Jump to content
FAS Goran
Vuk123

Fiat Punto Evo 1.4T MultiAir Stage1 - moguć Wastegate problem?

Recommended Posts

Pozdrav svima imam jedno pitanje. U pitanju je Punto evo 1.4T multiair sa 160ks stage 1…. Pri svakom pustanju gasa stiskanju kvacila cuje se drčanje koje prouzrokuje wastegate ili kako se vec pise… auto zna nekad u drugoj brzini da ne upali turbinu oseti se a i plus blow off se ne cuje… gledao sam snimke na youtube i citao po forumima da je nekima pomoglo stelovanje wastegata dva kruga u nazad ili napred nisam sad siguran al cega se najvise bojim da ce morati nova turbina da se stavlja… 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites


Isti zvuk kao na snimku a kad se zadrzi wastegate kao na snimku ne cuje se drcanje plus se cuje turbina kako usisava vazduh 

 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post, sredjen YT link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipujem na sje*anu osovinicu Wastegate ventila i da nece pomoci nikakvo stelovanje ili pritezanje. Mislim da je na Evo Punticu u pitanju Garrett 1238. Osovina je naravno u izduvnom delu turba:

 

c.jpg.f56b678e2787d3306ce430b82eb5c7b8.thumb.jpg.c09e32d49540398ebfef4e2b2e7090b9.jpg

 

 Manifestuje se upravo takvim zvukom i manjkom snage u pojedinim rezimima voznje. Ako je to u pitanju, sredjuju u TS Uzice.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno po jedno : 

 

Za drcanje ne znam, meni zvuci ko da onaj limcic tandrce, al ajd...

 

23 minutes ago, Vuk123 said:

auto zna nekad u drugoj brzini da ne upali turbinu oseti se

Da li imas opciju da na board comp stavis prikaz onih crtica sto oznacavaju pritisak (boost)? Proprati sa tim, tamo ces videti da li se 'turbina pali'. 

25 minutes ago, Vuk123 said:

a i plus blow off se ne cuje

A inace se cuje? Meni se isto ne cuje, ali meni je tako ispravno... 

 

27 minutes ago, Vuk123 said:

gledao sam snimke na youtube i citao po forumima da je nekima pomoglo stelovanje wastegata dva kruga u nazad ili napred nisam sad siguran al cega se najvise bojim da ce morati nova turbina da se stavlja… 

Ovo nemoj raditi napamet, a moj ti je savet da vratis fabricku mapu, i onda sa nekim majstorom izlogujes pritiske, proveris creva, selne, sam turbo i onda polako...

 

Po meni, bolje imaj 135 ks, al full ispravno i gasiraj bezbrizno, non stop, nego da imas 160 ks, al tako svilenih... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Tako sam nesto i planirao da odem u turbo servis al ja sam cak na severu srbije to mi je bas daleko…. Boze moj ima u Kuli dobar turbo servis pa ce valjda moci to da rese bez menjanja turba…

 

@horvat

Lim ne drci cak imam traku protiv troplote i prohromske zatezivace da sa trakom obmotam katalizator i lim skroz skinem… tu opciju na bordu nazalost nemam… Oticu u turbo servis pa cemo videti nije problem da se vrati mapa sta da radim jbg…

 

Edited by Ivan
Skinuti nepotrebni citati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sam ti rekao jer znam da sredjuju sigurno (a i ne pise ti u avataru lokacija). Naravno da ces gledati gde tebi odgovara.

Znam za vec par identicnih slucajeva na toj WG osovinici turba kod benzinaca (gubitak snage i identican zvuk), zato i tipujem na to.

 

Ako ti je konfigurabilni Matrix displej u pitanju, za prikaz pritiska turba pogledaj pod Menu->First Page->Engine Info. Mozes i sam da ispratis grafikonom na dijagnostici.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam nazalost matrix displej… u mestu kad ga turiram izbacenog iz brzine tek posle 5000 obrtaja krene blow off da se cuje sve do tada turbinu izgleda ne upali… ima dosta snimaka na youtube da ti multiair motori imaju problema sa westgate.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se ispostavi kao tacna moja pretpostavka (a poprilicno sam siguran) - problem je iskljucivo do Garrett turba i naravno njegove eksploatacije. Moguce i da su ga taj Stage 1 ili "akanje" dokrajcili.

PS: lopatice turba se uvek vrte, nema "paljenja" turbine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzivaj, tu smo da se druzimo ;) .

Kada odes kod majstora, saznas sta je u pitanju i resis - seti se, pa dopisi sta je bilo u pitanju, koje su opcije sredjivanja, cene... Znacice sigurno ljudima informacije iz prve ruke. Ipak ovako samo virtuelno "nabadamo" na osnovu opisa.

 

PS: Molba da odgovaras sa "Reply", a ne "Quote" (sem ako konkretno ne odgovaras na neki deo ili ceo post). Ovako bespotrebno citiras prethodni sadrzaj, pa tema postaje napregledna, hvala ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav jos jednom evo da se javim u vezi problema za koji sam trazio pomoc sta i kako…. Problem je mogu reci resen tako sto smo sipkicu od west gate okrenuli dva i po kruga u napred i vratili nazad na mesto gde je stajala… drčanja te sipkice vise nije bilo a turbo se mnogo ranije pali sad u sustini ide jos ludje al kontamo da vratimo west gate jedan krug u nazad da bi bilo taman… Nije sad neko profi objasnjenje al sta ces :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vuk123

Hvala za povratnu informaciju pre svega, neki se ni toga ne udostoje ;) , a svaki feedback znaci ljudima za ubuduce.

Odlicno da pije vodu tako, ali da ti ne baksuziram -  moguce da je samo privremeno resenje, ako se osovina Wastegate polako "razglavljuje" u samom izduvnom delu kucista.

Ovako ste (mozda) sve nategli da ne zvoni ili ne glavi u nekom polozaju. Najbitnije je da auto ima snage, pa prati stanje ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih se nadovezao na ovu temu, ako nije problem. Identičan motor 1.4 i turbina Garrett MGT12.

Imao sam takav isti problem sa turbinom. Zvuk kao gore na klipovima sa youtuba, kod puštanja papučice gasa. Zveckanje.

 

Dijagnoza je bila da se taj deo (kako sam ja shvatio to je kao neka čaura koja drži osovinu ka westgateu) potrošio/rasklimao + je bila debalansirana.

Mišljenje je da u mom slučaju može tako da se vozi i da neće napraviti neku štetu, ali i da može da se sredi.

Remontovanjem turbine sve je rešeno.

 

Možda nekom ovaoj info koristi :horse:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su objasnjavali da ima neka nit koja se pojede ili rasklima pa moraju da je odseku pa da zavare novu ili tako nesto... Al ja posle godinu dana nisam se udostojio da posaljem turbinu u Ts Uzice al eto nadam se da cu ovaj mesec... Kad sve bude odradjeno slikam papir sta je radjeno i cenu ako mi posalju papir sa garancijom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav društvo, imam Fiat Punto Evo 1.4 t 99kw isti taj problem. Majstor mi rekao da može da se vozi bez problema al mene pojede zeckanje (kontam da se svi okrenu kad pustim gas toliko je iritantno):lol:. Znam šta je problem(slika u prilogu). Njuškao sam po internetu i ide zaključak : turbo se treba paliti otprilike na 2000 obrtaja a kod mene se pali na 2800-3000 odmah i troši dodatni 1l goriva jer je valjda motor opterećen malo više. Moguća je reparacija tog komadića al košta otprilike 250km. Idem na proljeće kod majstora za Fiate Suad Hota (Sarajevo). Javim kako prodje popravka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...