Jump to content
FAS Goran
Nikola031

Punto Evo 1.4 Turbo MultiAir Sport

Recommended Posts

Ne, prijavljuje problem sa VVA solenoidom (iliti po naski Variable Valve Actuator) na prvom cilindru. MA jedinica omogucava varijabilnu kontrolu usisa u vise modova (veca snaga, obrtni i manja potrosnja). Tj. radom usisnih ventila ne diriguje direktno bregasta, nego ECU preko VVA solenoida koji kontrolisu pritisak ulja u modulu za pokretanje ventila za svaki cilindar (to je ona budza na glavi motora).

Na novijim jedinicama su ispeglane decije bolesti iz prvih serija. Tako da moze da bude bukvalno banalan problemcic, na koji sam nailazio kada sam se pre nekoliko godina interesovao za MA. Upravo problemi sa pritiskom jedino pri hladnom startu, a cim se motor zagreje sve radi perfektno. Posledica predugih intervala zamene ulja u inostranstvu, a na vise mesta sam vidjao da su resavali vrlo jednostavno:

 

81nqAbp42sL._AC_SY879_.thumb.jpg.94a7f586356b1f9f757a9436907e6e5f.jpg

 

Ponekad je pomagala i zamena MA filtera (koji je u tim situacijama bio zesce zacepljen), ali vidim da si to vec uradio. S druge strane, niko ne garantuje da nije zaista neki fizicki kvar solenoida u pitanju. Mada je sve to danas poprilicno poznatije i lakse nego ranije, daleko vise je takvih vozila uvezeno, delovi su dostupniji, ima majstora koji ih repariraju, za ne daj Boze ima i povoljno "novih" polovnih jedinica. Znaci nije neki bauk kao ranije pa da je jedina moguca solucija cela nova jedinica kod ovlascenih... Ako ne uspes u KG, verujem da ce ti nas Goran (Zemun) ili Brana (Vranic) resiti problem.

Da, koje ulje i koje tacno gradacije ste sipali (posto MA jedinica koristi isto to ulje za svoj rad)?

Super Puntic, meni ubedljivo najlepse verzije su upravo ove Evo Sport. I etstetski (kacket, pragovi, zavrsetak izduva, tamna stakla, vrlo lep i dan danas svez enterijer) i super opremom za tu klasu.

Jedino sto bih (mozda, ako povoljno natrce) jos nabacio su one njegove fabricke felne. Lepe su i te zvezdaste sa starijeg Grandea, ali sa ovima mi je bas tip-top:

 

fiat-punto-evo-1.6-16v-multijet-sport-slika-124389066.thumb.jpg.0449edf2bd03a6840f8d53ba15db0d99.jpg

 

Kakvi su utisci posle prelaza traktor-kosacica :) ? Super autic, da sredis te pocetne bubice kao i kod svakog polovnjaka, posle ti ostaje samo da uzivas ;) . Lepo ide, nije veliki potrosac (pogotovo u karoseriji te tezine), verujem da ces biti zadovoljan ako si zab'o sacuvan primerak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitam! Bas jep EVO! Sve mi se svidja na njemu. Da kupujem tako nesto, bas takav bih trazio! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na cestitkama :D

 

Pogodilo se da je ista boja starog i novog (bela perla). Stari je otisao kod sestre, tako da cu ga vidjati jos (a mozda ga i vidi neko sa foruma obzirom da je otisao za BG :D).

 

@Ivan, citah oko ovog engine flush ali nisam mogao nigde da ga nadjem u Uzicu u subotu kada je krenulo da stuca, tako da sam samo kupio ulje i filtere i zamenio u svojoj reziji. Inace, sipana je Selenia KPE 5W40 MultiAir.

 

Ove felne sto su na njemu jesu od Grandea, a to sam mislio i za sedista posto nisam nikad ovakva video na Evu, a znam da su isli na Grandea. Proverih u ePER i vidim da ima i ta kombinacija. Fabricke felne bih voleo da nadjem posto je izasao iz fabrike bas sa tim koje si okacio na slici. Druga opcija mi je da maznem sestri moje stare 17" a njoj da dam ove koje su na njemu, posto je njoj to svejedno :lol:

 

IMG_20200709_192812150.jpg.81147258f0100605ce39b66530acd6a3.thumb.jpg.99fa1d1d4f82cd0f4a6cf2cd042d2827.jpg

 

Za sad su utisci veoma pozitivni, auto ide vrlo lepo, moze lagano i da se vozi na 2000 obrtaja a kad treba moze i da se nagazi. Potrosnju za sada jos ne mogu da ocenim posto je auto skoro uzet i i dalje je u fazi istrazivanja, ali do sad na dva puna rezervoara po cepu je potrosnja bila 7.5 i 6.6 litara (70-80% magistrala, 20-30% grad). Racunam da ce to ici jos malo nize, dok se unormali voznja :D . Glavna stvar sto sam presao na benzin je zato sto nisam vise hteo da robujem DPF-u, jer uglavnom nemam nigde autoputa da poteram auto kad radi regeneraciju, a na magistrali to potraje i do 20 minuta. Kada sam terao auto sestri u BG, upalio je regeneraciju kod naplatne rampe Vrcin a zavrsio je do pocetka uspona na Bubanj Potok :D

