Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Uskoro Lotus Emira

 

lotus emira.jpg

 

Lotus nas podseća da će sledeće nedelje i zvanično predstaviti svoj novi sportski automobil koji je ranije bio poznat pod kodnom oznakom Type 131. Ime ovog noviteta - Emira (''vođa''/''komandant'') poznato je već neko vreme, a njegova zvanična promocija će biti održana 6. jula. Premijera će se inače održati u Hethelu u Velikoj Britaniji, gde će se Emira i proizvoditi. Emira će se takođe pojaviti i na Festivalu brzine u Goodwoodu koji počinje 8. jula.

 

Emira će u stvari predstavljati zamenu za modele Elise, Exige i Evora. Što se izgleda tiče, možemo očekivati da je inspiracija pronađena u Lotusovom električnom superautomobilu Evija. Emira će biti napravljen na novoj, laganoj platformi i koristiće motore sa unutrašnjim sagorevanjem, bez električne podrške. Detalji o motorima tek slede, ali nezvanično se pominju 3.5 litarski V6 i 2.0 četvorocilindrični turbo. U svakom slučaju, to će biti izuzetno efikasni motori sa najnaprednijom tehonlogijom, kako bi pružili prepoznatljivo Lotus iskustvo. 

 

Lotus navodi da je Emira komfornija i tehnološki naprednija od svojih prethodnika, kao i da nudi bolju ergonomiju kako bi bila prijatnija za svakodnevnu vožnju. U ponudi će se naći Coupe i Roadster verzije, a tim što će na početku verovatno biti dostupan samo Coupe. Što se cene tiče, ona bi mogla da iznosi oko 100.000 evra. Emira je inače deo Lotusove Vision80 strategije koja podrazumeva i investicije od 115 miliona evra u Hethel fabriku, kao i zapošljavanje dodatnih 250 radnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus Emira zvanično

 

lotus emira 07.jpg

 

Lotus je zvanično predstavio svoj novi sportski automobil Emira (''vođa''/''komandant''), koji je ranije inače bio poznat pod kodnom oznakom Type 131. Treba napomenuti da će se ovaj Lotusov novitet takođe pojaviti i na ovogodišnjem Festivalu brzine u Goodwoodu.

 

216000-lotus emira 06.jpg

 

Emira u stvari predstavlja zamenu za modele Elise, Exige i Evora. Što se izgleda tiče, inspiracija je delimično pronađena u Lotusovom električnom superautomobilu Evija.

 

lotus emira 05.jpg

 

Ovaj novitet je napravljen na novoj verziji kompanijine aluminijumske šasije, pri čemu bazna verzija Emire ima težinu od 1.405 kg. Što se dimenzija tiče, Emira je 20 mm duža od Evore i ima isto međuosovinsko rastojanje od 2.575 mm.

 

lotus emira 04.jpg

 

U ponudi će biti dva motora. Prvi je Mercedes AMG 2.0 turbo koji ovde ima 360KS, uz zadnji pogon i AMG 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom, dok ubrzanje do 100 km/h traje manje od 4.5 sekundi.

Drugi motor u gami Emire je Toyotin 3.5 V6 sa kompresorom i 400KS, uz 6-stepeni manuelni ili opcioni 6-stepani automatski menjač. Emira sa ovom motorom može do 290 km/h, ali podatak o ubrzanju do 100 km/h nije saopšten (očekuje se da će iznositi blizu 4.2 sekunde kao kod Evore).

 

lotus emira 03.jpg

 

U svakom slučaju, Lotus navodi da su to izuzetno efikasni motori sa najnaprednijom tehnologijom, kako bi pružili prepoznatljivo Lotus iskustvo.

