Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Holandija 2021

Recommended Posts

Posle punih 36 godina pauze, karavan F1 se vraca na legendarni Zandvoort. Na moje odusevljenje kao ljubitelja pravih, old-school pista i onoga sto one pruzaju.

Nadam se da cemo narednog vikenda svi videti i zasto :) .

A ako mere ne budu drugacije - sigurno da cemo videti ambijent ofarban u narandzasto, kao i do sada mozda nevidjenu navijacku podrsku jednom vozacu. Ranije je bilo planirano prisustvo 105.000 gledalaca na Zandvoortu.

 

Zvanično ime:  FORMULA 1 HEINEKEN DUTCH GRAND PRIX 2021

Lokacija: Circuit Zandvoort, Zandvort, Holandija

Datum: 03.-05. Septembar 2021.

 

Petak 03.09.2021.

Prvi trening: 11:30h – 12:30h

Drugi trening: 15:00h – 16:00h

Subota 04.09.2021.

Treći trening: 12:00h – 13:00h

Kvalifikacije: 15:00h – 16:00h

Nedelja 05.09.2021.

Trka: 15:00h

 

VN-Holandije-e1579436712156.png.a91feafbbaf041547b464094596a7d13.png

 

Broj krugova:     72

Dužina staze:     4.259 km

Dužina trke:        306.648 km

Broj trka:             72

Prva trka:            1952.

Najviše pobeda: Jim Clark 4

                           Ferrari 9

 

Grad Zandvort se nalazi u dinama na severu Holandije, pola sata vožnje zapadno od glavnog grada Amstedama, dok se staza nalazi na obali Severnog mora. Tokom 30ih je bilo manjih uličnih trka u gradu, ali je Nemačka okupacija tokom drugog svetskog rata zapravo postavila temelje trkačke staze.

Prema legendi, gradonačelnik Zandvorta je ubedio Nemce da im dozvole da sagrade ravan put kroz dine, koji bi Nemci mogli kasnije da koriste za parade kada odnesu konačnu pobedu u ratu. Ovaj segment je kasnije povezan sa drugim putevima, koji su bili prilazni za priobalske odbrambene pozicije.

 

zandvoort_panorama.jpeg.ecf63ca9e4e6f6c0ddc38329e6b394cf.jpeg

 

Neki od ovih puteva su prošireni i povezani nakon rata i stvorena je trkačka staza, koju su dizajnirali zvaničnici Holandske Kraljevske asocijacije motociklista, a savetovao ih je Sydney Charles Davis, koji je pobedio na 24 časa Le Mana 1927.

Prva trka je održana 1948 pod imenom Velika Nagrada Zandvorta, a pobedio je Tajlandski Princ Bira u Maseratiju.

 

Trka je ponela ime Velika Nagrada Holandije od 1952. i tada je uvrštena u Svetski šampionat Formule 1, a nije održana 1954, 56 i 57. zbog nedostatka novca.

Pobeđivali su redom dva puta Ascari, potom Fangio, Moss i Bonnier, kome je to ujedno i jedina pobeda u Formuli 1 u karijeri.

 

alberto_ascari_dutch_gp_1952-300x191.jpeg.ce67ef9b431cbb9cc0eeaca7f59acdf2.jpeg

 

1960. je viđen incident kada je Dan Gurney doživeo udes, a jedan gledalac je tom prilikom izgubio život.

Jim Clark je dominirao od 1963, do 1965, dok je na ovoj stazi 1967. svoju prvu pobedu i  debi imao Lotus 49 sa svojim legendarnim Ford-Cosworth DFV motorom.

 

jim_clark_dutch_gp_1967.jpeg

 

1970. je viđena još jedna tragedija kada je Britanac Piers Courage izgubio život nakon stravičnog incidenta u krivini Tunnel Oost.

Naredne godine je pobedio Ickx u Ferrariju, dok 1972. trka nije održana, nakon što su vozači odbili da učestvuju zbog lošeg stanja infrastrukture i staze.

