djomla 8386 Posted October 29, 2021 To je zbog felni 2 ISV_01 and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivanaksentijevic 31 Posted October 30, 2021 Evo posle duze voznje sa r15,vidi se dosta velika razlika u odnosu na r16. Udbnija je r 15 I to dosta,neverovatno.da li mozda marka ima uticaja posto su na R 16 Goodyear 205 55 made in turkey. Ovolika razlika u udobnosti je bas primetna. Ne znam,ovde se govorilo da posto imam zimske na r 15 ,da ako stavim letnje r15 a ne letnje r 16 kao sada,da nece biti velike raxlike,ali posle ovoga ja sumnjam u to. Videcemo dalje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted October 30, 2021 Posto svo vreme pominjes udobnost kao jedini faktor kod izbora gume - stavi onda neku krstenu 15'' balonku i kao letnju i uzivaj. Naravno da ce skoro 13 cm visine boka i nizi pritisak (na koji se toliko visok profil duva) biti najmeksa kombinacija. Bolje nema , ako je to jedino sto je bitno. Posto se tu svaka prednost tih dimenzija (uz nizu cenu) i zavrsava. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 30, 2021 (edited) 5 hours ago, Ivanaksentijevic said: ovde se govorilo da posto imam zimske na r 15 ,da ako stavim letnje r15 a ne letnje r 16 kao sada,da nece biti velike raxlike,ali posle ovoga ja sumnjam u to. Biće razlike, ali neće kao što si mislio na početku priče da će sa letnjom 15-com biti još udobniji nego sa zimskom 15-com. To ti je bila prva pretpostavka... Stepenovanje može da bude ovako, počev od najudobnije varijante na istom autu: zimska 15-ca letnja 15-ca zimska 16-ca letnja 16-ca . . . Ti si sa letnje 16-ce prešao na zimsku 15-cu...vidi i sam koliko je stepenika između te dve gume, pa je i normalno zašto si osetio toliku razliku. Da je bolje imati balonjare i manju širinu gume autoindustrija bi išla u tom pravcu...ali, ne ide. Ide u obrnutom pravcu, a naročito se ubrzano ide u tom smeru poslednjih decenija. Šira guma sa manjim profilom je bezbednija, pruža vozaču bolju upravljivost, ima veću otpornost na akvaplaning...i to su važnije prednosti od puke udobnosti. Pri čemu, još kako su udobni automobili koji imaju 18-ce ili 19-ce, ali je kod njih za to zaslužno naprednije i skuplje rešenje vešanja/oslanjanja. Kod gomile modela ekonomski nije opravdano ugraditi tako skupa rešenja vešanja, i onda se zato sve svede na bok gume kao nekakvo merilo udobnosti. Edited October 30, 2021 by neshaoct 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted October 30, 2021 Ustvari se tu radi o tome šta je kome bitno. Neko oštrije vozi pa mu je bitnije da je guma stabilnija, a neko je umeren pa prednost daje udobnosti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted October 30, 2021 (edited) Upravo to i potenciramo. Ako je nekome glavni parametar za gumu iskljucivo udobnost, izbor se sam namece. Ali uz performanse i tehnologiju, valjda ima nesto i do estetike. Posto pricamo o Compact klasi, ta vozila su vremenom prilicno napredovala velicinom, medjuosovinskim rastojanjem, otvorima krila, tezinom, putnim brzinama... Zbog svih tih stvari zajedno, vremenom su "trazila" i veci tocak, siri i nizi profil gume, manje gibanja, itd... Konkretno kod Fiata, svaka nova generacija u standardnoj, evropskoj Compact klasi je dobijala za po inch veci tocak. Pa originalni Tipo sa kraja 90-ih je kao osnovnu imao 13'' felnu . Preko Bravo/Brava modela gde je to bila 14'', pa Stila sa osnovnom 15'' do 17''... Doslo se do toga da Nuova Bravo maltene kao osnovu ima 16'' celicnu/alu felnu, 17'' je bila neki optimum, pa sve do 18''. Dok je Tipo 356 bio vec drugacije i tehnicki i dizajnerski koncipiran od samog starta. Na sve to treba dodati i trim i izolaciju vozila i u kojoj meri ce se takve promene dimenzija primetiti. Posto cela prica ispade kao da poredimo tvrdocu ne znam kakvih niskoprofilnih pneumatika . Pomenuta 205/55/16 je takodje poprilicno