Jump to content
Goran
Ivan

F1: Belgija 2021

Recommended Posts

Zavrsava se letnja pauza, posle burnog zavrsetka prvog dela sampionata, stanje na tabeli trenutno izgleda ovako:

 

Vozaci:

1. Hamilton, 195

2. Verstappen, 187

3. Norris, 113

4. Bottas, 108

5. Perez, 104

 

Timovi:

1. Mercedes, 303

2. Red Bull, 291

3. Ferrari, 163

4. McLaren, 163

5. Alpine, 77

 

A na red nam dolazi za mene mozda i najlepsa F1 staza u kalendaru. Prava vozacka, zahtevna, brza, sa interesantnim trkama, cesto sa varljivim vremenskim prilikama, smestena u zelenom okruzenju prirode kroz koju vijuga. Napravljena daleke 1920., originalno je povezivala gradove Francorchamps, Malmedy i Stavelot. Naravno, redizajnirana vise puta, mozda najpoznatiji izmena je bila 1979. kada je "prepolovljena" sa cca 14 km na 7 km.

 

Zvanično ime: FORMULA 1 ROLEX BELGIAN GRAND PRIX 2021

Lokacija: Circuit de Spa-Francorchamps, Spa, Belgija

Datum: 27.-29. avgust 2021.

 

Petak, 27. avgust 2021.

Prvi trening: 11:30 – 12:30

Drugi trening: 15:00 – 16:00

Subota, 28. avgust 2021.

Treći trening: 12:00 – 13:00

Kvalifikacije: 15:00 – 16:00

Nedelja, 29. avgust 2021.

Trka: 15:00

 

VN-Belgije-e1579431271496.png.1e4c4d75d8b9f6963fbb274bdd90dd99.png.5f2260c5e07adbb91427abc676922aec.png

 

Broj krugova:     44
Dužina staze:     7.004 km
Dužina trke:       308.052 km
Broj trka:            61
Prva trka:           1950.

 

Dizajnirana od strane Jules de Their i Henri Langlois Van Ophem, staza je napravljena 1920. godine, staza je koristila javne puteve izmedju Belgijskih gradova Francorchampa, Malmedua i Stavelota. Prva trka je trebala da se održi 1921. godine, ali je ukinuta jer se za trku prijavio samo jedan učesnik. Prvi put je na stazi održano jedno takmičenje 1922. godine, a 2 godine potom je održana i prva (sad već legendarna) 24 sata Spa Francorchampa. U to vreme vozači su obožavali Spa jer je nudila vožnju pri mnogo većim brzinama od većine staz u Evropi.

Verovatno najupečatljiviji deo staze je krivina Eau Rouge koja se vozi pod punim gasom, a posle nje se izlazi na najduži pravac na stazi gde bolidi dostižu najveće brzine. Čar ove krivine je u tome dok vozite punim gasom i prolazite i levu u desnu krivinu zapravo ne vidite gde ćete izaći jer je krivina u usponu i zbog te karakteristike je velika većina vozača obožava.

Za prolaz kroz krivinu punim gasom potrebno je dosta vozačkog umeća, a dobar izlaz iz krivine može vam doneti priliku za preticanje na pravcu. Bivši šampion F1 Žak Vilnev je jednom objasnio da što brže vozite kroz Eau Rouge bolje ćete je proći, dok Fernando Alonso kaže da je ta krivina “misterija” jer iz kokpita vi zapravo ne vidite gde ćete izaći, ali i da je to najveća draž te krivine.

Ali postoji i tamna strana Eau Rouga. Ukoliko izgubite kontrolu nad bolidom to obično vodi ka veoma teškom udesu. Stefan Bellof vozač Poršea, Guy Renard iz 24 sata Spa Alex Zanardi samo su neke od žrtava Eau Rouga, doke Žak Vilnev opisao svoje izletanje 1999. u kvalifikacijama kao “njegov najbolji udes u karijeri”. Krivina je malo modifikovana 2002. godine, ali ta modifikacija nije uticala na draž Eau Rouga koji i dan danas fascinira sve vozače koji prodju kroz nju.

