Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Hyundai Ioniq 5 / Ioniq 6

Recommended Posts

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Hyundai Ioniq 5 AWD

 

Retro dizajn, a istvoremeno i moderan. Na nesreću ostalih proizvođača automobila, dizajn nikako nije jedina dobra stvar na ovom autu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kelleybluebook.jpg KelleyBlueBook: 2022. Hyundai Ioniq 5

 

Ioniq 5 sa pogonom na zadnjim točkovima može da pređe 487 kilometara pre nego mu se baterija isprazni, a ubrzavaće do stotke za tek malo preko 7 sekundi. To je njegova verzija sa 225KS/350Nm.

Ljudi koji izaberu njegovu jaču verziju (320KS/605Nm) koja ima dva el. motora i pogon na svim točkovima, hvataće stotku za 5.1 sekundi, ali izgubiti malo na dometu jer će on biti do 412 kilometara. Baterija je kapaciteta 77.4 kWh sa arhitekturom od 800V koja omogućava neuobičajeno brzo punjenje. Prema Hyundai-ju, punjenje od 10% do 80% bi trebalo da traje samo 18 minuta...pod pretpostavkom da imate pristup punjaču koji može da isporuči 235kW. Ipak, ljudi će mnogo češće biti u prilici da koriste sporije punjače, kao npr. onaj od 150 kW, i u tom slučaju vreme punjenja od 10% - 80% traje oko 25 minuta. Zanimljivo je da Ioniq 5 ima mogućnost da sam puni druge električne uređaje, što znači da možete koristiti Ioniq 5 za napajanje predmeta pomoću utičnice od 120V.

 

Spoljašnjost mu sigurno privlači poglede. Oštri nabori, pikselizovan svetlosni motiv i, da ''hečbek'' profil. Takođe ima agresivno dizajniranu haubu, ručke na vratima u ravni, super dugo međuosovinsko rastojanje i 6 intrigantnih boja spoljašnjosti...

 

 

 

roadshow.jpg RoadShow:

 

 

 

alexonautos.jpg AlexOnAutos:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

throttlehouse.jpg Throttle House: 2022. Hyundai Ioniq 5

 

Ioniq 5 je početak nove serije električnih vozila iz Hyundai-ja. Pred vama je AWD model dugog dometa koji je opremljen vrhunskim paketom opreme. To znači da ima npr. panoramski krov, dva električna motora i napredni head-up displej:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Ioniq 5 dobio još snažniju bateriju

 

hyundai euroncap 01.jpg

 

Hyundai unapređuje svoj Ioniq 5 uvođenjem nove verzije modela. Biće opremljena novom baterijom od 77.4 kWh. Pored toga, automobil će ponuditi niz novih funkcija, uključujući kondicioniranje baterije i spoljašnje i unutrašnje retrovizore koji imaju video kamere. Hyundai je predstavio Ioniq 5 u februaru 2021. To je prvi model zasnovan na namenskoj BEV platformi Hyundai Motor Grupe, Electric Global Modular Platform (E-GMP) i pokazao se popularnim kod novinara i Hyundai kupaca podjednako. Prošle godine, Ioniq 5 je osvojio niz značajnih nagrada, sa ukupno 30 pobeda širom Evrope, uključujući prestižnu German Car of the Year. Takođe je finalista predstojećeg European Car of the Year 2022. Po prvi put, nova verzija Ioniq 5 će takođe biti opremljena unutrašnjim i spoljašnjim digitalnim retrovizorima koje imaju video kamere. Digitalno centralno ogledalo (DCM) optimizuje vidljivost pružajući nesmetan panoramski pogled na automobil okrenut unazad. Instalirana je ispod zadnjeg spojlera. Električni CUV srednje veličine će takođe nuditi digitalne bočne retrovizore (DSM). Funkcija je već dopstupna za korejsko tržište i biće dostupna u Evropi po prvi put u vozilu Hyundai Motor Grupe. DSM smanjuje otpor vazduha i pruža vozaču jasan pogled unazad, čak i po lošem vremenu.

 

U međuvremenu, nova funkcija za kondicioniranje baterije će omogućiti modelu Ioniq 5 da automatski prilagodi temperaturu svoje baterije u toku putovanja, kako bi osigurao optimalne uslove punjenja kada dođe do trenutka kada baterija treba da se napuni. Ovo garantuje poboljšane performanse punjenja u hladnim uslovima. Ova funkcija se automatski aktivira kada se tačka za punjenje unese u navigacioni sistem vozila pomoću povezane rute. Funkcija Smart Frequency Dampers (SFD) će poboljšati odziv oslanjanja prednje i zadnje osovine kako bi se povećala udobnost tokom vožnje. Nova verzija Hyundaija Ioniq 5 će biti dostupna kupcima u Evropi u drugoj polovni 2022 godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: 2022. Hyundai Ioniq 5

 

Šta je tačno nedostajalo EV automobilskom sektoru, osim povećanog dometa baterija? Dizajn.

