Jump to content
FAS Goran
bogdan007

Fiat (Grande) Punto Evo 1.3 MJet 84KS - greška za DPF filter

Recommended Posts

Na slici je ocitana greska za dpf ali majstor nema u bazi pod. za sta je tacno. Pa cekamo elektricara.

Da li neko zna za sta je ovo konkretno oko dpf? On je brisao gresku vozio ga normalno i posle 2km je opet izbacio istu gresku. Skorije je ciscen egr. I menjan map senzor kvalitetniji...

 

Auto trosi ulje imam temu i za to x'(

5w30 je jeo pa sam zamenio na 10w40 posto je i 10god star i 250000km min predjenih. Pre mesec dana krene da mi izbacuje :oil pressure too low" ali sad ne izbacuje.....nije bilo greske kad je majstoe ocitavao nego samo 2s lampica na tabli i text....

 

IMG_20210806_165535.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se cini da cementira DPF. 

Koja indikacija ti je upaljena na tabli, klasican Check engine ili lampica za DPF? (mozda i obe) 

 

To za oil pressure too low moze biti i uljna pumpa/los filter/neka blokada ili slicno. 

 

10w40 sigurno nije za taj auto po fabrickoj specifikaciji pogotovu ako ima aktivan DPF (moze ako je softverski gasen i fizicki vadjen) 

 

Mislim da ces odgovor naci u DPFu. To sto trosi ulje dosta mogu biti karike, dihtung i drugo. 

 

Kako ti trosi ulje? Mesa sa rashladnom, gorivom...? Preveliko sagorevanje ulja direktno ide u DPF, mnogo pepela, krace voznje, ulje koje nije po specifikaciji... Cementiran DPF ako mene pitas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tabli je check engine i trouglic za elektroniku....Oko potrosnje ulja znam samo da jede oko 1.2 l na 2500km kad sam racunao i da dimi jako pri hladnom startu. Pri norm voznji dim se jedva vidi.......cudi me da je zapusio dpf kad gasiram auto, ne gusim ga nikad....probacu force regen pa cu videti... hvala svakako

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, bogdan007 said:

Na slici je ocitana greska za dpf ali majstor nema u bazi pod. za sta je tacno.

Pa, piše za šta je.

 

Prisustvo čestica čađi i pepela u DPF-u stvara povećanje otpora protoka kroz filter, pa zato komp povremeno pali regeneraciju DPF-a. Tokom regeneracije se spaljuje sav taj otpad u DPF-u.

Ali, ne može tako da radi zauvek, nema neograničenog broja regeneracija. Zato krene da se nakuplja čađi i pepela više nego što treba (jer je izostala regeneracija), što stvara veći povratni pritisak na motor (ta greška ti je izašla), i dovodi do problema u radu motora/povećane potrošnje goriva. Tokom životnog veka filtera, čestice pepela postaju značajan deo čestica u filteru i kao rezultat prave veći otpor u DPF-u.

 

47 minutes ago, bogdan007 said:

...cudi me da je zapusio dpf

Da, baš je čudno kad:

19 hours ago, bogdan007 said:

...posto je i 10god star i 250000km min predjenih.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, bogdan007 said:

elektroniku....Oko potrosnje ulja znam samo da jede oko 1.2 l na 2500km kad sam racunao i da dimi jako pri hladnom startu.

Nesto sa samim motorom nije uredu. Mnogo ulja trosi. Znaci ulje direktno sagoreva u motoru, ne mesa je jos sa rashladnom? 

Verovatno karike ili neke zaptivke (nisam strucnjak), ne bi bilo lose kompresiju proveriti jer ce ti ona dati do znanja u kom su stanju ventili, klipovi, karike. Ako je to lose, racunaj otvaranje motora, tu pomoci druge nema. Ofc dihtung poklopca motora proveriti isto. 

 

Dimi zbog:

Sagorevanja ulja 

Mozda je i MAF senzor los

Vuce fals vazduh (ako zvizdi negde) 

MAP senzor zaprljan do boga. 

Mozda dizne lose

 

5 hours ago, bogdan007 said:

.cudi me da je zapusio dpf kad gasiram auto, ne gusim ga nikad....probacu force regen pa cu videti...

Pored gore navedenih simptoma, force regen ti nece mnogo pomoci kada ce se zaprljati opet. Nesa takodje rekao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, ISV_01 said:

Nesto sa samim motorom nije uredu. Mnogo ulja trosi. Znaci ulje direktno sagoreva u motoru, ne mesa je jos sa rashladnom? 

Verovatno karike ili neke zaptivke (nisam strucnjak), ne bi bilo lose kompresiju proveriti jer ce ti ona dati do znanja u kom su stanju ventili, klipovi, karike. Ako je to lose, racunaj otvaranje motora, tu pomoci druge nema. Ofc dihtung poklopca motora proveriti isto. 