 

481px-Eau_rouge_kurve-300x217.thumb.jpg.05218ecbd1c0551804df942ae6aaf401.jpg.7431483beb4899ba0d3fbb85ff0dac1b.jpg 800px-2000_Belgian_Grand_Prix-300x217.thumb.jpg.512b51af594d0d35f366fa71d394b4bc.jpg.8aa716cce6a5fc70fa300ec3cddc5413.jpg

 

Redizajn staze je započeo je 6. novembra 2006., a 2007. je završen u maju, i koštao je oko 19 miliona dolara.

F1 se vratila na Spa 2007. godine sa modifikovanim izgledom. Bus Stop šikana je nazad prema Blanchimontu, a La Source je pomeren napred. Ove modifikacije su donele više mesta za pit lane, ali takodje su dale i duži startno ciljni pravac.

Staza ima dve DRS zone i vozi se desni krug.

 

1955435757_image(1).png.614327f0ae0936822b27ee39d1a063af.png

 

 

Koriscen materijal sa: B2020@FLCS

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok ne krenemo sa rezultatima i vestima, detalj iza kulisa.

Sedmostruki F1 sampion stize u Belgiju, na legendarnu stazu Spa Francorchamps...

 

1629984785-1006204529.thumb.jpg.915f50fe5535227a5a4fc0a702a66a2d.jpg Untitled.thumb.png.58fb0ee65a6f78f4af6bf37da3ca199b.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi trening. Max izleteo na kraju treninga,nije brza krivina ali oštetio je zadnji desni točak a možda još nešto.Još se nezna ništa za korišćenje 4-og motora kod Red Bull a da li će to biti na ovoj stazi a to povlači i kaznu

 

E9zX9jzWYAA-lZS.jpeg E9zWtxZWQAEldyA.jpeg E9zW5pnXIAYbmRf.jpeg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Silverstone i sam mislim da je trkacki incident, ali bas su lepo izbusili konkurenciju :thumbdown: . Prvi bih bio srecan da je situacija na tabeli preokrenuta dok smo uzivali u neizvesnim borbama do zadnjeg kruga. A ne da se resavalo zabadanjima Mercedesa maltene u prvom krugu zadnje 2 trke... Ako Red Bull i ovo uspe da prebrodi i vrati se u trku za titulu bar u jednoj konkurenciji, skidam im kapu. Ali iako ima dosta do kraja sampionata, primili su prilicno udaraca, izgubili onako dobar kontinuitet od nekoliko uzastopnih pobeda i upali u prilicne probleme. Iako je razlika mala, sam "momentum" mi deluje vrlo lose za njih, za ishod cele sezone. Steta i za Mercedes i za Hamiltona i na kraju za F1, ako se slucajno na kraju te dve trke pokazu kao odlucujuce (a na to mi mirise, kako se stvari odvijaju).

 

Horner: Možda ipak odradimo kazne već u Belgiji

 

rb16b_hungarian_gp_crash_perez.jpg.ea768693f540802a77d5aa04eb2c4362.jpg

 

U Red Bullu i dalje razmišljaju da li da u Belgiji promene motore i odrade kaznu već sada.


Hona je jutros potvrdila da su Verstappenov motor iz Velike Britanije i Perezov iz Mađarske neupotrebljivi, što znači da će Red Bull do kraja sezone morati da u svoje bolide instalira četvrti motor.

To sa sobom donosi i kazne, a u Red Bullu još uvek vagaju.

„Kazne nam ne ginu pre kraja sezone. Samo se postavlja pitanje kada je najbolje da ih odradimo. Morali bi smo da znamo i kako izgleda evolucija kalendara. Uvek se postavlja pitanje da li kaznu odraditi ranije, kasnije ili prosto u trenutku kada imamo lošu sesiju“, izjavio je Horner.

Ako Red Bull želi da maksimalno ograniči štetu, onda bi trebalo da odradi kaznu na stazi gde je moguće preticati. Spa Frankoršamp je jedna od takvih staza i Horner ne isključuje mogućnost da Red Bull već sada odradi kazne.