krofnast i udoban profil za danasnje pojmove. Na Stilu sam davno izvozao sve 3 fabricke dimenzije - i 195/65/15 krace vreme kao zimski set i 205/55/16 i fabricku 215/45/17 (koja je jedino odskakala kao tvrdja, zbog boka od 9.6 cm). Dok je recimo restyle Nuova Bravo bolje odradjen, ususkan i izlolovan i sa njim nisam primetio neki gubitak u udobnosti sa 225/45/17, u odnosu na 205/55/16 na Stilu. Na Bravu tvrdocom odskace tek 225/40/18 sa bokom od 9 cm (koja se i pumpa na 2.6 Bar, umesto 2.3 Bar kod 17'' i 16''). Od Tipa sam vozio Lounge 1.6 na 225/45/17, za moj ukus takodje skroz OK. Prilicno znaci i odrzavanje ispravnog pritiska (a znamo svi kako vulkanizeri znaju da zestoko prepumpaju gume i naprave ih tvrdjim nego sto u sustini jesu). Cak i ove nagle varijacije spoljnih temperatura menjaju isti po 0.2 Bar. Edited October 31, 2021 by Ivan 4 nesa 169, MS PK, horvat and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted October 31, 2021 Ma ne samo vulkanizeri, neko je ovde napisao kako su mu isporučili novog Tipa sa pritiskom preko 3. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivanaksentijevic 31 Posted October 31, 2021 Meni su gume bile na 3,5 Bara kada sam preuzeo auto. Skace ko jarac dok ne skapiras sta je Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted October 31, 2021 Za sve vrste takvih "strucnjaka" - uz pumpu u gepeku, cak i neki jednostavni Kinez digitalac vrsi posao da se korigujes kada pritreba. Svojevremeno manuelni, zadnjih godina digitalni - vucem ih u autu vec 3. deceniju vozackog staza. Jos mi je matori davno i pokazao i usadio u glavu koliko "samo" to moze da utice na voznju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Che Guevara 140 Posted November 2, 2021 Fiat Sedici je prilično krut, tvrd, neudoban po lošem putu i makadamu. Planirao sam već nove presvlake za prednja sedišta, a da li vredi stavljati neki sundjer ispod? Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5297 Posted November 2, 2021 Jok... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Che Guevara 140 Posted November 2, 2021 On 10/26/2021 at 11:06 PM, nesa 169 said: Ako želiš veću udobnost imaš u Jisku onih velikih podmetača za sedište, koštali su oko 1400 dinara. Ja sam to stavio, sunđer 4cm i preporodio se. Duplo manji osećaj udaraca s kolovoza. Druga varijanta je da ti u nekoj radnji za izradu sunđera naprave po meri za sedište, stavi isto 4 cm i onda preko toga staviš presvlaku. E da... tu sam pročitao, pa zato pitam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nuova Delta 421 Posted November 2, 2021 @Che Guevara Ja sam uz Citroena C5 dobio presvlake za prednja sedista, toboze punjena sa nekim sundjerom, verovao ili ne mekanije i lepse mi je bilo cim sam ih izbacio iz auta, a i enterijer mnogo lepse izgleda. Sigurno je na trzistu raznih modela i varijanti samih presvlaka, ali ako je tvrdo vesanje, mali medjuosovinski razmak, ti mozes i iz Citroena DS (tzv. ajkula) staviti sedista, auto ostaje tvrd, a da ne pricam o nekim tankim presvlakama. 1 Che Guevara reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Che Guevara 140 Posted November 3, 2021 Mislio sam na neki deblji sundjer ispod presvlake, ovo sto je pomenuo gore @nesa 169 Kupio sam one jastucice za stolice (40*40*8cm debljine) u jysku za 200din, i kad stavim na sedište dosta je udobnije sedeti. Nisam probao u vožnji, jer ruzno izgleda kad ne pokriva celo sedište. 1 Nuova Delta reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nuova Delta 421 Posted November 3, 2021 @Che Guevara Razumem te u potpunosti i slazem se da ce samo sediste, tj. sedenje na mekanim debelim presvlakama biti udobnije i lepse, ali sa takvim krucim vesanjem ako upadnes u rupu opet ces osetiti samu krutost automobila, tvrdocu, kako god.