Većina porodičnih električnih automobila je otprilike jednako zanimljiva za gledanje kao da po kiši odete na neki pusti betonirani parking i gledate ga. Ali, ovaj Ioniq5 nije takav....naprotiv. Nije ni čudo jer ga je dizajnirao Luc Donckerwolke, čovek koji je pre toga crtao i moderne Lamborghinije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgearyoutubenewlogo.jpg Top Gear: Hyundai Ioniq 5

 

Može li Hyundai da nastavi svoju odličnu seriju proizvodnje razumnih automobila, koji su istovremeno i dobri hothatch modeli, i u svetu električnih vozila? To je pitanje za Ioniq 5.

Umesto da koristi njegovu brzinu na pravcu (što skoro svi masovno rade kada predstave novi električni auto), Hyundai je akcenat stavio na promišljene dizajnerske detalje, pametne ideje, i jedne ili dve fore koje auto ima - čisto da vas odvuče od rivala:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Hyundai Ioniq 5

 

Korejci su napravili auto nalik na nekadašnji Pony, suprotno od trenutnih dizajnerskih trendova. I spolja, ali i iznutra.

Jura vam donosi sve detalje!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2022. Hyundai Ioniq 5

 

320KS/605Nm od dva električna motora i baterije od 77 kWh:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouthyoutubenovi.jpg Motormouth: 2022. Hyundai Ioniq 5

 

Osnovni Ioniq 5 dolazi sa manjom baterijom od 58 kWh i pogonom samo na zadnjim točkovima, ima 168 konjskih snaga i 350 Nm obrtnog momenta sa 354 kilometara dometa. Model ''Long Range'' sa takođe samo zadnjim pogonom ima veću bateriju od 77.4 kWh, ima 225 konjskih snaga i 350 Nm obrtnog momenta, nudi najveći domet od 488 kilometara.

''Long Range'' sa pogonom na svim točkovima ima najveću snagu, 320KS/605 Nm obrtnog momenta, sa 414 km dometa. Ioniq 5 nudi četiri različita režima vožnje: Eco, Normal, Sport i Snow.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: 2022. Hyundai Ioniq 5

 

U detalje kako je napravljen, ima li velikih razlika u inženjeringu u odnosu na Kia EV6, i gde je u poređenju sa konkurencijom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija: Hyundai Ioniq 5 

 

Ovaj potpuno električni auto se dopada i ljudima koji generalno ne vole EV:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: Hyundai Ioniq 5

 

Iako ima hatchback crte dizajna, suštinski je u pitanju crossover:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i Hyundai Ioniq 6

 

Hyundai-Prophecy 01.jpg

 

Hyundai je prošlog meseca saopštio da trenutno radi na više novih vozila sa nultom emisijom štetnih gasova (među njima je i dugo najavljivani Ioniq 6), a najavio je i svoje planove koji podrazumevaju bar 11 novih električnih vozila do kraja ove decenije. Hyundai je inače postavio novi cilj, a to je prodaja od 1.87 miliona električnih vozila godišnje od 2030. godine.

 

Kao deo plana, Hyundai će lansirati tri električne limuzine, šest SUV vozila, jedno lako komercijalno vozilo i jedan neodređeni ''model novog tipa''. Prvi koji stiže biće Ioniq 6, a zatim i Ioniq 7 tokom 2024. godine. Najnovije najave iz Hyundaija kažu da će Ioniq 6 premijeru imati u narednih nekoliko meseci, a radi se o električnom sedanu čiji izgled je inspirisan Hyundai Prophecy konceptom (na slici). U septembru prošle godine su mediji pisali da je laniranje Ioniqa 6 pomereno za sredinu 2022. kako bi se izvršile određene izmene. S tim u vezi, automobil je produžen za 20 mm, branici i svetla su restilizovani, a dobio je baterije od 77.4 kWh (umesto 72.6 kWh).

 

Ioniq 6 je baziran na E-GMP platformi i najverovatnije će se nuditi u verziji sa jednim elektromotorom (verovatno sa 226KS) i zadnjim pogonom, kao i u varijanti sa dva elektromotora i pogonom na sva četiri točka (sa 321KS odnosno 577KS u N izdanju). Očekuje se domet od preko 300 milja (483 km), a ostaje da se vidi da li će u ponudi možda biti i manje baterije od 58 kWh.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: 2022. Hyundai Ioniq 5

 

Ko god pati za Lanciom Deltom Integrale, evo mu moderne varijante (po pitanju dizajna), sa još boljim performansama:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Hyundai Ioniq 5

 

Svi su oduševljeni ovim automobilom, ali kakav je kada se vozi svaki dan?

U ovom videu se govori kako izgledaju dve nedelje i pređenih preko 1.500 kilometara sa njim...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Ioniq 5 sa baterijama većeg kapaciteta

 

hyundai 5 b3.jpg

 

Nakon Amerikanaca i Evropljani sada mogu da računaju na električni Hyundai Ioniq 5 sa baterijama čiji kapacitet iznosi 77.4 kWh.

Uz redizajn modela Ioniq 5 Hyundai je i za kupce u Evropi pripremio ranije najavljenu opciju koja sa sobom donosi baterije čiji kapacitet iznosi 77.4 kWh, što osveženom Ioniqu obezbeđuje dodatnih desetak konjskih snaga i prelazak 507 kilometara (prema WLTP normama).