„Ovo je dobra staza za odrađivanje ovakvih kazni. Staza je otvorena i može da se pretiče, ali isto tako ne želite da se probijate kroz maglu i vodu koju nanose drugi ako pada kiša. Videli smo u Mađarskoj kakvi rizici postoje po mokroj stazi. Pažljivo pratimo situaciju i pravimo procene. Napravićemo promenu tek kada se ukaže dobra prilika“, rekao je Horner.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda bude interesantno, ako IG link radi na forumu :) .

F1 je uvela nove kamere iz perspektive vozaca. Evo kako to izgleda kada radi majstor-Alonso :) , uzivajte u snimku prolaza kroz cuvenu Eau Rouge, na prvom snimku:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au, kako mi je krivo zbog Russella, malo je falilo za prvi pol u karijeri. Kakav talenat, uz Landa definitivno moj ljubimac od mlade garde. Samo da ih sreca posluzi sa timovima i sigurno buduci sampioni i vladari F1. Mada, Russell je samo pola godine mladji od Maxa, koji vec ima prilicno iskustvo u F1.

Kako je izgledalo, Lando je odlicno prosao. Hvata ga kadar sa vrha Eau Rouge, ulazi u donji deo, za trenutak nestaje iza drveca... Umesto da izleti na vrh punom brzinom, nema ga, a umesto toga izlecu ostaci bolida koji se okrecu oko svoje ose. Kada je kamera nadletala a on se ne mrda, daleko bilo, podsetilo me je u trenutku na scenu sa Sennom u Imoli... Srecom, delovalo je da je obecavajuce kada se Vettel zaustavio pored njega, a laknulo mi je kada je uz pomoc osoblja iskocio iz olupine. Opet kazem, kako je izgledalo...

Bottas (8. mesto, plus 5 pozicija kazne), oba Ferrarija (ispali u Q2) i obe Alfe (ispale u Q1) ocajni.

 

Verstappen najbrži u haosu po kiši; Russell drugi u Williamsu

 

verstappen_belgian_gp_2021_q.jpg.be043e6858f62df2b3dc573df5bede42.jpg

 

Holanđanin je osvojio pol-poziciju na sesiji koja je vožena po kiši i tokom koje smo videli veliki incident Landa Norrisa, ali i fenomenalnu vožnju Georgea Russella.


Pre kvalifikacija je počela da pada kiša i uslovi nisu bili dovoljno dobri, pa je sesija bila odložena. Ipak, to odlaganje je bilo samo na desetak minuta, a onda je sesija krenula.

Vozači Williamsa su bili jedini na intermedijum gumama na izlasku na stazu i to se vrlo brzo ispostavilo kao dobar potez pošto su svi bili 4-5 sekundi sporiji.

Ubrzo su ostali promenili gume, a staza se ubrzavala kako je vreme odmicalo pa su se vremena i pozicije konstantno menjali.

Na kraju je Norris bio najbolji u takvim uslovima sa 1m58.301s, četiri desetinke ispred Verstappena i skoro sekundu ispred Hamiltona.

Oba Willamsa su zadržala odličan tempo do kraja kvalifikacija, pa su pored Schumachera i Mazeppina kvalifikacije posle Q1 završili još Tsunoda, Giovinazzi i Raikkonen.

Vozači su Q2 započeli na intermedijum gumama i odmah su svi krenuli na stazu zbog opasnosti od kiše koja je ponovo bila blizu staze.

Norris je imao najbolje vreme i u Q2 koje je ostvario u samom finišu, dve desetinke ispred Hamiltona, koji se dosta mučio, dok je Bottas bio treći.

Iznenađenje u Q2 je bilo ispadanje oba Ferrararija, mada su oni najavljivali da im ova staza ne odgovara, a po kiši se još na trećem treningu videlo da nemaju brzinu. Ispod crte su pored njih ostali Latifi, Alonso i Stroll, a pod istragom su se našli Ocon i Sainz, verovatno zbog nekog blokiranja na stazi.

Na kraju Q2 se kiša pojačala i uslovi su bili najlošiji od početka sesije.