 

Dimi zbog:

Sagorevanja ulja 

Mozda je i MAF senzor los

Vuce fals vazduh (ako zvizdi negde) 

MAP senzor zaprljan do boga. 

Mozda dizne lose

 

Pored gore navedenih simptoma, force regen ti nece mnogo pomoci kada ce se zaprljati opet. Nesa takodje rekao. 

Hvala puno svima.... Videcu sta cu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 

Obrisana je greska, prikacena mobilna dijagnostika i auto se vozio 2x9km bez ponovnih smetnji a parametri zagusenosti su perfektni, zdrav prohodan.... Zamenjen kablic i vise centralna brava ne zakljucava auto pri otvaranju vrata ALI takodje nema vise ni greske za low oil pressure upozorenja... Nisu mogli ustannoviti sta je prouzrokovalo izbacivanje greskei check engine safe mode

.

Neko ima ideja? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda ce se opet greska pojaviti. Nista, prati stanje, ako nema trenutno nista na dijagnostici mozda je 'zgutao' knedlu pa dok se opet ne pojavi. 

 

Bas da vozis non stop sa dijagnostikom nije lose ako imas neku malu i mobilnu cisto da pratis parametre, ako ne, videce se/cuce se. 

 

Ne zaboravi malo otvorenog puta zbog DPFa i odgovarajuce ulje. 

 

PS uradi li nesto zbog potrosnje istog? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/13/2021 at 9:26 PM, bogdan007 said:

Update: 

Obrisana je greska, prikacena mobilna dijagnostika i auto se vozio 2x9km bez ponovnih smetnji a parametri zagusenosti su perfektni, zdrav prohodan.... Zamenjen kablic i vise centralna brava ne zakljucava auto pri otvaranju vrata ALI takodje nema vise ni greske za low oil pressure upozorenja... Nisu mogli ustannoviti sta je prouzrokovalo izbacivanje greskei check engine safe mode

.

Neko ima ideja? 

Kako ti se palilo upozorenje za low oil pressure?IKada je hladan motor ili zagrijan?

I kako ti se ugasilo upozorenje?

Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, krajo said:

Kako ti se palilo upozorenje za low oil pressure?IKada je hladan motor ili zagrijan?

I kako ti se ugasilo upozorenje?

Hvala.

I dalje mi se pali, samo pri hladnom startu 2s gori lampica za ulje, i potom na displayu pise low engine oil pressure ... i posle nema sve do sl hladnog starta.....kontam to je zbog 10w40 ulja koje sam stavio u nadi da mi manje trosi ulje........i dalje ga jede, tako da cu odraditi osvezenje motora, i vratiti 5w30 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se upali tek kada se zagrije motor na radnu temperaturu.

Kada je u leru gori lampica, čim dodam gas ugasi se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani,molim vas za Vasa iskustva i savet sa problemom koji mucim vec dva meseca a vezan za DPF. U Smederevu nema majstora koji je kompetentan za ovaj problem,sta uraditi jer je navodno DPF izgoreo ali ja sumnjam u dijagnostiku i kvalitet majstora.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Smederevac

 

A, kako se pokazuje taj problem - koju grešku izbacuje (čim kažeš da ne veruješ u dijagnostiku), neće da prima gas, diže nivo ulja u motoru...šta se dešava?

Šta ti je rekao majstor - ne može da radi regeneraciju, previše je začepljen DPF...šta?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, nece da ide preko 3500 obrtaja a inace upali check engine i pojavi se lampica zuti trougao. Majstor kaze da je na dijagnostici prikazao, kao zapusenost filtera a to su mi rekli i u servisu AutoMirkos Pozarevac gde pretpostavljaju da je DPF izgoreo zato sto se to vec ucestalo desava.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Smederevac

 

Hoće centrala da pogreši jednom, ali neće 100 puta. :D Koliko vidim, na dva mesta su ti rekli istu stvar, a nakon što su očitali grešku na dijagnostici.

Da, kad DPF ode u večna lovišta dešava se baš to da pokušaji regeneracije postaju sve učestaliji baš zato što nisu uspešni u dovoljnoj meri. Voziti auto tako može da izazove ozbiljne probleme jer nema odvoda izduvnih gasova kako treba. Ako hoćeš da proveriš i na još nekom mestu, imaš ovlašćeni na autoputu (kod stanice Laste, na ulazu u BG), ili kod nekog od servisa van mreže ovlašćenih.

 

Suština je da to treba da rešavaš jer se javlja pritisak u izduvnom sistemu koji ne treba da bude tu, i onda eto problema za turbo, katalizator... Rešavanje je ili skidanje DPF-a, ili stavljanje nekog od univerzalnih za taj motor. Najgore je da se tako dodaju i dodaju kilometri...jer će na kraju samo da stane negde uz pitanje koliko još propratne štete (klik gore na ona plava slova).

