Jump to content
FAS Goran
barcode

Fiat Freemont 2.0 mjtd emperatura motora

Recommended Posts

Pozdrav, da nema neke dobre duse mozda koja bi ispratila kako se krece temperatura motora na usponima.

 

Vozim ga vec 3 godine i nedavno mi se prvi put pregrejao na samom kraju uspona na Zlatibor. Nisam bas nesto divljao, ali bukvalno na samom kraju je upalio lampicu i poceo da pisti, prebacio sam na digitalni cajger i ugasio klimu, temperatura je bila 112° i odmah je pocela da pada. Interesantno je sto "analogni" cajger u stvari ne prati digitalni, vec stoji zakucan na pola do 110, a onda se odjednom pomeri na 3/4, inace bih ranije reagovao...

 

Uglavnom, primetio sam da mi lagano nestaje antifriz, kao i da se antifriz oseca spolja, pa ga odvezao kod Gorana i tamo su mi zamenili usis, curelo je na njemu lagano, koliko sam ja sracunao otprilike 300km od sredine do minimuma u ekspanzionoj posudi.

 

Medjutim i nakon toga kad gledam temperaturu, po otvorenom putu je negde 88-90, a uzbrdo opet penje lagano sve do 99, pitanje je dokle bi islo na nekom duzem usponu, pa ako je neko obracao paznju bio bih zahvalan da to podeli.

 

U leru ne uspevam da ga nateram da upali ventilator, temp ide do 95, pa se vrati na 88 verovatno kad otvori da voda ide kroz hladnjak, i tako sve u krug, 88-95, i ventilator se ne pali (sto i ima smisla, jel) Ako u leru u tom ciklusu upalim klimu, ventilator se ukljuci, i to ima smisla, hladi hladnjak klime. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sandero Stepway 1.5dci 75ks hoce da dize temperaturu ako se drzi na oko 2.400+ rpm u 1.-2.brzin na tucaniku, istina treba mu vremena ali dodje do toga (iskustvo penjanja na Ribnicu-Zlatibor ka tromedji). 

 

Meni ni Bravo nikad nije digao temp a imao je trip da je SUV u nekim momentima (Ovcar i Kablar). Bitno je kada se auto penje u uspone ne drzati vise obrtaje osim ako u momentu ne zatreba i pratiti temperaturu. 

Cak mi ni Lada nije nikad prokuvala iako dodje do blizu crvenog. 

Ofc ispravan termostat, hladnjak, dovoljno rashladne, pumpa za vodu. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

U koliko je sve u redu, apsolutno nemas potrebe da uporedjujes taj digitalni i analogni merac temperature tecnosti. Fabrika je sve namestila da ti ne brines o tome i nece se sigurno pregrejati niti "penjati temp.do ko zna gde" kao sto kazes. Analogni pokazivac namerno "slabije" reaguje da ne bi plasio vozace u toku voznje, inace temperatura rashladne tecnosti konstantno varira u voznji ali bas tako kao sto i ti opisujes. Otvara - zatvara termostat, na odredjenoj temperaturi se pali prva brzina ventilatora, na vecoj temperaturi se pali druga brzina ventilatora i to je za nas pojam bas "kasno", tipa 97-102c, tako nesto. Kada bi sve to prikazivala kazaljka temperature samo bi smo u nju gledali , ludovala bi svaki minut . Uz uspon samo brzina nize i drzis gas u nekim srednjim obrtajima, gde motor stalno ima snage i nemas brige.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovorima, da, znam ja sve to, u pravu si, sve to ima smisla, ali ostaje crv sumnje sta je starije, kokoska ili jaje, da li je antifriz cureo pa se zato pregrejao, ili se pregrejao pa je zato prsla plastika na usisu i poceo da curi antifriz. Zaboravih da spomenem da je prva stvar koju sam uradio kada se pregrejao naravno bila da proverim antifriz i delovalo je solidno puno, ne bih rekao da je krenuo da se pregreva ako je nedostajalo toliko da ne mogu ni da primetim. Tek nakon toga sam poceo da primecujem da je krenuo da nestaje pomalo. 

 

Da, znam da zvucim kao onaj iz majstorske radionice sa Radmilovicem, ali treba da bezim na neki veci put pa sam hteo da smirim savest ako jos nekom stize temp do 100 i kusur. Btw, automatik je, pa nesto ne razmisljam na kojim obrtajima ga drzi, poprilicno dobro na uzbrdicama izabere stepen, ne moram da ga korigujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da imas problem sa pregrevanjem primetio bi do sada svakako. Kada postoji neki problem on ce se pregrevati bez obzira na ventilatore ili nivo antifriza. Posto si bio kod Gorana racunam da je sve u redu, da nema curenja, vazduha u sistemu, rade ventilatori, radi pumpa za vodu..

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, ISV_01 said:

Bitno je kada se auto penje u uspone ne drzati vise obrtaje osim ako u momentu ne zatreba i pratiti temperaturu. 

Ovo je pogrešno. Na većim usponima treba držati motor u višim obrtajima jer na taj način se i pumpa vode brže okreće, te je cirkulacija rashladne tečnosti u sistemu intezivnija, a hlađenje motora efikasnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam mislio nisko u smislu da se jedva mrdne kazaljka, vec negde oko 50-70% snage motora, ali da, slazem se u potpunosti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0mjet ima manu sa usisnom granom kroz koju prolazi antifriz, tako da je verovatno to bio uzrok, desila se ta tipicna boljka, izgubio deo antifriza i poceo da dize temperaturu. 

 

Takodje je manjak rashladne tecnosti generalno najcesci uzrok pregrevanja.

 

Ventilator hladnjaka je vrlo verovatan kvar takodje, po vrucinama kada se ugreje do radne temperature bi se trebao paliti u leru i bez klime, a ti kazes da se tebi ne pali. 

 

Ove dve stvari su najverovatnije, a sad moguce je i termodavac, pa termostat (mada on obicno crkne u otvorenom polozaju), prljav hladnjak ili vodena pumpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to je sve tako, sa tim sto u leru temperatura padne puno cim otvori termostat, tako da nema za sta da duva, bukvalno za 5 sekundi padne sa 95 na 89. Ventilator mehanicki radi, cim radi kad radi i klima, ona dva releja koji pale sporiju i brzu brzinu (isti su potpuno) sam djorao (zamenio im pozicije) i ventilator radi i dalje kad se upali klima, tako da nisu ni oni ni osigurac ni sam ventilator. Moguce da mu je taj mali manjak antifriza smetao, ali sta bi bilo da sam vukao nesto iza, a kao predvidjen je i da vuce, verovatno bi se pregrejao na pola brda.

 

Sacekacu ga na penal kad upali recirkulaciju egr-a, to uvek osetim po tome kako se ponasa auto, a onda uvek pali ventilator na visu brzinu, pa cu da proverim i taj slucaj, u voznji jos nisam nikad uspeo da cujem kad upali drugu brzinu

Edited by barcode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilatore proveris dijagnostikom mada ti je verovatno sve to vec provereno u servisu

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...