Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Hyundai Ioniq 5 / Ioniq 6

Recommended Posts

osv.jpg OSV: 2022. Hyundai Ioniq 5

 

Mnogima će ovo biti najbolji ''narodni'' električni auto na njihovim tržištima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ioniq 6 ima domet do 614 km

 

ioniq 6 2.jpg

 

Kompanija Hyundai Motor objavila je da će njen Ioniq 6 električni strimlajner omogućavati 614 kilometara potpuno električnog dometa po jednom punjenju, prema Svetskoj harmonizovanoj proceduri ispitivanja lakih vozila (WLTP). Sa potrošnjom energije prema WLTP od 13,9 kWh/100 kilometara, Ioniq 6 će biti jedno od energetski najefikasnijih električnih vozila (EV) na tržištu, kada bude u prodaji na odabranim tržištima u Evropi kasnije ove godine. ''Od početka razvoja Ioniq 6 ciljali smo na to da ga učinimo vodećim među potpuno električnim vozilima'', rekao je Jae Ho Huh, šef Sub-Mid centra za upravljanje projektima u kompaniji Hyundai Motor. ''Da bismo postali globalni lider na polju električnih vozila, posvećeni smo pružanju najboljih mogućih vlasničkih iskustava i performansi električnih vozila.''

 

E-GMP arhitektura Ioniq 6 podržava različite životne stilove kupaca

Impresivne potpuno električne performanse Ioniq 6 u velikoj su meri omogućene namenskom arhitekturom Hyundai Motor grupe za EV, Električno-globalnom modularnom platformom (E-GMP) i ultraniskim otporom vetru ovog električnog strimlajnera. E-GMP pruža optimalne električne performanse i obezbeđuje ultrabrzo punjenje od 800V sa dometom do 351 kilometra za samo 15 minuta, ili 10% do 80% za oko 18 minuta i podržava punjenje od 400V bez potrebe za dodatnim komponentama ili adapterima.

 

ioniq 6 7.jpg

 

Elektrifikovani strimlajner koristi prednosti E-GMP da pruži segment sa dugim, 2.950 mm međuosovinskim rastojanjem, kako bi na najbolji način zadovoljio potrebe putnika. Sa E-GMP, Ioniq 6 može biti radna stanica ili prenosivi rezervoar energije na točkovima zahvaljujući inovativnoj tehnologiji Vozilo-za-punjenje (Vehicle-to-Load – V2L). To omogućava ovom modelu da puni električne uređaje, kao što su kamperski i drugi projekti na otvorenom, kako bi se kreirali novi scenariji korišćenja koji se uklapaju u različite životne stilove kupaca u pokretu. Hyundai je maksimizovao domet potpuno električne vožnje Ioniq 6 kroz opsežan aerodinamički dizajn i inženjerski rad. Koeficijent otpora vozila od 0.21 je najniži u liniji proizvoda kompanije i jedan od najnižih u auto-industriji. Aerodinamičan izgled Ioniq 6 i različiti elementi dizajna, kao što su aktivna vazdušna klapna, vazdušne zavese na točkovima, integrisani zadnji spojler i reduktori zazora točka, značajno su poboljšali aerodinamičke performanse ovog modela, svrstavajući ga među najelegantnija vozila na svetu. Konkretno, reduktori zazora točka minimizuju prazan prostor između prednjeg branika i guma kako bi poboljšali aerodinamičke performanse oko prostora za točkove. Primenjeno po prvi put u nekom Hyundai modelu, ovo omogućava kompanijinom elektrifikovanom strimlajneru da poboljša udobnost vožnje putnika dok istovremeno prevazilazi aerodinamičke izazove uzrokovane kratkim prednjim prepustom.

 

ioniq 6 5.jpg

 

''Uložili smo sve napore da dizajniramo najefikasniji automobil u segmentu električnih vozila'', rekao je Byung Hoon Min, šef Centra za razvoj ukupnih performansi vozila u kompaniji Hyundai Motor. ''Naš fokus na poboljšanju aerodinamike pomogao je da se napravi jedno od potpuno električnih vozila sa najvećim dometom dostupnim na tržištu, što će smanjiti zabrinutost kupaca zbog EV i pomoći u razvoju ovog segmenta.''