Staza je drastično modifikovana tokom svog odsustva sa kalendara. Dodate su zaštitne ograde, pesak pored staze, izgrađene su nove garaže i uvedena je šikana pre Bosuit krivine, koja je bila veoma brza i izlazila na glavni pravac.

 

Organizatori su sledeće godine  bili izuzetno ponosni na trud koji su uložili i vikend je tekao po planu. Međutim, Zandvort je ponovo zavijen u crno usled loše organizacije i nedostatka jasne komunikacije i to tokom vikenda za koji se smatralo da je do tog trenutka najbolje organizovan ikada.

Roger Williamson je doživeo težak udes kod krivine Tunnel Oost i njegov bolid se prevrnuo i  zapalio. On nije bio povređen u trenutku udarca, ali je ostao zaglavljen u kokpitu. Njegov sunarodnik David Purley je zaustavio svoj bolid sa strane i pretrčao na drugu stranu staze do zapaljenog bolide ekipe March. On je neuspešno pokušavao da sam prevrne bolid i izvuče Williamsona, ali nije mogao. Redari sa druge strane uopšte nisu ni imali protivpožarne kombinezone i nisu želeli da pomognu Purleyju. Direkcija trke nije ni znala šta se događa i informacija koju su imali je bila da je Purley imao incident i da je on uspešno napustio svoj bolid.

 

david_purley_dutch_gp_1973.jpeg.3123dd6e99d288151f69c7f7709344cd.jpeg

 

Trka je nastavljena normalnim tempom, kao da se ništa nije desilo, a Purley je očajnički pokušavao da spasi Williamsona.

Redari su bili potpuno pogubljeni i u jednom trenutku su bacili u jarak protivpožarni aparat koji je Purley koristio da ugasi Williamsonov bolid. Na kraju, Williamson je preminuo, ne od opekotina, već od gušenja.

Naredne godine, pobedu je odneo Lauda u Ferrariju, dok je godinu dana kasnije Hunt slavio svoju prvu pobedu u Heskethu. 1976. je Hunt ponovo pobedio u odsustvu Laude nakon incidenta na Nirburgringu, a Britanac je bio u centru pažnje i 1977, kada je imao incident sa Mariom Andretijem u Tarzan krivini. Andreti je ipak došao do pobede godinu dana kasnije i to je ujedno bila i njegova poslednja u Formuli 1.

 

dutch_gp_1979.jpeg.17452ef2637686d0359c724d0594f3d4.jpeg

 

Za 1979. su uvedene promene kako bi se bolidi usporili na prilasku krivini Tunnel Oost. Postavljena je privremena brza šikana u kojoj je izleteo i oštetio bolid Gilles Villeneuve nakon duela sa Alanom Jonesom, koji je odneo pobedu.

Šikana je uklonjena za 1980, ali je postavljena druga sporija, dok je 1981. viđena velika borba između Prosta i Jonesa iz koje je Francuz na kraju izašao kao pobednik.

1982. je pobedio Pironi u Ferrariju, dok je njegov zemljak Rene Arnoux imao grozan incident na kraju pravca na prilasku Tarzan krivini.

Naredne godine je vožena borba između dva konkurenta za titulu Prosta i Piqueta. Francuz je pokušao da pretekne Brazilca u Tarzan krivini, izgurao ga je van staze, ali je nedugo nakon toga i sam izleteo.

 

dutch_gp_1985_start.jpeg.58c77b0d855643d67b21e0899a190b87.jpeg

 

Lauda je 1985. ostvario svoju 25. pobedu na Zandvortu, nakon velike borbe Prostom. To je ujedno bila i poslednja trka na Zandvortu, pošto je kompanija koja je bila vlasnik staze bankrotirala.

Staza je prešla u vlasništvo grada i nije korišćena neko vreme, a deo zemljišta i staze je prodat 1987. Staza je kasnije redizajnirana in a njoj se voze trke različitih šampionata.

U maju 2019. je objavljeno da će se Zandvort vratiti na kalendar Formule 1 u 2020, međutim, povratak je odložen u martu 2020. nakon izbijanja pandemije korona virusa. Trka je nešto kasnije potpuno otkazana, a novi povratak je zakazan za 2021.

