neshaoct 9584 Posted July 12, 2021 MotorWeek retro: 1982. Lancia Zagato Najveća izmena na Zagato varijanti je targa krov, čiji se prednji deo skida i od čvrstog materijala je, dok se zadnji deo ručno skuplja (kao kod klasičnog kabrioleta) i od platna je. Suštinski, ovo je Lancia Beta koju je Zagato pravio da bude sa sklopivim i skidajućim krovom. U Evropi se prodavala kao Spider, a u Americi pod imenom Zagato. Ipak, dizajn automobila je uradio studio Pininfarina, a samo proizvodnja je bila pod krovom Zagato. Ustvari, prvo Pininfarina preradi Coupe (kraću) varijantu Lancia Beta i takvu karoseriju pošalje u Zagato. Tu joj onda prerade krov, pa je pošalju u Lancia fabriku da se uradi antikorozivna zaštita. Onda je auto opet išao u Zagato na farbanje i ubacivanje unutrašnjosti, pa onda opet pod krov Lancia fabrike da se ubaci motor i završi sklapanje auta u celosti. Naravno da ovako komplikovan proizvodni put nije mogao da učini auto posebno profitabilnim, pa je pitanje da li su uopšte zarađene pare na nekom. Svejedno, napravljeno ih je 9.390 komada: 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Grafit 1056 Posted July 13, 2021 Ima jedan ovakav beli u N. Sadu. Retko se vozi, stoji u garaži. Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted July 13, 2021 Bas Zagato ili samo Lancia Beta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Grafit 1056 Posted July 13, 2021 Imao je dva kupea, oba slupao, jedan je i izgoreo. A sada ima baš ovakav, beli, targa model = Zagato. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites