Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Velika Britanija 2021

Recommended Posts

Po prvi put novi format F1 vikenda, koji ukljucuje Sprint trku od 100 km...

Kvalifikacije se pomeraju za petak popodne i menjaju drugi trening, dok Sprint trka preuzima termin starih kvalifikacija subotom.

Izbor guma u Q2 vise ne utice na startni izbor pneumatika za prvih 10 u kvalifikacijama. Kvalifikacije ostaju u standardnom formatu, samo su pomerene na interval od 19h, kako bi obezbedile sto vecu gledanost. Najbrzi u kvalifikacijama obezbedjuje P1 poziciju za Sprint trku sutradan, u subotu, takodje u pomerenom terminu od 17:30h.

Sprint trka je projektovana na 100 km, tj. 17 krugova na Silverstonu i trebala bi da traje nesto ispod pola sata. Planirana je maksimalna brzina, bez promene guma, sto znaci da ce se njihov izbor razlikovati od staze do staze. Pobednik Sprinta dobija 3 boda, drugi 2 boda, treci 1 bod, a redosled odredjuje i pozicije za trku u nedelju.

Kao sto rekoh, izbor guma je slobodan za trku, s tim sto se moraju promeniti bar 2 komponente, sto znaci minimalno jedan pit stop. Promenom formata se pokusava da se unese vise dinamike i formula priblizi gledaocima. Takodje, nikada nije bilo manje vremena za treninge, a takve situacije su (npr. preskakanje treninga zbog kise) uvek donosile neizvesne trke. Videcemo kako ce to sve funkcionisati u praksi.

 

 

Zvanično ime: Formula 1 Pirelli British Grand Prix 2021

Lokacija: Silverstone Circuit, Northamptonshire, Engleska

Datum: 16. jul-18. jul 2021.

 

Petak 16.07.2021.

Prvi trening: 15:30h – 16.30h

Kvalifikacije: 19:00h – 20.00h

Subota 17.07.2021.

Drugi trening: 13:00h – 14.00h

Sprint kvalifikacije: 17:30h – 18.00h

Nedelja 18.07.2021.

Trka: 16:00h

 

VN-Velike-Britanije-e1579431361139.png.2e01a11ef2b86dd21be75934a0fe3615.png.356ee37c94a610464991dc05f984ce94.png

 

Broj krugova:     52
Dužina staze:     5.891 km
Dužina trke:       306.198 km
Prva trka:          1950.
 

Staza na kojoj je sve počelo. Jedna od svega 3 staze koja se vozi od samog početka i staza koju većina vozača obožava. U poslednjih nekoliko godina Silverstone je bio na listi za odstrel, trebao je biti zamenjen u kalendaru F1, ali napori koje su uložili čelni ljudi staze kao i sama tradicija sačuvale su joj mesto u šampionatu F1 na još neko vreme.

Jedna od najčuvenijih svetskih autodroma je britanski  SilverstounAutodrom Silverstoun prešao je dug put od vojnog aerodroma, pa do trkačke staze. Danas je staza o kojoj se mogu pisati tomovi knjiga. Prvi Gran Pri je održan 13. maja 1950. godine, a pobedio je Đuzepe Farina u Alfa Romeu.

 

2005_British_GP-300x217.jpg.184aa68bd5ca4bed3142783199ec6dee.jpg.3cab39e1461db6542efc544dbb10b968.thumb.jpg.f83794f8368d1d467b3216dc9370801c.jpg 2010_British_GP_start-300x217.jpg.be7b4cc7d26816ce6bf19c5706230289.jpg.fbaa03750e2f3d57a69c31814b071a30.thumb.jpg.41d53b1b2ceb2f6d253df4c2447e052d.jpg

 

Osim redovnog održavanje piste, tokom 60-tih godina pista je malo promenila svoje lice. Promene koje su nastale primile su simpatije Hila, Brabhama, Klarka i Stjuarta. Stjuart je, upravo, na Silverstonu osvojio svoj drugi GP Velike Britanije na putu do svoje druge titule svetskog šampiona. Tih godina su renovirane garaže u pit-lane-u, a svedoci F1 prisećaju se dolaska nove mlade zvezde, a ime mu je Hant.

