Jump to content
Goran

Recommended Posts

Novi Renault 5 kao električni gradski šminker

 

210383-renault 5 2022 06.jpg

 

U sklopu velike press konferencije grupe Renault u kojoj su predstavili svoje planove za budućnost i nove ciljeve marki Renault, Dacia, AvtoVAZ i Alpine, sigurno je najveća zvezda na pozornici bio koncept budućnosti kultnog gradskog mališana Renault 5 Prototype. U osnovi je reč o modernoj električnoj inkarnaciji gradskog Francuza kao dela strateškog plana ''Renaulution'' koji uključuje lansiranje sedam novih električnih vozila do 2025. godine.

 

210386-renault 5 2022 05.jpg

 

Nije tako teško videti da je novi Renault 5 bio nadahnut originalnim dizajnom, kombinujući njegove čiste linije i poznate površine sa futurističkim detaljima na svetlima i prednjoj maski.

 

210382-renault 2022 04.jpg

 

Za stil se pobrinuo novi Renaultov direktor dizajna Gilles Vidal, prethodno godinama dizajner PSA grupe i autor dizajna brojnih Peugeota i Citroena. Za R5 Prototype je preoblikovao poznate elemente originalne ''Petice'' kako bi udovoljio potrebama modernog malog električnog automobila, poput poklopca motora koji sada krije otvor za punjenje, kao i i prednja svetla za maglu koja sada deluju kao dnevna svetla za vožnju.

 

210384-renault 5 2022 03.jpg

 

Za sada iz Renaulta još nisu otkrili nijednu fotografiju unutrašnjosti, ali kažu da postoji prozirni ekran koji može da projektuje poruke ljudima izvan vozila.

 

210385-renault 5 2022 02.jpg

 

Francuski proizvođač automobila nije pomenuo nikakve detalje o električnom pogonu, poput snage ili dometa vožnje, ali su izjavili da je novi Renault 5 od samog početka dizajniran isključivo kao električni automobil, što znači da neće postojati varijanta sa motorom SUS. Dakle, budući električni gradski Renault će ciljati na kupce električnog novog Fiata 500 i Honde E.

 

210387-renault 5 2022 01.jpg

 

''Dizajn prototipa Renault 5 se bazoira na kultnom pretku'', rekao je Gilles Vidal, direktor dizajna Renaulta. ''Ovaj prototip jednostavno utelovljuje modernost, automobil relevantan za svoje vreme koje je urbano, električno i atraktivno.'' Renaultu 5 EV će se kasnije pridružiti i moderna električna inkarnacija još jednog istorijskog modela - Renaulta 4. Francuski proizvođač automobila želi da do 2025. godine 20% prodaje budu potpuno električni modeli, a novi Renault 5 definitivno će igrati veliku ulogu u tome.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Alpine R5 do 2024. godine

 

alpine r5.jpg

 

Ostvarivanje Alpine kao isključivo električne marke započinje 2024. sportskom preradom superminija Renault 5, praćenog električnim naslednikom A110 i većim automobilom u stilu Grand Tourera. Kako piše Autocar, francuska marka priprema ''garažu iz snova'' od tri automobila za svoju transformaciju u Renaultov premium električni brend. To će uključivati sledeću generaciju A110, sportski automobil sa dva sedišta koji Alpine trenutno razvija zajedno sa Lotusom. U ponudi će biti i sportska verzija novog Renaulta 5, koji bi trebalo da stigne 2024. godine i da zameni Zoe kao Renaultov električni kompaktni hečbek. Dok će obični Renault 5 koristiti e-motor snage 136KS, Alpine R5 će koristiti motor snage 218KS iz budućeg Megana E-Tech Electric.

 

Gilles Le Borgne, šef Renaultovog inženjeringa, navodi: ''Izveli smo motor od 100kW skraćujući dužinu e-motora koji ćemo koristiti za Megane. Može proći kroz istu proizvodnu liniju i ima istu tehnologiju, ali manje bakra i drugih elemenata, pa je i kraći.'' Na pitanje Autocara da li bi se veći motor od 218 konjskih snaga uklopio u CMF-BEV platformu Renaulta 5, Le Borgne je rekao: ''Konačni odgovor je da, kao što možete da zamislite.'' U svojoj prvoj inkarnaciji, Alpine je proizveo sportsku verziju originalnog 5 (iako je imao oznaku 5 Gordini u Velikoj Britaniji, jer je Chrysler u to vreme posedovao prava na Alpine ime).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legende Automobiles priprema modifikovani Renault 5 Turbo

 

renault 5 02.jpg

 

U novoosnovanoj francusko-američkoj kompaniji Legende Automobiles pripremaju restomod projekat na osnovi Renaulta 5 Turbo po receptu po kome se u Singeru bave Porscheima 911 iz Serije 964. Renault je za ulazak u elitno društvo na svetskoj reli sceni osamdesetih godina pripremio model 5 Turbo, a njihova radikalna ''specijalka'' sa centralno smeštenim motorom i zadnjim pogonom nije imala mnogo zajedničkih elemenata sa modelom Renault 5 Alpine koji je poslužio kao osnova projekta.

