Jump to content
FAS Goran
MMD

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - propada pedala kočnice

Recommended Posts

Vozim Punta proizvedenog decembra 2003. godine. Model 1.2 8 ventila, 44 w 60 ks.

Već nekih godinu dana imao sam problem sa ABS-om. Palila mi se lapmica čim bih krenuo. Otišao sam kod majstora koji mi je stavio novu glavčinu sa ABS senzorom. Usput mi je zamenio i obe sajle za ručnu, jer su valjda one bile odgovorne za to oštećenje senzora za ABS. Kada sam se vraćao kući, nakon nekih 10 kilometara vožnje pri brzini od oko 80 na sat, odjednom mi je propala pedala kočnice, sve do poda. Auto je kočio, ali značajno slabije i trebalo mu je više vremena da ukoči. Vozio sam još nekih 5 kilometara do kuće, i pedala je sve vreme propadala do poda, uz užasno kočenje. U isto vreme, u kabini se osećao i miris upaljene gume. Kada sam izašao iz auta, obe zadnje gume su bile vrele, a i miris upaljene gume se jako osećao.

 

Odmah sam nazvao majstora, koji mi je rekao da je izgleda previše zategao sajlu ručne kočnice, i da se zbog toga javilo veliko trenje između paknova i diska,. To je dovelo do toga da se previše ugrejalo kočiono ulje, koje je potom izgubilo viskozitet, i da mi je zbog toga propadala pedala kočnice. Rekao mi je da ostavim auto da se ohladi, i da probam sutra da ga provozam. Sutradan sam krenuo kod njega da mi pogleda auto, i tokom puta od nekih 15 kilometara nisam imao problema sa kočnicom, ali doduše, jedva da sam vozio više od 50 km, iz staha da ne ostanem bez kočnice. Podigao je auto na dizalicu, zavrteo oba zadnja točka, koja su se lepo okretala, i rekao mi je da je sve u redu i da garantuje da neće više biti problema. Nije hteo da pogleda u kakvom su stanju paknovi nakon tolikog trenja, iako sam to tražio. Tvrdio je da se paknovima nije ništa desilo, da su sada legli na svoje mesto i da je to, to.  Inače, zadnje paknove sam  menjao pre nekih 6 meseci, a  i on sam je rekao da su u odličnom stanju kada  je menjao sajle za ručnu. Auto sam posle toga vozio još nekih 15-ak dana (oko 300 km), i onda mi je jednog dana  pedala kočnice ponovo propala do poda, u toku vožnje, i takva mi je bila sve vreme.

 

Sutradan sam krenuo kod drugog majstora. Od kada sam upalio auto, pa sve do majstora, pedala je propadala do poda. Auto je naravno jako slabo kočio. Majstor je podigao auto na dizalicu, podigao ručnu, i pokušao da zavrti oba zadnja točka. Levi točak se bez problema okretao, iako je ručna bila podignuta, dok desni, ne. Pri okretanju levog točka, čuo se neki metalni zvuk. Kad je skinuo točkove i sve ostalo, video je da su se paknovi potpuno raspali, kao i neki mehanizam koji je pominjao. Posle sam shvatio da je mislio na šteler pakni. Stavio je nove pakne, a stare štelere je uspeo da sastavi, i vrati ih na mesto. Dakle, nije stavio nove štelere. Auto sam potom vozio nekih mesec dana, bez problema sa kočnicama. 

 

Sve do juče, kada mi je posle nekih 50 km vožnje, na autoputu, pri brzini od oko 90 km, ponovo propala pedala kočnice, i auto je naravno, opet lošije kočio. Dok sam se vraćao kući, pedala bi na trenutak radila normalno (kada bi i auto dobro kočio), a na trenutka bi ponovo propala do poda uz oteženo kočenje. Hoću da kažem, ukoči on i kada mi pedala propadne, ali mu treba daleko više vremena. Dok sam se vraćao kuć, u zadnjem delu auta se čuo neki zvuk, kao cvilenje, na primer, i to ne samo pri kocenju, nego i kada nisam pritiiskao pedalu kocnice.

Kada sam stigao kući, pomirisao sam sva četiri točka, i samo sam na zadnjem desnom točku osetio miris upaljene gume. Ponovo sam otišao kod majstora koji mi je menjao paknove. On kaže da nikada nije čuo da pedala kočnice u toku vožnje može biti čas normalna, a čas da propada.

 

Imao je ideju da mi zameni glavni kočioni cilindar, međutim, smatra da nije problem u njemu. Inače, u posudi ima dovoljno kočione tečnosti, i njemu ne izlgeda da je zaprljana ili slično. Takodje, ni on, a ni ja nismo primetili neko curenje kočione tečnosti. Danas je odustao od zamene glavnog kočionog cilindra, i ponudio mi je da prvo stavi nove štelere na zadnje točkove, pa da vidimo kako će kočnice ubuduće raditi. Ako neko ima neki savet, ili slično iskustvo... Bio bih zahvalan!

