Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Peugeot 106 slavi svoju 30. godišnjicu

 

peugeot 106 03.jpg

 

Peugeot 106 slavi svoju 30. godišnjicu u septembru 2021. i tako postaje ''youngtimer'' koji već spada u kolekcionarska vozila. Peugeot 106 je bio prvi automobil 6. generacije. To novo vozilo je trebalo da proširi gamu marke Peugeot u segmentu B malih gradskih automobila, koji su u to vreme predstavljali nešto više od trećine registrovanih vozila u Evopi i 40% registrovanih vozila u Francuskoj.

 

Puštanje u prodaju vozila Peugeot 106 se desilo 12. septembra 1991. a novinarima je predstavljen na sledeći način: ''To je jedna simpatična kuglica umotana u osmehe i odevena u šarm koja u svojih kompaktnih 3.56 m krije brojna iznenađenja. Vozilo je osmišljeno da bude svestrano, oblikom prilagođeno i gradskim i vangradskim vožnjama, kombinacija elegancije i zavodljivosti, s pogonom na prednje točkove i poprečno ugrađenim motorom koji je rezultat znanja i umeća marke Peugeot i vuče korene iz iste tradicije.''

 

peugeot 106 02.jpg

 

Prvo se proizvodio s troja vrata, a zatim s petora vrata počev od 1992. te je proizvedeno gotovo 2.800.000 primeraka do kraja 2003. godine, kad je prestala njegova prodaja. Peugeot 106 se uglavnom proizvodio u Mulhouseu, ali kad je došlo do najveće potražnje, uključile su se i fabrike u Sochauxu i Aulnay-sous-Boisu. Peugeot 106 je imao pogon na prednje točkove i četvorocilindarski benzinski motor tipa TU: od 954 do 1587 cm3 i od 1360 do 1558 cm3 za dizelski motor.

 

Peugeot 106 je sigurno jedan od automobila marke pod znakom lava koji je imao najviše posebnih serija jer ih je bilo čak dvadesetak tokom dvanaest godina koliko je bio u prodaji. Najupečatljiviji primeri bili su, između ostalih, vrlo elegantni ''Roland Garros'' i ''Zénith'' koji su se pojavili 1993. godine, slavni 106 Kid (1994.), vrlo zabavan 106 Cartoon koji je predstavio animirani lik Droopy (1996.-1999.), elegantni ''Inès de la Fressange'' iz 1997. ili Enfant Terrible iz 2000. Bile su tu i istaknute sportske verzije 106 Rallye iz 1993. godine, 106 XSI od 95 KS (1992.) i od 105 KS (1995.), i 106 S16 od 120 KS iz 1996. koja je bila poslednja godina te verzije u prodaji.

 

peugeot 106 01.jpg

 

Vozilo je ostvarilo dobru sportsku karijeru na susretima Peugeot Sport i na relijima Grupe N. Godine 1997. je predstavljen 106 Maxi koji je bio inspirisan vozilom 306 Maxi. To vozilo je dizajnirao i vozio Lionel Montagne od 1998. godine, a 2000. ga je vozio Cédric Robert koji je završio na 5. mestu u francuskom šampionatu u reliju. Prvi model VLV (laki gradski automobil) je predstavljen 1941. godine kao preteča električnog vozila, a drugi je bio Peugeot 106 koji je sve do 2010. godine držao svetski rekord u prodaji električnih vozila. Električna verzija je prodata u gotovo 3.550 primeraka, a bila je namenjena i privatnim i poslovnim kupcima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

"To novo vozilo je trebalo da proširi gamu marke Peugeot u segmentu B malih gradskih automobila"

 

Zar 106 nije pripadao A segmentu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...