Jump to content
FAS Goran
Doctor NO

Fiat EVO 1.4 77ks 2009

Recommended Posts

I ja se kanim sam, ali kao prvo teško je naći tempomat a da je ispravan i da imaš kakvu takvu garanciju. Plus ti treba multiecuscan u koji se još nisam udubio šta mi treba da bih imao da čeprkam sam.

 

Pa ja sam pretragu bio suzio samo na 1.2 i 1.4 sa što manje kw. Ima atestiran gas još 4god, uradjen veliki servis. Izgleda fino i sada kada sam ubedjen u km tvrdim da nije ni skupo plaćen. Nemam nikakva ulaganja, ni gume ni akumulator, kočnice, diskove za sada je sve u top stanju.

 

Jedino što ovih dana moram da menjam ulje u kočionom sistemu jer je sa uredjajem utvrdjeno da je za zamenu, valjda preko 3 ili 4% vode u ulju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, shuxx said:

Koliko je sigurna ta "prava kilometraza". Svugde pise, da je nemoguce sa sigurnoscu je utvrditi. A menja se za par €, i par minuta?

Postoji parametar "number of rewrites", pa iako se slaze km na svim racunarima (ABS, ECU...), ako je taj parametar >0, jasno je da je cackano. Ako je svugde ista i stoji 0, onda je 99% tacna. A mozda doticni majstor ima jos neki dodatni metod da utvrdi da li je cackana ili ne... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svuda je broj tih čačkanja "0" . Zaboravio sam da uslikam, ići ću ovih dana opet kod njega pa ću da ga zamolim da uslikam telefonom.

 

Dečko je vrlo stručan, zna šta radi. Kaže da su i to mogli da resetuju ali da su uređaji vrlo skupi i da je za fiata to neisplativo imati uopšte.

 

Kaže evo ja imam opremu od 40k evra ali da kupuje to da bi resetovo fiate ne želi niti je isplativo. Pogotovo za Fiat punto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilometraza se pise u tabli, ali se moze iscitati i iz motornog racunara, ovo sto se vidi preko MES. Obicno se razlikuju za par % .

 

Untitled.thumb.png.5053fcb5cad6546f5f1c76d3909daf02.png

 

U motornom racunaru se moze iscitati kilometraza (vrlo cesto tacna), kao i kilometraza pri zadnjem reprogramiranju.

 

Untitled1.thumb.png.b0e34239d401c71b93af12462402259a.png

 

Inace, preko MES se kilometraza na tabli moze samo povecavati, a ne i smanjivati.

 

1 hour ago, Doctor NO said:

Tempomat je skinut, vraćen privremeno stari ablender i kod drugog majstora "DT-tuning" uključen je preko dijagnostike tempomat koji sutra ponovo montiramo kod prijašnjeg majstora.

Moram da priznam, interesantna taktika :D . Pa zasto nisi sa montiranim tempomatom otisao i ukljucio kod tog drugog?

Cisto da znas, svaka dodatna periferija se prvo instalira fizicki, pa zatim ukljucuje preko dijagnostike (ako je potrebno). U ovom slucaju je to samo lampica na tabli, posto tempomat radi i bez toga:

 

Untitled2.png

 

Nakon toga se uradi Proxy Alignement. Kako bi se nova konfiguracija koja je fizicki prisutna na autu uparila i upisala u Body Comp.

 

Untitled3.png

 

47 minutes ago, Doctor NO said:

Plus ti treba multiecuscan u koji se još nisam udubio šta mi treba da bih imao da čeprkam sam.

Navratis na druzenje kod Intera nedeljom popodne i zavrsimo ti to dok popijes sokic, gratis naravno. Samo najaviti u zavisnosti ko dolazi, da ponese dijagnostiku.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Ivan said:

Moram da priznam, interesantna taktika :D . Pa zasto nisi sa montiranim tempomatom otisao i ukljucio kod tog drugog?

Cisto da znas, svaka dodatna periferija se prvo instalira fizicki, pa zatim ukljucuje preko dijagnostike (ako je potrebno). U ovom slucaju je to samo lampica na tabli, posto tempomat radi i bez toga:

 

 

 

Taktika nije moja, tempomat sam ugrađivao kod majstora koji je u selu pored Pančeva 20km, nije mogao da ukodira tempomat.

Odlazim kod ovog drugog isto vrsnog majstora koji ima sve dijagnostike moguće, interfejse itd ali koji nema tempomat.

 

Iako se lično znaju, ovaj prvi se verovatno boji da mu ne ukradem, ne platim, ili neki treći razlog i skida svoj tempomat, vraća moj i kaže ako uspeš da nađeš nekoga da ti uključi vrati se kod mene da montiramo tempomat.

 

Sutra idem u to selo da mi ugradi tempomat i kako su rekli radiće sve kako treba. Potom moram kod ovog drugog da platim 20e što je ukodirao ;)

 

Preko preče, naokolo bliže :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To "kodiranje" je najobicnije ukljucivanje lampice + Proxy Alignment procedura. Za tih 20 EUR mogao si da se provozas do Intera i upoznas se sa forumskom ekipom ;) .