 

hyundai 5 b2.jpg

 

Pored većeg ''pakovanja'' baterija, Ioniq 5 će se i dalje nuditi u standardnoj kombinaciji s baterijama manjeg kapaciteta (58 kWh), a među novostima koje stižu uz redizajnirano izdanje udobnog i prostranog južnokorejskog crossovera je i opciona kamera sa kojom su zamenjeni konvencionalni retrovizori.

 

hyundai 5 b1.jpg

 

Hyundai je za Ioniq 5 pripremio četiri paketa opreme, a na vrhu ponude je verzija koja se krije iza naziva Namsan Edition s kojom kupci mogu da računaju na pomenuti veći kapacitet baterija, dva elektromotora koji kombinovano proizvode 325KS i 605 Nm obrtnog momenta, integralni pogon i praktično praznu listu opcione opreme, jer u slučaju Hyundaijeve električne perjanice sve spada u standardnu opremu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek: 2022. Hyundai Ioniq 5

 

Ioniq je izbio na scenu 2017. godine kao hibrid za borbu Hyundai-ja protiv Priusa. Ali, brzo je stigao plug-in, pa čak i potpuno električna verzija da pokaže da je Hyundai imao mnogo veće stvari na umu sa tim imenom. To je na kraju pretvorilo Ioniq u Hyundai-jev potpuno električni podbrend.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ioniq 6 premijerno 14. jula

 

Hyundai-Prophecy 01.jpg

 

Hyundai je u martu saopštio da radi na više novih vozila sa nultom emisijom štetnih gasova (među njima je i dugo najavljivani Ioniq 6), a potvrdio je i svoje planove koji podrazumevaju bar 11 novih električnih vozila do kraja ove decenije. Hyundai je inače postavio novi cilj, a to je prodaja od 1.87 miliona električnih vozila godišnje od 2030. godine. Kao deo plana, Hyundai će lansirati tri električne limuzine, šest SUV vozila, jedno lako komercijalno vozilo i jedan neodređeni ''model novog tipa''.

 

Prvi koji stiže biće Ioniq 6, a zatim i Ioniq 7 tokom 2024. godine. Najnovije najave iz Hyundaija kažu da će Ioniq 6 premijeru imati 14. jula na sajmu u Busanu, a radi se o električnom sedanu čiji izgled je inspirisan Hyundai Prophecy konceptom (na slici). Još u septembru prošle godine su mediji pisali da je laniranje Ioniqa 6 pomereno za sredinu 2022. kako bi se izvršile određene izmene. S tim u vezi, automobil je produžen za 20 mm, branici i svetla su restilizovani, a dobio je baterije od 77.4 kWh (umesto 72.6 kWh). Ioniq 6 je baziran na E-GMP platformi i na početku će najsnažnija verzija imati dva elektromotora i 308KS, kao i pogon na sva četiri točka. Što se dometa sa jednim punjenjem baterija tiče, pominje se brojka od 515 kilometara.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Ioniq 6 na prvim slikama

 

ioniq 6 07.jpg

 

Hyundai je u martu saopštio da radi na više novih vozila sa nultom emisijom štetnih gasova (među njima je i dugo najavljivani Ioniq 6), a potvrdio je i svoje planove koji podrazumevaju bar 11 novih električnih vozila do kraja ove decenije.

 

ioniq 6 06.jpg

 

Hyundai je inače postavio novi cilj, a to je prodaja od 1.87 miliona električnih vozila godišnje od 2030. godine.

 

ioniq 6 05.jpg

 

Kao deo plana, Hyundai će lansirati tri električne limuzine, šest SUV vozila, jedno lako komercijalno vozilo i jedan neodređeni ''model novog tipa''. Prvi koji stiže biće Ioniq 6, a zatim i Ioniq 7 tokom 2024. godine.

 

ioniq 6 04.jpg

 

Prve slike Ioniqa 6 su već sada pred nama, dok će javni debi ovaj automboil imati 14. jula na sajmu u Busanu. Očekivano, radi se o električnom sedanu čiji izgled je inspirisan Hyundai Prophecy konceptom.

 

ioniq 6 03.jpg

 

Kako se kaže u ranijem fabričkom saopštenju, Ioniq 6 će biti predstavljen kao elektrifikovani streamliner sa čistim, jednostavnim linijama i sasvim aerodinamičnom formom. Tipologija modernog dizajna odražava posvećenost Hyundai dizajnera zadovoljenju i estetske i funkcionalne potrebe kupaca u eri električne mobilnosti.

 

ioniq 6 02.jpg

 

Još u septembru prošle godine su mediji pisali da je laniranje Ioniqa 6 pomereno za sredinu 2022. kako bi se izvršile određene izmene. S tim u vezi, automobil je produžen za 20 mm, branici i svetla su restilizovani, a dobio je baterije od 77.4 kWh (umesto 72.6 kWh). Za unutrašnjost su predviđeni 12.0-inčni digitalni instrumenti i 12.0-inčni ekran multimedia sistema.

