Jump to content
FAS Goran
Nuova Delta

Udobnost automobila

Recommended Posts

Evo posle duze voznje sa r15,vidi se dosta velika razlika u odnosu na r16.

Udbnija je r 15 I to dosta,neverovatno.da li mozda marka ima uticaja posto su na 

R 16 Goodyear 205 55 made in turkey.

Ovolika razlika u udobnosti je bas primetna.

Ne znam,ovde se govorilo da posto imam zimske na r 15 ,da ako stavim letnje r15 a ne letnje r 16 kao sada,da nece biti velike raxlike,ali posle ovoga ja sumnjam u to.

Videcemo dalje...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto svo vreme pominjes udobnost kao jedini faktor kod izbora gume - stavi onda neku krstenu 15'' balonku i kao letnju i uzivaj.

Naravno da ce skoro 13 cm visine boka i nizi pritisak (na koji se toliko visok profil duva) biti najmeksa kombinacija.

Bolje nema :D , ako je to jedino sto je bitno. Posto se tu svaka prednost tih dimenzija (uz nizu cenu) i zavrsava.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Ivanaksentijevic said:

ovde se govorilo da posto imam zimske na r 15 ,da ako stavim letnje r15 a ne letnje r 16 kao sada,da nece biti velike raxlike,ali posle ovoga ja sumnjam u to.

Biće razlike, ali neće kao što si mislio na početku priče da će sa letnjom 15-com biti još udobniji nego sa zimskom 15-com. To ti je bila prva pretpostavka...

Stepenovanje može da bude ovako, počev od najudobnije varijante na istom autu:

zimska 15-ca

letnja 15-ca

zimska 16-ca

letnja 16-ca

.

.

.

 

Ti si sa letnje 16-ce prešao na zimsku 15-cu...vidi i sam koliko je stepenika između te dve gume, pa je i normalno zašto si osetio toliku razliku.

 

Da je bolje imati balonjare i manju širinu gume autoindustrija bi išla u tom pravcu...ali, ne ide. Ide u obrnutom pravcu, a naročito se ubrzano ide u tom smeru poslednjih decenija.

Šira guma sa manjim profilom je bezbednija, pruža vozaču bolju upravljivost, ima veću otpornost na akvaplaning...i to su važnije prednosti od puke udobnosti. Pri čemu, još kako su udobni automobili koji imaju 18-ce ili 19-ce, ali je kod njih za to zaslužno naprednije i skuplje rešenje vešanja/oslanjanja. Kod gomile modela ekonomski nije opravdano ugraditi tako skupa rešenja vešanja, i onda se zato sve svede na bok gume kao nekakvo merilo udobnosti.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustvari se tu radi o tome šta je kome bitno. Neko oštrije vozi pa mu je bitnije da je guma stabilnija, a neko je umeren pa prednost daje udobnosti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to i potenciramo. Ako je nekome glavni parametar za gumu iskljucivo udobnost, izbor se sam namece.

Ali uz performanse i tehnologiju, valjda ima nesto i do estetike. Posto pricamo o Compact klasi, ta vozila su vremenom prilicno napredovala velicinom, medjuosovinskim rastojanjem, otvorima krila, tezinom, putnim brzinama... Zbog svih tih stvari zajedno, vremenom su "trazila" i veci tocak, siri i nizi profil gume, manje gibanja, itd...

Konkretno kod Fiata, svaka nova generacija u standardnoj, evropskoj Compact klasi je dobijala za po inch veci tocak. Pa originalni Tipo sa kraja 90-ih je kao osnovnu imao 13'' felnu :) . Preko Bravo/Brava modela gde je to bila 14'', pa Stila sa osnovnom 15'' do 17''... Doslo se do toga da Nuova Bravo maltene kao osnovu ima 16'' celicnu/alu felnu, 17'' je bila neki optimum, pa sve do 18''. Dok je Tipo 356 bio vec drugacije i tehnicki i dizajnerski koncipiran od samog starta.