Inace i bez toga tempomat moze bez problema da radi (ako su ispravni prekidaci na pedalama kocnice i kvacila), samo nema lampice.

Sistem je u principu vrlo prost, H5 ti je rucica koja se vezuje na BC, a ona na motorni komp (M10). E50 ti je gore instrument tabla:

 

199004356.thumb.png.589985a83fd9b38c5a0022964d8bac6e.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo je da izađe 80e, stime da ostavim moj ablender.

 

Sada, pošto taj majstor nije uspeo da ukodira, vraćam se 2x, plaćam drugome 20e da ukodira...videću, pa javljam na kraju :D

Just now, Ivan said:

To "kodiranje" je najobicnije ukljucivanje lampice + Proxy Alignment procedura. Za tih 20 EUR mogao si da se provozas do Intera i upoznas se sa forumskom ekipom ;) .

Inace i bez toga tempomat moze bez problema da radi (ako su ispravni prekidaci na pedalama kocnice i kvacila), samo nema lampice.

 

199004356.thumb.png.589985a83fd9b38c5a0022964d8bac6e.png

Tempomat nije hteo da radi, niti je bilo lampice, niti je mogao da se uključi.

 

Drugi majstor je morao da uključi neku opciju cruise control >2009 i da uključi sve prekidače, proveri ih.

U drugom meniju je proveravao da li će sijati lampica itd.

 

A u suštini kada dođeš od drugog majstora...uvek je cena još skuplja jer ovaj ne ume a ja umem.

 

Baš zato mi i treba da rešim da imam dijagnostiku pa da sve sam sebi sređujem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebao si da potrazis kod Pedje u Indjiji ili kod Makija u Sapcu (ako nisi)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo je i ovde po forumu za 90 i kusur evrica i to davno. Sada samo moze da bude jos jeftinije, samo treba potraziti malo.

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/78208-p-grande-puntoevo-tempomat/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas ugrađen tempomat, ali ne radi u 5toj brzini zato što je promenjen zupčanik 5te brzine sa 36 na 41 zubac. U potrazi smo za rešenjem i montiramo ga opet ako rešimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisalo se negde po forumu za neke modele, bar mi je tako u malom mozgu. Probaj sa Search.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro sam gledao nov tempomat za 14 000 dinara, negde na KP je bilo. 


A MES i nije više neka nauka, ima ga svaki drugi forumaš :D Svako bi ti besplatno odobrio tempomat. To je par minuta. Ja bih ti to odradio nego m zeza laptop, pa ne bih da nekome napravim vec problem :D

On 9/16/2021 at 7:16 PM, Doctor NO said:

 

 

Pa ja sam pretragu bio suzio samo na 1.2 i 1.4 sa što manje kw. Ima atestiran gas još 4god, uradjen veliki servis. Izgleda fino i sada kada sam ubedjen u km tvrdim da nije ni skupo plaćen. Nemam nikakva ulaganja, ni gume ni akumulator, kočnice, diskove za sada je sve u top stanju.

 

 

A ja sam gledao da bude nešto bar 100KS. Prethodno sam vozio turbodizel pa ne bih voleo da imam mrtviji auto od prethodnog.  Odustao sam od Tjet zato sto ili su ispadali iz budžeta, ili su bili toliko istrošeni da se na oko videlo "da im je duša izvađena". A nij mi se svideo ni kratak menjač Tjeta, iako auto ide kao mećava. 
Tako mi je verzija 105ks/6brzina izgledala kao nesto sto bi mi odgovaralo. Donekle sam zadovoljan izborom.

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Doctor NO said:

Danas ugrađen tempomat, ali ne radi u 5toj brzini zato što je promenjen zupčanik 5te brzine sa 36 na 41 zubac. U potrazi smo za rešenjem

1 hour ago, Ivan said:

Pisalo se negde po forumu za neke modele, bar mi je tako u malom mozgu.

@Doctor NO

Seca se ipak čiča jos uvek dobro :rolleyes: ... Sacni ovde:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam menjao kočiono ulje u sistemu jer je bilo u crvenom(ono preko 3 ili 4% vode).

 

Tom prilikom ustanovio sam da su i diskovi za zamenu jer su malo ispod 18mm a minimum je 20mm.

 

Razmišljao sam o Delphi diskovima i pločicama, imate li možda neki predlog za diskove?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montirani novi delphi diskovi i pločice, cena sve zajedno 6700din, ruke džaba jer ne mogu sam sebi da naplatim :D.

 

Nisam slikao jer je pao polumrak, ali kompletan posao je izuzetno lagan, uradjen za manje od 2h uz svo kompletno čišćenje, mazanje bakarne masti, podmazivanja klizača itd.

 

Sutra proveravam doboše i ako su preko 230mm moraću i njih da menjam.

 

Što je najgore stare pločice su kao nove, skoro su menjane ali diskovi su bili ispod minimuma i za zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja i burazer radimo sve oko kola sami, nema majstora koji bi ti podmazao klizače, stavio bakarnu mast tu gde šeta pločica, na felnu itd. Majstori koji menjaju kočiono ulje samo zamene u boci i to je to. 

Teško je naći poštenog majstora koji ne zavlači i u koga možeš da imaš poverenje da je sve uradio po PSu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...