 

ioniq 6 01.jpg

 

Ioniq 6 je baziran na E-GMP platformi (međuosovinsko rastojanje iznosi 295 cm) i na početku će najsnažnija verzija imati dva elektromotora i 308KS, kao i pogon na sva četiri točka. Što se dometa sa jednim punjenjem baterija tiče, pominje se brojka od 515 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai otkriva dizajn Ioniq 6

 

ioniq 6 009.jpg

 

Hyundai je otkrio aerodinamičan i vanvremenski dizajn dugo očekivanog Ioniq 6, drugog modela u svojoj Ioniq liniji posvećenoj potpuno električnim vozilima. Ioniq 6, koji Hyundai opisuje kao ''elektrifikovani streamliner'', aerodinamički je oblikovan i inovativno koristi održive materijale kako bi odražavao vrednosti savremenih kupaca električnih vozila.

 

ioniq 6 008.jpg

 

Inspiracija mu je Hyundai Prophecy EV Concept, te Ioniq 6 karakterišu čiste, jednostavne linije, i čista aerodinamična forma koju Hyundai dizajneri opisuju kao emocionalnu efikasnost. Ioniq 6 pripada tipologiji elektrifikovane aerodinamičnosti sa pažljivo oblikovanom unutrašnjošću nalik čauri, što otelotvoruje siluetu nove ere električne mobilnosti. Kompletan dizajn u okviru teme nazvane Etička jedinstvenost odražava Hyundaijevu posvećenost energetskoj efikasnosti i ekološkoj odgovornosti. ''Ioniq 6 povezuje emocionalnu konvergenciju funkcionalnosti sa estetikom'', rekao je SangYup Lee, izvršni potpredsednik i šef Hyundai dizajnerskog centra. ''Prepoznatljiv aerodinamičan dizajn rezultat je tesne saradnje između inženjera i dizajnera, gde je opsesivna pažnja bila usmerena na detalje i suštinu koju oličavaju vrednosti usmerene ka kupcu. Stvorili smo Ioniq 6 kao pametnu čauru koja nudi personalizovano mesto za svakoga.''

 

ioniq6 007.jpg

 

Dizajn Ioniq 6 usmeren ka čoveku jeste i etički i jedinstven

Ioniq 6 prikazuje etički i jedinstven dizajn kroz energetsku efikasnost i održivu upotrebu materijala. Dizajn je od samog početka bio usmeren na čoveka, sa unutrašnjim prostorom koji se razvijao istovremeno sa spoljašnjim oblikom. Uloženi su napori da se maksimizira i optimizuje unutrašnji prostor, rastežući ga napred i pozadi, što je rezultiralo jedinstvenom aerodinamičnom siluetom i prostranom unutrašnjošću. Kao i nagrađivani Ioniq 5 pre njega, Ioniq 6 primenjuje strategiju dizajna Hyundai Look koja svakom modelu daje jedinstven izgled, poput šahovskih figura. Uzimajući smer usredsređen na kupca, Hyundai dizajnira imajući na umu različite stilove života, a ne pristupom koji bi odgovarao samo jednom stilu.

 

ioniq 6 006.jpg

 

Jednostruko zakrivljena aerodinamična kontura daje elegantnu, ali i funkcionalnu estetiku

Ioniq 6 je elektrifikovani aerodinamični automobil (streamliner) koji ostvaruje ideju emocionalne efikasnosti istovremeno zadovoljavajući estetske i funkcionalne potrebe korisnika. Aerodinamički izvajana silueta sa jednostavnim, ali senzualnim oblinama, nudi novu tipologiju za eru mobilnosti EV.

 

ioniq 6 005.jpg

 

Ioniq 6 ima ultra-nizak koeficijent otpora od samo 0.21, zahvaljujući svom niskom nosu, aktivnim vazdušnim zakrilcima spreda, reduktoru zazora točkova i opcionim tankim digitalnim bočnim retrovizorima. Dodatnu pomoć zavidnoj aerodinamičkoj sposobnosti IONIQ 6 pružaju njegov eliptični spojler sa zakrilcima inspirisan krilima, zadnji deo sa strukturom koja blago nalikuje čamcu, i separatori sa obe strane zadnjeg branika. Čak i ispod automobila je vidljivo nastojanje da se postigne bolja aerodinamika zahvaljujući kompaktnom poklopcu donjeg postroja, optimizovanim deflektorima i smanjenom razmaku između točkova i karoserije.

 

ioniq 6 004.jpg

 

Ioniq 6 takođe integriše preko 700 parametarskih piksela na različitim mestima, kao što su farovi, zadnja kombinovana svetla, prednji donji senzori, ukrasi za ventilacione otvore i indikator na centralnoj konzoli, kako bi se u svim delovima vozila osnažio identitet brenda Ioniq. Visoko postavljeno stop-svetlo sa parametarskim pikselima (Parametric Pixel High-Mounted Stop Lamp - HMSL) na zadnjem krilu stvara upadljivo svetlo tokom kočenja. Da bi se dodatno istakla jedinstvenost Ioniq 6, novi dizajn Hyundai ''H'' oznake postavljen je na prednjem i zadnjem delu vozila.

