Jump to content
FAS Goran
bogdan007

Fiat (Grande) Punto Evo 1.3 MJet 84KS - potrošnja ulja

Recommended Posts

Potrosio mi je oko 1.2l ulja 10w40(selenia) za 2500km. Ima 10od verovatno 300 iljadi predjeno. Majstor je skidao suspleh, prao motor, drndao ga i nije nasao vidljivo curenje.

Sa druge strane mi je nagovestio (sto sam i ja primetio) da mnogo dimi pri hladnom startu. Predlozio je moguce osvezenje motora. Auto samo na hladnom dimi, ovako nista. Dim nije plavi mozda beo malo i to pri ladnom, ovako jedva i da se vidi. Kad ga gasiram zadimi jace al tipa na jacoj uzbrdici.

 

Ima neko uvida u moguce kvarove kad 1.3 trosi ulje il stagod...

 

Hvala

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj motor ne sme da trosi ulje nimalo. A i ulje koje sipas nije odgovarajuce, po fabrickoj specifikaciji ide 5W30 za verzije sa DPF-om, sa specifikacijom ACEA C2.

Krenuo bih prvo od toga da se sipa odgovarajuce ulje i da se nakon toga isprati potencijalna potrosnja.

Edited by Nikola031
slovne greske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam od vise ljudi cuo da ti motori krecu da trose ulje kad predju nekih 200-250 hiljada kilometara. To je verovatno i ovde slucaj. Je l' proveren turbo, da nije do njega?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plasim se da ako sipa 5W30 da ce trositi jos vise, verovatno da je motor mnooogo presao i da prelazak na fabricku gradaciju nece pomoci.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda, ali bar 5w40 onda sipaj... 10w40 je za bas starije motore...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulje koje se koristi je Selenia WR-PE 5-30 acea c2 a sto se tice potrosnje treba procitati uputstvo od auta.To je auto koji trosi ulje ali koliko,zavisi od auto do auta i od stila voznje.Drugar ima Scuda sa 75000  euro 6,pa zna lepo da potrosi.Moj na 2000 je potrosio oko 100ml.Evo nesto sto sam izvukao iz uputstva.

 

Potronja ulja 1.png Potrosnja ulja 2.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, imam isti problem na potpuno identičnom autu pa ako možete ovde da mi date neki savet da ne bih otvarao novu temu. 

Potrošnja ulja kod mene je slična ali sam isključivo sipao Seleniju 5w30 C2 i motor ima 200 hiljada km. 

-Prvi majstor kod koga sam bio mi je rekao da ne diram ništa jer auto normalno vuče i pali. Tj samo da dosipam ulje i eventualno  neki aditiv. 

-Drugi majstor mi savetuje polu generalnu koja bi uključuila zamenu gumica, dihtunga, karika i pregled ostalih delova. On mi traži 300 evra samo za ruke + delovi i ispititivanje i obrada glave 450 evra u najboljem slučaju bez potrebe za pravom generalkom. Da li je to mnogo? 

-Treći majstor (moj kolega koji posle posla radi mehaniku) mi savetuje samo zamenu gumica ventila za relativno male pare. Navodno može zameniti gumice bez skidanja glave motora, mada drugi majstor tvrdi da to nije moguće. Ovaj moj nema iskustva sa 1.3 dizel, pa me to brine. 

-Četvrta opcija je motor sa otpada u Bosni koji bi me koštao 500 evra sa ugradnjom ako im ostaje moj motor + još oko 100 za mali servis. 

 

Svaki savet mi je dobrodošao, stvarno nisam pametan šta raditi... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da nije neko rešenje i da ce te možda samo u dodatni trosak oterati ali ja bih probao neko kvalitetnije ulje da sipam, tjst ulje od kvalitetnijeg proizvodjaca. Selenija jako cesto ume fals da bude.