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

kelleybluebook.jpg KelleyBlueBook: 2023. Hyundai Ioniq 6

 

Da, trebaće malo vremena da vam se oči priviknu na ovakav dizajn... i imaće klasične retrovizore umesto ovih ''fancy'' kamera:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Hyundai Ioniq 6

 

Hyundai ne igra na sigurno ove 2022. S obzirom da je Ioniq 5 sa dizajnom iz svemirskog doba postao jedan od najpoželjnijih električnih automobila prošle godine, bilo bi logično pretpostaviti da će nova Ioniq 6 limuzina svakako imati dosta sličnosti sa srodnikom.

Ali, Hyundai je prekinuo sve vizuelne veze sa modelom Ioniq 5...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Ioniq 6 First Edition u seriji od 2.500 primeraka

 

hyundai ioniq 6 03.jpg

 

Kupci mogu unapred naručiti jedan od 2.500 ekskluzivnih primeraka modela Hyundai Ioniq 6 First Edition. Hyundai je najavio početak pretprodaje svog dugo očekivanog Ioniq 6 First Edition, drugog modela u Hyundai liniji brenda Ioniq namenjenog električnim vozilima. Ioniq 6 First Edition ograničen je na 2.500 primeraka i biće dostupan za početak samo na ključnim tržištima Hyundai električnih vozila: Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Norveškoj i Holandiji.

 

Napravljen na električno-globalnoj modularnoj platformi Hyundai Motor Group (E-GMP), Ioniq 6 je opremljen nizom naprednih tehnologija i prostranim enterijerom usmerenim na kupca. Pored toga, pruža prošireni domet do 614 kilometara sa jednim punjenjem (WLTP-kombinovano), redefinišući granice električne mobilnosti. Taj domet je potpomognut ultraniskim koeficijentom otpora od samo 0.21, zahvaljujući nisko postavljenoj prednjoj površini, aktivnim vazdušnim zakrilcima na prednjem delu i reduktorima zazora točkova. Unutrašnjost Ioniq 6 u obliku čaure služi i kao udobno utočište i lični prostor, ispunjen optimizovanim mestom za noge, te mnoštvom praktičnih karakteristika i održivih materijala koji omogućavaju ekološki prihvatljivo iskustvo mobilnosti i životnog stila, koje izražava svest o interesu za životnu sredinu.

 

hyundai ioniq 6 2022 02.jpg

 

Međunarodni automobilski i tehnički mediji izrazili su uzbuđenje spoljašnjim i unutrašnjim dizajnom Ioniq 6, posebno zbog prostranosti i potpuno električnog asortimana. Top Gear je rekao da IONIQ 6 demonstrira Hyundaijevo ''istaknuto samopouzdanje'' u svojoj strategiji elektrifikacije, dok je influenser Marques Brownlee, koji vodi popularni MKBHD YouTube kanal sa preko 15 miliona pretplatnika, opisao ovaj elektrifikovani strimlajner kao ''jednu od najboljih ponuda za EV''. Ekskluzivni Ioniq 6 First Edition podiže elegantan izgled Hyundai elektrifikovanog strimlajnera na novi nivo nizom ekskluzivnih elemenata spoljašnjeg i unutrašnjeg dizajna. Spolja, 20-inčni točkovi ovog modela imaju privlačnu mat crnu završnu obradu. Dok sjajne crne lajsne na prednjoj, zadnjoj i bočnoj strani, kao i sjajne crne kapice ogledala naglašavaju elegantan izgled IONIQ 6 First Edition. To podvlače crni aluminijumski ''H'' amblemi na prednjem braniku i zadnjim vratima prtljažnika. U unutrašnjosti, kupci mogu uživati u odabranom dizajnu jedinstvenom za Ioniq 6 First Edition, uključujući crnu unutrašnjost sa crnom oblogom krova. Pored toga, ekskluzivna kožna kombinovana sedišta imaju sivu tartan tkaninu inspirisanu Hyundaijevim konceptom Prophecy EV. Model je takođe opremljen namenskim prvim izdanjem ECONYL® patosnica sa sivim tartanskim detaljima i biće dostupan u više boja, uključujući Biophilic Blue Pearl (biofilno biserno plavu), Serenity White Pearl (spokojno biserno belu), Nocturne Grey Metallic (noćno metalik sivu) i Gravity Gold Matte (gravitaciono mat zlatnu).