 

@shuxx, placen je 4100 sa setom zimskih guma na celicnim felnama, a cena na oglasu je bila 4300.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Selenia KPE 5-40 MA je i fabricki predvidjena za taj motor. Citao sam da te stvari oko pritiska u solenoidu mogu da budu od banalnih stvari tipa prljavog/loseg ulja, prevelikih intervala zamene, MA filtera - pa do samog fizickog kvara. 

Te zvezdaste felnice jesu bile najlepse 17'' za Grande, a ove iznad su bar meni najlepse generalno za Evo. Mada sporCki deluju i te petokrake. U novijim ePer malo okolo-naokolo mozes da nadjes i kakav je dezen enterijera bio fabricki (nije vise onako sa prve strane sa VIN).

Licno vozim MA verziju sa 140 KS i 230 Njutna (260 u Sport modu) i generalna potrosnja se drzi na okruglo 7.02l po cepu, u cetvrtoj godini vlasnistva. Doduse i tezi je auto, tako da verujem da ce to kod tebe biti samo nize.

Je li tu bese Garrett GT1238 kao kod mene? Slaba tacka zna da im bude i osovinica na WG ventilu, koja zbog toplote u izduvnom delu krene da glavi u nekom opsegu.

Znam vec par ljudi koji su uzeli bas takve MA Evo Puntice i slatko se voze. Ima ih i na forumu par komada.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi da jeste GT1238, proverih po broju sasije i kataloski broj turba je 71724563, a auto mi nije tu kako bih proverio na licu mesta.

Sedista sam bas i proveravao preko ePER, i tamo stoji tacno koji je model sedista u pitanju, nego mi je bilo cudno jer nisam vidjao ovaj dezen kod Eva :D. Sto se tice potrosnje, to mi je manje bitno ako je sve ostalo na autu ok :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kosačica ponovo jaše :D Auto je oteran kod Brane i urađen je remont multiair jedinice, reče mi da je otišao ventil koji zatvara komoru za ulje na prvom cilindru. Inače remont multiaira je bio 28000.

Pored ovog urađen i veliki servis i zamenjen reostat ventilatora hladnjaka pošto nije palio prvu brzinu ventilatora, sad je sve tip top :D

 

IMG_20210810_100014278.thumb.jpg.ddaecca3ca915973f683208ce806775e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sta je tacno zamenjeno od komponenti, znam da mi je rekao da na ovoj reviziji MA jedinice koju imam ne mogu da se menjaju solenoidi. Uglavnom, remont jedinice je od 25 do 45 hiljada u zavisnosti od verzije MA i od toga sta je crklo.

Takodje mi je receno da crkavaju i novije revizije MA kao i starije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedno je cena servisa, a drugo je imati majstore u kraju koji poznaju MA, baš me interesuje kod mene u PK da li ima nekog ko radi MA...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kragujevcu nisam nasao nikog da zna oko MA osim Nikom auta koji je ovlasceni servis, zato sam i terao kod Brane. Ne znam kakva je situacija u ostatku Srbije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam odavno pisao nista u ovoj temi, u medjuvremenu je nastavljena zurka sa multiairom. Prvi put je poceo da pravi probleme posle 2000km od remonta a drugi put posle 1000km. Trenutno cekam da oteram auto po treci put da se vidi sta mu je, mada moje skromno misljenje je da mu ne gine nova MA jedinica.

Inace sve ostalo je ok :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola031 Nadam se da ti nije nista naplatio za to :) 

Znaci na kraju ispade da cak ni poslednja generacija MA jedinice nije sigurna, cak ni kada se uradi taj cuveni remont/osvezavanje kod Brane. Btw, koje ti je ulje sipao ? 

 

 

@Milutinac Zapravo promenio je "politiku" kada sam ga poslednji put pitao za MA, kaze da je dobar sto mi je bilo cudno :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dekirs, nije naplaceno nista, ljudi su ispali maksimalno korektni. Nije menjano ulje kod njega jer je bukvalno 300-400km pre remonta zamenjeno i sipana je Selenia KPE 5W40 Multiair i to mi je receno da je ok.

Koliko sam razumeo na ovoj poslednjoj reviziji MA ne mogu da se menjaju solenoidi a ostalo moze.

 

Veci problem mi je sto imam 110km u jednom pravcu do njega pa mi treba organizacija da bih ostavio kola i vratio se nazad :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj multiair je upravo izbacio P1061 a vidim da nisam jedini sa tim problemom. Ulje je na 8000km i trebao bi da ga menjam ovih dana ...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...