Silverstoun je pretrpeo nove promene 1991. i 1994. zbog nesrećnih slučajeva iste godine u Imoli, ali uprkos promenama “engleski trkački hram” zadržao je epitet jedne od najbržih staza u F1 kalendaru.

U novom milenijumu britancima je zasijala jedna nova zvezda, Luis Hamilton, koji je bio pobednik VN Velike Britanije 2008. u svom McLarenu.

 

image.png.27139a8c9d08d1e785e7e4502f6d0356.png

Koriscen materijal sa: GB20@FLCS

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće akcije sva tri dana,mislim da su to i hteli sa ovom sprint trkom.Prva dva treninga prošlih godina po satipo jedva da su bolidi bili na stazi po 40 minuta.Od ove godine traju sat vremena i akcija je svo vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton dao gas i osvojio pol-poziciju za sprint kvalifikacionu trku

 

hamilton_british_gp_2021_q.jpg.602c7a38b21f05d3dbfb6ef2d1f670eb.jpg

 

Britanac je napravio ogroman napredak u odnosu na trening i došao je do prve startne pozicije za sutrašnju skraćenu trku.


Q1 je je pripao Verstapenu i činilo se da će imati relativno lak put ka pol-poziciji. Hamilton je tek u finišu uspeo da smanji prednost na novom setu guma dok Holanđanin nije izlazio na stazu. Najbliži njima je bio Leclerc, dok su nakon veoma neizvesnog finiša sesije iz dalje borbe ispali Tsunda, Raikkonen, Latifi, Schumacheri  Mazepin.

Temperatura na Silverstonu je postepeno padala kako je vreme odmicalo i u Q2 je viđen preokret kada je Hamilton sa 1m26.023s  bio najbrži, dve desetinke ispred Verstappena i čak sedam ispred timskog kolege Bottasa.

Na samom kraju Q2 smo bili blizu da vidimo neka iznenađenja, ali su na kraju ispali Alonso, Gasly, Ocon, Giovinazzi i Stroll, dok je Norris jedva uspeo da prođe u Q3.

Hamilton je sa sjajnim tempom nastavio i u Q3. Njegov krug iz prvog pokušaja od 1m26.134s je bio dovoljan za prvo mesto, mada je u drugom pokušaju mogao da dodatno popravi vreme, ali je napravio grešku u ključnom trenutku i izgubio vreme. To je bila prilika za Verstapena da mu otme pol-poziciju, ali je na kraju zaostao 0.075s i morao je da se zadovolji drugim mestom ispred Britanske publike koja je bila u delirijumu. Bottas je završio kao treći, dve desetinke iza Hamiltona, dok je Leclerc bio fantastičan četvrti. Ferrarijevom vozaču je malo pomoglo i to što je Perezu obrisan poslednji krug, zbog čega je Meksikanac pao na peto mesto, a Norris je posle lošeg Q2 uspeo da dođe do šestog mesta. Ricciardo je bio samo dve hiljaditinke iza na sedmom mestu, Russell je nakon samo jednog pokušaja u Q3 došao da osmog mesta ispred Sainza i Vettela, koji je veoma loše vozio u Q3.

Vikend se sutra nastavlja sa drugim treningom, a onda sledi sprint-kvalifikaciona trka, čiji rezultat će formirati startni poredak za nedeljnu trku.

 

E6b8VgAXMAA9E3S.jpg.058d56d113a0f561b6225470afd6416d.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo za Maksa,sjebao cigana,al zao mi sto Alonso,nema jaci auto,Alpina je i dalje slabija,nego Mclaren.Svaka mu cast kako vozi i koliko izvlaci iz auta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sviđa mi se ovaj novi sistem...šta znam, uvek može neko da napravi iznenađenje (kao danas Alonso u celom prvom krugu), a za pol-poziciju nije dovoljno da se bude najbrži već mora i da se odbrani ili osvoji prvo mesto u pola sata konstantne vožnje...

