Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Madjarska 2021

Recommended Posts

Vracamo se na "regularan" format F1 vikenda. Jedva cekam da vidim odgovor Red Bulla i Maxa na sve ono sto se desavalo na Silverstonu. I tehnicki i koliko je (i da li) Max u svakom smislu uzdrman posle onakvog ishoda zadnjeg duela u borbi za titulu.

Na redu je legendarni Hungaroring, prva F1 trka odrzana iza Gvozdene zavese. Sporija staza, teska za preticanje, cija se povrsina vrlo brzo prlja. Dve DRS zone, vozi se desni krug, takodje nesto kraca . Po stanju u dosadasnjem delu sezone, trebalo bi da konfiguracijom vise odgovara bolidima Red Bulla, u odnosu na Mercedes. Ovo je poslednja trka pred jednomesecnu, letnju pauzu, videcemo sa kakvim ce bodovnim odnosom biti zavrsen prvi deo. Krajem avgusta, prvog sledeceg F1 vikenda na redu je takodje legendarni Spa Francorchamps.

 

Zvanično ime: FORMULA 1 MAGYAR NAGYDÍJ 2021

Lokacija: Hungaroring, Mađorod, Mađarska

Datum: 30. jul -01. avgust 2021.

 

Petak 30.07.2021.

Prvi trening: 11:30h – 12:30h

Drugi trening: 15:00h – 16:00h

Subota 31.07.2021.

Treći trening: 12:00h – 13:00h

Kvalifikacije: 15:00h – 16:00h

Nedelja 01.08.2021.

Trka: 15:00h

 

VN-Madjarske-e1579431322377.png.4188725c7a6f772ac8ef03ae940b8c7b.png

 

Broj krugova:     70

Dužina staze:     4.381 km

Dužina trke:       306.630 km

Broj trka:            35

Prva trka:           1986.

Najviše pobeda: Lewis Hamilton /8/

                           McLaren /11/

 

Hungaroring se nalazi u Mađarodu, nedaleko od glavnog grada Madjarske Budimpešte. Prvi GP Madjarske je održan 1986. godine i bila je to prva staz F1 koja je održana iza “Gvozdene Zavese”. Bernie Ecclestone je hteo da organizuje GP SSSR-a, ali je na nagovor prijatelja promenio lokaciju i trka je održana u Madjarskoj.

 

hungaroring_2017.jpeg.5ad7c538d790f6446f03b416eaa466e8.jpeg

 

 

Originalno staza je trebala da bude ulična staza nalik Monacu, ali je vlada odlučila da napravi stazu nedaleko od grada. Izgradnja staze je počela 1. oktobra 1985. godine i trajala je samo 8 meseci, što je najbrže završena staza od svih u kalendaru.

Staza je veoma prljava i za razliku od ostalih staza njena površina se jako brzo prlja čak i u toku kvalifikacija ili trke, što ne ostavlja mnogo mesta za kalkulacije. Još jedna karakteristika staze je to što se sa bilo kog mesta može videti čak i do 80% staze. Preticanje je u suvim uslovima jako teško, ali je uprkos tome ova staza bila poprište mnogih zanimljivih duela i trka tokom godina. Trke kao što su bile 1989. kada je Nelson Piquet sa 12. mesta pobedio sa dramatičnim preticanje Ayrtona Senne, 1997. kada je Damon Hill skoro pobedio u krajnje nekonkurentnom Arrowsu, Alonsova prva pobeda u F1 2009, kao i 2006. Buttonova, ali i strašnog udesa koji je imao Fellipe Massa tokom trke 2009. godine.

 

Hungaroring je bio i mesto na kome su dva vozača u istoriji uspeli da osvoje titule svetskog šampiona. Nigel Mansel 1992. i Michael Schumacher 2001. iako je do kraja sezone ostalo još dosta trka, ali takodje i konstruktorska titula je otišla u ruke tima Williams 1996. godine. U istoriji Madjarskog GP-ja samo je jedna trka vožena pod vlažnim uslovima i to 2006. godine, a dovelo je do nekih neočekivanih odustajanja medju kojima su 7-struki šampion Michael Schumacher i vladajući šampion Fernando Alonso, što je otvorilo mogućnoist Jensonu Batonu da dodje do svoje prve GP pobede.

Od kada je došao u Formulu 1, Hungaroring važi za Hamiltonovu stazu. On od svih vozača ima najviše uspeha sa 8 pobeda. Iza su Michael Schumacher sa 4, Senna sa 3, dok su sa po 2 pobede Nelson Piquet, Damon Hill Mikka Hakkinen, Jacques Villneuve, Jenson Button i Sebastian Vettel.

Najuspešniji na ovoj stazi su McLaren sa 11 pobeda, a slede ih Williams i Ferrari sa 7, Mercedes sa 5 i Red Bull sa 2 trijumfa.

