Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Austrija 2021

Recommended Posts

Prolete ovih par dana. Ista staza, ista najava, samo da izmenim podatke o vremenima treninga, kvalifikacija i trke... Pa da se bacimo na komentarisanje :) .

 

Zvanično ime: Formula 1 BWT Grosser Preis Von Österreich 2021

Lokacija: Red Bull Ring, Špilberg, Austrija

Datum: 02.-04. jul 2021.

 

Petak 02.07.2021.

Prvi trening: 11:30h – 12.30h

Drugi trening: 15:00h – 16.00h

Subota 03.07.2021.

Treći trening: 12:00h – 13.00h

Kvalifikacije: 15:00h – 16.00h

Nedelja 04.07.2021.

Trka: 15:00h

 

976980683_VN-tajerske.png.8873fbef850f1c96291cc1616bb8b8f2.png.9c44e6aec98e496f20123a6cae36438d.png

 

Broj krugova:     71
Dužina staze:     4.318 km
Dužina trke:       306.452 km
 

Österreichring je Austrijska staza koja je bila domacin F1 18 uzastopnih godina od 1970. do 1987. Staza je skraćena 1997. godine, a naziv je promenila u A1 ring i ugostila je ponovo F1 od 1997. do 2003. godine.

Staza se nalazi u Spielbergu , Styria, ali je za staru stazu Österreichring lokacija često bila Zeltweg jer je veći grad i poznatiji od Spielberga. Medjutim staza nikada nije menjala svoju lokaciju, samo je modifikovana.

Staza je poznata kao veoma brza, pa su tako automobili koji imaju 5 brzina kroz sve krivine prolazili u 3 brzini ili većoj, dok su automobili koji imaju 6 stepeni prenosa te krivine savladavali u ne nižoj brzini od 4. Mnogi su smatrali ovu stazu jako opasnom pogotovo “Boschkurve” krivinu. 180* desnu krivinu koja skoro da nije imala mesta za izletanje. Neke od krivina su bile samo običan put pa je u tim krivinama bila jako mala zaštita ili gotovo nikakva.

Na stazi je verovatnmo najviše udesa vidjeno na samom startu trke, jer širina staze na tom delu bila je svega 9 metara, pa je bolidima koji su široki oko 1.8 m bilo teško da preteknu nekog ispred sebe, a da pri tom ne bude rizično. “Profesor” Alain Prost je često govorio da bi sve staze mogle biti promenjene, ali da A1 ring treba da ostane isti, mada nekoliko proširenja na stazi i izletne površine ne bi škodile.

 

2002_Austrian_GP-300x217.jpg.a6decd6bde01a3b64b152cbe8909c4c8.jpg.651a6275d292a7a85eb449255dd5cb65.thumb.jpg.f0874f4863bbca6a545fe26fd7d5d517.jpg 800px-Castrol_a1-ring-300x217.jpg.685751e7a489df6c66478a4d1e072e9c.jpg.35ef816f3bbceb03082265bbb40b8d76.thumb.jpg.b5061aa045dd6d43b4d5bab094d572ce.jpg

 

1987. godine tokom Austrijskog GP-ja vidjeno je nekoliko restarta, što je navelo čelnike da razmisle o sigurnosti staze. Rezultat toga bilo je povlačenje iz kalendara F1 do 1997. kada je staza preuredjena i skraćena. Staza je skraćena sa 5.942 m na 4.326 m, a umesto brzih krivina sada su tu postavljene sporije krivine kako bi se dobile mogućnosti preticanja. Postoje 3 duga pravca kao i krivudavi sektor koji zahteva dobar set-up bolida.

Nakon 2003. A1 Ring nije bio u kalendaru Fromule 1 punih deset godina. Ipak, zahvaljujući Red Bullu koji je kupio stazu 2013. VN Austrije se vratila na kalendar. Ime staze je ponovo promenjeno i ona sada nosi naziv Red Bull Ring. Većih izmena na samoj stazi nije bilo tako da ona i dalje ostavlja jako dobar utisak na sve vozače. Brza staza i pomalo opasna mamila je vozače da svaku krivinu prodju što brže i što bolje, a prema rečima starijih vozača staza koja je izvlačila najbolje iz bolida, ali i iz vozača.

 

Staza je karakteristicna po tome sto ima tri DRS zone jednu za drugom, a vozi se desni krug:

 

 

image.png.7db6cda8fa837f857f38042fdf039f53.png.f6f4bcf5d38f0d57f120c2c07bcae812.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pireli je najavio mekšu smešu pneumatika tako da bi trebalo da bude interesantnije,ili bar 2 menjanja guma za sve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, mrdaju komponente za jedan stepen. Red Bull najavljuje da im to jos vise odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicni Lando, za zilet je mogao i na pol. Takodje Russell sjajan na 9. mestu, a mozda dobije i poziciju vise, ako Vettel popije penalizaciju.