 

Ferstapenu istorijska pol pozicija u sprint trci

 

alonso silverstone2021.jpg

 

Maks Ferstapen osvojio je pol poziciju pred Veliku nagradu Britanije, pošto je slavio na prvoj, istorijskoj sprint kvalifikacionoj trci. mHolandski automobilista je na legendarnom Silverstonu došao do pete pol pozicije ove sezone, a sedme u karijeri, pošto je u sprint trci za sekundu i po brži od Luisa Hamiltona u Mercedesu. Njih dvojicu sledio je drugi vozač nemačkog tima Valteri Botas, koji je bio šest sekundi iza svog timskog kolege. Upravo njih trojica su osvojili bodove - Ferstapen tri, Hamilton dva i Botas jedan. Sprint trka prvi put je ovog vikenda zamenila standardne kvalifikacije, a u planu je da takav format trkačkog vikenda vidimo još dva puta ove sezone - u Monci i na Interlagosu.

 

Borba za pol poziciju rešena je na samom startu, kada je Ferstapen pretekao Hamiltona i preuzeo vođstvo. Aktuelni šampion je pokušao da mu uzvrati nekoliko krivina kasnije, međutim, vozač Red Bula se odbranio i potom odvojio. Tokom većeg dela kvalifikacione trke razlika između njih dvojice bila je manja od dve sekunde, u finišu je porasla na oko tri, da bi se smanjila u poslednjem krugu. Botas je na kraju bio treći i vozio je poprilično usamljenu trku, pošto niti je mogao da pripreti Hamiltonu, niti su vozači koji su ga sledili mogli da ga ugroze. Najbolji među ostalima bio je Šarl Lekler u Ferariju, ispred dvojca Meklarena Landa Norisa i Danijela Rikarda i dvostrukog svetskog šampiona Fernanda Alonsa.

 

Upravo vozač Alpina (na slici) je jedan od junaka sprint trke, pošto je vodio sjajnu borbu sa Norisom i Rikardom, a napredovao je za četiri pozicije od starta. Među najboljom desetoricom našli su se i Sebastijan Fetel u Aston Martinu, vozač Vilijamsa Džordž Rasel i Esteban Okon u drugom bolidu Alpina. Rasel je, međutim, pod istragom zbog incidenta sa Karlosom Sainsom juniorom na startu kvalifikacione trke. Španac je prošao kroz cilj kao 11, ispred Pjera Gaslija u bolidu Alfa Taurija, vozača Alfa Romea Kimija Raikonena, Lansa Strola u Aston Martinu i Antonija Đovinacija.

 

Najveći incident tokom sprint trke viđen je u šestom krugu, kada je drugi vozač Red Bula Serhio Peres napravio grešku, okrenuo se na stazi i izleteo u šljunak, ali je uspeo da nastavi. Meksikanac je u tom trenutku bio u grupi sa Alonsom, Norisom i Rikardom, a posle izletanja je pao na pretposlednju poziciju, da bi se u poslednjem krugu povukao iz trke. To znači da će Peres u nedelju startovati sa poslednje pozicije, odmah iza Nikite Mazepina u bolidu Hasa. U redu ispred njih biće Nikolas Latifi i Mihael Šumaher, iza Jukija Cunode.

Velika nagrada Britanije startuje u nedelju u 16 časova i moći ćete da je pratite u direktnom prenosu na Sport Klubu 1.

 

Maks posle istorijskog sprinta: Dobra borba sa Luisom

 

Holandski automobilista je na legendarnom Silverstonu došao do pete pol pozicije ove sezone, a sedme u karijeri. ''Teško je ovde ikoga preteći, ali imali smo dobar start. Imao sam dobru borbu sa Luisom u prvom krugu, a zatim smo se koncentrisali na naš ritam. Pokušavali smo da ''guramo'' jedan drugog. Kao što ste videli, na kraju trke su gume bile skroz tvrde. Srećan sam što sam osvojio tri poena - malo je čudno što ovde stojimo posle pol pozicije, ali prihvatam to. Biće uzbudljivo u nedelju'', izjavio je 23-godišnji Maks Festapen.

