarters are located in Ludwigsburg, Germany. BERU has been acquired by BorgWarner."

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beru trenutno nema kod dobavljača.

Poručio NGK i kablove i svećice pa videćemo kada ih montiram, kablovi 4900din, svećice 2660din.

Edited by Doctor NO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraćeni fabrički zupčanici 5te brzine i sada tempomat radi i u 5toj brzini ;)

 

 

1_(3).jpg

 

1_(2).jpg

Edited by Doctor NO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tempomat ne radi(samo u 5toj ne radi) jer se ustvari stavljaju umesto zupčanika 5te brzine zupčanici od 6te. Samim tim je pogrešan prenosni odnos, verovatno motor misli ili da proklizava lamela ili nešto u tom smislu i tempomat ne radi u 5toj.

 

 

Sada sam vratio fabričke zupčanike od 5te i tempomat radi i u 5toj ;)

Edited by Doctor NO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa većina voznje mi je do 100km/h tako da mi tu broj obrtaja i ne predstavlja preveliki problem, i svakako bolje je da bar imam tempomat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo si to vratio. Sve je stvar prioriteta, ako često koristiš Tempomat, vredi ga imati. Ali ako ne, dobiješ na ekonomicnijoj vožnji.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna slika, 1000 reci:

 

Untitled.thumb.png.782c69f25055258b33919b6027b5b607.png

 

16 hours ago, Doctor NO said:

koje ulje da dolijem u menjač?

Ako vec radis, zameni kompletno menjacko ulje, cena je smesna pogotovo na period posedovanja auta. Mozes da dodas i neki MOS2 aditiv.

Po fabrici, za FPT-ov C514.5 menjac kod tebe, ide Tutela Car Technyx, 75W-85, oko 1.5kg (svakako se kupuju 2 flase od litar, cena jedne je oko 10 EUR).

Ili naravno bilo koje ulje koje zadovoljava Fiatov 9.55550-MX3 sertifikat.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam kupio Mannol 75W 85. 650 din litar. Ostala ulja su od 1300 do 1500 din litar.

 

I taj aditiv je oko 10 eur.

 

Mozda je bolje uzeti ovo ulje i aditiv. Nego samo ulje od 1300 din lit.

 

IMG_20220427_094326.thumb.jpg.d87f177c6c06cbd47bb03e02bac6e84c.jpg

 

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...