Vuk123 4 Posted August 14, 2021 (edited) Pozdrav svima imam jedno pitanje. U pitanju je Punto evo 1.4T multiair sa 160ks stage 1…. Pri svakom pustanju gasa stiskanju kvacila cuje se drčanje koje prouzrokuje wastegate ili kako se vec pise… auto zna nekad u drugoj brzini da ne upali turbinu oseti se a i plus blow off se ne cuje… gledao sam snimke na youtube i citao po forumima da je nekima pomoglo stelovanje wastegata dva kruga u nazad ili napred nisam sad siguran al cega se najvise bojim da ce morati nova turbina da se stavlja… Edited October 25, 2021 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6631 Posted August 14, 2021 Poz Vuce, sta je to drčanje ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vuk123 4 Posted August 14, 2021 (edited) Isti zvuk kao na snimku a kad se zadrzi wastegate kao na snimku ne cuje se drcanje plus se cuje turbina kako usisava vazduh Edited August 14, 2021 by Ivan Ne citiraj prethodni post, sredjen YT link Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19052 Posted August 14, 2021 (edited) Tipujem na sje*anu osovinicu Wastegate ventila i da nece pomoci nikakvo stelovanje ili pritezanje. Mislim da je na Evo Punticu u pitanju Garrett 1238. Osovina je naravno u izduvnom delu turba: Manifestuje se upravo takvim zvukom i manjkom snage u pojedinim rezimima voznje. Ako je to u pitanju, sredjuju u TS Uzice. Edited August 14, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6631 Posted August 14, 2021 Jedno po jedno : Za drcanje ne znam, meni zvuci ko da onaj limcic tandrce, al ajd... 23 minutes ago, Vuk123 said: auto zna nekad u drugoj brzini da ne upali turbinu oseti se Da li imas opciju da na board comp stavis prikaz onih crtica sto oznacavaju pritisak (boost)? Proprati sa tim, tamo ces videti da li se 'turbina pali'. 25 minutes ago, Vuk123 said: a i plus blow off se ne cuje A inace se cuje? Meni se isto ne cuje, ali meni je tako ispravno... 27 minutes ago, Vuk123 said: gledao sam snimke na youtube i citao po forumima da je nekima pomoglo stelovanje wastegata dva kruga u nazad ili napred nisam sad siguran al cega se najvise bojim da ce morati nova turbina da se stavlja… Ovo nemoj raditi napamet, a moj ti je savet da vratis fabricku mapu, i onda sa nekim majstorom izlogujes pritiske, proveris creva, selne, sam turbo i onda polako... Po meni, bolje imaj 135 ks, al full ispravno i gasiraj bezbrizno, non stop, nego da imas 160 ks, al tako svilenih... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vuk123 4 Posted August 14, 2021 (edited) @Ivan Tako sam nesto i planirao da odem u turbo servis al ja sam cak na severu srbije to mi je bas daleko…. Boze moj ima u Kuli dobar turbo servis pa ce valjda moci to da rese bez menjanja turba… @horvat Lim ne drci cak imam traku protiv troplote i prohromske zatezivace da sa trakom obmotam katalizator i lim skroz skinem… tu opciju na bordu nazalost nemam… Oticu u turbo servis pa cemo videti nije problem da se vrati mapa sta da radim jbg… Edited August 14, 2021 by Ivan Skinuti nepotrebni citati Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19052 Posted August 14, 2021 Ovo sam ti rekao jer znam da sredjuju sigurno (a i ne pise ti u avataru lokacija). Naravno da ces gledati gde tebi odgovara. Znam za vec par identicnih slucajeva na toj WG osovinici turba kod benzinaca (gubitak snage i identican zvuk), zato i tipujem na to. Ako ti je konfigurabilni Matrix displej u pitanju, za prikaz pritiska turba pogledaj pod Menu->First Page->Engine Info. Mozes i sam da ispratis grafikonom na dijagnostici. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vuk123 4 Posted August 14, 2021 (edited) Nemam nazalost matrix displej… u mestu kad ga turiram izbacenog iz brzine tek posle 5000 obrtaja krene blow off da se cuje sve do tada turbinu izgleda ne upali… ima dosta snimaka na youtube da ti multiair motori imaju problema sa westgate. Edited August 14, 2021 by Ivan Ne citiraj prethodni post Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19052 Posted August 14, 2021 Ako se ispostavi kao tacna moja pretpostavka (a poprilicno sam siguran) - problem je iskljucivo do Garrett turba i naravno njegove eksploatacije. Moguce i da su ga taj Stage 1 ili "akanje" dokrajcili. PS: lopatice turba se uvek vrte, nema "paljenja" turbine. 