''Strategija je drugačija - počinjemo trku sa manje goriva i zbog toga zaista možemo da vozimo brzo na bržim krivinama, i to krug za krugom. Ali to je veoma loše za gume. Međutim, isto je za sve, moramo sa tim da se nosimo. Morao bih da se zahvalim i britanskim navijačima - znam da su ovde zbog svojih pulena, ali svakako je lepo videti publiku koja navija'', rekao je vozač Red Bula.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

i da sutra bude ko u fudbalu,da britanci odu sa silverstouna ko pokisli

Dobro je, zanimljivo,ovde nesme biti ni jedne greske,kako se Perez okrenuo,pa je na kraju odustao,pa sutra startuje medju zadnjim,a i Sainc imao kontakt na pocetku trke,al odlicnom voznjom,dosao do 11og mesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cim je bio restart, i kad sam video kako Luis ne napada previse Sarla, odmah sam znao da ce biti ovaj scenario :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno, Ferrari tu nije imao sta da trazi, mada je Leclerc u dobrom delu bio odlican i cak i uz tehnicke probleme odrzavao razliku. Zasluzeno je vozac dana.

Ocekivao sam da ce Norris malo vise da se koprca :) i da nece pasti bukvalno u prvom naletu. Prilicnog uticaja je imala i ona greska pri zameni pneumatika, zadrzavanje od 6 sec i pozicija prepustena drugom Mercedesu u pitu. Za vodonosu, koga su na oba starta oprali prvo Leclerc pa Norris, bilo je za ocekivati da ce naravno samo prepustiti poziciju u najboljem trenutku.

Sto se incidenta Hamiltona i Verstappena tice, slazem se sa komentatorima SK - bilo je samo pitanje trenutka kada ce se desiti. Ali to je ono sto smo cekali godinama u borbi za titulu, naravno ne sa ovakvim posledicama za bilo kog vozaca. Ruku na srce, nesto sto bi u staroj, dobroj F1 verovatno bilo okarakterisano kao trkacki incident.

U ovoj modernoj, ostavlja mesta za nagadjanje, a samo ce dodatno zaostriti trku i borbu u nastavku sezone, iako nas pred pauzu ceka samo jos jedna trka na Hungaroringu. U standardnom formatu, staza koja ce vise odgovarati vozacima RB.

 

Hamilton posle incidenta sa Verstappenom i kazne pobedio na VN Velike Britanije

 

ham_silv_pobeda.jpg.dc74e10c79589a55d64f864d09fd3337.jpg

 

Vozač Mercedesa je posle velike borbe sa Charlesom Leclercom došao do svoje nove pobede.

 

Prelep dan dočekao je sve vozače na Silverstonu, pa je tako temperatura vazduha bila 29 a staze 51 stepen. Fernando Alonso je na izlasku iz nastarti grid imao jedno izletanje sa staze, pa su tako njegovi mehaničari morali da intervenišu i zamene delove istom specifikacijom. Po prvi put posle duže vremena odnosno zbog uvođenja sprint trka vozači su pred start trke za VN Velike Britanije imali slobodan izbor guma, odnosno nisu morali da krenu sa onim koji su koristili na kvalifikacijama. Zbog toga svi vozači su se odlučili da startuju sa medijum komponentom osim Pereza koji je krenuo iz pitlejna na tvdim pneumaticima.

Na startu Verstappen je uspeo da povede kolonu ali je Hamilton kroz prvi i drugi sektor oštro napadao vozača Red Bulla koje je dovelo da incidenta na devetoj krivini posle čega je Verstappen završio u zidu. Tada je Leclerc poveo kolonu ispred Hamiltona koji je prijavljivao oštećenja na bolidu zbog čega je izbačeno sigurnosno vozilo. Iza Hamiltona nalazio se Bottas, pa Norris, Ricciarddo, Vettel, Alonso, Sainz, Raikkonen i Ocon a nekoliko minuta kasnije izbačena je i crvena zastava a vozači su morali da odu u pitlejn.