 

Staza ima 2 DRS zone i vozi se desni krug:

 

1269947021_image(2).png.6ac445bd625340b5c6de6c4bb30a1eb5.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

VN Holanije: Vremenski uslovi, satnica i prenos

 

zandvort_staza.jpg.916523f5a93050a9946abe2e7f768f0f.jpg

 

Posle 1985. kavan se ponovo vraća u Holandiju.

 

Kao što je svima poznato, posle (ne) održavanja VN Belgije zbog kiše, kako prognoza kaže ovoga puta na VN Holandije čekaju nas mnogo bolji uslovi. Sunce će vladati tokom sva tri dana a temperature bi trebalo da budu oko 20 stepeni.

Tokom prvog dana očekuje nas sunčano vreme, skoro bez oblaka sa temperaturom od oko 20 stepeni ali se može očekivati jači vetar pošto se sama staza nalazi pored obale.

 

petak_vreme_holandija.jpg.882423d659e6562b6dada2fd19565c9c.jpg

 

U subotu bi tako vreme bilo slično, sunčano i bez oblaka sa malo većom temperaturom koja bi išla do 22 stepena sa mogućim jačim vetrom.

 

vreme_holandija_subota.jpg.88f9e2b533f0ec6a94372110aa9f8d08.jpg (591×272)

 

Za nedelju je moguće oblačnije vreme ali samo pred sam start trke, dok bi situacije sa vremenskim uslovim bila slična kao i u predhodna dva dana.

 

vreme_nedelja_belgija.jpg.cc930ad4feff329bf5c0cbfc126f0660.jpg

 

 

Satnica za VN Holandije

Kao i Belgija, tako i Holandija pripadaju standardom terminu prenosa trke. Prvi trening u petak počinje u 11.30h, drugi u 15h a u subotu program kreće trećim treningom od 12h a kvalifikacije su zakazane za 15h. Trka je na programu u nedelju od 15h.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi trening.Jedva da se pola treninga vozilo.Fetelu se zapalio bolid skoro 25 minuta bila crvena zastava,nisu smeli da mu pridju zbog struje.Bolid nije oštećen ali čekali inžinjere pa tek onda da sklone bolid.Što reče komentator kao trolejbus da sklanjaju.Staza deluje lepa za gledanje ali uzana i pitanje koliko je bezbedna za ove sada bolide.Kamere su preblizu postavljene meni nije nešto prijalo da gledam, najbolje su kamere iz bolida bar za oko i meni

 

E-WrN0vXMBc2z4s.jpeg E-WjGi-XMAUiNbo.jpeg E-WdBD1XMCgmXLp.jpeg E-WhQ4JXMAcIipP.jpeg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso: Ovi bolidi nisu napravljeni za ovakvu stazu

 

alo_hol_pet.jpg.9ba29d290de7358491db70feb7d4da23.jpg

 

Vozači su se danas prvi put posle 1985. godine vratili na stazu Zanvort.

 

Fernando Alonso je odmah posle današnjih treninga u izjavi za Motorsport.com kazao da trenutni bolidi nisu napravljeni za ovakve krivine.

“Mislim da će biti interesantno videti kako se Formula 1 bolidi ponašaju u punoj brzini na ovakvim timpovima krivina, jer oni nisu napravljeni za ovako nešto. Ovo ima veze sa samim podom i prednjim krilima. To smo naučili tokom treninga ali ajde da vidimo.” kazao je Alonso.

Takođe, Pirelli za ovu trku nije doneo specijalno dizajnirane pneumatike.

