Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Štajerska 2021

Recommended Posts

Zvanično ime: Formula 1 BWT Grosser Preis Der Steiermark 2021

Lokacija: Red Bull Ring, Špilberg, Austrija

Datum: 25.-27. jun 2021.

 

Petak 25.06.2021.

Prvi trening: 11:30h – 12.30h

Drugi trening: 15:00h – 16.00h

Subota 26.06.2021.

Treći trening: 12:00h – 13.00h

Kvalifikacije: 15:00h – 16.00h

Nedelja 27.06.2021.

Trka: 15:00h

 

976980683_VN-tajerske.png.8873fbef850f1c96291cc1616bb8b8f2.png

 

Broj krugova:     71
Dužina staze:     4.318 km
Dužina trke:       306.452 km
 

Österreichring je Austrijska staza koja je bila domacin F1 18 uzastopnih godina od 1970. do 1987. Staza je skraćena 1997. godine, a naziv je promenila u A1 ring i ugostila je ponovo F1 od 1997. do 2003. godine.

Staza se nalazi u Spielbergu , Styria, ali je za staru stazu Österreichring lokacija često bila Zeltweg jer je veći grad i poznatiji od Spielberga. Medjutim staza nikada nije menjala svoju lokaciju, samo je modifikovana.

Staza je poznata kao veoma brza, pa su tako automobili koji imaju 5 brzina kroz sve krivine prolazili u 3 brzini ili većoj, dok su automobili koji imaju 6 stepeni prenosa te krivine savladavali u ne nižoj brzini od 4. Mnogi su smatrali ovu stazu jako opasnom pogotovo “Boschkurve” krivinu. 180* desnu krivinu koja skoro da nije imala mesta za izletanje. Neke od krivina su bile samo običan put pa je u tim krivinama bila jako mala zaštita ili gotovo nikakva.

Na stazi je verovatnmo najviše udesa vidjeno na samom startu trke, jer širina staze na tom delu bila je svega 9 metara, pa je bolidima koji su široki oko 1.8 m bilo teško da preteknu nekog ispred sebe, a da pri tom ne bude rizično. “Profesor” Alain Prost je često govorio da bi sve staze mogle biti promenjene, ali da A1 ring treba da ostane isti, mada nekoliko proširenja na stazi i izletne površine ne bi škodile.

 

2002_Austrian_GP-300x217.jpg.a6decd6bde01a3b64b152cbe8909c4c8.thumb.jpg.595b7f2d971ffdc12431449ad7cff02e.jpg 800px-Castrol_a1-ring-300x217.jpg.685751e7a489df6c66478a4d1e072e9c.thumb.jpg.2f065af16650d234dc51f44b19e6334d.jpg

 

1987. godine tokom Austrijskog GP-ja vidjeno je nekoliko restarta, što je navelo čelnike da razmisle o sigurnosti staze. Rezultat toga bilo je povlačenje iz kalendara F1 do 1997. kada je staza preuredjena i skraćena. Staza je skraćena sa 5.942 m na 4.326 m, a umesto brzih krivina sada su tu postavljene sporije krivine kako bi se dobile mogućnosti preticanja. Postoje 3 duga pravca kao i krivudavi sektor koji zahteva dobar set-up bolida.

Nakon 2003. A1 Ring nije bio u kalendaru Fromule 1 punih deset godina. Ipak, zahvaljujući Red Bullu koji je kupio stazu 2013. VN Austrije se vratila na kalendar. Ime staze je ponovo promenjeno i ona sada nosi naziv Red Bull Ring. Većih izmena na samoj stazi nije bilo tako da ona i dalje ostavlja jako dobar utisak na sve vozače. Brza staza i pomalo opasna mamila je vozače da svaku krivinu prodju što brže i što bolje, a prema rečima starijih vozača staza koja je izvlačila najbolje iz bolida, ali i iz vozača.

 

Staza je karakteristicna po tome sto ima tri DRS zone jednu za drugom, a vozi se desni krug:

 

image.png.7db6cda8fa837f857f38042fdf039f53.png

 

Koriscen materijal sa AUT19@FLCS

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enrico Gualtieri (Head of power unit area) nam iz ugla Ferrarija pojašnjava određene detalje oko staze.

Info je da se 80% kruga vozi na punom gasu, a to još kako utiče na to koliko uopšte ima prilika za punjenja baterije, kao i da se staza nalazi na skoro 1.000 metara nadmorske visine.

Sve u svemu, malo nam pojašnjava zašto će opet biti sporiji od ostalih vrhunskih ekipa :D:D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promenljivi vremenski uslovi očekuju nas za prvi vikend u Austriji

 

vn_austrije_vreme.jpg.a25e5d265110f0632f1315558a94a5df.jpg

 

Vreme za VN Štajerske moglo bi da nam donese dosta uzbuđenja.

 

Pošto su naš region zahvatile velike vrućine, ipak to nije slučaj sa ovom stazom blizu Graca. Naime, prema najavama meterologa, za prvi dan VN Štajarske očekuje se promenljivo vreme sa sunčanim i kišnim intervalima koje će preovaladvati između 10h i 19h.