 

Untitled.png.a9f31a7fa5dd14174c5b3c6eba07773e.png

 

Inače, ograda na devetoj krivini je bila dobrano oštećenja zbog čega je uklanjanje Verstappenovog bolida bilo dosta sporije a incident između ova dva vozača se i zvanično nalazio pod istragom sudija. Ovaj prekid trajao je nešto malo više od 40 minuta posle čega je sigurnosno vozilo izvezlo bolide ponovo na stazu na startni grid gde ih očekivao ponovni stojeći start. Leclerc je na restartu poveo kolonu ispred Hamiltona dok je Bottas ponovo izgubio treće mesto od Norrisa dok je Vettel se na prilazu ka osmoj krivini okrenuo na stazi ali je uspeo da se vrati. Na petom mestu bio je Ricciardo, šesti Sainz pa Alonso, Stroll, Ocon i Raikkonen. Baš u tim momentima sudije su objavile da je Hamilton kažnjen kaznom od 10 sekundi zbog incidenta sa Verstappenom.

Do šestog kruga Leclerc je imao 1.6s prednosti nad Hamiltonom dok je isto toliko za njim kasnio Norris dok je Perez sa začelja uspeo da se probije do 14. pozicije. Ubrzo, Perez je obišao i Russella i Giovinazzija i došao je do 12. mesta. Od tada Meksikanac se zaglavio iza Gaslya i Raikkonena, zbog čega nije imao dovoljno tempa da ih obiđe. Hamilton je krenuo da do 16. krugova spušta razliku za Leclercom koji je prijavljivao probleme sa agregatom. Ferrari je nešto kasnije obavestio svog vozača da je problem rešen u momentima kada su se na mekim pneumaticima pojavljivali i prilkovi.

Tako je Perez u 19. krugu prvi otišao na servis a isto su tada učinili i Russell i Raikkonen dok je Leclerc uspeo da postavi najbrži krug na trci. Ocon i Latifi bili su sledeći na servisu a Perez je u prvom krugu posle izlaza iz boksa uspeo da obiđe Raikkonena. 21. krug nam donosi Ricciardov servis, odnosno svi vozači koji su bili na medijum gumi prelazili su na tvrdu komponentu, osim Pereza koji je učinio suprotno dok je McLaren obavio lošu zamenu sa Norrisom koji je na servis ostao skoro 6 sekundi. Bottas je posetio mehaničare u 23. krugu ali je Finac kasnije uspeo da obiđe Alonsa i tako ostane na 4. mestu ispred Norrisa. Hamiltona smo čekali sve do 28. kruga kada se on odlučio da ode na zamenu guma i pritom je odlužio kaznu od stajanja od 10 sekundi a na stazu se vratio tek na 5. poziciju. Sledeći je bio Sainz ali njemu su mehaničari imali problema sa montiranjem prednjeg točka zbog čega se on vratio tek na 6. mesto a za njim je išao vodeći Leclerc ali je ovaj servis prošao znato bolje. Tako se vozač iz Monaka vratio na prvo mesto ispred Bottasa, Norrisa, Hamiltona, Ricciarda, Sainza, Tsunode, Alonsa, Strolla i Pereza.

Hamilton je odmah krenuo da skida razliku za Norrisem koga je obišao na dvetoj krivini i odmah došao do 3. mesta. Otvorila se bitka i za 5. poziciju gde je Saninz vršio pritisak na Ricciarda ali još uvek nije uspeo da stvori poziciju za preticanje. Nešto niže na gridu, Perez je pokušavao da obiđe Strolla za 8. mesto ali bez konretne prilike za preticanje.  Meksikanac je u 39. ponovo otišao na servis i ovom prilikom dobio je još jedan set medijum pneumatika a krug kasnije Mercedes je izdao naređenje da Bottas pusti Hamiltona i tako Britanac preuzme drugo mesto sa zaostatkom od 8 sekundi za Leclercom.