“Mi nismo zabrinuti oko toga u ovom momentu, jer verujemo simulacijama koje je odradio Pirelli. Oni nisu napravili novi pneumatik jer jednostavno nije bilo potrebe. I ako ovde to danas nismo izvezli ni metar mi im verujemo. Nadam se da ni sutra nećemo imati probleme, pa se nadam da će i trka proći na bezbedan način.” dodao je Španac.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije. Perez podbacio skroz , ne znam da li sada postoji mogućnost zamene četvrtog motora

E-cqvSQXoAA-Ay7.jpeg

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se čini da će na ovoj stazi sreća odigrati najveću ulogu. Brza, teško preticanje, bez bezbednih zona za izletanje, virtuelno ili stvarno vozilo bezbednosti, trenutak zamene guma.....
Biće zanimljivo.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeljno sam ocekivao ovu stazu u kalendaru, a takodje sam ocekivao i da ce se jos malo vise promesati karte u kvalifikacijama, upravo zbog takve neobicne konfiguracije :) . Tipa ovoga sto su uradili Gasly ili Giovinazzi ili kako su mogli i Russell i Latifi da nije bilo onog Djordjevog :) okretanja pred kraj Q2 (oba Williamsa u Q2).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappenu pripao duel sa Hamiltonom na kvalifikacijama za VN Holandije

 

vers_hol_pol.jpg.6098ec2e068706e225a35018b4d62aed.jpg

 

Razlika između prvog dvojca na kraju kvalifikacija bila je samo 38 hiljaditinki.
Vremenski uslovi pred početak kvalifikacija bili su dosta topliji u odnosu na treći trening, pa je tako temperatura vazduha bila 18 a staze 35 stepeni. Bilo je sunčano ali sa povremenim naletima vetra.

Odmah na početku sesije Robert Kubica je izašao na stazu zajedno sa vozačima Williamsa i Haasa i to svi sa mekim gumama. Ubrzo zatim u akaciju su krenuli i ostali vozači pa je tako već posle par minuta stvorila i određena gužva. Max Verstappen je prilikom svog izlaska na stazu dobio velike ovacije od publike koja je ispunila tribine u narandžastoj boji. Posle prve runde krugova Verstappen se našao na prvom mestu sa vremenom od 1m10.036s ispred Hamiltona koji je ima zaostatak od 1 desetinku dok je na trećem mestu bio Galsy a na čatvrtom Leclerc ispred Bottasa i Pereza. Vozači Mercedesa su ovom prilikom koristili medijum pneumatike dok su svi ostali bili na mekim. Na polovini Q1 svoje krugove odradili su i vozači Alpinea gde je Alonso uspeo da upiše 6. a Ocon 8. mesto.

U tim momentima Kubica je uspeo da popravi svoja vremena i tako se probije do 15. mesta koje je prvo izvan zone ispadanja. Ferrari je na vreme uspeo da popravi bolid Carlosa Sainza za početak kvalifikacija, pa je tako Španac u ovim momentima zauzimao sigurno osmo mesto. U opasnoj zoni u finišu prvog dela nalazili su se Stroll, Schumacher, Vettel, Kubica i Mazepin. Vozači su u samom finišu dobili informaciju da se staza poboljšala za oko 1 sekunde po krugu, pa je tako dosta njih uspelo da popravi svoja vremena. Na kraju na čelo je izbio Leclerc (1m09.829s) ispred Sainza dok u drugi deo kvalifikacija na veliko iznenađenje svih nisu nastavili Perez, Vettel, Kubica, Schumacher i Mazepin.

Drugi deo kvalifikacija otvorio je Max Verstappen svojim brzim krugom od 1m09.071s. Posle prve runde krugova iza vozača Red Bulla našli su se vozači Mercedesa dok je četvrti bio Giovinazzi a peti Russell. Svi oni su za ovu priliku koristili meke gume. Vozači Ferrarija su takođe imali dobar ritam, pa je Leclerc izbio na drugo mesto , dok je Ricciardo došao do 6. poziciji. U opasnoj zoni nalazili su se Russell, Stroll, Norris, Latifi i Tsunoda. U finišu Q2 izbačene su crvene zastave zbog izletanja koji je imao Geroge Russell. Britanac je uspeo da se izvuče i odmah je otišao do garažu.