 

lotus emira 02.jpg

 

Lotus navodi da je Emira komfornija i tehnološki naprednija od svojih prethodnika, kao i da nudi bolju ergonomiju kako bi bila prijatnija za svakodnevnu vožnju. U unutrašnjosti se ističu 10.25-inčni ekran osetljiv na dodir (uz Android Auto i Apple CarPlay), digitalna instrument tabla, sportski volan sa zaravnjenim donjim delom, el.podesiva sedišta, keyless go...

 

216001-lotus emira 01.jpg

 

Osim toga, tu je i Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) paket koji između ostalog uključuje adaptivni tempomat, automatsko kočenje i sistem upozorenja o napuštanju saobraćajne trake. Tu je i opcioni Lotus Drivers Pack, sa tvrđe podešenim oslanjanjem, Michelin Pilot Sport Cup 2 gumama i sistemom Launch Control. Što se cene tiče, ona bi za baznu Emiru mogla da iznosi manje od 60.000 funti (69.850 evra), dok prodaja u Evropi startuje na proleće 2022. godine. Emira je inače deo Lotusove Vision80 strategije koja podrazumeva i investicije od 115 miliona evra u Hethel fabriku, kao i zapošljavanje dodatnih 250 radnika.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dpccars.jpg DPCcars: Dženson Baton testira Lotus Emiru

 

Nadovezujući se na nasleđe modela Elise, Exige i Evora, Emira predstavlja kvantni skok za Lotus. Ti trenutno prepoznatljivi automobili brenda i njihove osnovne vrednosti ukombinovani su sa promenom paradigme u nivoima praktičnosti, udobnosti, funkcionalnosti i tehnologije. Matt Windle, generalni direktor Lotusa, rekao je: ''Emira je Lotusov igrač koji menja igru. Stoji kao svetionik svega što smo do danas postigli u transformaciji, ona je oličenje našeg napretka. To je izuzetno značajna prekretnica na našem putu da postanemo zaista globalna marka automobila visokih performansi.''

 

Emira je razvijena na novoj laganoj aluminijumskoj šasiji, tehnologijom koju je nekada predvodio Lotus i koja je i dalje sastavni deo DNK sportskog automobila ove kompanije. Ta inovativna arhitektura vozila ''umotana'' je u smeli dizajn koristeći pravce od Evije. Prvim kupcima će početi da se isporučuje širom sveta od sledećeg proleća. Snaga Emire biće izbor između dva benzinska motora, oba globalno poznata i cenjena zbog svojih karakteristika.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150: Lotus Emira

 

Poslednjih dana zvanično predstavljena, Lotus Emira donosi neverovatan paket koji je privukao priličnu gužvu na Goodwood-u. Konkretan auto je prvi sa proizvodne trake; ''first edition'' V6 sa manuelnim menjačem koji ima 6 brzina. Pokreće ga Toyotin 3.5 V6 sa kompresorom koji pravi 400 konja, odlično zvuči i nudi prilično sportsku vožnju. Takođe se može dobiti i sa 2.0T sa 360 konja iz 4 cilindra (AMG motor) sa DCT menjačem, a može imati i Lotusov V6 sa manuelnim menjačem ili automatikom - nudeći tako čitav niz različitih konfiguracija za kupce:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Dženson Baton (opet) isprobao Lotus Emiru

 

Lotus Emira

 

Kažem ''opet'' jer je već vozio u Engleskoj.

Ovoga puta test vožnja je obavljena na stazi Laguna Seca (Amerika), a više o Emiri možete pročitati u prethodnim postovima strane na kojoj ste.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trkački Lotus Emira GT4

 

lotus emira gt4 3.jpg

 

Lotus je početkom jula predstavio svoj novi sportski automobil Emira (vođa/komandant), a koji je sada dobio i trkačku varijantu Emira GT4 razvijenu u saradnji sa RML Grupom. Emira je napravljena na novoj verziji kompanijine aluminijumske šasije, pri čemu bazna verzija drumske Emire ima težinu od 1.405 kg, dok je ova trkačka Emira GT4 teška 1.260 kg.