Recimo kupi neko kvalitetno ulje tipa Motul, LM, Shell i novi filter ulja pa probaj da vozis tako i vidi da li ce potrosnja ulja da se smanji. 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverite prvo turbinu, dizne pa kompresiju motora.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provereni su parametri turba na dijagnostici i svi su dobri, a nema ni zavijanja pri radu. Fizičko skidanje i ispitivanje turba je relativno skupo, i mislim da nema potrebe za tim. Majstor je takođe gledao parametre i dizni, mada ne vidim kakve veze one imaju sa uljem. Kompresiju sam hteo da merim, ali majstor tvrdi da mi to ne može pokazati stanje uljnih karika koje su odgovorne za potrošnju ulja, već samo kompresionih. 

 

Nego da li se mogu zameniti gumice ventila bez skidanja glave motora? Prelistao sam forum i pisano je o bukvalno svim motorima sem za 1.3 dizel 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaju, kada nalivaju previse nafte razgradjuju ulje a i mogu da speru karike vrlo brzo.

Ako turbo pusta ulje na semeringu ne verujem da se to odrazava na njegov pritisak vazduha u radu.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel neko rešio na kraju problem? I moj je isti motor prešao 250000 i troši 600g ulja na 1000km. Ima dpf. Sipano samo Selenia WRP 5w30 u njega. Zamenjen set lanca opet ista prica. Redovno održavan. Jel mora generalna? Rekoše to su dobri motori kad sam ga kupovao ono ispade shit

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, fiat brava said:

600g ulja na 1000km

Ovo je bas mnogo.

 

2 hours ago, fiat brava said:

Rekoše to su dobri motori kad sam ga kupovao ono ispade shit

I jesu dobri, al zavisi kako je odrzavan i vozen. I 1.9 jtd/mjet je neunistiv al eto moj majstor nasao za shodno da otvara jedan...dihtung glave otisao.

 

Vidi na dijagnostici sta mozes..dizne, kompresiju, turbinu, dpf, vizuelno semeringe majstor ako moze ili curenja na parkingu, creva i slicno...

 

EVO serije punta imaju probleme sa diznama inace.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je u vlasništvu 3 godine. Prešao sa njim 50000km. Ulje WRp sintetika na 10000 redovno menjano. Naravno svaki put menjani filteri goriva i ostalo što treba. Inače volim da imam siguran auto i nije mi za da dam za održavanje. Naravno zamenjena je tu gomila stvari od seta kvacila, senzor ugla volana, amortizera i td. Pukao sam za te 3 godine bas podosta novca. Zvao servis iz Zemuna kaže po 99% mora generalna koja će da kosta 150000 dinara. Znam kako sam ga održavao te 3 godine. I sada ide isto kao kad sam ga kupio. Ne dimi, ide dobro pali. Troši 5.5l goriva. Ali ulje nestaje a nema nigde mrlje... Razočaran sam puno. Posle svog truda kaže čovek generalna na 250000. A priče kako prelaze milione fiatovi motori...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti motori kad su redovno održavani i nisu prešli baš velike kilometraže troše minimalnu količinu ulja. Imam tri takva 1,3MJ  kod sebe i u familiji raznih godišta.  Teško je u opšte primetiti potrošnju ulja na šipki i posle 10.000km. Ono što ne znaš i nećeš nikad saznati je šta se dešavalo kod prethodnog vlasnika, kakva je bila eksploatacija, koliko često je menjano ulje i filter i koje ulje je sipano.  Nek je jednom sipano falš ulje, to je upropašćen motor. Znači redom provera svega, jer ulje može nestajati na više mesta, karike, turbina, gumice ventila ... 

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekoliko njih je tražilo pomoć. Niko od njih da napiše kako je rešio problem. Kako očekuju da njima neko pomogne ako oni sami su toliko sebični da podele svoje iskustvo... 