 

image.png.01e2e4f532f5362d82b0fdc9abb8c7f3.png

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Nisam siguran da me Verstappen poštuje na isti način kao pre sudara

 

hamilton_verstapen_french_gp_021_post_qualy.jpg.7130dbd2308c7dd7a155af4d0b160b97.jpg

 

Britanac je otkrio da njegov telefonski razgovor sa Verstappenom nije prošao baš glatko.


Holanđanin je na današnjoj konferenciji za štampu otkrio da ga je Hamilton zvao nakon sudara na Silverstonu, ali nije želeo da ulazi u detalje razgovora.

Hamiltonova konferencija je po rasporedu bila posle Verstappenove, pa su novinari i Britanca pitali za telefonski razgovor.

Nema šta mnogo da se doda. Rekao sam posle prošle trke da sam video na video bimu da izlazi iz bolida i da je delovao ok. Potom mi je i preko radija to potvrđeno. Nisam znao da je u bolnici sve dok mi nije rečeno na konferenciji posle trke. Niko od nas ne želi da vidi povređenog vozača ili da ga povredi.“

„Pozvao sam Maxa posle trke da proverim kako je i da mu poručim da ga i dalje respektujem, ali nisam siguran da on ima isti stav prema meni posle svega.“

 

„Ali naš fokus je na ovom vikendu. Tim je uložio mnogo truda i mislim da smo uspeli da se uzdignemo kao tim. Mislim da Red Bull i dalje ima malu prednost i postoji mogućnost da će na ovakvim mestima biti brži. Ipak, želimo da im maksimalno otežamo posao. Moramo da pokušamo da se daljim radom izjednačimo sa njima ili steknemo malu prednost“, izjavio je Hamilton.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi trening. Izgleda da nisu Maxu još naštelovali bolid.Nemoguće da je Mercedes brzi na ovoj stazi. Sad dolazi do izražaja lupanje u Britaniji,i nova šasija

E7jLXEXXEAMbYLR.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je počelo, dobro se završilo. Svaka čast Alpini i Okonu na pobedi. Samo da nije bilo Alonsa da zadržava Hamiltona 8-9 krugova bila bi čista pobeda Hamiltona. Bez problema je u 4-5 krugova prestigao Sainca i sustigao prvu dvojicu.Tako da zasluženo vozač dana Alonso.Wilijams takodje odličan oba vozača u bodovima

E7t3vitX0AIoclj.jpeg

E7ttB56WYAQLoal.jpeg

E7tvu4RX0AALmY_.jpeg

E7tupNMXsA0QR5y.jpeg

E7t09e9XsAEcbVH.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno tako, bar pola tog pehara zasluzuje Alonso. Ali i drugo pola zasluzuje Okon, zbog toga sto je drzao Fetela celu trku :) 

 

Steta za ove sto su ispali neduzni, a Botas, nemam reci, suster totalni... 

 

Rikardo isto dosta los... 

 

edit: sad tek vidim da je i on zakacen u sudaru u prvoj krivini, tako da je mozda to bio razlog njegovog tempa...

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odavno nije bilo ovoliko čukanja i kazni! Lepo je videti nova lica na postolju... Mercedes strategija od očaja do sjaja. Hamilton odvozao savršeno. Max ponovo maler + opet blago čukanje prilikom preticanja. Alfa Romeo- šta reći a ne zaplakati!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da Rikardo u ovom bolidu teško da može nešto da uradi.Moraćemo da sačekamo sledeću godinu,ako ponovi ove rezultate verovatno mu neće produžiti ugovor.Od onako brzog vozača ove godine je prosek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo za tim Alpin i pobeda za Okona,Alonso je po ko zna koji put dokazao da je jedan od najboljih vozaca u F1.

Bas je bila haoticna trka od samog starta,al cigan se uvek izvice,ima srece

a svaka cast Wiliamsu oba vozaca u poenima

https://pole-position.rs/bottas-i-stroll-dobili-kazne-za-izazivanje-sudara-u-prvoj-krivini/

 

Perez-Bottas-Verstappen-Norris-GP-Ungarn-2021-Budapest-Rennen--169Gallery-66011cf0-1819433.jpg

Alonso-Ocon-Alpine-GP-Ungarn-2021-Budapest-Rennen--169Gallery-9d538086-1819426.jpg

Fernando-Alonso-Alpine-GP-Ungarn-2021-Budapest-Rennen--169Gallery-3cbd1803-1819423.jpg

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ta druga slika je kad je Alonso napravio gresku, nakon koje ga je Luis konacno zaobisao ... 

Vettel diskvalifikovan zbog goriva... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja glupost ovo za Fetela.Minimum goriva koje mora da ostane u rezervoaru je 1l a izvadili su 0.3l. Mislim ako može da se uzme uzorak i proveri gorivo kakve veze ima koliko je ostalo.

IMG-b794223616ed25616462bb5cd808ecd3-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I zvanično se žalio Aston Martin na odluku oko Fetela. Njegov bolid je svakako odmah posle trke ''zapečaćen'' i takav transportovan u Francusku (FIA objekat) gde čeka novu inspekciju.