 

ioniq 6 003.jpg

 

Unutrašnjost inspirisana čaurom omogućava pametan lični prostor na točkovima

Unutrašnjost Ioniq 6 u obliku čaure služi kao udobno skrovište i lični prostor, prepun praktičnih karakteristika i održivih materijala koji olakšavaju pažljivo, ekološki prihvatljivo iskustvo mobilnosti i životnog stila.

 

ioniq 6 002.jpg

 

Električna globalna modularna platforma (E-GMP) kompanije Hyundai Motor Group omogućila je dizajnerima da rastegnu unutrašnjost, napred i pozadi, kako bi stvorili optimizovan prostor za noge i prostranost koja putnicima omogućava da im u vozilu bude udobno. Ova platforma takođe omogućava potpuno ravan pod, što daje osećaj širine. Unutrašnju arhitekturu usmerenu na korisnika ilustruje ergonomski dizajnirana kontrolna jedinica koja je centralno postavljena kako bi se smanjila ometanja i podstakla bezbedna, intuitivna vožnja. Modularna kontrolna tabla sa ekranom osetljivim na dodir integriše 12-inčni infotainment ekran sa punim dodirom i 12-inčni digitalni klaster. Centralna konzola tipa mosta pruža praktično i izdašno spremište u automobilu. Dvobojno ambijentalno svetlo obezbeđuje celokupno osvetljenje za unutrašnjost Ioniq 6. Korisnici mogu birati između 64 boje i šest dvobojnih tema koje su razvili stručnjaci za boje kako bi pomogli vozačima i putnicima da se osećaju opušteno i udobno. Interaktivna piksel svetla na 4 tačke na volanu omogućavaju laku komunikaciju između vozača i vozila. Uklanjanje dugmadi sa prednjih vrata obezbedilo je više prostora za disanje i više prostora za skladištenje. Transparentni detalji na ukrasnoj ploči, džepu za mapu na vratima i donjem poklopcu konzole dodatno naglašavaju osećaj prostranosti i jedinstvenosti.

 

ioniq 6 001.jpg

 

Eko-prijateljski materijali radi održivosti primenjeni na različitim mestima

U skladu sa temom etičke jedinstvenosti Ioniq 6, te inspirisani današnjim ekološki svesnim potrošačima, dizajneri su primenili održive materijale i na eksterijer, uključujući recikliranu pigmentnu boju od istrošenih guma za obloge i pigmentnu boju od bambusovog ugljena za karoseriju. Unutrašnjost je takođe doterana održivim materijalima i bojama. Zavisno od nivoa opreme, ovo uključuje eko-procesnu kožu (sedišta), recikliranu PET tkaninu (sedišta), bio TPO kožu (komandna tabla), bio PET tkaninu (plafon), bio boju dobijenu od biljnih ulja (vrata) i reciklirani tepih dobijen od mreža za ribolov - što je po prvi put primenjeno na IONIQ brendu.

 

Ioniq 6 na digitalnom bilbordu i svetska premijera

Nakon otkrivanja dizajna, Hyundai objavljuje impresivno i upečatljivo dizajniran 3D digitalni film na tri znamenita bilborda u svetu. Film, koji predstavlja aerodinamični dizajn i fleksibilan unutrašnji prostor koji odlikuju Ioniq 6, može se pogledati na K-POP skveru u Seulu, Pikadili cirkusu u Londonu i kod Big Kahune na njujorškom Tajms skveru. Svetska premijera Ioniq 6 će se održati tokom jula, kada će Hyundai otkriti pune specifikacije, uključujući karakteristike i napredne tehnologije ovog elektrifikovanog streamlinera.

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Premijerno predstavljen Ioniq 6

 

ioniq 6 1.jpg

 

Hyundai je predstavio nestrpljivo očekivani, Ioniq 6 ''električni streamliner'' na digitalnoj svetskoj premijeri. Kao novi model potpuno električne linije brenda Ioniq, donosi naprednu tehnologiju, personalizovani prostor, te povećani domet, što sve zajedno pomera granice električne mobilnosti.

 

 

Ioniq 6 pruža domet preko 610 km prema WLTP merenju kao standardu, te ultra brzo punjenje od 400V/800V koje pruža Hyundaijeva E-GMP platforma. Ovo je takođe najaerodinamičniji stil do sada sa brojnim dodacima koji poboljšavaju iskustvo električne mobilnosti. ''Ioniq 6 je sledeći ambiciozni iskorak napred u Hyundai strategiji koji će ubrzati tranziciju ka elektrifikaciji, te pozicionirati Hyundai kao globalnog lidera u segmentu električnih automobila,'' rekao je Jaehoon Chang, Predsednik i CEO, Hyundai Motor Company. ''Ioniq 6 električni streamliner će pružiti jedinstveno i drugačije iskustvo za vozača i putnike, koje je optimizovano da u svakom slučaju poboljša iskustvo električne mobilnosti.''