Nisam ni ja primećivao na šipki potrošnju 3 godine. Nije trošio ulje nimalo. Ali pre par meseci slučajno da proverim ono suv merač. Od tada merim stalno... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kontrolišem uje redovno, kad se setim, možda jednom u dva meseca. Pogledam usput antifriz i kočiono ulje, te malo razgledam po motoru da nema negde nekog curenja. Ostala mi navika od krševa koje sam vozio kad sam bio mlađi. :D

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako da podelim iskustvo na kraju svega u vezi potrošnje ulja pošto na kraju niko ne napiše šta je bilo. Problem je konačno rešen. Posto je auto imao dobru kompresiju počelo je izokola zamena seta lanca, servis turbine, čišćenje dpf-a, zamena separtora uljnih para... Potrošnja ulja se i dalje nastavila kao i pre. Morao je motor da se otvara, ravnanje glave, zamena karika, gumica, klackalica tj. polugeneralna. Bolje je ne trošiti vreme i novac nego odmah odraditi polugeneralnu. Ako ne bude nekih dodatnih troškova cena popravke izlazi od 1200-1500 evra. Mene je izašla oko 1500. Nije baš da se dizel isplati i da je neuništiv. Pozdrav svim forumašima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvar srece, ako naletimo na neodrzavan motor ne isplati se ni benzinac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, fiat brava said:

Evo ovako da podelim iskustvo na kraju svega u vezi potrošnje ulja pošto na kraju niko ne napiše šta je bilo. Problem je konačno rešen. Posto je auto imao dobru kompresiju počelo je izokola zamena seta lanca, servis turbine, čišćenje dpf-a, zamena separtora uljnih para... Potrošnja ulja se i dalje nastavila kao i pre. Morao je motor da se otvara, ravnanje glave, zamena karika, gumica, klackalica tj. polugeneralna. Bolje je ne trošiti vreme i novac nego odmah odraditi polugeneralnu. Ako ne bude nekih dodatnih troškova cena popravke izlazi od 1200-1500 evra. Mene je izašla oko 1500. Nije baš da se dizel isplati i da je neuništiv. Pozdrav svim forumašima

1.3 nije vise kao sto je bio nekada ( euro3 i euro4 su izdrzljivi, euro3 cak i vise). 

Euro 5 i euro 6 se cesto raspadaju. Dizne pocnu nalivati i eto haosa ako se tako vozi. 

Od kolege iz AK Kole cesto cujem kako se neki raspao, zaribao, cak i pukla radilica, a verujem da sve krece od ubrizgavanja a mislim i da ekologija lepo utice. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mislim samo na Fiat. Mislim generalno na sve dizele i drugih proizvođača. Svi imaju probleme sa egrom dpfom diznama adbluom... Sva ta prljavština mora negde da ostane. Sve je to prljavo i garavo. Svi se hvale sija auspuh. Au unutra haos... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. Kupio sam prosle godine Punto Evo sa ovim motorom od 62kw, auto je 2011 godiste. Presao sam 7.500 km do sada, potrosio je 3L ulja. Da napomenem, promenio sam lanac kada sam kupio auto, ulje koje sipam je Selenia 5W-30. Auto dimi belo-plavicasti dim kada je hladan i kada ubrzava po uzbrdici pri cemu turbina zvizdi poprilicno. Auto trenutno ima 167.000 km (provereno na dijagnostiku), DPF pali regeneraciju na nekih 200-300 km mesovite voznje dok EGR sam cistio jednom do sada (upalio check engine). E sada sta da radim oko potrosnje ulja? Jel potrebno da radim polugeneralnu ili da trazim problem u neceg drugog? Meni je malo sumnjiva turbina, bas se cuje kada malo jace ubrzam po neku uzbrdicu i bas tada zadimi auto dok na ravan put turbina manje zvizdi. Imao sam pre ovog auta stariji Punto mk2b 1.3 iz 2004 sa kojim sam presao 90.000 km za 7 godina bez nekih vecih problema, on je trosio 300ml ulja na 10.000 km i nije dimio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da nadjes nekog majstora koji bi ti uradio test curenja i test kompresije. Takodje i turbinu da pregleda. Onda ces znati na cemu si. Ovako, ako se upustis na slepo u radove, moze se desiti da potrosis dosta para, a ne resis problem.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...