 

lotus emira 2.jpg

 

Motor je Toyotin 3.5 V6 sa kompresorom i 400 konja, uz 6-stepeni xTrac menjač i zadnji pogon.

 

lotus emira 1.jpg

 

Osim toga, Emira GT4 je dobila i modifikovano oslanjanje i kočioni sistem, zaštitni kavez, trkačko sedište, 18-inčne točkove, Pirelli gume... U vesti se ne navodi koliko primeraka je planirano za proizvodnju ni po kojoj ceni. Lotus samo navodi da će napraviti ograničeni broj Emire GT4 za trkačku sezonu 2022.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus Emira V6 First Edition

 

lotus emira 2022.jpg

 

Lotus je početkom jula predstavio svoj novi sportski automobil Emira, a sada je obajvio i cene za Emiru V6 First Edition čija proizvodnja će početi na proleće 2022. godine. Emira First Edition sa četvorocilindričnim motorom će biti dostupna nešto kasnije, od jeseni sledeće godine, a bazna verzija se najavljuje za 2023.

 

lotus emira 05.jpg

 

Ovaj novitet je napravljen na novoj verziji kompanijine aluminijumske šasije, pri čemu bazna verzija Emire ima težinu od 1.405 kg. Što se dimenzija tiče, Emira je 20 mm duža od Evore i ima isto međuosovinsko rastojanje od 2.575 mm.

 

216001-lotus emira 01.jpg

 

Emiru V6 First Edition pokreće Toyotin 3.5 V6 sa kompresorom i 405KS, uz 6-stepeni manuelni ili opcioni 6-stepani automatski menjač (onda umesto 420 Nm ima 430 Nm). Emira sa ovim motorom može do 290 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 4.3 sekunde. Kasnije će se nuditi i slabiji Mercedes AMG 2.0 turbo motor koji ima 360KS, uz zadnji pogon i AMG 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.

 

U svakom slučaju, Lotus navodi da su to izuzetno efikasni motori sa najnaprednijom tehnologijom, kako bi pružili prepoznatljivo Lotus iskustvo. Lotus navodi da je Emira komfornija i tehnološki naprednija od svojih prethodnika, kao i da nudi bolju ergonomiju kako bi bila prijatnija za svakodnevnu vožnju. U unutrašnjosti se ističu 10.25-inčni ekran osetljiv na dodir (uz Android Auto i Apple CarPlay), 12.3-inčna digitalna instrument tabla, sportski volan sa zaravnjenim donjim delom, el.podesiva sedišta sa grejanjem, keyless go, KEF sound sistem od 340 W...

 

Osim toga, tu je i Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) paket koji između ostalog uključuje adaptivni tempomat, automatsko kočenje i sistem upozorenja o napuštanju saobraćajne trake. Tu je i opcioni Lotus Drivers Pack, sa tvrđe podešenim oslanjanjem, Michelin Pilot Sport Cup 2 gumama i sistemom Launch Control. Emira V6 First Edition je dobila i specijalne oznake, 20-inčne alu točkove (u srebrnoj ili crnoj boji), full-LED prednja svetla, kočiona klešta sa natpisom... U ponudi je šest boja za eksterijer (Seneca Blue, Magma Red, Hethel Yellow, Dark Verdant, Shadow Grey i Nimbus Grey), sedam boja za enterijer, uz Nappa kožu i crnu alkantaru. Što se cene tiče, Emira V6 First Edition u Nemačkoj košta 95.995 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

lotusyoutubelogo.jpg Promo video: Lotus Emira

 

Gavan Kershaw je direktor u Lotusu koji vodi dinamičan razvoj svakog Lotusa i glavni je odgvoorni za uzbuđenje vožnje koje Lotusi treba da pruže. U ovom videu govori nam o Emirinim izvanrednim performansama na stazi i na putu, i detaljno opisuje njena četiri različita načina vožnje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: Lotus Emira Prototype

 

Pod novim vlasništvom i sa očiglednom žeđom za uspehom, da li je Lotus Emira ostala verna Lotusovoj želji d anjegovi automobili uvek budu fokusirani na vozača? kompanije koja je fokusirana na vozača? Henry Catchpole je dobio priliku da njen prototip izveze na stazu i isporba je.