 

ioniq 6 2.jpg

 

Personalizovani unutrašnji prostor napravljen da bude jednostavan za život

Električni streamliner koristi prednosti E-GMP platforme koja pruža ekstremno dugačko međusovinsko rastojanje od 2.950 mm, podržan prema izboru 20'' ili 18'' felnama. Impresivna ukupna dužina od 4.855 mm, širina Ioniq 6 od 1.880 mm i visina od 1.495 mm daju mu izrazito tanak i elegantan izgled u moru sličnih električnih vozila.

 

ioniq 6 3.jpg

 

''Ioniq 6 je dizajniran i konstruisan kako bi neprimetno poboljšao naš svakodnevni život kao mesto za rad i opuštanje,'' rekao je Thomas Schemera, Izvršni Potpredsednik, Direktor globalnog marketinga i odeljenja za korisničko iskustvo, Hyundai Motor Company. ''Inovativna unutrašnjost je pomno osmišljena kao lični prostor poput čaure, poboljšan je najnovijim tehnologijama za stvaranje sigurnog iskustva i vožnje bez stresa. Prostrana unutrašnjost, s održivošću i upotrebljivošću u srcu, ponovno predstavlja korak napred za električna vozila, u skladu s vrednostima naših kupaca.''

 

ioniq 6 4.jpg

 

Unutrašnjost Ioniq 6 je posebno razvijena da služi kao udobno i personalizovano skrovište. Dvobojna ambijentalna rasveta omogućava vozaču da prilagodi izgled i svoj lični utisak kabine, izborom iz spektra od 64 boje i šest unapred odabranih tema. Sinhronizovana promena unutrašnjeg osvetljenja u skladu sa promenom brzine pruža emocije u vožnji menjajući jačinu unutrašnjeg osvetljenja na bazi brzine vozila.

 

ioniq 6 5.jpg

 

Opciono sedišta za relaksaciju u prvom redu podstiču odmaranje jednostvanim podešavanjem ugla sedišta. Sva sedišta su posebno proizvedena za električna vozila i otprilike su 30% tanja od onih kod konvencionalnih automobila, te tako pružaju više prostora za putnike. Dostupna su četiri USB priključka tipa C i jedan tip A za unapređenje praktičnosti za korisnike.

 

ioniq 6 6.jpg

 

Personalizovano iskustvo vožnje Ioniq 6-a je dodatno poboljšano tzv. sistemom EV Performance Tune-up, koji vozaču omogućava slobodno prilagođavanje sile otpora na upravljaču, načina rada motora, osetljivosti papučice gasa i moda vožnje. Vozači mogu da kreiraju niz različitih kombinacija sa samo nekoliko klikova na tasteru da bi zadovoljili svoje individualne potrebe. Ioniq 6 ima aktivni sistem zvuka (ASD), tehnologiju koja električna vozila čini uzbudljivijim i prijatnijim. Optimalni zvuk poput onog kod svemirskog broda je dodat u samu kabinu, a snaga zvuka se menja zavisno od statusa vožnje vozila. ''Ioniq 6 povezuje emocionalno funkcionalnost sa estetikom,'' rekao je SangYup Lee, Izvršni Potpredsednik i šef Hyundai dizjanerskog centra. ''Prepoznatljivi aerodinamični dizajn je rezultat bliske saradnje između inženjera i dizajnera, sa opsesivnom pažnjom prema detaljima i vrednostima usmerenim ka kupca u srži. Stvorili smo IONIQ 6 kao brižljivu čauru koja nudi personalizovano mesto za svakoga.''

 

ioniq 6 7.jpg

 

Isporučuje dovoljno snage i energije na pretek

Ioniq 6 je dostupan s nizom pogonskih elektro motora i baterija da bi zadovoljio potrebe svakog kupca. Baterija dugog dometa od 77,4 kWh može da se spoji sa dva rasporeda elektromotora, bilo s pogonom na zadnje točkove (RWD) ili pogonom na sve točkove (AWD). Vrhunska postavka s dvostrukim motorom je opcija AWD koja proizvodi kombinovanu izlaznu snagu od 239 kW i 605 Nm obrtnog momenta. Ova PE konfiguracija može da ubrza od 0 do 100 km/h za 5.1 sekundu.

 

Ioniq 6 može da se pohvali impresivnom stopom potrošnje energije. Procenjuje se da je potrošnja energije standardne baterije od 53 kWh sa 18-inčnim gumama i motorom na zadnjim točkovima ispod 14 kWh/100 km, prema WLTP-u. To čini IONIQ 6 jednim od energetski najefikasnijih vozila na tržištu. Njegova E-GMP platforma može da podrži i 400V i 800V infrastrukturu punjenja, sa 800V punjenjem kao standardom; može da prihvati punjenje od 400V bez potrebe za dodatnim komponentama ili adapterima. Sa punjačem od 350 kW, Ioniq 6 se može napuniti od 10% do 80% za samo 18 minuta. Ioniq 6, kao i Ioniq 5 pre njega, pruža inovativnu funkciju vozila za punjenja (V2L) koja korisnicima omogućava punjenje bilo kojih električnih uređaja - idealno za napajanje tokom nestanka struje, kampovanja ili nekog projekta na otvorenom. V2L je omogućen korišćenjem dodatnog adaptera koji se nalazi spolja. Osim spoljašnje utičnice, postoji druga utičnica ispod zadnjeg reda sedišta za punjenje laptopa, telefona i drugih uređaja.