Hamilton je brzo spuštao razliku za vozačem Ferrarija, gde je bio brži više od sekunde po krugu. Do 47. kruga ova razlika je pala na ispod od 3 sekunde u momentima kada se Raikkonen okrenuo na stazi ali je uspeo da nastavi trku a vodeći su počeli da nailaze na zaostale vozače. Na 3 kruga do kraja Hamilton je upšao DRS zonu Charlesa Leclerca, pa je posle poteza na 9. krivini uspeo da obiđe vozača Ferrarija i dođe do prvog mesta.
Na kraju Hamilton pobeđuje ispred Leclerca i Bottasa, dok je četvrti bio Norris isped Sainza i Alonsa. Spisak prvih 10 zaključili su još Stroll, Ocon i Tsunoda.

 

silverston_6.jpg.1d02e09da89dc64bb17717917d7653d2.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Sto se incidenta Hamiltona i Verstappena tice, slazem se sa komentatorima SK - bilo je samo pitanje trenutka kada ce se desiti. Ali to je ono sto smo cekali godinama u borbi za titulu, naravno ne sa ovakvim posledicama za bilo kog vozaca. Ruku na srce, nesto sto bi u staroj, dobroj F1 verovatno bilo okarakterisano kao trkacki incident.

Mišljenja sam da tu nema ni ''T'' od trkačkog incidenta.

 

Uvod: u sprint trci Hamilton je imao šansu da obiđe Maxa u prvom krugu...i to je bilo to. Nije uspeo i ostao je do kraja iza.

Na konferenciji za štampu posle sprint trke (na onom kamionu), Hamilton odgovara nešto u stilu da zna da će i na trci najviše šansi opet imati u prvom krugu i da posle toga može opet da mu bude isto kao u sprint trci ako ne uradi ništa u prvom krugu. Drugim rečima, Hamilton je još kako svestan da trku odlučuje u prvom krugu i da posle više šansi nema.

 

Zato ceo prvi krug danas na trci Hamilton pokušava...i ne uspeva da pretekne Maxa.

Shvata da mu ponestaje šansi, i onda na poslednjem mestu gde je mogao opet pokušava...i opet gubi jer Max kasnije koči i prestiže ga. Ali, Hamilton ga (ubeđen sam) onda namerno udara u zadnji desni točak kako bi ga okrenuo. 

 

Posle toga Hamilton lupeta preko radija kako je bio ispred...a, ne znam po kojim zakonima fizike onaj koji je ispred udara svojim prednjim točkom u zadnji točak onog koji je iza njega. Da svojim prednjim udaraš u zadnji točak rivala može da bude jedino, samo i isključivo kad je rival ispred...a, ne iza tebe.

 

Preko istog radija njegov tim ne tvrdi da je Hamilton bio ispred (nisu baš toliki cigani kao glavni im vozač), već kažu da je Hamilton bio u ravni sa Maxom. Opet, fizika kaže da kad si u ravni, kad si tu negde sa rivalom, do kontakta mora doći točak na točak, tj. prednji na prednji, zadnji na zadnji (ili tu negde)...a, ne svojim prednjim na zadnji rivala.

 

Imali smo pre preko 30 godina skoro isti incident na Suzuki, kada je Senna namerno udario Prosta, oboje su završili i Senna je tako postao šampion 1990. godine. Senna je to posle pravdao kako je on trkač i kada vidi prazan prostor ide u njega. Ipak, opšti konsenzus je odmah bio (a tako je i danas) da je tada Senna svojim prednjim levim udario u zadnji desni točak Prosta namerno, i to mu je do kraja života uzimano kao mrlja u karijeri.

 

Suzuka 1990. odmah posle starta, prva krivina:

 

krivina01.jpg krivina02.jpg krivina03.jpg krivina04.jpg


- snimak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio sam gore da kažem da je Hamilton ovo već radio Albonu (dok je ovaj vozio za Red Bull) u Austriji, isto ovako govnarski svojim prednjim levim u zadnji desni vozača ispred (Albon)...dva puta. U poslednjih 12 meseci Hamilton je TRI PUTA izbacio vozača ispred sebe tako što je svojim prednjim levim udarao u zadnji desni točak rivala.

 

-----

 

Direkcija trke je izdala zvanični dokument nakon trke u kojem se pojašnjava incident između Hamiltona i Verstappena

 

Tokom prekida trke smo mogli da čujemo pritiske sa obe strane na direktora trke Michaela Masija, ali je od početka bilo jasno da Hamilton neće proći bez kazne.