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vuk123 4 Posted August 14, 2021 (edited) Da slazem se sa tobom… svakako hvala puno na izdvojenom vremenu. Edited August 14, 2021 by Ivan Ne citiraj prethodni post Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19052 Posted August 14, 2021 Uzivaj, tu smo da se druzimo . Kada odes kod majstora, saznas sta je u pitanju i resis - seti se, pa dopisi sta je bilo u pitanju, koje su opcije sredjivanja, cene... Znacice sigurno ljudima informacije iz prve ruke. Ipak ovako samo virtuelno "nabadamo" na osnovu opisa. PS: Molba da odgovaras sa "Reply", a ne "Quote" (sem ako konkretno ne odgovaras na neki deo ili ceo post). Ovako bespotrebno citiras prethodni sadrzaj, pa tema postaje napregledna, hvala . 1 Vuk123 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vuk123 4 Posted August 25, 2021 Pozdrav jos jednom evo da se javim u vezi problema za koji sam trazio pomoc sta i kako…. Problem je mogu reci resen tako sto smo sipkicu od west gate okrenuli dva i po kruga u napred i vratili nazad na mesto gde je stajala… drčanja te sipkice vise nije bilo a turbo se mnogo ranije pali sad u sustini ide jos ludje al kontamo da vratimo west gate jedan krug u nazad da bi bilo taman… Nije sad neko profi objasnjenje al sta ces 1 2 horvat, neshaoct and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19052 Posted August 25, 2021 (edited) @Vuk123 Hvala za povratnu informaciju pre svega, neki se ni toga ne udostoje , a svaki feedback znaci ljudima za ubuduce. Odlicno da pije vodu tako, ali da ti ne baksuziram - moguce da je samo privremeno resenje, ako se osovina Wastegate polako "razglavljuje" u samom izduvnom delu kucista. Ovako ste (mozda) sve nategli da ne zvoni ili ne glavi u nekom polozaju. Najbitnije je da auto ima snage, pa prati stanje . Edited August 25, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vuk123 4 Posted August 25, 2021 Tako je Do plate pratimo stanje al mislim da cu ga slati svakako u TS Uzice Quote Share this post Link to post Share on other sites
dennnis 14 Posted July 30, 2022 Ja bih se nadovezao na ovu temu, ako nije problem. Identičan motor 1.4 i turbina Garrett MGT12. Imao sam takav isti problem sa turbinom. Zvuk kao gore na klipovima sa youtuba, kod puštanja papučice gasa. Zveckanje. Dijagnoza je bila da se taj deo (kako sam ja shvatio to je kao neka čaura koja drži osovinu ka westgateu) potrošio/rasklimao + je bila debalansirana. Mišljenje je da u mom slučaju može tako da se vozi i da neće napraviti neku štetu, ali i da može da se sredi. Remontovanjem turbine sve je rešeno. Možda nekom ovaoj info koristi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vuk160 0 Posted July 30, 2022 Meni su objasnjavali da ima neka nit koja se pojede ili rasklima pa moraju da je odseku pa da zavare novu ili tako nesto... Al ja posle godinu dana nisam se udostojio da posaljem turbinu u Ts Uzice al eto nadam se da cu ovaj mesec... Kad sve bude odradjeno slikam papir sta je radjeno i cenu ako mi posalju papir sa garancijom... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kerim 0 Posted January 24 Pozdrav društvo, imam Fiat Punto Evo 1.4 t 99kw isti taj problem. Majstor mi rekao da može da se vozi bez problema al mene pojede zeckanje (kontam da se svi okrenu kad pustim gas toliko je iritantno). Znam šta je problem(slika u prilogu). Njuškao sam po internetu i ide zaključak : turbo se treba paliti otprilike na 2000 obrtaja a kod mene se pali na 2800-3000 odmah i troši dodatni 1l goriva jer je valjda motor opterećen malo više. Moguća je reparacija tog komadića al košta otprilike 250km. Idem na proljeće kod majstora za Fiate Suad Hota (Sarajevo). Javim kako prodje popravka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Strasni JA 75 Posted July 31 Ćao svima Tražio sam temu gde da pišem moj "problemčić", pa mi se ovo mesto učinilo zgodnim, jer se pominju "zveckanja" i "crtice turbine na displeju". Vozim tačno dve godine Đulieticu 1.4 TB (120ks) sa ugrađenim plinom (2017. 