2022. godine su završili Lotus Elise, Exige i Evora. Emira predstavlja novi početak za Lotus sa masovno revidiranim pristupom kvalitetu i prefinjenosti enterijera. Da li bi ovo mogao biti Lotus koji će ljudima biti jedini auto jer može da ispuni sve potrebe?

Konkretan primerak ima 3.5 V6 sa manuelnim menjačem i 400KS/420Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus Emira First Edition sa AMG motorom

 

223286-lotus emira 04.jpg

 

Lotus je otkrio da se njihov novi dvosed Emira može kupiti i u kombinaciji sa AMG-ovim 2.0 četvorocilindarskim turbo-benzinskim motorom. Lotus je novi dvosed Emira premijerno predstavio prošle godine, a u maloj britanskoj automobilskoj kompaniji tada su rekli da će model s kojim će završiti priču na temu motora sa unutrašnjim sagorevanjem (koje će zameniti elektromotori) pokretati Toyotin centralno smešteni 3.5 V6 motor koji uz pomoć mehaničkog kompresora razvija 405 konjskih snaga.

 

223287-lotus emira 03.jpg

 

U međuvremenu, Lotus je otkrio da će se Emira nuditi i u kombinaciji sa AMG-ovim dvolitarskim četvorocilindarskim turbo-benzinskim motorom M139 koji Mercedes AMG ugrađuje u najsnažniju verziju A-Klase (A45 S), ali će u okruženju Lotusovog dvoseda motor umesto 421 razvijati 365 konja.

 

223288-lotus emira 02.jpg

 

Za prenos snage na zadnju osovinu je zadužen 8-stepeni automatski menjač sa dva kvačila, a smanjenjem snage u Lotusu žele da naprave razliku između dvolitarskog turbobenzinca i V6 motora koje odlikuje ista vrednost najvećeg obrtnog momenta.

 

223289-lotus emira 010.jpg

 

Podaci o performansama slabije Emire još uvek nisu objavljeni, ali je jasno da neće mnogo zaostajati za verzijom sa Toyotinim V6 motorom koja razvija 290 km/h i od 0 do 100 km/h stiže za 4.3 sekunde. Lotus će First Edition odlično opremljenog dvoseda nuditi u šest boja karoserije, knjiga narudžbina se otvara narednog meseca, a isporuke počinju početkom jeseni.

Osnovna cena za verziju sa dvolitarskim motorom iznosi 78.134 evra, a za V6 verziju sa ručnim menjačem treba izdvojiti 84.592 evra (plus lokalni porezi na sve cene).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus Emira GT4

 

Lotus Emira 4.jpg

 

Lotus je u julu prošle godine predstavio svoj novi sportski automobil Emira (''vođa''/''komandant''), a zatim je u septembru najavljena i trkačka varijanta Emira GT4. Sada je Emira GT4 i zvanično prikazana, uz napomenu da je razvijena u saradnji odeljenja Lotus Advanced Performance i RML Grupe.

 

Lotus Emira 3.jpg

 

Emira je napravljena na novoj verziji kompanijine aluminijumske šasije, pri čemu bazna verzija drumske Emire ima težinu od 1.405 kg, dok je ova trkačka Emira GT4 teška 1.300 kg.

 

Lotus Emira 2.jpg

 

Motor je Toyotin 3.5 V6 sa kompresorom i 405KS, uz 6-stepeni xTrac menjač i zadnji pogon.