 

ioniq 6 8.jpg

 

Osnažujuća tehnologija i svrsishodni dodaci

Modularna kontrolna tabla sa ekranom osetljivim na dodir IONIQ-a 6 integriše 12-inčni infotainment ekran u potpunosti osetljiv na dodir i 12-inčni digitalni klaster koji sadrži napredne tehnologije za poboljšano digitalno iskustvo korisnika koje se može prilagoditi njihovim potrebama. Infotainment sistem Ioniq-a 6 pruža mapiranje putovanja u stvarnom vremenu na bazi trenutnog stanja napunjenosti. Povezane usluge automobilskog sistema takođe pomažu u traženju i planiranju najbolje rute koja uključuje stanicu za punjenje na putu. Apple CarPlay i Android Auto izgledaju sjajno na ovom širokom ekranu. Dostupna je podrška za višestruku Bluetooth vezu, tako da se dva uređaja mogu upariti istovremeno - jedan za telefonske pozive i jedan za slušanje muzike. Osam zvučnika vrhunskog zvučnog sistema Bose, uključujući subwoofer, strateški su raspoređeni po celom vozilu za visokokvalitetno iskustvo slušanja muzike. Navigacijski sistem dolazi sa ažuriranjima Bluelink Infotainment/karte.

 

Napredni sistemi pomoći vozaču

Ioniq 6 je opremljen sa sledećom generacijom Hyundai SmartSense napredne tehnologije pomoći vozaču koji donosi najveći nivo bezbednosti i pouzdanosti na putu. Druga generacija sistema podrške pri vožnji autoputem čini vožnju pouzdanijom. Takođe pomaže pri održavanju vozila u traci, čak i u krivini dajući blagu podršku asistencijom na upravljaču. Pametni tempomat (SCC) pomaže održavanju udaljenosti od vozila ispred i održava vožnju pri postavljenoj brzini vozača koja reflektuje njegov naučeni način i stil vožnje. Kada je SCC neaktivan ovaj sistem uči vozačev stil vožnje. Kada je SCC aktivan sistem prestaje sa učenjem i imitira naučeni stil vožnje. Sistem izbegavanja i podrške pri prednjem udaru - Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) pomaže u izbegavanju sudara s objektima ispred vozila tokom vožnje. Ako vozilo ispred iznenada uspori ili ako se otkrije opasnost od sudara napred, poput zaustavljenog vozila ili pešaka, sistem daje upozorenje. Nakon upozorenja, ako rizik od sudara ostane, može pomoći pri hitnom kočenju. Tokom vožnje, ako postoji opasnost od sudara s biciklistom ispred ili s nadolazećim vozilom tokom skretanja na raskrsnici, može pomoći pri hitnom kočenju. SEL i Limitirana oprema uključuje poboljšane funkcije prilikom skretanja na raskrsnici, promene vozne trake, vozila koje dolaze u susret s bočne strane, te pomoć pri pri upravljanju.

 

Ostali dodaci poluautonomne vožnje uključuju Inteligentnu pomoć pri ograničenju brzine (ISLA), koja prilagođava brzinu vozila u skladu s ograničenjem brzine na putu, pomoć pri korišćenju dugih svetala (HBA), koja može pomoći uključiti i isključiti duga svetla noću za vozila koja se približavaju iz suprotne trake. Ioniq 6 ima nekoliko funkcija vezanih uz pažnju vozača za bezbednost u svakom trenutku otkrivajući da li je vozač pospan ili rastrojen. Upozorenje na pažnju vozača (DAW) daje upozorenje kada se otkriju znakovi nepažnje vozača i preporučuje odmor ako je potrebno. DAW se oglasi upozorenjem ako vozilo ostane zaustavljeno (kao što je na semaforu), a vozač ne reaguje dovoljno brzo kada vozilo ispred počne da se kreće. Nekoliko funkcija radi u tandemu da bi pomoglo u izbegavanju sudara u različitim situacijama u vožnji, a to su sistem izbegavanja sudara u mrtvom uglu (BCA), druga funkcija je Blind Spot View Monitor koja koristi koristi bočne kamere postavljene na retrovizore za prikaz pogleda vozača levo i desno od vozila na ekranu ako vozač pokaže promenu trake.

 

Ioniq 6 takođe pruža bezbednost putnika na zadnjim sedištima sa upozorenjem o bezbednom izlasku (SEW), koje pomaže u sprečavanju putnika da izađu u opasnost, na način da koristi radar za otkrivanje vozila koja se približavaju. Kada putnik otvori vrata da bi izašao iz vozila nakon zaustavljanja, ako se detektuje vozilo koje se približava sa zadnje strane, sistem daje upozorenje. Postoje razni dodaci pomoći pri parkiranju koji čine parkiranja u raznim okolnostima lakšim nego pre. Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) pomaže pri bezbednom i jednostavnom parkiranju ili napuštanju parking mesta. Ovaj dodatak radi za paralelno, pa čak i dijagonalno parkiranje. Monitor za pregled oko vozila - Surround View Monitor (SVM) koristi niz kamera da bi vozaču dao pogled od 360 stepeni na područje oko vozila, što olakšava parkiranje u skučenim prostorima. Pomoć pri izbegavanju sudara pri parkiranju (PCA) pomaže u izbegavanju sudara. Ako se putem kamera ili senzora detektuje osoba ili prepreka, PCA će prikazati upozorenje i po potrebi aktivirati kočnice. Slično tome, sistem podrške izbegavanja udara pri kretanju unazad - Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) može da prikaže i da oglasi upozorenje ili aktivira kočnice kada se automobil približava s leve ili desne strane, a vozač se ne zaustavi.