 

hyundai ioniq 6 2022 01.jpg

 

Ioniq 6 First Edition će imati pogon na sve točkove i dugotrajnu bateriju od 77.4 kWh. Povrh toga, kupci će moći da uživaju u besplatnoj jednogodišnjoj pretplati na Ionity Premium paket, preko Hyundaijeve panevropske integrisane javne usluge punjenja Charge myHyundai. Charge myHyundai nudi pristup na preko 400.000 punjača širom Evrope, uključujući AC i DC konektore.

Kupci na odabranim tržištima[1] će imati priliku da unapred poruče Ioniq 6 First Edition online preko namenske Hyundai web lokacije kada proces pretprodaje počne 9. novembra 2022. u 10:00 sati po centralnoevropskom vremenu. Tu će moći da izaberu željeni eksterijer od četiri dostupne boje. Pošto se proces rezervacije može razlikovati u određenim zemljama, od kupaca se traži da konsultuju lokalni Hyundai sajt. Rezervacije za Ioniq 6 First Edition biće ograničene na jednu po kupcu po principu ''prvi dođe, prvi uslužen'', pošto je model ograničen na 2.500 jedinica. Planirano je da Ioniq 6 First Edition bude isporučen kupcima između marta i aprila 2023.

Proces prijavljivanja može se razlikovati zavisno od specifičnih zahteva za neku zemlju.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvih 2.500 primeraka Hyundaija Ioniq 6 za Evropljane rasprodato za manje od 24 sata

 

hyundai ioniq 6 03.jpg

 

Hyundai je 2.500 primeraka prvog izdanja elektropokretanog modela Ioniq 6 ponudio kupcima u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Norveškoj i Holandiji. Nakon odličnih prodajnih rezultata koje je Hyundai u Evropi postigao s električnim modelom Ioniq 5, kupcima u (za sada) pet evropskih zemalja ponuđena je i brojčano ograničena količina modela Ioniq 6, a svih 2.500 primeraka Hyundaijevog najnovijeg ''električara'' rasprodato je za manje od 24 sata od otvaranja online prodaje.

 

hyundai ioniq 6 2022 02.jpg

 

Hyundai je sa prvim izdanjem elektropokretane ''Šestice'' ponudio najbolji paket opreme i pogonsku konfiguraciju koju čine dva elektromotora, pogon preko obe osovine i baterije kapaciteta 77.4 kWh. Elektromotori nude 325 konjskih snaga i 605 Nm obrtnog momenta, a kapacitet baterija obezbeđuje domet do 519 kilometara (WLTP). Postavljen na posebnim crnim 20-inčnim aluminijumskim felnama, Ioniq 6 First Edition ponuđen je u četiri boje karoserije, a tamni tonovi dominiraju i u bogato opremljenoj, prostranoj i kožom obloženoj kabini.

 

hyundai ioniq 6 2022 01.jpg

 

Za Hyundai Ioniq 6 First Edition kupci u Nemačkoj (u kojoj će završiti 1.000 od 2.500 primeraka) izdvojili su 66.400 evra, a automobili će im biti isporučeni u martu i aprilu naredne godine. Pored prvog izdanja koje je Hyundai ponudio kupcima u pomenutih pet zemalja, početak prodaje ostalih verzija modela Ioniq 6 u Evropi počinje krajem godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pripremi i Hyundai Ioniq 5 N

 

hyundai ioniq 5.jpg

 

Sledeća generacija Hyundaijevih N sportskih modela će biti električna, a revolucija će početi sa Ioniqom 5 N. Sportski Ioniq 5 N je na tizeru i dalje sa maskirnom folijom, ali prezentacija je po svemu sudeći veoma blizu, verovatno početkom 2023.