 

vreme_stajerska_petak.jpg.944c98dc18a281c56bbd9f7bfaea7cfe.jpg

 

Što se tiče kvalifikacionog dana, tada mi stvari mogle da budu još gore, odnosno da u terminu kada se budu vozile ove sesije možda vidimo čak i grmljvine. Za ovaj dan najveća temperatura prognozira se oko 25 stepeni.

 

vreme_stajerska_subota.jpg.85a02b6f259b81095d6c39866eb2bafe.jpg (589×269)

 

Ipak, stvari bi trebale da budu mnogo bolje u nedelju, za koju se najavljuje sunčano vreme a za ovaj dan temperatura bi mogla da naraste i do čak 28 stepeni. To bi možda moglo da pomrsi konce svim timovima, jer bi veće temperatura u odnosu na predhodna dva dana mogle da drugačije utiču na bolide.

 

vreme_stajerska_nedelja.jpg.61db5df0d78976ec66dfb9386fc2afb7.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izuzetno normalna i vrlo cesto vidjana greska u F1 karavanu :D . Preko radio veze ga upozoravaju da se ne zaje*e i ne ubaci slucajno u rikverc (zabranjeno), dok Meklarenovci sportski odmah priskacu u pomoc. 

 

Bottas pod istragom nakon kako sam kaže “normalne greške“

 

bottas_spin_styrian_gp_2021_practice_2.jpg.582d272664c54246ce0a6ed5eea1b839.jpg

 

Mercedesov vozač je napravio neobičnu grešku u finišu drugog treninga.


Bottas se naime izvrteo nakon što su ga mehaničari pustili posle promene guma. On se preprečio u pit-lane-u i srećom nije nikoga zakačio.

Direkcija trke će istražiti njegov incident, a sam Finac kaže da je napravio normalnu grešku.

„Okrenuo sam se. Pokušali smo nešto drugačije na izlasku iz boksa kada obično proklizavate sa točkovima. Iskreno, bio bih iznenađen da me kazne. To je normalno i greške se dešavaju“, izjavio je Bottas.

 

 

On se potom osvrnuo i na rezultate sa treninga.

„Imao sam samo jedan krug sa manjom količinom goriva i krug nije bio čist. Zato vreme na tabeli nije impresivno. Danas je bilo i dosta gužve na stazi i prioritet je bio trkački tempo. Lewis i ja smo koristili različita podešavanja i videćemo šta je najbolje rešenje“, rekao je Bottas.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferstapenu pol pozicija u Austriji

 

f1 aut01 2021.jpg

 

Maks Ferstapen startovaće sa prve pozicije u trci za Veliku nagradu Štajerske, koja je na programu u nedelju od 15 časova na stazi Red Bul u Austriji.

Holanđanin je do drugog uzastopnog pola, a trećeg u sezoni stigao pošto je u kvalifikacijama ostvario najbolje vreme - 1:03.841. Lider u generalnom plasmanu iza sebe je ostavio rivale iz Mercedesa Valterija Botasa (+0.194) i Luisa Hamiltona (+0.226). Pošto je Botas prethodno zaradio kaznu od tri mesta, on startuje kao peti, što znači da će aktuelni šampion trku započeti na drugom mestu. Treći u poretku biće Lando Noris iz Meklarena, četvrti Serhio Peres, Ferstapenov timski kolega, peti pomenuti Botas, a šesti Pjer Gasli. Slede Šarl Lekler, Juki Cunoda, Fernando Alonso i Lens Strol koji kompletira prvih deset pozicija.

 

Trku za Veliku nagradu Štajerske možete pratiti u direktnom prenosu na Sport Klubu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferstapen od starta do cilja za pobedu u Štajerskoj

 

f1 aut2021 01.jpg

 

Maks Ferstapen trijumfovao je na Velikoj nagradi Štajerske, osmoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Holandski automobilista je na Red Bull Ringu upisao četvrtu pobedu ove sezone, a 14. u karijeri, posle vođstva od starta do cilja. Ferstapen je kroz cilj prošao sa 35 sekundi prednosti u odnosu na aktuelnog šampiona Luisa Hamiltona, dok se na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao Valteri Botas u drugom Mercedesu.

 

Velika nagrada Štajerske rešena je praktično na samom startu kada je Ferstapen zadržao Hamiltona iza sebe i od tada je sve vreme kontrolisao prednost u odnosu na branioca titule. Holanđanin je tako prvi put u karijeri slavio na dve trke zaredom, a takođe i na barem četiri trke u jednoj sezoni. Hamiltonovo drugo mesto nijednog trenutka nije ugroženo, a on je kasnim odlaskom po drugi put u boks uspeo da dođe do boda za najbrži krug. Borba za jedino preostalo mesto na podijumu svela se na Botasa i Serhija Peresa u bolidu Red Bula, a iako je Finac u samom finišu gubio mnogo vremena u cilju je imao pola sekunde prednosti. U ranoj fazi trke ispred njih dvojice se u pojedinim trenucima našao i vozač Meklarena Lando Noris, ali je on posustao posle nekoliko krugova i morao je da se zadovolji petim mestom.