Ferrari ocajan, van Q1 - na Mediumima obojica sporiji od Russella i Williamsa na istim gumama :blink:. Takodje (vec standardno) losi Ricciardo i Ocon.

 

 

Verstappen na pol-poziciji, Mercedes van prva tri

 

verstappen_austrian_gp_2021_q.jpg.aa40b6884e278da58457aa828eb6aa2c.jpg

 

Holanđanin je ipak morao da se pomuči za pol-poziciju, pošto ga je u Q3 ozbiljno ugrožavao Lando Norris.


Temperatura staze je bila izuzetno visoka na kvalifikacijama, i uslovi su bili potpuno suprotni od onoga što je viđeno juče na drugom treningu.

Verstappen je već nakon prvog pokušaja ostvario najbolje vreme od 1m04.249s, koje se ispostavilo kao najbrže posle prvih 18 minuta. Norris je bio drugi sa desetinkom zaostatka, ali je on svoje vreme ostvario malo kasnije kada se staza ubrzala, dok je Alonso u finišu došao do trećeg mesta.

Na kraju, iz dalje borbe u kvalifikacijama su ispala istih pet vozača kao prošle nedelje a to su bili Raikkonen, Ocon, Latifi, Schumacher i Mazepin.

Vozači su dosta čekali da krenu na stazu na početku Q2. Jedini je na stazi bio Perez, koji je na srednje-tvrdim gumama vozio 1m04.554s.

Potom su svi od jednom krenuli na stazu. Vozači Red Bulla, Mercedesa, Ferrarija i McLarena su izašli na stazu na srednje-tvrdim gumama i Verstappen je ponovo ostvario najbolje vreme i ono je iznosilo 1m04.208s. Vettel, Stroll, Gasly, Russell i Tsunoda su bili na mekim gumama i našli su se u prvih deset posle prve serije krugova, dok su Ferrarijevi vozači bili u zoni ispadanja.

Oni nisu želeli da rizikuju start na mekim gumama i ponovo su izašli na srednje-tvrdim, ali se to nije isplatilo i ostali su 11. i 12. Pored njih su ispali još Ricciardo, Alonso, koga je mnogo usporio Vettel na kraju brzog kruga i za očekivati je da Nemac dobije kaznu, dok je Giovinazzi bio poslednji u poretku vozača koji su učestvovali u Q2.

Najlepše iznenađenje je bio Russell, koji je u poslednjem pokušaju montirao srednje-tvrde gume i na kraju prošao dalje sa svega 6 hiljaditinki boljim vremenom od Sainza.

Verstappen je do kraja dodatno popravio vreme na 1m03.927s, dok su Hamilton i Bottas zaostali 3 i 4 desetinke.

Temperatura staze je malo opala u Q3, a Verstappen je nakon prvog pokušaja vozio 1m03.720s, dok je Norris u tom trenutku bio drugi i brži od Hamiltona i Bottasa, koji su imali minimalni zaostatak.

U drugom izlasku na stazu je na iznenađenje viđena velika borba za pol-poziciju između Verstappena i Norrisa. Vozač Red Bulla nije uspeo da popravi vreme, a Norris je prišao na pola desetinke nakon svog poslednjeg pokušaja i došao do sjajne druge pozicije. Perez je u samom finišu upotpunio slavlje Red Bulla trećim mestom, dok su Hamilton i Bottas završili tek na četvrtom i petom mestu.

Šesta pozicija je pripala Gaslyju, sedma Tsunoda, osma Vettelu, deveta Russella, a deseta Strollu.

 

E5YKEsyWYAIrIqv.jpg.62d231e8c911cd3905a3e10d3a2add37.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel kažnjen zbog blokiranja Alonsa,pomeren 3 pozicije unazad. Tako da je Rasel na 8 poziciji a Sainc na 10-oj

Share this post


Link to post
Share on other sites

eh kad su oba ferarija zavrsila kvalifikacije u Q2 vise i nisam gledao dalje Q3,sramota,svaka cast Raselu,al i Wilijams je sve brzi i brzi.

a znao sam da ce Max biti najbrzi,al Lando je ponovo dokazao da je super brz i da je postao sjajan vozac

Vetelinka je zasluzeno dobio kaznu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Max odličan,šteta za Norisa zbog kazne.Perez bezveze forsirao bila bi dupla pobeda za Red Bull. Šteta za Rasela još jedan krug da je izdržao eto bodova.