250.000km). Pre 15 dana, na pola puta do Lefkade, osetih "zveketanje". Ali ne pri oduzumanju gasa, već pri dodavanju. Kad se drži konstantna brzina, bez ubrzanja, ništa se ne čuje. Takođe mi se čuje i na uzbrdici i ako držim konstantan gas. Čuje se kao ventili, kao kad se sipa loš benzin, pa se događa detonacija pre nego što svećica odradi svoje. Onda sam počeo da ga mazim u narednuh 1.500 km i tako se vratim za Srbiju. Nije mi se upalila nikakva lampica. Više je zveketalo na benzinu, nego na plinu. E sad na grafičkom prikazu za turbinu, u prve tri brzine nikad ne prelazi preko stednje crte, a u 4., 5. i 6. brzini crtice se pune do kraja i stvarno se oseti kako povlači. Ovo mi je bilo standardno i pre problema sa zveckanjem. Majstor je zamenio svećice, uradio veliki servis, merio kompresiju, gledao senzore na radilici, gledao usis, izduv, mislio je da je zapušen katalizator i ... NIŠTA!?!? Auto i dalje zvekće, a ne pokazuje nikakvu grešku ni na tabli ni na dijagnostici. Majstor sumlja da se nakupio talog na klipovima i ventilima, pa to smanjuje kompresioni prostor. Rekao mi je da probam da vozim samo na benzinu pun rezervoar i da sipam aditiv za čišćenje. Ako to ne pomogne, da otvara motor i da vidi šta je. Da li bi ovde pomogla Dekarbonizacija? Ima li neko ideju u čemu je problem? Da li je uopšte na forumu neko nešto slično pisao i diskutovao? Pozdrav 1 Zvezdo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 1250 Posted August 1 Pošto imaš ugrađen plin čela klipova i ventili bi trebali biti puno čistiji nego da voziš na benzin. Ne znam šta bi dekarbonizacija mogla da očisti. Nije to dizel. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1319 Posted August 1 Postoji sredstvo za benzinske sisteme za ciscenje naslaga sa ventila i klipova, mislim da je cak neko pominjao ovde na forumu. Wynns sredstvo koje smo sipali na svakom malom servisu tj na ~15k km u rezervoar u Hy vozila, doduse sa direktnim ubrizgavanjem, GDI i T-GDI motore. Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 173 Posted August 2 (edited) @Strasni JA 1.4 TB 120 konja je Tjet motor koliko znam? Kod njih hoće da pukne izduvna grana pa da ne možeš da dobiješ pun pritisak turba, ali mi je čudno da dobiješ u višim brzinama. Trebalo bi da se to poveri sa dijagnostikom u vožnji, da se provere koji su pritisci. Može da bude i da je nešto vezano za Westgate ventil, da glavi on, pa ne zatvara i otvara na vreme, možda vakumi koji ga aktiviraju itd. Ali čim imaš neki tako metalan zvuk negde je mehanički problem i mora da se kopa da se dođe do rezultata. Edited August 2 by Ivan Skinut nepotreban citat, dodat tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljkoci 58 Posted August 3 sipaj benzin sa vise oktana, pa javi da li se onda cuje zveketanje. Veruj da to resi problem u velikom brju slucajeva Quote Share this post Link to post Share on other sites
Strasni JA 75 Posted August 13 Hvala kolege forumaši na savetima @Zvezdo i meni je bilo ĉudno da se skupljaju neke naslage, pošto znam da je plin daleko čistije gorivo od benzina. Ali računam majstor bolje zna od mene. Dekarbonizacija mi je pala na pamet samo iz razloga zbog čišćenja navodnih naslaga. @frostysrb da T-jet je motor od 120ks. Sve sam više ubeđen da je neki problem u glavi motora. Tipa, ventil, podizači, opruge??? Jer se manje čuje na plinu nego na benzinu. Valjda zato što je slabija eksplozija na plinu, a i možda ima do toga što plin ima veću oktansku vrednost, t.j. veću otpornost na detonaciju. @zeljkoci od kako je kupljen uvek se sipa 100-oktanski benzin. Zavisi od godisnjeg doba, troši se benzina između 5 i 10 litara mesečno,. Uglavnom, u pun rezervoar od 60 L sipano je Motul-ovo sredstvo za čišćenje: Potrošeno je 2/3 rezervoara i nikakvog efekta nema. Tako da moj laički zaključak je da su klipovi i ventili čisti, a da problem stoji na nekom drugom mestu. Ostaje da se otvara motor, to je reklo nekoliko majstora, čak neki iz AutoGaranta. Čekam da se majstor vrati sa odmora, pa da rešava zagonetku Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 173 Posted August 13 Ajde piši koji su zaključci Quote Share this post Link to post Share on other sites