Vettel je nešto ranije čak preko radija tražio prekid sesije, ali se to tada nije dogodilo i naravno, nije mnogo prošlo do incidenta koji je prekinuo sesiju. Videli smo užasan incident Landa Norrisa na izlasku iz krivine Raidillion u kojem je bolid McLarena potpuno uništen, ali je bitno da je Britanac ostao nepovređen.

Vettel je bio na stazi malo iza Norrisa i on je parkirao svoj bolid do uništenog McLarena da proveri da li je sa njegovim kolegom sve u redu, nakon čega je nastavio dalje i vratio se u garažu.

Prekid je potrajao 45 minuta, a najbolji izbor po povratku na stazu su ponovo bile intermedijum gume.

Hamilton je nakon prve runde krugova imao veliku prednost sa krugom 2m01.552s. Onda je Russell pravo niotkuda vozio 1m00.086s i preuzeo prvo mesto, dok je Hamilton nakon drugog pokušaja ostao iza njega. Svi smo u tom trenutku pomislili da bi Britanac mogao do senzacionalne pol-pozicije u Williamsu, ali ga je Verstappen ipak nadmašio u samom finišu sa 1m59.765s.

Ricciardo je završio kao četvrti za McLaren ispred Vettela, Gaslyja, Pereza, Bottasa, Ocona i naravno Norrisa, koji zbog svog incidenta nije zabeležio vreme u Q3.

 

E94x3VIWEAIWAsf.jpg.4c61cfb18fd9b7673c9890fcc8a074f9.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doktori dozvolili Norrisu da učestvuje na trci

 

norris_udes_spa.jpg.e0aa601f5762bef6853598de3718e20d.jpg

 

Lando Norris imao je ozbiljan udes na kvalifikacijama. Šef McLarena potvrdio je da su doktori dozvolili da učestvuje sutra na trci.

 

Norris je izleteo na čuvenoj Eou Rouge krivini u momentima kada je počeo trći deo kvalifikacija i kada je kiša počela jače da pada. Britanac je uspeo da samostalno izađe iz bolida ali je po proceduri odmah poslat u medicinski centar na dalje preglede.

Šef tima Andreas Seidl izjavio je da je njegov vozač dobro:

“U kontaktu samo sa Landom i on je u medicinskom centru. Glavna stvar je da je on dobro i da je prvi pregled prošao onako kako treba. Pored toga poslat je na dodatne preglede i snimanja. Osetio je bol u ruci posle udesa i izlaska iz bolida. Za sada je sve dobro, ali želimo da se postaramo da tako i ostane.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paaa rek'o sam :D Realno nema poente voziti brze krugove kada ima toliko vode na stazi, cak je i Noris prijavio akvaplaning u pripremi za brzi krug, nije ni cudo sto se ono dogodilo.. 

 

Kazu da losu drenazu ima Spa, evo pre dva meseca sta je bilo :D

 

 

 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, em starija staza sa losijom drenazom, em onoliko vode juce.

Pominjano je da je bas u Eau Rouge (ciji se pocetak i vidi na klipu iznad) radjen asfalt, moguce i zbog ovoga. I da je bilo problema sa gripom, vozaci su se zalili da se pogotovo zadnji kraj cudno ponasa i da ga je tesko kontrolisati vec na iole mokrom. A kamoli po onakvom pljusku, sto se Landu upravo i desilo.

Gledah juce uzivo - na samom startu Q3, na stazu su izasli samo Russell kao prvi, Vettel i Lando. Kako je izasao na stazu, Vettel je krenuo da galami da se istakne crvena zastava, nazalost, videli smo itekako sa pravom.

Zato je onako reagovao kada su mu javili sta se desilo i da uspori: "What the fu*k did I say, what did I say, Red flag!".

Iza toga se popeo na vrh Eau Rouge i stao pored Landa da vidi da li je dobro.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas jednako loš dan, kiša osciluje ali ne staje. F 3 i Porsche super cup baš zanimljivi.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi...jel' potpisao novi ugovor za Mercedes ili još nije? :D:D Ako još nije...onda taman da pojača argumente kada ga budu pristizali za ceo krug. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...