Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Velika Britanija 2021

Recommended Posts

Pričao sam danas sa jednim našim poznatim auto novinarom koji prati i redovno posećuje F1 trke, po njegovom mišljenju krivica je podeljena. Naveo je primer da se u nekim prethodnim trkama Hamilton u ovakvim situacijama sklanjao, Maks je očekivao da se opet skloni ali da sad jednostavno nije, verovatno zbog "domaće" staze. Nisam stigao da ga pitam da li je navijač Hamiltona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"E, ako je Joca Slepac video, to nema da omane!"

Edited by danko

Share this post


Link to post
Share on other sites

I po meni je trkački incident, obostrana krivica. Ljudi, ne preterujmo, to su trke, F 1. E sad, koliko je ko izgubio a koliko ko dobio, na to se žali RB. Zubi moraju da se pokažu, nije to balet. Jbg ., nekada mora da se pokaže da nema odstupanja, u suprotnom, gaziće te svako !
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje od svih ojašnjenja je da je ovo bio - "Trkački incident"...super je fraza. A kakav incident na auto trkama može biti nego trkački. Neće valjda veslački? 

To je isto kao kada bi za uklizavanje sa dve noge, s ledja, u noge protivničkog igrača ,u fudbalu rekli...pa dobro to je igrački incident! Nije. To je faul. I za takav faul se u fudbalu dobija crveni karton. Kao preventiva da se to ne bi ponavljalo. Jer kada bi se za takav prekršaj izricala mala kazna, npr. usmena opomena, onda bi se to ponavljalo, dok neko ne izgubi noge. Dakle kazna ima svrhu da prekršioca "privede pameti" da ne ponovi prekršaj.

E sad, ne može biti crveni karton (kazna) ako nema faula (prekršaja). A ako postoji faul, onda se kazna odmerava prema pravilima.

Ovo što su FIA sudije uradile je katastrofa. Potvrdili su da je postojao prekršaj, i to težak prekršaj, a kaznu su odredili kao da je prekršaj bio uktra-lak. Čudi me da kazna nije bila da LH 4 puta otpeva očenaš!!!

I šta su sudije ovim uradile - pa praktično su dali zeleno svetlo da trkači počnu da čine teške prekršaje, jer će kazne biti male.

A teški prekršaji u ovom cirkusu začas dovedu do gubitka života.

E to je problem!!!

Pa sad, da vidimo, ko će koga da katapultira, i popije kaznu od 5 sekundi...

(Posebno interesantna je ta Hamiltonova prednja leva guma.... bar 4 puta je u zadnjih 3 godine izbacivao vozače koji su u tom trenitku bili ispred njega udarajući ih u zadnji desni točak, u desnoj krivini....Naučio foru, pa udri!!!)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ralf Šumaher: Hamilton nije kralj

 

hamilton mk.jpg

 

Ralf Šumaher nekadašnji vozač Formule 1 smatra da Luis Hamilton treba da preuzme svoj deo krivice za incident na trci u Silverstonu kada je sa Britanac sa staze izgurao Maksa Ferstapena, koji je velikom brzinom udario u zid.

 

''Neverovatno je kako vodeći ljudi Mercedesa brane svaki potez Hamiltona. Nije važno koliko neko ima titula, svi mi pravimo greške. Bila je to očigledna greška Luisa i žao mi je što se o tome ne govori potpuno otvoreno'', istakao je Šumaher. Nemac ističe da niko u svetu velikih brzina nije savršen. ''Nije Luis kralj. I dalje je ljudsko biće, koje ide u toalet kao i svi mi'', slikovito je govorio Šumaher. ''Mislim da je opasnost od sudara u narednim trkama sve veća. Očigledno je da sada nijedan neće hteti da odustane...'', kaže Šumaher.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ralf zaboravlja npr. da je njegov stariji brat svoju prvu titulu osvojio tako sto je Benetton te sezone koristio nelegalni Traction control, u borbi protiv nacetog Williamsa (kome je zabranjeno aktivno vesanje, tokom sezone izgubio Sennu...). I koji je u zadnju trku te '94. sezone, posle ogromnog vodjstva usao samo sa bodom prednosti u odnosu na Hilla. U koga se NAMERNO zakucao posle sopstvenog izletanja i verovatnog odustajanja u Adelaidi... Schumi ostaje u zidu, Hill za titulu samo treba da zavrsi trku u bodovima, ali uspeva jedino da stigne do boksa i da tu i ostane, jer mu je ovaj izlomio vesanje. Kao da sam juce gledao... Naravno da je legendarni Flavio branio svog vozaca, kao i Totto danas, sta drugo ocekivati?