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Smederevac said:
Da, nece da ide preko 3500 obrtaja a inace upali check engine i pojavi se lampica zuti trougao. Majstor kaze da je na dijagnostici prikazao, kao zapusenost filtera a to su mi rekli i u servisu AutoMirkos Pozarevac gde pretpostavljaju da je DPF izgoreo zato sto se to vec ucestalo desava.
 

Jesi li isao kod "Miće bolida"... Ja sam kod njega iskasapio DPF i posle ga ugasio softverski...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, alfini0507 said:

Jesi li isao kod "Miće bolida"... Ja sam kod njega iskasapio DPF

Nisam znao da je @MS PK krenuo sa radi sa tim :stuart: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Ivan said:
Nisam znao da je [mention=7770]MS PK[/mention] krenuo sa radi sa tim default_stuart.gif ?

Vidis da je covek ugasio softverski. Znaci, nisam ja sigurno :D

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, neshaoct said:

@Smederevac

 

Hoće centrala da pogreši jednom, ali neće 100 puta. :D Koliko vidim, na dva mesta su ti rekli istu stvar, a nakon što su očitali grešku na dijagnostici.

Da, kad DPF ode u večna lovišta dešava se baš to da pokušaji regeneracije postaju sve učestaliji baš zato što nisu uspešni u dovoljnoj meri. Voziti auto tako može da izazove ozbiljne probleme jer nema odvoda izduvnih gasova kako treba. Ako hoćeš da proveriš i na još nekom mestu, imaš ovlašćeni na autoputu (kod stanice Laste, na ulazu u BG), ili kod nekog od servisa van mreže ovlašćenih.

 

Suština je da to treba da rešavaš jer se javlja pritisak u izduvnom sistemu koji ne treba da bude tu, i onda eto problema za turbo, katalizator... Rešavanje je ili skidanje DPF-a, ili stavljanje nekog od univerzalnih za taj motor. Najgore je da se tako dodaju i dodaju kilometri...jer će na kraju samo da stane negde uz pitanje koliko još propratne štete (klik gore na ona plava slova).

Hvala

9 hours ago, Ivan said:

Nisam znao da je @MS PK krenuo sa radi sa tim :stuart: ?

Pa nije to resenje,iskasapiti ga i iskljuciti softverski..kako proci na tehnickom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Smederevac said:

Pa nije to resenje,iskasapiti ga i iskljuciti softverski..kako proci na tehnickom.

Nema znaka jednakosti između skidanja DPF-a i padanja na tehničkom. Nema padanja po automatizmu čim se skine DPF. Možda izduvni gasovi neće biti u okviru granica, možda će biti.

Baci pogled na Skinut DPF i novi strožiji tehnički?

 

Skida se tako što fizički izgleda kao da je i dalje tu, softverski se sredi šta treba, a izduvni gasovi ostanu u granicama...i kako da te obori, na osnovu čega?

On 2/10/2021 at 12:57 PM, neshaoct said:

Kakvi će biti izduvni gasovi - to zavisi od stanja u kakvom je motor, kakvo mu je sagorevanje, da li je izduvni sistem negde oštećen...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima! Oterao sam kola na zamenu seta kvacila ali pre nego sto je i dosao do kvacila majstor je imao sta da vidi. Turbina i interkuler prepuni ulja, kaze mora turbina na remont. Takodje mi je rekao da je DPF filter toliko zapusen da je pitanje da li ce uopste moci da se masinski ocisti ili ce morati novi da se kupi. E sad ono sto mene zanima je da li je moguce da se DPF toliko zapusi da moze da se baci, a nije mi se palila nikakva lampica kao upozorenje ili je majstor preuvelicao da mozda nece moci da se ocisti? Regeneracija se palila ali ne cesto vec kao i uvek u zadnje dve godine od kada ga imam. Auto je radio sasvim OK i ja nisam imao nikakve simptome kvara niti je ulazio u safe mod (doduse nikad ne vozim preko 3000 obrtaja). Inace kaze majstor ruke za skidanje su 4000, a ciscenje 10000. Da li je to OK cena?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je toliko zapusen izbacio bi gresku. Izgleda da majstor malo filuje.
E sad, dpf se nece zapusiti sam od sebe. Ja bih proverio dizne pre toga a ne bih odmah platio majstoru ciscenje jer se vrlo lako moze zapusiti opet brzo (a naravno garanciju nemas).
Ja sam prosle godine imao problema na A4. Zapusen dpf. Svaki majstor je hteo da cisti i kao to je to. I ja sam, naravno, izvadio dpf (nisam hteo da cistim). Nakon toga utvrdim da dizne ne valjaju i da su one i ubile dpf. Da sam slusao majstora i ocistio ga bacio bih pare.
Tako da, prvo provera sta je dovelo do problema sa dpf-om pa posle ciscenje (ili vadjenje istog i nema vise problema).
To naravno proveri kod drugog majstora.

Sent from my M2103K19G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...