 

Nakon prvog Renaulta 5 Turbo u francuskoj automobilskoj kompaniji su uskoro ponudili i verziju Turbo 2 koja je bila nešto teža, jeftinija i manje radikalnija verzija u odnosu na izvornu, ali je iza leđa vozača i suvozača i dalje grmeo 1.4 četvorocilindarski turbobenzinski motor koji je u drumskoj verziji razvijao 160KS, što je bilo dovoljno za 200 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 7 sekundi.

 

renault 5 01.jpg

 

Nakon 35 godna u novoosnovanoj francusko-američkoj kompaniji Legende Automobiles sa dve fotografije su najavili oživljavanje legendarne ''Petice'' koju je pokretao centralno smešteni motor, a projekat restauracije sa modifikacijama koje su prilagođene sadašnjem vremenu se krije iza naziva 5 Turbo 3. Suosnivač kompanije Alan Derosier je izjavio da je prvobitno razmišljao o restomod projektima na osnovi Porschea 911, ali je zbog nekoliko etabliranih kompanija koje se već uveliko bave ''elferima'' doneta odluka da Legende Automobiles za osnovu priče koristi Renault 5 Turbo kome se Derosier divio u detinjstvu. Još uvek se ne zna kakav će motor pokretati LED svetlima ukrašenu karoseriju sa naglašeno proširenim blatobranima, ali se zna da će koncept smeštaja motora i pogona ostati veran originalu. Jedno je sigurno, kupaca za oživljeni Renault 5 Turbo sigurno neće nedostajati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legende Automobiles Renault 5 Turbo 3

 

renault 5 la05.jpg

 

U novoosnovanoj francusko-američkoj kompaniji Legende Automobiles su pripremili restomod projekat na bazi Renaulta 5 Turbo po receptu po kojem se u Singeru bave Porscheima 911 iz Serije 964.

Renault je za ulazak u elitno društvo na svetskoj reli sceni osamdesetih godina pripremio model 5 Turbo, a njihova radikalna ''specijalka'' sa centralno smeštenim motorom i zadnjim pogonom nije imala mnogo zajedničkih elemenata s modelom Renault 5 Alpine koji je poslužio kao baza projekta.

 

renault 5 la04.jpg

 

Nakon prvog Renaulta 5 Turbo u francuskoj automobilskoj kompaniji su uskoro ponudili i verziju Turbo 2 koja je bila nešto teža, jeftinija i manje radikalnija verzija u odnosu na izvornu, ali je iza leđa vozača i suvozača i dalje grmeo 1.4 četvorocilindarski turbobenzinski motor koji je u drumskoj verziji razvijao 160KS, što je bilo dovoljno za 200 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 7 sekundi.

 

renault 5 la03.jpg

 

Nakon 35 godna u novoosnovanoj francusko-američkoj kompaniji Legende Automobiles su oživeli legendarnu ''Peticu'' koju je pokretao centralno smešteni motor, a projekat restauracije s modifikacijama koje su prilagođene sadašnjem vremenu se krije iza naziva Renault 5 Turbo 3.

 

renault 5 la02.jpg

 

Suosnivač kompanije Alan Derosier je izjavio da je prvobitno razmišljao o restomod projektima na bazi Porschea 911, ali je zbog nekoliko etabliranih kompanija koje se već uveliko bave ''elferima'' doneta odluka da Legende Automobiles za osnovu priče koristi Renault 5 Turbo kojem se Derosier divio u detinjstvu.

 

renault 5 1.jpg

 

Automovil dolazi s naglašeno proširenim blatobranima, LED svetlima, karoserijom uglavnom od ugljeničnih vlakana, zadnjim krovnim spojlerom, točkovima do 16 i 17 inča, dve izduvne cevi, kao i četvorocilindričnim turbo motorom sa 400KS, modernim sekvencijalnim menjačem i zadnjim pogonom. U unutrašnjosti se ističu digitalni instrumenti, narandžasti detalji, dvokraki volan minimalističkog dizajna, tanka sportska sedišta, dvozonski automatski klima uređaj i zaštitni kavez.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault 5 Prototype na sajmu u Minhenu

 

renault 5 ev 02.jpg

 

Kultni automobil sedamdesetih sa svetlima koja namiguju. Zvuči li vam to poznato? Naravno, to je Renault 5!

Nicolas Jardin, autor spoljašnjeg dizajna prototipa nam je pojasnio kako je na savremen način oživeo prepoznatljiv izgled originalnog Renaulta 5. Ah, taj R5! Svako će se lako setiti nestašnog i buntovnog pogleda koji je ubrzo stekao kultni status, baš kao i sam automobil. Još 1972. godine kad je ovaj model stigao na tržište, Renault je tom pogledu dao i lice u popularnom reklamnom crtanom filmu Les aventures de Supercar. Isti lik je bio česta pojava na putevima tokom kampanje ''Zgrabi upravljač'' sprovedene u isto vreme. Svetlima Renaulta 5 dodate su lepe oči i tako je krenuo da upozna francuski narod. Upravo ovaj klasičan i prepoznatljiv pogled je Nicolas Jardin želeo da oživi u modelu Renault 5 Prototype, istovremeno ga uvodeći u budućnost.