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Che Guevara 140 Posted November 7, 2021 Nazad su mi presvlake i sedišta sasvim ok, ali prednja su malo "načeta" pa bi to nekako sanirao. Može li @nesa 169 da pojasni šta je on uzeo, tražio sam u jysku ali nisam mogao da nadjem te podmetače? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nuova Delta 421 Posted January 5, 2022 (edited) @vagenovac Trazim A6 3.0 TDI, CLS 350 CDI ili taj F10 535D/530D, svi nabrojani istih godina,iz iste generacije. Cipovi me ne zanimaju, prelazila bi se relativno mala godisnja kilometraza (drugo vozilo za duzi put), pa stoga udobnost je broj 1. Ne znam kako bi se uporedili ti automobili medjusobno, po pitanju pouzdanosti tih 3.0 motora, a neka logika mi govori da su i A6 i CLS udobniji od 5-ice, jer dolaze sa vazdusnim vesanjem (ispravi me ako gresim). Posle C5-ice sa hidraulikom nekako mi je osetna razlika u odnosu na standardne federe, ali ne znam kako stoje stvari sa vazdusnim.. Od vazdusnog vesanja vozio sam kamion Edited January 12, 2022 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted January 5, 2022 @Nuova Delta krenuo sam ti kucati poruku jos jutros, ali vidim da nisam poslao. Za pocetak da generalizujem, svi ti automobili audi bmw i mercedes te klase su znacajno prijatniji za duza putovanja od c5 hidrualicara, pritom ne umanjujem c5 hidraulicara. Ovo je ipak druga klasa i nivo izolacije, ergonomije, sedista, materijala, medjuosovinskog rastojanja, motora i menjaca, akustike itd. Takodje su ovi ABM premium automobili mogu znacajno razlikovati i u odnosu na iste modele, tj. f10 jedan u odnosu na drugi f10, a6 u odnosu na a6, cls u odnosu na cls, a ne samo jedni u odnosu na druge. To treba imati u vidu uvek. Da ne zaboravim cls ti je tvrdje trimovan od E klase, cisto da znas, ako ti je udobnost bas prioritet, e klasa ima najvise mesta na zadnjoj klupi u odnosu na a6 c7 i f10, a cls ima manje, cisto da znas. Ako bas hoces ultimativnu udobnost zasto ne razmisljas o S klasi, ona se izdvaja i od a8 i bmw7 koji su opet osetno udobniji od a6/bmw5/e klase. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nuova Delta 421 Posted January 6, 2022 @vagenovac Ma nije problem nikakav, nije bas da mnogo zurim Najbolju poziciju za volanom sam imao u Saabu, najtisi enterijer u Delti (cini mi se) itd itd, ali kod Citrusa svidela mi se ideja da ne moram da usporim preko lezecih, nakon sto sam u pocetku par puta slucajno brze presao, pa sam iz tog razloga odvojio vesanje od ostalih, ajmo reci komponenti udobnosti.. Razmisljao sam ja i o S klasi, a iako nisam ljubitelj VW grupe, Phaeton mi se bas svidja, negde ljudi kazu da je najblizi Bentliju, pa cak i S klasa da mu pozavidi, e sad koliko je to tacno ja ne znam. Takvo neko oslanjanje auta mi je vazno jer, ma koliko to zvucalo razmazeno ili smesno, stvarno imam problem sa tim kad izadjem iz auta da me boli donji deo ledja, zato ciljam iskljucivo na toliku udobnost, sta cu, takav sam fabricki A i svakako mi se smucilo da na svakih 10 metera stanem i ubacim u prvu, da bih presao preko lezeceg, a tamo gde ih nema radim slalome zbog rupa, sve to zarad toga da mi ne ispadnu bubrezi, sto je bio slucaj sa autima koji imaju obicne federe.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5297 Posted January 12, 2022 Kasnim sa odgovorom, a i tema nije primerena, ali ti onda ne menjaj Citrusa... 1 Nuova Delta reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nuova Delta 421 Posted January 14, 2022 @PremieRacing Na kraju cu da se poboljsam sa C6 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted January 14, 2022 Kako si kremuo sa egzotikama , cudi me da nisi odavno Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 Nuova Delta reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nuova Delta 421 Posted January 14, 2022 @MS PK Uh, da sam mogao, sta bi sve bilo u dvoristu :D :D :D Quote Share this post Link to post Share on other sites