''Sudije su pregledale video dokaze i telemetriju. Bolidi 33 i 44 su ušli zajedno u krivinu 9, ali je bolid 33 bio malo ispred bolida 44, koji je bio sa unutrašnje strane. Bolid 44 je bio na putanji koja nije dotakla teme krivine, tako da je sa unutrašnje strane bilo još prostora. Kada je bolid 33 skrenuo u krivinu, bolid 44 nije izbegao kontakt i njegov levi prednji točak je udario u zadnji desni točak bolida 33. Sva krivica za incident je na bolidu 44'', piše u zvaničnom saopštenju.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbegni ti kontakt, u desnoj krivini, pri brzini od 260 kmh, a nemaš kud, jer si na unutrašnjem delu krivine. Ako je neko mogao da izbegne kontakt, to je Max.

Po snimcima sa oba bolida, vidi se da je Max, u temenu krivine, namotao desno i sam sebe katapultirao.

Ne tražim.krivca ali to su trke i po meni klasičan trkački incident. Zar treba da se obilaze samo u zonama DRS-a, gde je tu onda uzbuđenje. O sudijama ne želim, hoćemo trkanje a ne balet.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, neshaoct said:

Ali, Hamilton ga (ubeđen sam) onda namerno udara u zadnji desni točak kako bi ga okrenuo. 

Nisam gledao trku, ali eno na slici iznad Hamilton drži volan okrenut skroz udesno. Zar ne bi trebalo da ga drži ulevo ili makar pravo ako je namerno hteo da udari Maksa?

Mislim, navijač sam Meklarena (tradicionalno) kapiram da i jedan i drugi žele pobedu i spremni su na sve da bi je dobili, ali se slažem sa Ivanom da je ovo trkački incident - dva jarca na brvnu!

Untitled.png.a9f31a7fa5dd14174c5b3c6eba07773e_1.png

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, vicent said:

Izbegni ti kontakt, u desnoj krivini, pri brzini od 260 kmh, a nemaš kud, jer si na unutrašnjem delu krivine...

Sudije kažu da je Hamilton imao kud, ali nije hteo...i zato je ''sva krivica za incident na bolidu 44'' - Hamilton.

26 minutes ago, neshaoct said:

...Bolid 44 je bio na putanji koja nije dotakla teme krivine, tako da je sa unutrašnje strane bilo još prostora. Kada je bolid 33 skrenuo u krivinu, bolid 44 nije izbegao kontakt i njegov levi prednji točak je udario u zadnji desni točak bolida 33. Sva krivica za incident je na bolidu 44'', piše u zvaničnom saopštenju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, bane1321 said:

Nisam gledao trku, ali eno na slici iznad Hamilton drži volan okrenut skroz udesno. Zar ne bi trebalo da ga drži ulevo ili makar pravo ako je namerno hteo da udari Maksa?

Ovo je jako nezgodno tako prosuditi. Zato sto je to krivina na desno i on ce drzati volan okrenut na desno, bilo da gadja unutrasnju, srednju ili spoljnu liniju... verovatno je bitniji momenat okretanja volana u desno, da li je malo ranije ili kasnije, a to je opet tesko prosuditi jer je bitna i brzina bolida u tacno tom trenutku... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neshaoct:
Ali, Hamilton ga (ubeđen sam) onda namerno udara u zadnji desni točak kako bi ga okrenuo. 

Zamena teza, Max je svojim zadnjim desnim, sečenjem krivine, kasnim kočenjem, udario u bolid 44 u prednji levi i katapultirao se. Sve i da je Hamilton hteo, ubeđen sam da to nije mogao da uradi sa predumišljajem.
Ali, sada će biti i teorija zavere a ja opet kažem, to su trke i to je trkanje. Uvek bilo i biće.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, bane1321 said:

...eno na slici iznad Hamilton drži volan okrenut skroz udesno. Zar ne bi trebalo da ga drži ulevo ili makar pravo ako je namerno hteo da udari Maksa?

Držao je Hamilton volan ulevo dugo dok je postavljao svoj prednji točak tako da bude na putanji Maxa pri ulasku u krivinu.