Ljudi iz Aston Martina kažu da, na osnovu onoga koliko su sipali, i koliko je FIA uređaj (log) izmerio da su potrošili, u bolidu trebaju da budu još skoro 2 litre (1.74) goriva. Od toga je izvučeno 0.3 litre.

Ne osporavaju da je sudija u Mađarskoj mogao da izvadi samo 0.3 litre, ali kažu da u bolidu ima još (svakako više od ukupno 1 litre koliko u bilo kom trenutku mora da može da se izvuče iz bolida). Misle da je riknula pumpa, pa izgleda očekuju da im FIA dozvoli da zamene tu pumpu na bolidu, i da se onda opet pokuša sa vađenjem preostale količine.

 

Razlog za postojanje ovog pravila nije samo da bi se video sastav goriva, već postoji minimalna količina koju bolid mora da ima jer svaki 1kg manje u gorivu donosi u Mađarskoj 0.035 sekundi po krugu prednosti onome ko je lakši...lakši nego što sme da bude. Po ostvarenom pravu na žalbu obaviće se razgovor 09. Avgusta od 15 časova.

 

-----

 

A, oko same trke...koliko god sam mislio i mislim da je Hamilton namerno izbacio Maxa na Silverstonu, toliko mislim da Botas nije namerno uradio bilo šta u Mađarskoj.

Prosto je pogrešio iz neznanja. Isto kao i Strol, faktički ista stvar im se dogodila (blokada jednog točka na kočenju u prvoj krivini prvog kruga po mokroj stazi, a koje je bilo prekasno greškom vozača).

 

Iako je Okon prošao prvi kroz cilj, faktički pobednik je Alonso.

Sainc je pokazao još jednom kolika je rupa (jer u jačem bolidu od Alpine nije mogao da drži Hamiltona, za razliku od Alonsa...i to na stazi koja, uz Monako, je idealna da sporiji čuva poziciju ukoliko zna da ''šoferira''...ali eto - Alonso zna, Sainc veze nema i neće nikada ni znati). Jeste on ionako doveden da u narednim godinama bude druga violina u Ferrariju, da pomaže/čuva Leklera (koji je viđen kao prvi vozač Ferrarija), pa je taman sad Lekler mogao da vidi kako bi ga to čuvao Sainc - jedno pola kruga maksimalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel ipak bez drugog mesta, odbijena žalba Aston Martina

 

fetel aston martin.jpg

 

Sudije Formule 1 odbacili su žalbu Aston Martina na diskkvalifikaciju Sebastijana Fetela na trci za VN Mađarske. Tako je i zvanično potvrđena odluka da se Nemcu, četvorostrukom svetskom šampionu, oduzme drugo mesto na Hungaroringu na trci voženoj 1. avgusta.

 

Podsećanja radi, sudije su diskvalifikovali Fetela jer po završetku trke iz rezervoara nije mogao da se izvadi dovoljan uzorak goriva. Od traženih litar dobili su svega 0.3 litara, iako su iz tima Aston Martina tvrdili da je u rezervoaru ostalo znatno više (1.44 litara). Definitivna diskvalifikacija Fetela znači da je poziciju napred dobio Hamilton i tako upisao još 2 dodatna boda u trci sa rivalom za titulu Maksom Ferstapenom iz Red Bula. To je takođe pomerilo i tim Ferarija na treće mesto u šampionatu konstruktora, ispred McLarena.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luis Hamilton ponovo na meti kritika Džeremija Klarksona

 

187654-clarkson.jpg

 

Džeremi Klarkson ne gaji posebne simpatije prema ponašanju Luisa Hamiltona na trkačkoj stazi, tako da se ponovo obrušio na aktuelnog šampiona. Bivši voditelj kultne emisije Top Gear definitivno nije Hamiltonov fan. Naravno, vozač Mercedesa u poslednje vreme nije nimalo omiljen ni u Holandiji, ali ni u Engleskoj mu nisu svi naklonjeni.

 

Klarkson je i ranije znao da kritikuje Hamiltona, a sada je prokomentarisao da je zgodno što je Luis sam na gridu na Hungaroringu, tako da ne može nikoga da udari.

''Luisa Hamiltona treba ispeglati po zadnjici. Veći deo uzbudljive prošlonedeljne trke je proveo na radio vezi tvrdeći da tip ispred njega, Fernando Alonso, vara, što nije bilo tačno. Zatim Luis završava na trećem mestu, i oseća se loše na podijumu, tvrdeći da ima posledice Kovida, što se meni čini da je drugi način da kaže: Molim vas, ignorišite Estebana Okona, novajliju koji me je upravo pobedio. Ja sam pravi heroj, nemojte to zaboraviti''. Klarksonu se Hamiltonov stav očigledno ne sviđa, tako da je dodao: ''Pa, žao mi je Luise, ali ako se ponašaš tako, nisi. Eh, da, plati porez.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...