 

 

Posle pauze od desetak minuta sesija je nastavljena a vozači su imali prilike da odrade još po koji brzi krug. Odmah zatim sličan ali mnogo teži incident imao je i drugi vozač Williamsa Nicholas Latifi koji je izleteo sa staze i završio u ogradi u osmoj krivini. Direkcija trke je odmah izbacila crvenu zastavu i obavestila sve da se Q2 neće nastaviti pa tako u nastavak kvalifikacija nisu prošli: Russell, Stroll, Norris, Latifi i Tsunoda.

 

 

Pauza zbog sređivanja ograde potrajala je oko 20 minuta, posle čega je krenuio i završni segment sesije. Odmah su svi krenuli u akciju na stazi pa je tako Verstappen prvi postavio najbrže vreme od 1m08.923s a iza njega našli su se Bottas, Hamilton, Leclerc i Gasly. U samom finišu videli smo okršaj Verstappena i Hamiltona, gde je na veliku radost domaće publike Verstappen ostavrio pol poziciju sa vremenom od 1m08.885s dok je Hamilton bio odmah iza sa 38 hiljaditinki zaostatka. Treći je bio Bottasa ispred Gaslya, Leclerca, Sainza, Giovinazzija, Ocona, Alonsa i Ricciarda.

 

Rezultati sa kvalifikacija za VN Holandije

 

hol_4.jpg.d8c0c81b518158785afee26240053ac3.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

U direktnom prenosu nisam ni gledao ali sad na snimku se lepo vidi,Maxu se nije otvorilo zadnje krilo na ciljnom pravcu.Da je koristio DRS ustvari da je bio ispravan verovatno bi razlika bila veća

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull je iskoristio loše kvalifikacije i zamenio motor kod Pereza, koristiće 4-ti motor.Tako da će danas Perez startovati iz zadnjeg reda.Bar nešto dobro od ovih loših kvalifikacija.Perez ima odličan tempo u trci bez problema za 3-će mesto ali ništa od toga nema sve dok ne popravi kvalifikacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bar meni lepa trka za gledanje. Iako su non-stop najavljivali da nema preticanja, videli smo poprilicno.

Apsolutno neverovatno mi je da na ovakvoj stazi nije bilo ni jednog incidenta (sem onog guranja izmedju Pereza i Landa pred kraj), ni jedne zute zastave ili vozila bezbednosti. Uz samo dva odustajanja, zbog tehnickih problema.

Mada mi je pobednik dana ipak Bottas. Dva kruga pred kraj, iako su ga striktno upozorili - skida Hamiltonu najbrzi krug :lol: , tera ga u boks i potencijalni rizik da izgubi sve zbog novog pokusaja.

Kao i komentar SK voditelja kada je Bottas davao intervju ili se peo na postolje - onakva masa navijaca na tribinama u delirijumu, a ni aplauza ni zvizduka iz publike, nikakva reakcija, ravna linija...

Share this post


Link to post
Share on other sites



Bar meni lepa trka za gledanje. Iako su non-stop najavljivali da nema preticanja, videli smo poprilicno.


Najavljivao ko? Komentatori SK koji prate veze nemaju.
Najsmešnije mi je kada spominju režiju da, kao, nešto vrati a gledaju isto kao i mi međunarodni prenos. IIi spominju komentatorske kabine a gledaju ispred TV-a pa prespavaju bitne momente i onda redovno iznenađeni zbivanjima na stazi.

Poslato sa YAL-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni jedna od najdosadnijih trka od kada gledam F1.. Staza je kul, ali nije za danasnju F1. Pola vozača pretekli za 2 kruga, nekoga i za 3, na kraju samo prva trojica zavrsili u istom krugu. Bas bzvz, kvalifikacije su bile uzbudljivije. Naravno ova ce staza ostati u kalendaru jer dolazi preko 100k ljudi zbog Maksa, ali definitivno dosadna trka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, SalacUE said:

Najavljivao ko? Komentatori SK koji prate veze nemaju.

Za mene je sinonim za nase F1 komentatore nekako ostao, nazalost pokojni, Veljko Petrovic (jos u onakvim uslovima), a od stranih neprevazidjeni Murray Walker :respect:. Pratim F1 od pocetka 90-ih, momci sa SK se trude verovatno koliko im tehnicke mogucnosti dozvoljavaju, slazem se da bude propusta i gafova, ali generalno nemam primedbi. Kakvih diletanata od komentatora za druge sportove ima (pogotovo na drzavnoj televiziji), oni su odlicni.