 

Renault 5 ev 01.jpg

 

Od kultnog izgleda do novog života

Već se puno pisalo o modelu Renault 5 Prototype koji je predstavljen 14. januara kad je najavio budući električni model koji će biti naslednik originalnog modela R5. Treba napomenuti da su dizajneri genijalno oživeli originalni izgled verzije iz 1972. Nisu pribegavali retro dizajnu, ali iz prototipa su jasno vidljivi prepoznatljivi elementi njegovog kultnog pretka. Iz samog srca Tehnocentra, mesta na kojem se razvijaju koncepti i modeli Grupe Renault, Nicolas Jardin otkriva kako se razvijao njegov projekat: ''Nismo imali neograničenu slobodu u radu na ovom projektu. Bila je to reinterpretacija modela R5 i njegovo prenošenje u budućnost. Morali smo da dizajniramo savremeni proizvod.''

 

Kako bi se ponovno dizajnirala nestašna glavna i dnevna svetla, ''dizajn smo započeli sa linijama, uglovima i radijusima elemenata sa prednjeg dela originalnog R5. Zatim su tokom skiciranja glavna svetla poprimila sasvim drugačije dimenzije i dizajn''. Njihov konačan izgled je vrlo razrađen, isklesan i podseća na oči koje se smeju i blago su naborane. Dnevna svetla su pravouglog oblika i nalaze se na dnu pa podsećaju na dodatna svetla za maglu sa originalne verzije. Kao i tada, i sada su smeštena na prednjem braniku u boji karoserije. ''Njihova kristalna i trodimenzionalna obrada kao i izuzetno precizan dizajn podsećaju na laserske rezove, na svet aerodinamike i aeronautike.''

 

Tehnologija u službi izražajnosti

Konačno, za oživljavanje kultnog izgleda modela R5 su upotrebljeni ultramoderni procesi. Konkretno, LED Matrix tehnologija omogućava ugradnju programirane animacije uz pomoć koje se svetla oživljavaju. To je vidljivo iz, na primer, niza svetlosnih efekata kojima automobil izražava dobrodošlicu. Osvetljava se novi logotip automobila, čime se pokreće animacija koja se proteže u prednju rešetku. Zatim se uključuju glavna svetla, kao da automobil namiguje. Nemoguće je ne primetiti to namigivanje! ''Zahvaljujući Matrix tehnologiji i animacijama iz svetlosnog pozdrava smo uspeli da ponovimo izražajnost i nestašnost pogleda originalnog automobila.''

 

Dakle, zbog dizajna i tehnologije svetla modela Renault 5 Prototype na papiru nemaju puno toga zajedničkog sa originalnim modelom R5. Ipak, izgled nam je sasvim prepoznatljiv. Opklada je dobijena!

''Da bi bio dostojan naslednik modela R5, automobil je morao da bude izražajan i živahan. Uspeli smo to da postignemo na ovom prototipu i on je savršen primer savremenog dizajna i radosti življenja svojstvene marki Renault'', zaključio je Nicolas Jardin. 

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault 5 Prototype osvojio nagradu za konceptni automobil godine

 

renault ev p.jpg

 

Svrha Renaulta 5 Prototype jeste pokazati Renaultovu predanost nastojanjima da električne automobile učini dostupnim što širem krugu evropskih kupaca. Renaultovi dizajneri su želeli da dizajniraju novi popularni, esencijalni automobil, poput njegovog elegantnog pretka koji je svojevremeno osvajao srca velikog broja kupaca. Renault 5 Prototype je šarmantan i kompaktan gradski automobil koji jednu od Renaultovih bezvremenskih zvezda vodi ka budućnosti, sa daškom 100% električne savremenosti.

 

Renault 5 Prototype je proglašen Konceptnim automobilom godine od strane prestižnog časopisa Car Design News, nakon što je imao priliku da odmeri snage sa konceptima koje su proizvođači automobila predstavili u periodu od marta 2020. do marta 2021. godine. Car Design Review pruža pregled godine u pogledu dizajna te analizira trendove i inovacije. Žiri čine automobilski stručnjaci i direktori dizajna vodećih proizvođača automobila.

 

Gilles Vidal, direktor dizajna marke Renault:

''Ova nagrada 'Konceptnog automobila godine časopisa Car Design News'', koju je automobilu R5 Prototype dodelio žiri sastavljen od direktora dizajna vodećih automobilskih proizvođača, ima posebno značenje za Renaultov dizajnerski tim! Jako smo ponosni na nju. Ponosni smo i na iskazani interes medija i javnosti za Renault 5 Prototype jer će spoljašnji izgled biti više od 90 % veran onom kod serijskog automobila!''. Serijski proizvedeno vozilo izvedeno iz prototipa Renault 5 biće predstavljeno do 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 godina Renaulta 5

 

renault 5 50 05.jpg

 

Renault 5, kultni pradeda Clija, odgovor na Fiat 127, predstavljen 28. januara 1972. godine. U dve generacije je proizveden u 5.5 miliona primeraka, a stizao je i iz Novog Mesta. Nažalost, dizajner Michel Boue nije dočekao premijeru preminuvši od raka 1971. Jedan od automobila koji su definisali smer razvoja autoindustrije, bio je tadašnje niže klase (B-segmenta), a dužinom 352, širinom 155 i visinom 141 cm to je danas A-segment. U atraktivnom, modernističkom izdanju se skrivala mehanika legendarnog modela Renault 4.

 

renault 5 50 04.jpg

 

Unutar nekoliko godina nakon što je probio led svi konkurenti su po njegovom uzoru predstavili kompaktne kombi-limuzine, a značajan je i kao prvi velikoserijski automobil sa plastičnim branicima.