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MMD

 

Da li je u bilo kom trenutku posle tih pregrevanja promenjeno ulje za kočnice?

Koliko je staro ulje za kočnice koje je sada u autu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je auto oko 5 godina i nisam nikada menjao kočiono ulje. Da li je ranije menjano, ne znam, jer je auto kupljen iz uvoza. Majstoru koji mi je menjao sajle za ručnu, od kada i imam problem sa kočnicom, pomenuo sam mogućnost da je ulje možda loše, i da bi ga možda trebalo zameniti. Rekao mi je da to skoro niko ne radi, iako se smatra da treba se menja na dve do tri godine, i da on sam nije menjao ulje u svojim kolima godinama. Drugi majstor koji mi je stavio paknove, nakon što su se prethodni raspali, i koji mi sada radi štelere, kaže da mu kočiono ulje izlgeda dobro. Mada verujem da ono može izgubiti na kvalitetu, a da izlgeda uobičajeno. On je pominjao mogućnost zamene kočionog ulja, u sklopu zamene glavnog kočionog cilindra, ali smatra da bi možda trebalo zameniti prvo štelere, pa ako i dalje budem imao problema, da zameni i glavni kočioni cilindar i ulje. Inače, ja sam i ranije menjao paknove na zadnjim točkovima, i nikada nakon toga nisam imao ovkavih problema. Ali od kada mi je prvi majstor zamenio obe sajle za ručnu... od tada mi se sve ovo dešava. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MMD

 

- sredi da više nema mehaničkog problema sa zadnjim kočnicama (da ne blokira jedan, ili oba točka).

- džabe si to sredio ako ne promeniš ulje za kočnice. Obavezno promeni.

 

Oko promene ulja možeš baciti pogled na ovu temu:

Punto 1.2 8v - samostalna zamena kočionog ulja

 

Baš kada to ulje postane neotporno na temperaturu dešava se problem (sa propadanjem pedale) koji imaš. Postoji jednostavan uređaj kojim se lako i brzo izmeri kakvo je kočiono ulje. Kod tvog auta više i nema potrebe da se meri jer je pitaj Boga koliko staro, plus grejano do plafona ko zna koliko puta = obavezna zamena.

Jeftino je, malo tog ulja i staje u sistem.

 

-----

 

Quote

Kočiona tečnost ima svojstvo da uvlači u sebe vodu kao da je neki sunđer. Povećanje vlažnosti u kočionom ulju dovodi do bržeg zagrevanja kočnica. Ta vlaga koja se pojavljuje u kočionom ulju uslovljava da prilikom snažnih i dugih kočenja ulje prelazi u gasovito stanje i pojavom tog vazduha može doći do propadanja kočione papuče (poluge) i gubitka sile kočenja, a pri velikim brzinama ovo može izazvati probleme. Vlaga u kočionoj tečnosti takođe izaziva i koroziju elemenata kočionog sistema, a posebno su osetljiva vozila koja imaju ABS sistem. Ovo su razlozi zašto se kočiono ulje mora redovno pregledati i meriti nivo vlage koja se nalazi u tečnosti.


Dozvoljeni nivo vlage u kočionom ulju je do 3%, odnosno tačka ključanja ulja ne sme da bude niža od 155 stepeni Celzijusa.

Nivo vlage u kočionom ulju bi trebalo da mere servisi koji održavaju vozila.

Kao i:

https://autoedu.info/automehanika/tehnicko-odrzavanje/kociona-tecnost/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti na savetu. Niko od ove dvojice majstora nije doveo kvalitet kočionog ulja sa problemom, niti su mi rekli da je moguće da se njegov kvalitet ispita nekim uređejem. Sad vidim da tester za proveru kočione tečnosti ima da se kupi za 1200 dinara. Insistiraću da mi zameni i kočiono ulje, pa ću videti da li ću i dalje imati problema sa kočnicom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledaj da podignu na dizalicu, skinu sva četiri točka, odvrnu "sisice"-ventilčiće pa neka slobodnim padom izađe svo ulje.

Istovremeno dosuti novo u posudu kada je ista pri kraju kako se nebi mešala ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji nivo ulja treba biti u posudi za kocnice? Po uputsvu na ELearn pise treba doliti do max. Meni je negde izmedju min i max. Idem nesto do Grcke pa ne znam da li da dolijem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gand ne moraš ništa dolivati. Možda ćeš nekad menjati pločice pa kad budu vraćali klipove do kraja može se desiti da ti prelije tečnost tako da samo gas i ne brini. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...