 

Evo prvo da se vidi koliko malo treba da se pomeri volan za ozbiljnu promenu pravca bolida:

 

krivina50.jpg

 

Dakle, sa skoro skroz leve Maxove strane prelazi na skroz desnu Maxovu stranu samo sa ovako malim pokretom volana udesno.

Kada je došao Maxu sa njegove desne strane, Hamilton je bio blizu zida. Pogledaj sada redom sledeće tri slike kako od tog momenta Hamilton drži volan blago ulevo, i kako time tera Maxa još više spolja, i ujedno obrati pažnju kako se povećava prazan prostor Hamilton od zida baš zato što konstantno ide ulevo ka Maxu:

 

krivina26.jpg krivina30.jpg krivina35.jpg

 

Tek kada je izgurao Maxa ulevo, Hamilton ispravlja volan:

 

krivina40.jpg

 

Tu su već na oko 60 metara od temena krivine (vidi se levo marker 50, malo ispred njih).

Vozač ispred ima pravo da bira putanju kroz krivinu jer je ispred. To je ovde Max. Vozač iza (Hamilton) mora da prilagodi svoj prolazak kroz krivinu onome što je izabrao vozač ispred.

To bi ovde značilo ili da malo popusti gas i tako napravi više mesta vozaču ispred, ili da se skloni udesno do temena krivine i tako opet da više mesta vozaču ispred. To nije dobra volja vozača iza, to je njegova obaveza baš zato što je iza. 

 

5 minutes ago, vicent said:

Zamena teza, Max je svojim zadnjim desnim, sečenjem krivine, kasnim kočenjem, udario u bolid 44 u prednji levi i katapultirao se.

Onaj ispred ne može nikada da udari onog iza, osim ako ne vozi u rikverc. Toliko je prosto. :D

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može, ako te seče i ubacuje se u tvoju putanju. A sve se dešava pri suludim brzinama i korekcije su minimalne ili nemoguće.

Jeste prosto !

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako komentarisemo, pretpostavljam da smo svi gledali celu situaciju, a ne jedan frame (gde teoretski moze da bude i neka korekcija volanom, nevezano za ovu situaciju).

Ono sto je (po meni) kljucno je da je Hamilton krenuo sa spoljne strane na pravcu pred krivinu 9, Max ga zatvara. Ovaj onda iskace udesno i pokusava da se provuce sa unutrasnje strane. Naravno da u toj brzini i sa unutrasnje strane samo produzava liniju kretanja ka spoljnoj strani krivine i zabija se u Maxa. Pogledajte ove kadrove - gde je Mercedes, a gde teme krivine i koliko su prostora ostavili i jedan i drugi. Na stranu sto je Max imao i duzinsku prednost i moze da bira prolaz:

 

Untitled0.thumb.png.6740fc1b664c3b74a30f9e1ee7b9c834.png Untitled00.thumb.png.272d01f94d5a4c4465ca420df8433d18.png Untitled.thumb.png.f959298af4e2ec094d6f22d5335a2839.png Untitled1.thumb.png.a40b170f881b109d2994c091af31f7f9.png

 

Naravno da sam ubedjen da je incident trkacki i da je za Hamiltona nepredvidiv sopstveni rizik i kada bi hteo da uradi tako nesto, u tako brzoj krivini. Jednostavno njegova greska, precenio je i sopstvene i mogucnosti bolida, sto je i sluzbeno potvrdjeno.

 

PS: Apropo Senne, bio sam njegov fan i gledao sve to uzivo. Ne opravdavam, ali je Prost imao ogromnu podrsku FIA u vidu zemljaka Balestrea. Setimo se onog sankcionisanja posle vracanja na stazu u Suzuki i izbacivanja iz borbe za titulu prethodne godine. Senna se zakleo da nece pustiti da ga jos jedne sezone pokradu i to u odlucujucoj trci. Cak se i zvanicno bunio sto je njegova 1. startna pozicija na prljavoj strani staze, bez rezultata. Obecao je da nece pustiti gas u 1. krivini i to se i desilo...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...