 

 

Mada je dosta mehaničkih komponenti preuzeo od slavne ''Četvorke'', a osnovni izvozni model Renault 5 TL dobio je savremeniji motor Cleon-Fonte, OHV zapremine 956 ccm i snage 44 KS, uvedenog 1962. za Renault 8 sa zadnjim pogonom. Imao je, tada pristojne performanse - do stotke je ubrzavao za 20.6 sekundi i mogao je da postigne 140 km/h. Trošio je 8 do 9 litara, što je tada bilo OK.

 

renault 5 50 03.jpg

 

Na francuskom tržištu je bio dostupan model Renault 5 L, sa starim Ventroux motorom iz ''Četvorke'', uvedenim 1947. sa 782 ccm i 34 KS, a za nemačko i naše tržište sa istom oznakom je imao 845 ccm i 36 KS. Godine 1975. stiže već model TS sa 1289 ccm i 64 KS, 1976. luksuzniji GTL sa 1289 ccm prigušenim na 42 KS, koji je uz duži prenos potrošnju smanjio za pola litra. Potom sportska verzija Renault 5 Alpine sa 1397 ccm i 93 KS je stigla 1977. dve godine potom verzija Automatic sa 3-stepenim automatikom i 55 KS iz 1289 ccm.

 

renault 5 50 02.jpg

 

Iznedrio je 1980. i prave sportske varijante, Alpine Turbo sa 1397 ccm i 108 KS, pa i Turbo sa čak 160 KS iz iste zapremine. Motor je bio postavljen centralno, a pogon zadnji. Priča o ovom modelu završava 1985. jer se godinu pre počeo proizvoditi veći i dorađeni model druge generacije, koji su zvali i ''Superpetica'' (Supercinq).

 

renault 5 50 01.jpg

 

Na naše tržište je stizao iz pogona u Novom Mestu, gde je karijeru zaključio 1996. godine.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: 1987. Renault 5 GTE

 

Renault 5 je počeo da se pravi pre 50 godina, a ova druga generacija je debitovala 1984. godine. Konkretan primerak ima 1.7 benzinac sa 95KS/140Nm i petostepeni menjač:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

collectingcarsyoutubelogo.jpg CollectingCars: Chris Harris & 1981. Renault 5 Turbo 1

 

Ovaj Renault 5 je originalno bio u beloj boji, kasnije je prefarban u plavu (Olympian Blue). Pokreće 1.4 turbo-benzinac koji šalje snagu na zadnje točkove preko petostepenog manuelnog menjača:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault 5 Diamant restomod

 

r5 05.jpg

 

''Petica'', jedan od najlegendardnijih Renaultovih automobila ove godine slavi svoj 50. rođendan. Tim povodom je predstavljen specijalni Renault 5 Diamond restomod sa električnim pogonom. Treba naglasiti da ovaj Renault 5 Diamond nema nikakve veze sa studijom potpuno novog električnog '5'' predstavljenog 2021. godine, koji bi trebalo da krene u serijsku proizvodnju do 2024.

 

r5 04.jpg

 

Renault 5 Diamond restomod je baziran na klasičnom vozilu. Pierre Gonalons je jedan od vodećih dizajnera i predstavnika francuskih rukotvorina. Napravljen u bliskoj saradnji sa Renault Design Colours & Trims, Renault 5 Diamond odražava umetnikovu viziju automobila budućnosti. Gonalons navosi: ''Renault 5 oličava moderan i savremen način života. Sa Renaultom 5 Diamond sam želeo da odam počast njegovom revolucionarnom dizajnu, dok u isto vreme prenosim oblike i boje svog univerzuma u svet automobila.''

 

r5 03.jpg

 

Dizajnirajući Renault 5 Diamant, dizajner je bio inspirisan dekorativnom umetnošću, posebno umetnošću nakita, što se ogleda u brojnim prefinjenim detaljima. Izložbeni automobil zadržava nepogrešive linije originala koji je prvi put sišao sa proizvodne trake 1972. godine. Međutim, Gonalons je uklonio važne dodatke iz njihovog okruženja, zatim ih je uvećao i modifikovao njihov dizajn. Prednja svetla, na primer, više nisu integrisana u prednji deo, već su postavljena slobodno ispred njih, kao i zadnja svetla, koja su napravljena po uzoru na drago kamenje. Široki točkovi su originalno sa sportskog Renaulta 5 Alpine i ukrašeni su suncem u sredini. Boja karoserije se sastoji od tri sloja: zlatnih pigmenata na ružičastoj pozadini, prekrivenih mat lakom koji stvara različite efekte u rasponu od zlatnih linija na suncu do plavih tonova u mraku.

 

r5 02.jpg

 

Unutrašnjost je izuzetno redukovana. Gonalons je ovde zadržao samo nekoliko specifičnih elemenata. Kvake na vratima, otvarači stakala i ručica menjača su dizajnirani u obliku sfera, čija mešavina materijala odiše pariskim šmekom.