 

OTA Software Update

Ioniq 6 je prvi model koji ima update putem OTA softvera za različite kontrole na vozilu. Ova tehnologija omogućava vozaču da unapređuje svoje kontrole za električne uređaje, autonomnu vožnju, bateriju te mnoge druge stvari da bi pružila bezbednije i pouzdanije vozačevog iskustvo. Vozači će takođe moći da osveže i mape i media softver sa OTA funkcijom.

 

Ioniq 6 opcije boje

Dostupan je sa 12 boja uključujući Gravity Gold Matte, Abyss Black Pearl, Serenity White Pearl, Curated Silver Metallic, Nocturne Gray Metallic, Nocturne Gray Matte, Transmission Blue Pearl, Biophilic Blue Pearl, Ultimate Red Metallic, Digital Green Pearl, Digital Green Matte i Byte Blue. Za unutrašnjost postoje 4 dostupne boje: tamno siva sa svetlo sivom kombinacijom, maslinasto zelena sa svetlo sivom, te crna unutrašnjost sa braon i crnom kombinacijom.

 

Proizvodnja

Početak proizvodnje je planiran za treći kvartal 2022. godine. Predstavljanje vozila po tržištima će biti objavljeno kasnije.

 

Ioniq 6 u virtuelnom svetu

Hyundai je predstavio niz inovativnih holističkih digitalnih komunikacijskih kampanja koje će koristiti najnoviju tehnologiju i dozvoliti kupcima da iskuse Ioniq 6 bez obzira gde se nalaze. Digitalni studio Ioniq-a 6 je proširena platforma u virtuelnoj stvarnosti koji nudi nezaboravno iskustvo ljudima da vide novi automobil u istoj. Ioniq 6 će biti dostupan na vodećim metaverse platformama kao što su Roblox i Zeppeto, gde će vozači moći da virtuelno testiraju vozilo i iskuse ključne funkcije.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Ioniq 6 obara sve rekorde već u pretprodaji

 

ioniq 6 008.jpg

 

Ioniq 6 je dobro počeo sa 37.446 porudžbina u pretprodaji prvog dana pre rezervacije, saopštio je Hyundai.

Hyundai je počeo da prima prednarudžbine za Ioniq 6, i ovo vozilo je dobilo najviše prednarudžbina prvog dana u istoriji prodaje automobila na južnokorejskom tržištu, premašivši 23.760 prednarudžbi koje je Ioniq 5 dobio pre godinu i po dana, piše Korea Times.

 

ioniq 6 y3.jpg

 

Kompanija je saopštila da velika popularnost modela Ioniq 6 pokazuje da južnokorejski potrošači misle da će novo vozilo promeniti igru u eri električnih vozila (EV).

''Inovativni dizajn enterijera i eksterijera Ionik 6 i odlična kilometraža, što je bilo moguće zahvaljujući našim najboljim aerodinamičkim performansama u klasi i novim tehnologijama koje pružaju nova iskustva električnih vozila, izgleda da su naišli na veliko odobravanje od kupaca,'' Rekao je portparol Hyundai-ja. Hyundai je predstavio svoju EV limuzinu na Međunarodnom sajmu automobila u Busanu u julu. Ubrzo nakon što je vozilo predstavljeno, Ioniq 6 je dobio dobre reakcije potrošača i medija sa svojim modernizovanim spoljašnjim dizajnom i naprednom aerodinamičkom efikasnošću sa niskim koeficijentom otpora od samo 0.21.

 

ioniq 6 y2.jpg

 

Kompanija je saopštila da Ioniq 6 dobija mnogo pozitivnih kritika od velikih medija u Evropi i Sjedinjenim Američkim Državama.

''Auto Motor und Sport, nemački automobilski magazin, rekao je da je Ioniq 6 postigao najviši nivo aerodinamičkih performansi među vozilima masovne proizvodnje primenom različitih aerodinamičkih tehnologija kao što su spoljašnje aktivne vazdušne klapne'', saopštio je Hyundai. Kompanija je dodala da je američki automobilski magazin Car and Driver takođe pohvalio Ioniq 6, rekavši da ''automobil koji se masovno proizvodi jasno otkriva i retro i futuristički izgled''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Hyundai Ioniq 5

 

Saznajte sve o inventionj ''Vehicle to load'' funkciji i zašto je ona prva stvar za restikciju struje - auto može ne samo da prima struju (da se puni), već i da daje struju tj. napaja električne uređaje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...