 

Na sve to treba dodati i trim i izolaciju vozila i u kojoj meri ce se takve promene dimenzija primetiti.

Posto cela prica ispade kao da poredimo tvrdocu ne znam kakvih niskoprofilnih pneumatika :) . Pomenuta 205/55/16 je takodje poprilicno krofnast i udoban profil za danasnje pojmove.

Na Stilu sam davno izvozao sve 3 fabricke dimenzije - i 195/65/15 krace vreme kao zimski set i 205/55/16 i fabricku 215/45/17 (koja je jedino odskakala kao tvrdja, zbog boka od 9.6 cm). Dok je recimo restyle Nuova Bravo bolje odradjen, ususkan i izlolovan i sa njim nisam primetio neki gubitak u udobnosti sa 225/45/17, u odnosu na 205/55/16 na Stilu. Na Bravu tvrdocom odskace tek 225/40/18 sa bokom od 9 cm (koja se i pumpa na 2.6 Bar, umesto 2.3 Bar kod 17'' i 16'').

Od Tipa sam vozio Lounge 1.6 na 225/45/17, za moj ukus takodje skroz OK. Prilicno znaci i odrzavanje ispravnog pritiska (a znamo svi kako vulkanizeri znaju da zestoko prepumpaju gume i naprave ih tvrdjim nego sto u sustini jesu). Cak i ove nagle varijacije spoljnih temperatura menjaju isti po 0.2 Bar. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne samo vulkanizeri, neko je ovde napisao kako su mu isporučili novog Tipa sa pritiskom preko 3. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sve vrste takvih "strucnjaka" :) - uz pumpu u gepeku, cak i neki jednostavni Kinez digitalac vrsi posao da se korigujes kada pritreba.

 

20120605102522776.thumb.jpg.00981321316c6e409068d57cca779711.jpg

 

Svojevremeno manuelni, zadnjih godina digitalni - vucem ih u autu vec 3. deceniju vozackog staza. Jos mi je matori davno i pokazao i usadio u glavu koliko "samo" to moze da utice na voznju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Sedici je prilično krut, tvrd, neudoban po lošem putu i makadamu. Planirao sam već nove presvlake za prednja sedišta, a da li vredi stavljati neki sundjer ispod?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/26/2021 at 11:06 PM, nesa 169 said:

 

Ako želiš veću udobnost imaš u Jisku onih velikih podmetača za sedište, koštali su oko 1400 dinara. Ja sam to stavio, sunđer 4cm i preporodio se. Duplo manji osećaj udaraca s kolovoza. Druga varijanta je da ti u nekoj radnji za izradu sunđera naprave po meri za sedište, stavi isto 4 cm i onda preko toga staviš presvlaku. 

E da... tu sam pročitao, pa zato pitam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Che Guevara Ja sam uz Citroena C5 dobio presvlake za prednja sedista, toboze punjena sa nekim sundjerom, verovao ili ne mekanije i lepse mi je bilo cim sam ih izbacio iz auta, a i enterijer mnogo lepse izgleda. Sigurno je na trzistu raznih modela i varijanti samih presvlaka, ali ako je tvrdo vesanje, mali medjuosovinski razmak, ti mozes i iz Citroena DS (tzv. ajkula) staviti sedista, auto ostaje tvrd, a da ne pricam o nekim tankim presvlakama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam na neki deblji sundjer ispod presvlake, ovo sto je pomenuo gore @nesa 169 

 

Kupio sam one jastucice za stolice (40*40*8cm debljine) u jysku za 200din, i kad stavim na sedište dosta je udobnije sedeti. Nisam probao u vožnji, jer ruzno izgleda kad ne pokriva celo sedište.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Che Guevara Razumem te u potpunosti i slazem se da ce samo sediste, tj. sedenje na mekanim debelim presvlakama biti udobnije i lepse, ali sa takvim krucim vesanjem ako upadnes u rupu opet ces osetiti samu krutost automobila, tvrdocu, kako god..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazad su mi presvlake i sedišta sasvim ok, ali prednja su malo "načeta" pa bi to nekako sanirao. Može li @nesa 169 da pojasni šta je on uzeo, tražio sam u jysku ali nisam mogao da nadjem te podmetače?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