 

E5dfrQnXwAQ2i03.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dominacija Ferstapena na Red Bull ringu

 

max red bull.jpg

 

Maks Ferstapen došao je do treće pobede za tri nedelje pošto je slavio na Velikoj nagradi Austrije, devetoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Holanđanin je na Red Bull ringu, obojenom u narandžasto zahvaljujući njegovim navijačima, upisao petu pobedu ove sezone, a 15. u karijeri. Ferstapen je to učinio na gotovo identičan način kao pre nedelju dana na istom mestu, kada je slavio na Velikoj nagradi Štajerske, pošto je vodio od starta do cilja, ali je ovoga puta ostvario i najbrži krug trke. Drugo mesto zauzeo je Valteri Botas u bolidu Mercedesa, dok se na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao vozač Meklarena Lando Noris, i to uprkos kazni. Aktuelni šampion Luis Hamilton, koji je tokom većeg dela trke bio najbliži Ferstapenu, zauzeo je četvrto mesto, pošto je u poslednjoj trećini trke počeo da gubi vreme zbog oštećenja bolida.

 

Borbe za trijumf na Red Bulovoj stazi nije ni bilo pošto je Ferstapen sjajno startovao, a prvu poziciju zadržao i posle restarta koji je usledio posle perioda bezbednosnog vozila zbog incidenta u kojem je Estebanu Okonu stradao prednji desni točak. Noris mu je tada bio najbliži, ali ga je konstantno izazivao Serhio Peres u drugom bolidu Red Bula, kojeg je u jednom trenutku isterao van staze. Britanac je zbog toga kažnjen sa pet sekundi, a pre nego što je odradio kaznu prilikom odlaska u boks pretekao ga je Hamilton, koji je gubio vreme u odnosu na Holanđanina.

 

Iako se činilo da je branilac titule na sigurnom putu do drugog mesta, Botas i Noris, koji su u međuvremenu zamenili pozicije, bili su brži od njega. Iz Mercedesa su Fincu prvo poručili da ne izaziva timskog kolegu, a potom su mu dali zeleno svetlo. Bez problema su potom obojica pretekli Hamiltona. Ferstapen je na kraju kroz cilj prošao sa 13 sekundi prednosti u odnosu na Botasa, koji je bio dve sekunde ispred Norisa. Hamiltonov zaostatak u odnosu na Ferstapena je bio 25 sekundi.

 

Iako je bio peti u cilju, Peres je zbog dva incidenta sa Šarlom Leklerom u Ferariju, gotovo identična kao onaj u kojem je Noris njega izgurao sa staze, kažnjen dodavanjem deset sekundi (pet plus pet). Od toga je profitirao drugi vozač Ferarija Karlos Sains junior, koji je nasledio petu poziciju, ispred Meksikanca, a sledili su ih Danijel Rikardo u drugom Meklarenu i Lekler. Poslednja dva boda pripala su vozaču Alfa Taurija Pjeru Gasliju i Fernandu Alonsu u bolidu Alpina. Dvostruki svetski šampion je u direktnom duelu pobedio vozača Vilijamsa Džordža Rasela, koji je jurio svoj prvi bod u britanskom timu, ali je ponovo ostao kratkih rukava.

 

Pored potpune dominacije Ferstapena, trku za Veliku nagradu Austrije su obeležile brojne kazne, posebno one koje su izrečene Peresu. Najveći incident se, međutim, desio u poslednjem krugu kada je u dvoboju dvojice šampiona Kimi Raikonen sa staze izbacio Sebastijana Fetela i sebe. Njih dvojica su tada uveliko bili van konkurencije za osvajanje bodova.

 

Posle novog trijumfa, Ferstapen na čelu generalnog plasmana ima 182 boda, 32 više od Hamiltona, dok je Peres treći sa 104. Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Britanije na Silverstonu 18. jula.

 

Ferstapen: Ovo je bilo neverovatno, i ja sam oduševljen

 

Maks je bio oduševljen posle trke za Veliku nagradu Austrije, a priznao je da su mu brojni navijači bili velika motivacija.

''Osećam se neverovatno. Bolid je bio nestvaran, uživao sam dok sam ga vozio'', rekao je Maks. ''Ovo je suludo. I ja oduševljen kako je sve prošlo danas. Nisam očekivao da će biti ovako. Svi su odradili neverovatam posao''. Ferstapen je bio u vođstvu od početka do kraja, a ostvario je i najbrži krug trke. ''Morao sam da budem oprezan na startu. Znao sam da moram da odvezem brz krug na startu, kako bih bio na čelu. Svi su me videli kao favorita na ovoj trci, ali nije uvek lako opravdati očekivanja. Za ovo je zaslužan ceo tim. Ludo je videti sve ove najvijače. Toliko je narandžaste boje. Sjajna motivacija''.