Ioniq 5 N će odlikovati agresivniji aero body paket, modifikovano oslanjanje, veći točkovi i više snage. Hyundai za sada nije potvrdio tačne specifikacije, ali to bi trebalo da bude kombinacija dva elektromotora i pogona na sva četiri točka. Očekuje se do 585KS i 740 Nm koliko ima sestrinska Kia EV6 GT koja od 0 do 100 km/h stiže za 3.5 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar?: Hyundai Ioniq 5

 

Na tržištu je od februara 2021. godine, i već posle 12 meseci dobio je update (malo veću bateriju, nove pakete opreme...):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr: Hyundai Ioniq 5 Ultra

 

Izgled ovog vozila dosta asocira na Ponyja, što je prvi serijski automobil fabrike Hyundai:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Hyundai Ioniq 5

 

Koliko stvarno kilometara može da pređe Hyundai Ioniq 5 od 100% do 0%

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Ioniq 5 sa e-Corner sistemom

 

hyundai mobis 1.jpg

 

Hyundai Mobis je predstavio prototip električnog Ioniqa 5 koji je opremljen sa četiri e-Corner modula. Prototip između ostalog ima i režim u kome se sva četiri točka okreću za 90 stepeni. Postoji i funkcija nultog okreta, kada se točkovi rotiraju pod uglom od otprilike 45 stepeni kako bi prototip mogao da se okreće za 360 stepeni. Hyundai Mobis navodi da video prikazuje ''kretnje iz stvarnog života'' koje omogućavaju e-Corner moduli i napominje da bi njihove prednosti u uskom centru grada trebalo da budu očigledne.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Ioniq 6 iznenadio svojim dometom

 

ioniq 6 008.jpg

 

Električni Ioniq 6 je stigao na američko tržište u novembru prošle godine. U homologacijskim podacima o dometu sa jednim punjenjem proizvođač je naveo 340 milja (547 km). Međutim, EPA testovi su pokazali da je zapravo još bolji.

EPA je američka agencija za okolinu koja sprovodi nezavisna ispitivanja efikasnosti goriva i energije. Njihovi rezultati često odudaraju od obećanja proizvođača. Uglavnom na štetu naručioca. U slučaju Ioniqa 6, međutim, bilo je drugačije. Prema službenim tehničkim podacima Hyundaija, jednomotorni Ioniq 6 sa baterijom od 77.4 kWh trebalo bi da sa jednim punjenjem pređe 340 milja ili 547 km. Međutim, u EPA testovima uspeo je da pređe 361 milju (580 km). Za to je uveliko zaslužna izuzetna aerodinamika. Koeficijent otpora je samo 0.22. Zanimljivo, u verziji za korejsko tržište još je niža zahvaljujući kamerama koje zamenjuju retrovizore, i iznosi 0.21.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Ioniq 5 N premijerno u julu

 

hyundai ioniq 5 n02.jpg

 

Sledeća generacija Hyundaijevih N sportskih modela će biti električna, a revolucija će početi sa Ioniqom 5 N.

Sportski Ioniq 5 N je na ovim slikama i dalje sa maskirnom folijom, dok će zvanična prezentacija biti održana za nekoliko meseci. Ioniq 5 N će odlikovati agresivniji aero body paket, modifikovano oslanjanje, N Durance režim (za veću izdržljivost na stazi), Drift Mode, N Torque Distribution (podešavanje od 90:10 do 10:90 odsto), točkovi od 21 inča, jači kočioni sistem (diskovi 400 mm), kao i modifikovana unutrašnjost sa 12.25-inčnim ekranom.

 

hyundai ioniq 5 n01.jpg

 

Hyundai za sada nije potvrdio tačne specifikacije pogonskog sistema, ali to bi trebalo da bude kombinacija dva elektromotora i pogona na sva četiri točka. Očekuje se više od 585KS koliko ima sestrinska Kia EV6 GT koja od 0 do 100 km/h stiže za 3.5 sekunde. Svetska premijera je planirana za jul ove godine, a prvi primerci bi trebalo da budu dostupni kod dilera u trećem ili četvrtom kvartalu 2023.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najava za Hyundai Ioniq 5 N

 

Švedska, gde se Ioniq 5 N testira u najtežim uslovima. Ovo je igralište za i20 N WRC Rally 1 koje se pridružuje da uporedi i ojača sposobnosti Ioniq 5 N u krivinama.

Kao prvi AWD EV marke N, Ioniq 5 N proteže maštu o zabavi u vožnji kojoj možemo da se radujemo sa električnim vozilima visokih performansi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Međunarodna prezentacija Hyundai Ioniq 6

 

Madrid - međunarodna premijera Hyundai Ioniq 6:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg PolovniAutomobili: Hyundai Ioniq 5

 

Automobil koji je 2022. pokupio priznanje za svetski automobil godine, električno vozilo godine i dizajn automobila godine.