 

Trazim A6 3.0 TDI, CLS 350 CDI ili taj F10 535D/530D, svi nabrojani istih godina,iz iste generacije. Cipovi me ne zanimaju, prelazila bi se relativno mala godisnja kilometraza (drugo vozilo za duzi put), pa stoga udobnost je broj 1. 

Ne znam kako bi se uporedili ti automobili medjusobno, po pitanju pouzdanosti tih 3.0 motora, a neka logika mi govori da su i A6 i CLS udobniji od 5-ice, jer dolaze sa vazdusnim vesanjem (ispravi me ako gresim). Posle C5-ice sa hidraulikom nekako mi je osetna razlika u odnosu na standardne federe, ali ne znam kako stoje stvari sa vazdusnim.. Od vazdusnog vesanja vozio sam kamion :D:D 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nuova Delta krenuo sam ti kucati poruku jos jutros, ali vidim da nisam poslao.

 

Za pocetak da generalizujem, svi ti automobili audi bmw i mercedes te klase su znacajno prijatniji za duza putovanja od c5 hidrualicara, pritom ne umanjujem c5 hidraulicara.

Ovo je ipak druga klasa i nivo izolacije, ergonomije, sedista, materijala, medjuosovinskog rastojanja, motora i menjaca, akustike itd.

 

Takodje su ovi ABM premium automobili mogu znacajno razlikovati i u odnosu na iste modele, tj. f10 jedan u odnosu na drugi f10, a6 u odnosu na a6, cls u odnosu na cls, a ne samo jedni u odnosu na druge.

To treba imati u vidu uvek.

 

Da ne zaboravim cls ti je tvrdje trimovan od E klase, cisto da znas, ako ti je udobnost bas prioritet, e klasa ima najvise mesta na zadnjoj klupi u odnosu na a6 c7 i f10, a cls ima manje, cisto da znas.

 

Ako bas hoces ultimativnu udobnost zasto ne razmisljas o S klasi, ona se izdvaja i od a8 i bmw7 koji su opet osetno udobniji od a6/bmw5/e klase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac Ma nije problem nikakav, nije bas da mnogo zurim :D

Najbolju poziciju za volanom sam imao u Saabu, najtisi enterijer u Delti (cini mi se) itd itd, ali kod Citrusa svidela mi se ideja da ne moram da usporim preko lezecih, nakon sto sam u pocetku par puta slucajno brze presao, pa sam iz tog razloga odvojio vesanje od ostalih, ajmo reci komponenti udobnosti..

Razmisljao sam ja i o S klasi, a iako nisam ljubitelj VW grupe, Phaeton mi se bas svidja, negde ljudi kazu da je najblizi Bentliju, pa cak i S klasa da mu pozavidi, e sad koliko je to tacno ja ne znam.

Takvo neko oslanjanje auta mi je vazno jer, ma koliko to zvucalo razmazeno ili smesno, stvarno imam problem sa tim kad izadjem iz auta da me boli donji deo ledja, zato ciljam iskljucivo na toliku udobnost, sta cu, takav sam fabricki :D A i svakako mi se smucilo da na svakih 10 metera stanem i ubacim u prvu, da bih presao preko lezeceg, a tamo gde ih nema radim slalome zbog rupa, sve to zarad toga da mi ne ispadnu bubrezi, sto je bio slucaj sa autima koji imaju obicne federe.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PremieRacing Na kraju cu da se poboljsam sa C6 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK Uh, da sam mogao, sta bi sve bilo u dvoristu :D :D :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...