 

Lotus Emira 1.jpg

 

Osim  toga, Emira GT4 je dobila i novi prednji spojler, veliko zadnje krilo, modifikovano oslanjanje i kočioni sistem, zaštitni kavez, trkačko sedište, 18-inčne točkove, Pirelli gume...

Cena vozila iznosi 192.750 evra (plus lokalni porezi), a svi primerci za 2022. godinu su već rasprodati.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar: Lotus Emira

 

Lotus Emira je veliki automobil za Lotus.

Kao prvo, to je kraj jedne ere: poslednji Lotusov sportski automobil na benzin. Ali, isto tako je i početak novog perioda: ovo je prvi Lotusov model predstavljen nakon što ga je preuzeo kineski Geely pre pet godina.

Kao i Evora pre nje, Emira je sportski automobil sa centralno postavljenim 3.5 V6 motorom sa kompresorom, koji ovde daje 400 konja. Menjač je manuelni sa 6 brzina, do stotke joj trebaju 4.3 sekunde i može sve do 290 km/h. Neki bi rekli da je ovo low budget Ferrari F8 Tributo... :D

 

 

 

evoyoutube.jpg EVO:

 

 

 

autotrader.jpg AutoTrader:

 

 

 

carwow.jpg CarWOW:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Za volanom Lotus Emire

 

400KS/420Nm - ali to nikada nisu bili glavni aduti Lotusa, već osećaj povezanosti vozača i automobila, njegov direktni volan u laganom autu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unapređena Lotus Emira GT4

 

lotus gt4 03.jpg

 

Lotus je dodatno unapredio trkački model Emira GT4, razvijen inače u saradnji odeljenja Lotus Advanced Performance i RML Grupe. Emira je napravljena na novoj verziji kompanijine aluminijumske šasije, pri čemu bazna verzija drumske Emire ima težinu od 1.405 kg, dok je ova trkačka Emira GT4 teška oko 1.300 kg.

 

lotus gt4 02.jpg

 

Motor je Toyotin 3.5 V6 sa kompresorom i 461KS (ranije 405KS), uz novi Hewland šestostepeni sekvencijalni menjač (umesto ranijeg Xtrax menjača) i zadnji pogon.

 

lotus gt4 01.jpg

 

Osim toga, Emira GT4 je dobila i unaprđeni aerodinamički paket, modifikovano oslanjanje i kočioni sistem, a tu su i zaštitni kavez, trkačko sedište, 18-inčni točkovi... Prvi automobili će ovog leta biti isporučeni kupcima u Evropi, Kini, Australiji i SAD, pri čemu cena u Velikoj Britaniji iznosi 210.000 evra plus lokalni porezi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus Emira sa četvorocilindarskim motorom spremna za premijeru

 

235765-lotus emira 03.jpg

 

Lotus je zvanično najavio premijeru Emire sa četvorocilindarskim motorom, koja će biti obavljena na Festivalu brzine u Gudvudu, čije se kapije otvaraju sledeće nedelje (od 13. do 16. jula). Ulazna verzija serije koja je debitovala nešto pre malo više od dve godine, trebalo je da pristigne krajem 2022. ali je kompanija odložila lansiranje za ovu godinu. Trebalo bi očekivati da na evropsko tržište pristigne u prvom kvartalu 2024.

 

235766-lotus emira 02.jpg

 

Mada Lotus nije precizirao o kakvim se specifikacijama radi u najnovijem pres materijalu, ono što znamo je da je za pogon zadužen četvorocilindarski motor izvorno iz AMG-a, tačnije iz A35 ''hotheča'', za čije potrebe isporučuje 306 ks i 400 Nm. Lotusovi inženjeri su se malo poigrali sa unutrašnjim komponentama mašine, tako da su iz nje izvukli ukupno 365 konja i 430 Nm. Dakle, izlazna snaga je tek nešto manja od one koju obezbeđuje Toyotin 3.5 V6, koji isporučuje 406 ks, ali je maksimalni obrtni moment viši za 10 Nm. Radoznalci se verovatno pitaju koliko je brza ''ulazna'' Emira. Iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za oko 4.5 sekundi, a može da pojuri do maksimalnih 290 km/h.

