Jump to content
FAS Goran
Djz3l3

Fiat Nuova Bravo 1.4 TJet 120 - beli dim kada se koči motorom

Recommended Posts

Zdravo ljudi

 

Imam problem sa bravtom. Znaci avto je pusijo beli dim dok si stajo na mestu. Nestajalo je i ulje do 1-2 litra na 1000km. 

U toku voznje dima nije bilo. Desilo se i 2put da je izbila šipka merača ulja i tako izbacilo neku kolicu ulja.

(Prije promene separatora ulja, na cepu motora motor je radio pritisak na vani, posle promene separatora na čepu radi lagani vakum) 

 

Promenio sam separator ulja ocistijo ulje oko motora. Dim je nestao kad stojis i ulje ostaje u normali. Ali sada zivim na selu (brdo), prlikom spustanja u dolinu (4-5km) kocim motorom (3 brzina) i kad dojdem do ravnog djela puta, prilikom dodavanja gasa, motor za neki sekund izgubi snagu i zadimi na FUL i onda sve normalno.  Sta bi mogo bit problem? Turbo? tefloni na ventilima? mozda jedinica paljenja na svjecici? 

 

Avto je kupljen nov u salonu 2010 sad ima malo preko 200 hiljda. Avto na ravnom terenu ide normalno i ne pusi. Niti ne nestaje ulja. Voda normalna.

 

izvinite na pravopisnim greskama, ipak sam iz slovenije. 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba razumeti kako radi separator uljnih isparenja. Odatle pretpostavka!

Na praznom hodu membrana je rasterecena i motor dise,odnosno, karterski gasovi slobodno ulaze u usis kod cilindara i ispred turbine.

Na stiskanje papucice gasa javlja se podpritisak u sistemu i membrana sluzi da zatvori "isticanje" uljnih isparenja iz motora.

Istovremeno ventili na crevima od usisa i turbine ne dozvoljavaju ulas nadpritiska kroz posudu u motor. To su jednosmerni ventili, takozvani PCV.

Dovoljno je da nesto od toga ne radi i eto pojave belog dima i potrosnje ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nepovratni ili jednosmerni ventil, da.

Kao što rekoh, znam za ova dva.

IMG_20210705_110646.thumb.jpg.954bcdc2e07556ee230766128eb5c9ad.jpg

Propuštaju iz posude napolje a suprotno zatvaraju.

Ako se dobro sećam,dok ovo pišem, ima jedan na samoj usisnoj grani ispod Raila a služi da isparenja/višak goriva ide u evaporator.

Može da se desi da i on ne radi pa da iz evap posude uleti bogata smeša i priguši motor dok ne proleti na auspuh.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo prije sam gledo ulje. Šipka suva kao biber, dolijo oko 0.7L ulja. Kad sam radio servis prije 3500km stavijo sam na sredinu sipke. 

Verovatno si mislijo ove ventile?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Princip je isti ali su ventili kod Multieira, baš iz pomenutih razloga, demontažni.

Praksa je da se na velikom servisu menja i posuda za separaciju ili bar u ovom slučaju zamene ventili.

Nije loše jednom u godini-dve, oprati posudu i proveriti membranu.

Membrana je slaba tačka i zato su je izbacili kod multieir serija.

 

p.s. @neshaoct  :respect:

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šefe danas sam se opet malo igro oko bravota. Znaci do sad je dimijo putem spustanja. Jedno 14 dana nazad bili smo na večeri na jednom brdu. Prilikom voznjom kuci odnosno dole u grad. Motor je skor stao (papucica ne prima gas) 2 put je puklo i onda gust gust dim in avto ide dalje brez dima.

 

Danas sam skinio poklopac motora (plasticni) sve cjevi oko separatora, separator i venitl pored separatora. Sve ocistijo sa breakclenerom. Sastavio nazad i otiso na 4 probne voznje do doline. Avto je dimijo samo prvi put.( i nije bio toliko gust bjeli dim, nego vise sivkast i dosta rjedak) Mozda je u 3 i 4 furi htio na jednom djelu prilikom dodavanja gasa malo zakasljat ali stvarno minimalno. 

Avto sam priklopijo na multiscanecu. Nikakve greške.

Onda sam taj ventil pored separatora odklopijo sa struje. Nikakve promjene nisam osetijo prilikom pustanja u dolinu. A bogami ni dima nije bilo. Koliko sam video ima taj ventil samo 2 zice. Dal mogu probat direkt na 12V da vidim ako ventil uopste otvara? Dal on samo otvara il isto i mjeri pritisak? Imam probleme sa Eperom pa ne mogu do informacija. Mjerijo sam ga i ohmski i ima 10ohm.

 

Nov ventil je od prilike oko 70e. Pa mi nije za kupovat dok nisam siguran da je on krivac.

 

Naso sam i pustanje ulja, na senzoru ulja kot remenice levo dole. Dal je u pitanju samo semering ili moram nov komplet senzor da kupujem ?

 

Hvala vec unapred dobri ljudi i nadam se da ovu sparinu i vrucinu kompenzujete sa hladnim pivom/morom ili rjekom :)

 

Sifra ventila je na sliki.

 

fpt 55212441

20210810_120225.jpg

Edited by Djz3l3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Djz3l3

Ima li sta novo u vezi ovog problema.

To sto spominjes je Blow off ventil i sluzi da rastereti pritisak iza turbina u trenutku kada se klapna zatvori odnosno kada se otpusti papucica gasa.

Mnogi raskace to kolenasto crevo i postave mali filter da se pritisak otpusti u atmosferu kako nebi pravio problem turbini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista novo. Danas sam ga vozio iz garaze gdje je stajo zadnja 3 meseca u praonu i do mehanicara.. lik otvori havbu pogleda cevi od turba, kaze 100% turbo... cjeli vezni lim ispod hladnjaka je u ulju, intercooler isto sa leve strane.  a ja kad sam radijo mali servis naso sam ulje isto u zracnom filteru.

 

sad sam u dilemi sta da radim i kome da vozim na servis, jos sam primeto da nesto lupka napred preko rupa... moza neki stabilizator ili komplet ruka. mozda znate sta su jim mane na podvozju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tema ovog topica je "Beli dim kada se koci motorom", a ne vesanje i lupkanje u trapu ;)

Pravilo foruma je da se zbog preglednosti svaka tema bavi tacno onom tematikom koja je definisana u naslovu. Pisali smo vec  puno puta i o stabilizatorima, viljsukama, silenima, gumicama balans stangle, letvi, amortizerima na Nuova Bravu. Lako mozes da pronadjes pomocu Search.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...