Meni je pored prelepe konfiguracije staze i kvalifikacija, bilo interesantno da odgledam i takticku borbu za to prvo mesto, Mercedes je odlicno ciljao da dovede Maxa u sendvic, uspeo u tome, Red Bull jos bolje odgovorio. Steta sto tu nije bilo i Checa, da se dodatno zakuva za bodove.

Ostalih 8 timova su trenutno tehnicki druga liga, nema sta da nas cudi sto ih na kratkoj stazi i 72 kruga deklasiraju za dva-tri kruga. Tek ce ih oduvati iduce nedelje na pravcima Monce (ili bi prosle nedelje na jos zahtevnijoj Spa). Zato sam se i nadao da na ovoj stazi mogu da se promesaju karte jos od kvalifikacija. Ali je lepo gledati njihove medjusobne borbe (pogotovo McLaren-Ferrari, Alpine-AlphaTauri-Aston, prikljucuje se i Williams) i sjajne mlade vozace.

Drago mi je da ove godine maltene da nema Grand Slam-a (kako ga zovu), tj. da isti vozac osvoji pol, vodi od pocetka do kraja i odveze najbrzi krug. Sto samo govori koliko je borba za titulu sada izjednacena i zanimljivija.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen obradovao domaću publiku pobedom u direktnom duelu protiv Hamiltona

 

verstappen_dutch_gp_2021_race.jpg.3b46b77d5af7c48c43af1c3d1df993a6.jpg

 

Vozač Red Bulla je sigurnom vožnjom došao do pobede na domaćoj stazi, što mu je omogućilo da pređe u vođstvo u šampionatu.


Za razliku od prošle nedelje, na ovoj trci je vreme bilo savršeno, a lepu sliku su upotpunili navijači koji su još pre trke stvorili fudbalsku atmosferu.

Njihov favorit Max Verstappen je odlično startovao i nije se našao pod pritiskom. Iza njega nije bilo promena u pozicijama do šestog mesta, a iza dva Ferrarija su se potom probili Alonso, Ocon i Ricciardo, dok je Giovinazzi pao na deseto mesto nakon gužve i manjeg kontakta sa Alonsom u prvom sektoru.

Verstappen je na čelu odmah počeo da diktira tempo, dva mercedesa su se odvojila od Gaslyja, dok je Francuz imao lepu prednost ispred Leclerca.

Na začelju je Perez imao velikih problema da se probije napred. On je u jednom duelu sa Mazepinom blokirao prednje točkove i oštetio gume, pa je morao u boks već u devetom krugu.

Pored njega je zbog oštećenja nešto ranije u boks morao Schumacher, dok je Vettel na redovnu zamenu otišao u 11. krugu.

Trka je bila veoma mirna nakon uvodnih krugova. Viđeno je jedno preticanje Latifija protiv Mazepina, dok je nešto kasnije Kanađanina sustigao i Perez na novim gumama i tog puta je uspešno obavio manevar u krivini 11.

Meksikanac je u 19. krugu obišao i Latifija na istom mestu, a potom i Kubicu krug kasnije na glavnom pravcu.

Hamilton je u 21. krugu bio prvi od vodećih koje je menjao gume. Njegov pit-stop je bio nešto sporiji, ali se bar vratio na čistu stazu.

Red Bull je odmah reagovao sa Verstappenom i sa dobrim pit-stopom su se bez problema vratili ispred svetskog šampiona.

Gasly je u borbi sa Leclercom prvi promenio gume u 25.krugu i vratio se na sedmo mesto iza Alonsa, dok je Hamilton u vrhu smanjio prednost u odnosu na Verstappena na 1.5s

Gasly je nakon jednog kruga uspeo da se reši Alonsa, a Hamilton je upao u veliku gužvu, nakon što su svoj pit-stop odradili Giovinazzi, Russell i Stroll.