 

Hamilton razočaran: Miljama smo daleko od Red Bula

 

Luis Hamilton je bio razočaran posle trke za Veliku nagradu Austrije, pošto nije ostvario želejni rezultat. Hamilton, koji je tokom većeg dela trke bio najbliži holandskom vozaču, zauzeo je četvrto mesto pošto je u poslednjoj trećini trke počeo da gubi vreme zbog oštećenja bolida. ''I pre trke sam nagovestio da će biti teško pobediti Maksa... Naravno da je frustrirajuće izgubiti i drugo mesto i veći broj bodova'', rekao je Luis.

Na pitanje u čemu je bio problem sa bolidom, Britanac je odgovorio: ''Nemam pojma šta se dogodilo. Mnogo je štete. Bio sam na drugom mestu kada se problem pojavio, posle nisam imao brzinu da idem u korak sa ostalim vozačima''. U generalnom plasmanu Ferstapen vodi sa 32 boda više od Hamiltona. U poretku konstruktora prvi je Red Bul sa 286 bodova, dok Mercedes na drugom mestu ima 242. ''Miljama smo daleko od Red Bula i imamo mnogo posla. Svi moraju da se uključe. Oni su mnogo toga unapredili poslednjih sedmica, a mi nismo'', zaključio je Hamilton.

 

Noris ljut na Peresa: Glupo je postupio, nisam ja kriv

 

Vozač Meklarena Lando Noris smatra da nije zaslužio kaznu koja mu je izrečena tokom trke za Veliku nagradu Austrije. Britanac se našao na pobedničkom postolju u Austriji, pošto je kroz cilj prošao kao treći, iza Maksa Ferstapena i Valterija Botasa. Ipak, vozač Meklarena nije bio potpuno zadovoljan posle trke zbog incidenta sa Serhiom Peresom, zbog kojeg je bio kažnjen pet sekundi.

 

''Bilo je zanimljivo, trka je bila dobra, uzbudljiva. Ipak, razočaran sam jer je trebalo da budem drugi'', rekao je Noris. ''Peres je pokušao da me obiđe spolja, što je bilo pomalo glupo, i sam je izašao van staze, nisam ga ja gurnuo. Ne znam. Frustrirajuće je. Ipak, zadovoljan sam što sam uopšte na podijumu''. Britanac je detaljno objasnio zbog čega misli da je prestrogo kažnjen. ''Ako ova situacija može da se uporedi sa nekom, to je onda ono što se dogodilo Maksu i Luisu u Imoli. Da li je iko kažnjen zbog toga? Ne. Bio je to ponovni start, a Serhio zna da je šljunak na izlazu iz krivine. On je rizikovao, ne ja. Ne mislim da je bila moja greška''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekler ljut na Peresa, Čeko kaže da mu je ''veoma žao''

 

ferrari f1 lecl.png

 

Tokom Velike nagrade Austrije Serhio Peres i Šarl Lekler su imali duele u kojima je vozač Ferarija izvukao deblji kraj, ali je Meksikanac ipak dobio kaznu zbog svojih poteza. Šarl Lekler je uspeo da pretekne Serhija Peresa pre prvog odlaska u boks kada je izgubio svoju poziciju u odnosu na Meksikanca. Iza toga su oni imali kontakte u krivinama četiri i šest, a u obe situacije je Monegašanin završio na šljunku, pa je Peres dobio dve kazne od po pet sekundi.

 

''Nije mi išlo. Bio sam prilično ljut u bolidu jer sam osetio da nisam imao dovoljno prostora. Znam da su preticanja bila prilično optimistička ali sa druge strane morao sam da probam da ga preteknem. Nije bilo prostora spolja niti na izlasku iz krivine, ali to je život'', rekao je Šarl Lekler o svojim pokušajima da pretekne Peresa.

 

U svojim defanzivnim manevrima Čeko je bio prilično neoprezan pa je i dobio kazne koje je prihvatio. ''Vozili smo kroz prašinu, bilo je mnogo vozila, gume su bile stare i kočenje je bilo kasno, izašli smo sa staze i završilo se kontaktom. Moram da pogledam opet te incidente iskreno. Ne volim tako da se trkam. Veoma mi je žao što sam uticao na Šarlovu trku jer ne volim tako da se trkam'', kazao je Serhio Peres. Lekler je na kraju završio na osmom mestu i tako je uzeo četiri boda, dok je Peres uz kazne završio na šestoj poziciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...