Kasnije je Schumi bukvalno isto to (samo kao clan Scuderie) pokusao i u borbi sa Villeneuve-om na Herezu '97. Zadnja trka sezone za VN Evrope, takodje par bodova razlike. Ali mu tada "zakucavanje" u (ponovo brzeg) protivnika nije proslo i Jacques osvaja titulu sa Williamsom. Secate se sigurno i Schumijevih prljavih duela sa Hakkinenom u McLarenu...

Tako da nema kukanja, toga je uvek bilo, nego uzivamo u borbi i dalje. Nista od onoga sto se desavalo na Silverstonu i Hungaroringu ove godine sigurno nije bilo namerno, nego u zaru trkanja. Ne opravdavam, zasluzilo je mozda i malo rigoroznije kazne, tu se slazem... Ali uporedite nekadasnju i danasnju F1, ljudi su debelo placeni da budu PILOTI, a ne beli medvedi koji kukaju za svaku sitnicu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se slažem sa Ralfom,a FIA je trebalo da nauči nešto iz Šumijeve epohe i unapredi sistem i pravila

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshtry said:

i unapredi sistem i pravila

Kako nisu unapredili, koliko je vozaca poginulo posle Senne, za ovih 27 godina? Ta epoha pocetkom 90-ih, zakljucno sa 1994. se smatra nekim "prelomom", za koju ce se svaki pravi ljubitelj F1 (koji je sampionat pratio i ranije) reci da je bio kraj zlatnog doba F1. Isto kao sto je to bilo u WRC do 1986., tj. do pogibije Toivonena i Cresta na Korzici, kada je banovana monstruozna Group B i jos monstruoznija planirana Group S za sezonu 1987.

Dovoljno je pogledati kakve su borbe tada vodjene, kakvi manevri, broj gledalaca i pasija sa kojom su pratili trke... Danas je sve to mlaka voda kada uporedis, neka od ova dva takmicenja sam prestajao da pratim i po par godina koliko su bila zanimljiva.

Slazem se da su bezbednost i zivoti vozaca na prvom mestu, ali i bolidi su danas daleko bezbedniji... Treba ostaviti i tu iskru stare gladijatorske borbe, opet su piloti svesno izabrali taj poziv ne da bi kukali na svaku kap kise ili nacete gume kao danas. A upravo su ti potezi ono sto se pamti, bukvalno se vecina stvari zaboravlja a u legendu ulaze sampioni i manevri koji su odlucivali prvenstva. Da se setimo necega takvog zadnjih X godina u F1? A evo to ce biti upravo Silverstone ove godine, kako god da se sampionat zavrsi.

 

Kada ces danas videti npr. ovakav manevar za uzivanje svakog F1 sladokusca (nego se komforno ceka DRS zona ili su komentatori padali u nesvest na kasna kocenja Ricciarda u RB)? Cuveni "il Leone", predzadnji krug trke u Mexicu, 1990. godina, legendarna krivina Peraltada (jedna od najbrzih i najopasnijih u F1 tada, rang Parabolice na Monzi). Par laznjaka i obilazak Bergera (a ne nekog sporijeg vozaca), koji je ni manje ni vise nego u sampionskoj McLaren Hondi... I to spoljnom stranom (uglavnom prljavom na toj stazi), u tako brzoj krivini - 00 do poda.

Btw, zahvaljujuci bas ovakvim laznjacima, Senna je izjavio da je Mansell jedini vozac koga mozete u isto vreme da vidite u oba retrovizora :lol::

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...