 

r5 01.jpg

 

Volan je od finog mermera na karbonu i uprkos svom neobičnom obliku, odlikuje se velikom lakoćom za korišćenje i zato prati Gonalonsove napore da ne narušava funkcionalnost uz svu umetničku slobodu. Činjenica da je čak i ključ vozila dobio posebnu površinsku obradu svedoči o izraženoj ljubavi dizajnera prema detaljima. Renault 5 Diamant predstavlja moderna rešenja visoke tehnologije, kao i umetničku i tehničku prefinjenost. Pored čisto električnog pogona, to između ostalog uključuje skener otiska prsta za otključavanje vrata. Digitalni displeji su bazirani na tri klasična brojčanika kao omaž tradicionalnoj umetnosti časovničarstva, a pružaju informacije o brzini, napunjenosti baterije i vremenu. Navigacija i infotainment se odvijaju preko pametnog telefona vlasnika, koji se uklapa u poseban držač u centru instrument table.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Renault 5

 

Jura je po ovu priču ''skočio'' do Renaultove fabrike u Pariz, i seo u pravu legendu - ''Peticu Alpine''!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Renault 5 50th Anniversary Concept

 

renault 5 50 02.jpg

 

Renault je obećao da će 2022. biti godina puna iznenađenja za 50. godišnjicu legendarne ''petice''. Proslave oko ovog kultnog modela se nastavljaju sa predstojećim izdanjem novog zabavnog i moćnog izložbenog automobila. U okviru proslave 50. godišnjice modela R5, Renault će uskoro otkriti novi izložbeni automobil koji predstavlja savremenu počast njegovim najlegendarnijim sportskim verzijama.

 

renault 5 50 01.jpg

 

Kako se navodi u kratkom saopštenju, ova spektakularna 100% električna reinterpretacija inspirisana svetom video igara će nuditi performanse na visokom nivou. Renault će svoj novi izložbeni automobil prvo predstaviti onlajn 22. septembra, a zatim će biti prikazan na Chantilly Arts & Elegance Richard Mille 24. i 25. septembra. Na kraju, biće izložen i na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu koji počinje 17. oktobra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault R5 Turbo 3E E-Tech 100% electric

 

228263-renault 5 100 05.jpg

 

Sa puno uspeha na trkama, ubrzava vam puls, a pohvale se samo nižu... R5 Turbo 2 ove godine puni 40! Ima li boljeg načina da mu odamo počast nego da poželimo dobrodošlicu novom modelu - R5 Turbo 3E E-Tech 100% electric, jednako moćnog izgleda, efikasnog koliko i spektakularnog! Legenda je modernizovana.

 

100% električni

280kW snage ili 380 konja, 700 Nm obrtnog momenta.

 

100% visoke performanse

Elektronski, legendarni, zanosan.

R5 Turbo 3E E-Tech 100% electric obuhvata sve: sa jednakim visokim performansama kao i njegov prethodnik, on usvaja i modernizuje svoj legendarni stil. Zadnji spojler, otvori za vazduh, linije, boje - nemoguće ih je zanemariti!

 

renault 5 100 04.jpg

 

A sa motorom od 280 kW (380KS) naelektriše sve što mu se nađe na putu. Dva električna motora koja se nalaze pozadi daju snagu od 280 kW, ekvivalentnu 380KS. Obrtni moment od 700 Nm dostupan je nakon ubrzanja, a baterije od 42 kWh proizvode seriju driftova pri punoj snazi.

 

renault 5 100 03.jpg

 

Šasija bez kompromisa

Stvoren za takmičenje, tačnije za drifting, R5 Turbo 3E E-Tech 100% electric teži 980 kg (bez baterija) i ima cevasto kućište prethodnog modela dizajnirano po meri. Baterije su smeštene u ravan pod, a veoma nizak centar gravitacije doprinosi boljem driftingu. Sa dva blisko postavljena sedišta dizajnirana tako da se probiju kroz "zone napada", R5 Turbo 3E E-Tech 100% electric ima neizbežan pogon na zadnjim točkovima. Karoserija od karbonskih vlakana pokriva cevastu šasiju, uglađene gume su dizajnirane za drift, a nosači kamere vam omogućavaju da vožnju snimate i delite.

 

renault 5 100 02.jpg

 

Potpuno stilizovan

Podvozje, branici i sve površine su redizajnirani na ovom izložbenom automobilu. Širi je 25 cm u odnosu na Turbo 2. Atraktivni detalji: zatamnjena stakla u ružičasto-ljubičastoj boji, crvene LED felne koje svetle tokom driftova i svetleći logotip u sredini volana.

 

Sve za drifting

Aerodinamika je posebno redizajnirana: usisnici za vazduh na haubi, prednji branik koji smanjuje otpor vazduha, odsustvo bočnih retrovizora, nosači za kameru i zadnji difuzor koji štiti otvore za vazduh. Prednja svetla reprodukuju animaciju inspirisanu umetnošću tokom driftinga.

 

Potpuna bezbednost u 360°

Istovremeno agresivna i meka, kabina je dizajnirana tako da pruži visoke performanse i obezbedi vam potpuni spokoj. Sigurnosni lukovi vas umiruju, sedišta vas drže, a presvlake vas štite...

 

renault 5 100 01.jpg

 

Vidžeti na instrument tabli

Instrument tablu modela R5 Turbo 3E E-Tech 100% electric prekrivaju vidžeti - nalik instrument tabli modela R5 Turbo 2, prekrivenoj brojačima i instrumentima.