Hyundai Ioniq 5 u najjačoj varijanti sa kapacitetom baterije od 77.4 kWh i pogonom na sve točkove zaista deluje impresivno u praksi. Iako linijom podseća na nešto što bi pripadalo tzv. ''Golf klasi'', on je zapravo krosover, a to vam postaje jasno kada ga vidite u prirodi, pošto na slikama deluje manji nego što jeste. Pametno dizajniran enterijer i mnogobrojne mogućnosti podešavanja olakšavaju svakodnevnu upotrebu, a sjajne performanse čine da je vožnja ovog automobila pravo uživanje. Kako se vozi i koliko mu vremena treba da se napuni na brzom punjaču, saznajte u videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istraga zbog mogućeg problema sa punjenjem baterija kod Hyundaija Ioniq 5

 

ioniq 5 01.jpg

 

Američki regulatori za bezbednost automobila istražuju skoro 40.000 električnih vozila Ioniq 5 kompanije Hyundai zbog mogućeg problema sa punjenjem baterija.

 

Preliminarna istraga Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na autoputu (NHTSA) dobila je 30 žalbi potrošača u kojima se navodi da je došlo do gubitka ubrzanja. Iz Uprave su naveli da su mnogi vozači prijavili glasno pucanje praćeno upozorenjem na kontrolnoj tabli, i da je odmah usledilo smanjenje brzine sve do potpunog gašenja vozila. NHTSA je saopštila da je od Hyundai-ja saznala da je kvar povezan sa integrisanom kontrolnom jedinicom za punjenje koja služi za napajanje oba akumulatora. ''Preliminarni pregled pokazuje da previše struje unutar jedinice može da ošteti tranzistore, što rezultira nemogućnošću dopunjavanja niskonaponske baterije'', navodi se saopštenju Uprave.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen Hyundai IONIQ 5 N

 

Hyundai Ioniq n 06.jpg

 

Hyundai je na Goodwood festivalu brzine održao premijeru modela Ioniq 5 N, prvog potpuno električnog modela N brenda visokih performansi predviđenog za masovnu proizvodnju.

 

Hyundai Ioniq n 05.jpg Hyundai Ioniq n 04.jpg

 

Ioniq 5 N odlikuju agresivniji aero body paket (auto je niži 20 mm i širi 50 mm), modifikovano oslanjanje, N Drift Optimizer, N Torque Distribution, točkovi od 21 inča, jači kočioni sistem (diskovi 400 mm), kao i modifikovana unutrašnjost sa 12.25-inčnim ekranom, nižim sportskim sedištima, recikliranom kožom i održivim materijalima.

 

Hyundai Ioniq n 03.jpg Hyundai Ioniq n 02.jpg

 

235833-hyundai n 01.jpg

 

Automobil ima dva elektromotora (sa ukupno 650KS i 770 Nm) i baterije od 84 kWh, pri čemu ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3.4 sekunde, dok je najveća brzina 260 km/h.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

km77youtubelogo.jpg km77.com: Hyundai Ioniq 6 na testu izbegavanja ''severnog jelena''

 

Ioniq 6 ima tri verzije: 151 KS (jedan motor, pogon na zadnje točkove i baterija od 53 kWh), 228 konja (jedan motor, pogon na zadnje točkove i 77.4 kWh) i 325KS (sa dva motora, pogonom na sve točkove i 77 kWh) . Maksimalna brzina u svim njegovim verzijama je 185 km/h.
Auto koji je testiran je srednja verzija po snazi sa 228 konja i pogonom na zadnjim točkovima. Pneumatici na autu su bili Nexen NFera Sport EV u dimenziji 245/55 R18.

ENG prevod nakon klika na CC:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/16/2023 at 6:50 PM, neshaoct said:

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Hyundai Ioniq 5

 

Koliko stvarno kilometara može da pređe Hyundai Ioniq 5 od 100% do 0%

 

 

"Dobri su".

Kao rezultate svog navodnog testa su na 3:14 svoje recenzije 'ladno samo prepisali sve deklaracije sa sajta "EV Database"

https://ev-database.org/car/1663/Hyundai-IONIQ-5-Long-Range-AWD

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi logičnije da mu je u ovoj disciplini na crtu stao Golf R nego li Civic Type R, ali, pobednik bi svakako bio isti ...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...