Zbog toga je izgubio priključak za Verstappenom, ali je i Verstappen sustigao Bottasa koji nije menjao gume, pa je i on bio u gužvi. Holanđanin je obišao Finca i vratio se na prvo mesto u 30 krugu, a Hamilton je u toj situaciji uspeo ponovo da uhvati priključak.

Bottas je zamenio gume u 32. krugu i vratio se na treću poziciju ispred Leclerca, a odmah nakon njega je tvrde gume promenio i Sainz.

Russell je u međuvremenu dobio kaznu od pet sekundi zbog prebrze vožnje u pit-lane-u, a Alonso i Leclerc su u 34. i 35. krugu ispratili Sainzovu strategiju i prešli na tvrdu komponentu, koja je bila,dovoljna da ih dovede do kraja trke.

Na čelu je Bottas nadoknađivao vreme iza Hamiltona i Verstappena i njegov cilj je bio da se približi toliko da se vozač Red Bulla nakon svog eventualnog drugog pit -stopa vrati iza njega.

Međutim, u 37. krugu je Finca zadesio peh u krivini 3 kada je morao da izbegava Vettela, koji se okrenuo ispred njega. To je vozača Mercedesa izbacilo iz ritma i izgubio je par ključnih sekundi.

Hamilton je na drugu promenu guma otišao u 40. krugu i montirao je ponovo srednje-tvrde gume, ali se vratio u gužvu na stazi. Verstappen je logično krug kasnije odgovorio, montirao tvrde pneumatike i sigurno se vratio na prvo mesto.

Norris je bio poslednji koji je menjao gume na kojim je startovao, i vratio se na 11. mesto odmah iza timskog kolege Ricciarda.

Perez je otišao na još jednu promenu guma u 49. krugu i montirao je meke gume, ali se na stazu vratio odmah iza Russellana 12. mesto, dok je u bodove promovisan Ricciardo, koji je nešto ranije zamenio poziciju sa Norrisom.

Perez je već krug kasnije prošao ispred Russella, dok je Tsunoda morao da odustane sa trke zbog nedostatka snage.

Drugi vozač Red Bulla je u 56. krugu obišao Ricciarda i posle starta sa začelja i neplaniranog pit-stopa na startu trke je uspeo da se probije do bodova.

Na čelu se duel Verstappena i Hamiltona svodio na to ko će bolje proći kroz saobraćajnu gužvu a svetski šampion je potpuno izgubio priključak desetak krugova pre kraja u obilaženju Latifija.

Iza njih se vozila borba za šesto mesto između Sainza i Alonsa za šesto i Norrisa i Pereza za deveto mesto. Sainz je iznenada počeo da gubi tempo u poslednjih deset krugova i našao se pod pritiskom iako je imao desetak sekundi prednosti nešto ranije.

Perez je u 66. krugu obišao Norrisa i tako doneo Red Bullu još jednu poziciju, doduše uz mali kontakt u krivini 1.

Bottas je još jednom zamenio gume u 68. krugu koja je bila veoma spora, ali to nije imalo nikakvog uticaja na njegovu poziciju. Njemu je tim poručio da ne juri najbrži krug, ali se on oglušio o to naređenje i ipak vozio najbrže u 70. krugu i tako oduzme bod Hamiltonu.

Britanac je odmah morao da menja gume, pa je na kraju ipak uspeo da vrati sebi dodatni poen.

Verstappen je mirno priveo trku kraju i pobedom se vratio na prvo mesto u šampionatu. Hamilton i Bottas su upotpunili podijum i povećali Mercedesovu prednost u šampionatu konstruktora.

Gasly je sačuvao svoje četvrto mesto sa starta ispred Leclerca i Alonsa, koji je u samom finišu uspeo da obiđe Sainza.

Perez je na kraju bio osmi, dok su Ocon i Norris pokupili poslednje bodove.

Sledeća trka je na programu ponovo za samo nedelju dana i to u Monci, gde ćemo ponovo gledati sprint format trkačkog vikenda.

 

IMG_6658.jpg.e39b02e7e60b3c0dca535bc7561bf8a9.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...