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Renault 5 

 

Ove godine Renoov model ''5'' slavi 50 godina postojanja, što je još jedna prilika da se prisetimo da ovaj automobil nikada nije bio tek još jedan Renault, već da je nastao kao posledica velikih društvenih promena, a potom je i sam izazvao neke od njih. Darko Gigić je vozio primerke sa početka proizvodnje, ali i posebnu verziju - na struju!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najava za serijski Renault 5 Electric

 

232991-renault 5 3.jpg

 

Renault je povratak ''petice'' nagovestio još početkom 2021. godne, sa istoimenim konceptom potpuno električnog vozila. Serijski model će debitovati sledeće godine, pa je Renault sada objavio neke preliminarne tehničke specifikacije. Dakle, Renault 5 Electric će se bazirati na platformi CMF-B EV i pozajmiće do 70 odsto delova iz Clia i Captura baziranog na CMF-B platformi.

 

232992-renault 5 2.jpg

 

Korišćenje postojećeg hardvera će pomoći francuskoj kompaniji da smanji troškove proizvodnje za 30% u poređenju sa modelom Zoe, koji neće doživeti sledeću generaciju. Jedna velika razlika između dva mala EV biće izražena brojem baterijskih modula jer će novi R5 imati samo četiri velika modula raspoređena u jednom sloju. To će omogućiti inženjerima da skinu 15 kilograma težine. Oni takođe obećavaju veću gustinu energije od Zoeovog paketa i povećanu krutost podvozja boljim integrisanjem baterije u platformu oko njega. Pominje se i smanjenje nivoa buke i vibracija. Sem toga, Renault je za novu ''peticu'' predvideo i multi-link zadnje vešanje. Baterija će biti postavljena ispod poda kako bi se spustilo težište, čime će automobil biti agilniji.

 

232993-renault 5 1.jpg

 

Renault za sada ne govori ništa o snazi, samo pominje da će novi R5 koristiti električni motor sa tehnologijom izvedenom iz Megana E-Tech Electric. Imaće novu unutrašnju arhitekturu koja ne samo da će smanjiti veličinu motora već i njegovu težinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Renault R5 Turbo 3E

 

R5 Turbo 3E predstavlja omaž čuvenom Renault 5 Turbo. I za razliku od većine konceptnih automobila koji služe samo da se za njima okreću glave, ovaj auto je posebno razvijen za drift takmičenja.

Neka vas njegov potpuno električni pogonski sklop ne zavara: pogon mu je na zadnjim točkovima zahvaljujući el. motoru na svakom od njih, koji isporučuju 375KS/700Nm. Renault računa 0-100 km/h za 3.5 sekundi i najveću brzinu od 200km/h, ali ne navodi domet koji daje baterija od 42 kWh jer... kome treba taj podatak kada će auto služiti samo za drift. :D

Sa težinom od 1.5 tone (od toga 520 kg. su baterije) dosta je teži od starog Renaulta 5, dok cevasta šasija, ojačan patos u kojem su baterije i kavez koji je odobrila FIA, obezbeđuju potrebnu krutost šasije kad se povuče ogromna poluga ručne kočnice:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1985. Renault R5 Turbo 2 prodat za 158.000 dolara

 

234500-renault 5 04.jpg

 

Renault R5 Turbo 2 iz 1985. godine je prodat na aukciji u SAD-u za 158.000 dolara (147.000 evra).

Automobil je uvezen u SAD iz Švajcarske 2019. godine, a prethodni vlasnik ga je kupio prošle godine. Lakiran je u crvenu boju i ima bež unutrašnjost, a pokreće ga 1.4 četvorocilindrični motor sa turbopunjačem. Reč je o zaista očuvanom primerku sa tek nekoliko ''ožiljaka'', koji je prešao svega 39.000 kilometara. R5 Turbo su dizajnirali Marc Deschamps i Marcelo Gandini, a debitovao je na Sajmu automobila u Briselu 1980. godine pre učešća u FIA Group 4 reli šampionatu. Kasnije se pojavio Turbo 2 kao povoljnija opcija koja je nudila iste performanse.

 

234501-renault 5 03.jpg

 

Ovaj model ima Turbo 2 grafike na vratima, prednje i zadnje maglenke, proširene blatobrane, usisnike na panelima i konturisane gumene dodatke u donjem delu. Prethodni vlasnik je doradio i lakirao branike, ali karoserija ipak zahteva još pažnje.

 

renault 5 02.jpg

 

Na automobilu su lagane felne u crvenoj boji sa Michelin TRX gumama postavljenim 2019. godine, dok je u prtljažniku rezervni čelični točak. Za zaustavljanje se brinu disk kočnice. Pomenuti motor razvija 160 KS i 221 Nm obrtnog momenta, i uparen je sa petostepenim manuelnim menjačem preko kojeg se snaga prenosi na zadnje točkove. Za ubrzanje automobila teškog 970 kg od 0 do 100 km/h je potrebno 6.9 sekundi.

 

renault 5 01.jpg

 

Prethodni vlasnik je zamenio senzor temperature rashladne tečnosti, svećice, filter goriva, kvačilo i akumulator pritiska goriva, ugradio je JPR Classics Ltd polugu menjača te rešio još nekoliko problema pre same prodaje. Takođe, novom vlasniku je ustupio neke rezervne delove i kompletnu dokumentaciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Renault 5 početkom 2024. godine

 

renault 5 ev3.jpg

 

Renault je povratak ''petice'' nagovestio još početkom 2021. godne, sa istoimenim konceptom potpuno električnog vozila. Serijski model će debitovati početkom sledeće godine, a u međuvremenu Renault vrši pripreme za njegovu proizvodnju. Novi Renault 5 Electric će se bazirati na platformi CMF-B EV i po ranijim najavama pozajmiće do 70 odsto delova iz Clia i Captura baziranog na CMF-B platformi.