 

235767-lotus emira 01.jpg

 

S nazivom koji znači ''vođa'', Lotus Emiru krasi karoserija od fiberglasa, zaobljenih linija, sa enterijerom koji gravitira oko vozača. Treba naglasiti da je kabinski prostor unapređen u kvalitativnom smislu u odnosu na Evoru. Tu su elektropodesiva sedišta, ekran info-zabavnog sistema osetljiv na dodir od 10.25 inča sa mogućnošću integracije pametnog mobilnog telefona, senzori za kišu, elektropomični bočni retrovizori s funkcijom preklapanja, parking senzori napred i pozadi, uz nekoliko bezbednosnih sistema  uključujući upozorenje na izlazak iz vozne trake itd. Pored Emire sa četvorocilindarskim motorom, Lotus je za Gudvud pripremio još neke modele. Centralno mesto na štandu bi trebalo da zauzme Eletre baterijsko električni krosover, čije će isporuke kupcima startovati uskoro u Evropi. Emira V6 će takođe biti izložena, a oba modela će se okušati na čuvenoj Hill Climb brdsko-brzinskoj ruti. Bivši F1 šampion, Dženson Baton, naći će se za volanom Evije, a paradom Lotusovih modela će biti proslavljena 75. godišnjica događaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus Emira sa četiri cilindra

 

lotus emira p6.jpg

 

Lotus na Goodwood festivalu brzine prikazuje Emiru i4, najavljenu kao ''najmoćniji četvorocilindrični Lotusov sportski automobil svih vremena.'' U pitanju je Emira sa srednje postavljenom 2.0 turbo motorom koji potiče od Mercedes-AMG-a, ali ima nekoliko nadogradnji.

 

lotus emira p5.jpg

 

Motor raspolaže sa 365 KS i 430 Nm obrtnog momenta, što je 41 KS manje od 3.5 V6 motora sa kompresorom, ali četvorocilindraš ima dodatnih 9 Nm obrtnog momenta. Takođe, motor je uparen sa osmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom iz Mercedesa. Ovo je prvi put da je Lotus opremljen menjačem sa dvostrukim kvačilom i kompanija napominje da nudi brže promene stepena prenosa od šestostepenog automatika koji se nalazi u Emiri V6.

 

lotus emira p4.jpg

 

1.446 kg teška Emira i4 od 0 do 100 km/h ubrzava za 4.4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 290 km/h.

 

lotus emira p3.jpg

 

U paketu su i Eibach opruge i Bilstein amortizeri, specijalno razvijene gume i nova kalibracija za elektronski sistem kontrole stabilnosti, kočioni sistem sa diskovima 370 mm napred i 350 mm pozadi, LED farovi, sjajno crni difuzor, izduvni sistem sa dve izduvne cevi i točkovi od 20 inča, Kupcima će se nuditi široka paletu boja sa 13 opcija u rasponu od Atlantis Blue i Hethel Yellow do Cosmos Black i Osmium Silver boja.

 

lotus emira p2.jpg

 

U ponudi je takođe i Black Pack, koji krovu i poklopcima retrovizora dodaje sjajnu crnu završnu obradu.

 

lotus emira p1.jpg

 

Za unutrašnjost su predviđeni digitalna instrument tabla od 12.3 inča, pa 10.25-inčni infotainment sistem sa Android Auto i Apple CarPlay konekcijom, sedišta sa električnim grejanjem (mogu biti presvučena Alkantarom ili Nappa kožom), kontrastni šavovi i vrhunski audio sistem razvijen u partnerstvu sa KEF-om. Što se cene tiče, Emira i4 First Edition u Nemačkoj košta 95.995 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...