 

renault 5 ev2.jpg

 

Korišćenje postojećeg hardvera će pomoći francuskoj kompaniji da smanji troškove proizvodnje za 30% u poređenju sa modelom Zoe, koji neće doživeti sledeću generaciju. Jedna velika razlika između dva mala EV biće izražena brojem baterijskih modula jer će novi R5 imati samo četiri velika modula raspoređena u jednom sloju. To će omogućiti inženjerima da skinu 15 kilograma težine. Oni takođe obećavaju veću gustinu energije od Zoeovog paketa i povećanu krutost podvozja boljim integrisanjem baterije u platformu oko njega. Pominje se i smanjenje nivoa buke i vibracija. Sem toga, Renault je za novu ''peticu'' predvideo i multi-link zadnje vešanje. Baterija će biti postavljena ispod poda kako bi se spustilo težište, čime će automobil biti agilniji.

 

renault 5 ev1.jpg

 

Renault za sada zvanično ne navodi snagu, samo pominje da će novi R5 koristiti električni motor sa tehnologijom izvedenom iz Megana E-Tech Electric. Imaće novu unutrašnju arhitekturu koja ne samo da će smanjiti veličinu motora već i njegovu težinu. Ipak, francuski mediji nezvanično navode da će novi R5 imati između 125 i 150 KS, nudiće dve baterije kapaciteta 42 odnosno 52 kWh, dok će autonomija iznositi do 400 km. Takođe, najavljeno je da će bazna verzija koštati oko 25.000 evra.

 

Nedavno je inače predstavljen i show car Alpine A290_β (A290 ''beta'') koji najavljuje buduću sportsku verziju električne ''petice''. U pitanju je automobil dugačak 405 cm, širok 185 cm i visok 148 cm. Očekuje se da će serijski Alpine A290 pokretati električni motor sa 218 KS iz Renaulta Megane E-Tech Electric. Taj motor ima 300 Nm obrtnog momenta u Meganu pa bi A290 do 100 km/h trabalo da ubrzava za manje od 7 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault 5 E-Tech electric kreće od 25.000 evra

 

Renault 5 2024 13.jpg

 

Održana je svetska premijera automobila koji spaja prošlost i budućnost automobilske industrije kakvu zamišlja prosečni Evropljanin. Ovo je potpuno novi Renault 5 E-Tech electric, najavljen još 2021. godine Renaultom 5 Prototype.

U kolektivnom sećanju Renault 5 nije samo originalni model lansiran 1972. godine. Renault 5 E-Tech električni spaja evokativne dizajnerske znakove iz tri modela: Renault 5 i Supercinq za njihov celokupni izgled, i Renault 5 Turbo za njegove produžetke krila i stav, sedeći ravno na putu.

 

Renault 5 2024 12.jpg

 

Renault 5 bio je jedinstven automobil poznat po svom avangardnom dizajnu, svestranosti i štedljivosti goriva. Bavio se izazovima svog vremena za milione porodica odgovarajući na naftni šok, promenu načina života i potrebu za drugim automobilom. Nastavljajući ovo izuzetno moderno nasleđe, Renault 5 E-Tech electric je hrabar odgovor na društvene i ekološke izazove našeg vremena - energetska treznost, održivost i mali ugljenični otisak.

 

240875-renault 5 2024 11.jpg

 

Sa svojim dizajnom koji osvaja srca, električnim i digitalnim karakteristikama napravljenim za funkciju i zabavu, te kružnim proizvodnim sistemom koji je ujedno i lokalni i odgovoran, ima sve što je potrebno za postavljanje novih standarda u gradskim automobilima za energetsku tranziciju.

 

Renault 5 2024 10.jpg

 

Renault 5 E-Tech electric automobil je drugačiji od svih ostalih. Za Grupu Renault predstavlja strategiju oporavka Renaulution, kao i industrijsku obnovu i električni pomak svoje legendarne marke.

 

Renault 5 2024 09.jpg

 

Prepun električne i digitalne tehnologije i proizveden u Francuskoj, takođe ima konkurentnu cenu, počev od oko 25.000 evra.

 

Renault 5 2024 08.jpg

 

Renault 5 E-Tech electric je prvo vozilo koje je u potpunosti dizajnirano na AmpR Small, novoj Ampere platformi posvećenoj električnim vozilima B-segmenta. To ga čini jedinstvenim vozilom sa stvarnim konkurentskim prednostima uključujući ravan pod, dugačko međuosovinsko rastojanje (2.54 m), optimizovan unutrašnji prostor i kapacitet prtljažnika (326 litara), niže težište i smanjenu težinu (manje od 1.500 kg).

 

Renault 5 2024 06.jpg

 

Renault 5 E-Tech electric dimenzije: dužina 3.92 m, širina 1.77 m, visina 1.5 m, međuosovinsko rastojanje 2.54 m, rastojanje od tla 145 mm. Težina vozila je 1.450 kg (52 kWh verzija) i do 1.350 kg (40 kWh verzija).

 

Renault 5 2024 05.jpg

 

Prisutni na svim verzijama, veliki točkovi od 18'' su ključna karakteristika idealnih proporcija Renaulta 5 E-Tech electric. Gume 195/55R18 dolaze s ukrasima točkova za završni sloj Evolution i aluminijumskim točkovima na opremi Techno i Iconic Cinq.

 

Renault 5 2024 04.jpg

 

Renault 5 E-Tech electric biće dostupan od lansiranja u pet boja karoserije, od kojih su dve apsolutno kultne: Pop Yellow žuta i Pop Green zelena. Direkto su inspirirane amblematskim nijansama koje su bile prisutne u katalogu iz 1970-ih i koje su zauvek povezane u kolektivnom sećanju sa Renaultom 5.

 

Renault 5 2024 03.jpg

 

Tri ostale nijanse su: Pearl White bela, Starry Black crna i Midnight Blue plava. Dvobojna boja sa Starry Black crnim krovom je takođe dostupna s najvišim (Iconic Cinq) i srednjim (Techno) nivoom opreme. Unutar Renault 5 E-Tech electric, prednja ploča stilski kombinuje najizraženije karakteristike nekoliko generacija Renaulta 5: na primer, dvoslojnu strukturu okrenutu prema putniku, podstavljeni poprečni raspored i pravougaonu ploču s instrumentima sa zaobljenim ivicama.

 

240855-renault 5 2024 02.jpg

 

Ista pažnja posvećena estetskim detaljima može se videti u dizajnu ventilacijskih otvora. Odstupajući od uobičajenog standardizovanog, poprečnog dizajna, pozajmljuju dizajn svetlosnog potpisa na prednjem delu automobila.

 

renault 5 2024 1.jpg

 

Upečatljivo moderan dizajn sedišta je u stvari direktno inspirisan kultnim R5 Turbo, sa svojom karakteristikom u obliku slova H. Dvostruki horizontalni ekran daje savremen, high-tech, zabavan izgled unutrašnjosti. Prvi ekran okrenut prema vozaču je digitalna ploča s instrumentima od 10 inča (ugrađena 7 inča na početnom modelu) koja prikazuje sve informacije o vožnji, s izborom između pet različitih prikaza. Centralni multimedijski ekran ima 10'' na svim verzijama. Pokreće ga sistem OpenR Link sa ugrađenim Googleom za nivoe opreme Techno i Iconic Cinq. Okrenuta prema vozaču, 10'' digitalna ploča s instrumentima prikazuje brzinu vozila šarenim alfanumeričkim znakovima umesto tradicionalnim crnim ili belim.

 

Renault 5 E-Tech electric biće dostupan sa dve litijum-jonske baterije. Najveća, koja će biti jedina dostupna prilikom lansiranju na tržište, ima kapacitet od 52 kWh i domet do 400 km WLTP. Druga ima kapacitet od 40 kWh za domet do 300 km WLTP. Motor je dostupan sa tri stepena snage: 110 kW (150 KS/245 Nm), 90 kW (120 KS/225 Nm) ili 70 kW (95 KS/215 Nm). Motor od 110 kW je uparen sa baterijom od 52 kWh, dok su motori od 90 kW i 70 kW upareni sa baterijom od 40 kWh. Samo će prvi motor biti dostupan pri lansiranju, a ostali će uslediti kasnije. U verziji od 110 kW, Renault 5 E-Tech electric ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od 8 sekundi i od 80 do 120 km/h za manje od 7 sekundi. Najveća brzina je ograničena na 150 km/h.

 

Renault 5 E-Tech electric biće prvi u dugoj seriji automobila koji će biti opremljen novim AC punjačem od 11 kW sa V2L (vehicle-to-load) za spajanje uređaja na bateriju vozila i V2G (vehicle-to -mreža) za vraćanje električne energije u mrežu i uštedu na kućnom punjenju. Ovaj dvosmerni punjač od 11 kW AC radiće na verzijama od 110 kW i 90 kW, a verzija od 70 kW biće opremljena konvencionalnim, tj. jednosmernim AC punjačem od 11 kW. S tačkom za punjenje od 11 kW AC, bateriji od 52 kWh biće potrebna 4 sata i 30 minuta da se napuni od 10% do 100%. Bateriji od 40 kWh biće potrebno sat vremena manje. Renault 5 E-Tech Electric ima niz sistema za pomoć u vožnji (ADAS), u rangu sa najboljima u sledećem segmentu, u pogledu vožnje, bezbednosti i parkiranja. Uz sistem nadzora pažnje vozača, isporučuje se s četiri ADAS-a viđena na Meganu E-Tech electric: automatski kočenje u nuždi unazad, prednji senzori za zadržavanje kolovozne trake u nuždi, zadnji senzori za zadržavanje kolovozne trake u nuždi i bezbedan izlaz putnika.

 

 

Kompleks ElectriCity koji okuplja tri proizvodna pogona Douai, Maubeuge i Ruitz u severnoj Francuskoj biće centra industrijskog ssitema koji proizvodi Renault 5 E-Tech electric. Vozilo će se sastavljati u Douaiju, a baterija u Ruitzu. Motor će se proizvoditi u fabrici Cléon u Normandiji, odražavajući odluku da se proizvodnja zadrži u Francuskoj.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...