 

Britanac je trku završio krug iza vodećih, a sledio ih je dvojac Ferarija Karlos Sains junior i Šarl Lekler, ispred Lensa Strola u Aston Martinu. Osvajače bodova kompletirali su vozač Alpina Fernando Alonso i Juki Cunoda u bolidu Alfa Taurija, a njih dvojicu je delilo 675 hiljaditinki. Prvi ispod crte bio je vozač Alfa Romea Kimi Raikonen, koji se istakao preticanjima, a zapažen do odustajanja bio je i Džordž Rasel, koji je u bolidu Vilijamsa bio osmi u ranoj fazi trke.

 

Ferstapen: Da ponovimo isto i sledeće nedelje

 

Maks Ferstapen srećan je zbog trijumfa na Velikoj nagradi Štajerske i ističe da je od početka trke imao dobar osećaj u bolidu. Holanđanin je na Red Bul stazi ubedljivo slavio, pošto je kroz cilj prošao sa 35 sekundi prednosti u odnosu na prvog pratioca - aktuelnog šampiona Luisa Hamiltona.

''Nikada ne znate kako će da se završi, ali od početka sam osećao dobru ravnotežu u bolidu. Dobro sam od početka vodio računa o gumama. Oni su krug pre nas otišli u boks, mi smo reagovali, pokušavali da popravimo vreme po krugu i to smo uspeli. To je zaista pozitivno, ali moramo to da ponovimo i sledeće nedelje'', rekao je Ferstapen, koji je upisao četvrtu pobedu u sezoni Formule 1. Narednog vikenda na Red Bul ringu vozi se Velika nagrada Austrije. ''Videćemo šta možemo da popravimo i radujem se sledećoj nedelji. Izgleda zaista dobro za Red Bul, samo moramo da nastavimo. Uveren sam da ponovo možemo da obavimo dobar posao'', poručio je Ferstapen.

 

Hamilton: Red Bul je brži, nisam mogao da uradim mnogo

 

Vozač Mercedesa Luis Hamilton izjavio je da nije mogao da prati tempo Maksa Ferstapena u Red Bulu tokom trke za Veliku nagradu Štajerske. Holandski automobilista je vodio od starta do cilja.

''Pokušavao sam da pratim Red Bul, ali oni imaju neverovatnu brzinu. Očigledno je da su ostvarili veliki napredak. Nemoguće je držati korak'', ocenio je Britanac. ''Jednostavno su brži, nisam mogao da uradim mnogo, mi na pravcima gubimo mnogo. Ipak, bez obzira na to, osvojili smo dobre bodove za tim. Moramo da nastavimo da se borimo, da unapredimo naš bolid. Moramo da nastavimo da radimo najbolje što možemo svakog vikenda''.

 

Ferstapen na čelu generalnog plasmana sada ima 156 bodova, 28 više od Hamiltona, dok je Peres treći sa 96 bodova. Formula 1 ostaje i naredne nedelje na Red Bull Ringu, pošto se šampionat nastavlja 4. jula Velikom nagradom Austrije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolff priznao: Prvi put za osam godina nam je prosto falio tempo

 

wolff_styrian_gp_2021_race_1.jpg.e8f815bfa7b338d499f61b06cd4a212b.jpg

 

 

Red Bull je uhvatio zalet i ostvario četvrtu uzastopnu pobedu i Wolff priznaje da Mercedes trenutno ima zaostatak.


Šef ekipe Mercedes smatra da je borba za titulu daleko od rešene, ali priznaje da njegovom timu prvi put u osam godina prosto fali brzina.

Red Bull je današnjom pobedom Verstappena došao do pete pobede u sezoni i četvrte uzastopne. Verstappen je sigurno vodio od starta do cilja i ni u jednom trenutku nije bio ugrožen.

 

mercedes_styrian_gp_2021_race_2.jpg.ce00af0f70a2daadc49a92cbcee8c8a6.jpg

 

Toto Wolff je bio zadovoljan drugim i trećim mestom svojih vozača, ali zna da Red Bull trenutno ima prednost.

„Rezultat nije loš, ali je teško kada prvi put u osam godina imate trku gde jednostavno niste imali tempo. Prekinuli smo razvoj ovogodišnjeg bolida pošto verujemo da je iduća važnija, a Red Bull nastavlja da dodaje nove stvari na bolid. Sve čestitke njima na strategiji i prosto osećate kako se odvajaju sa novim motorom i konsoliduju svoje performanse. Na nama je da se saberemo i izvučemo maksimum iz onoga što imamo. Daleko od toga da je ovde bilo šta rešeno“, izjavio je Wolff.

 

mercedes_styrian_gp_2021_race_1.jpeg.c39daa96bcf3e16e3a6b6614c938c07d.jpeg

 

On kaže da je bilo pozitivnih stvari ovog vikenda i da njegov tim može da premosti zaostatak.

„Mislim da ćemo morati dobro da analiziramo trku narednih par dana i vidimo kako možemo da bolje podesimo bolid. Mislim da smo pronašli neka rešenja za kvalifikacioni tempo i videćemo da li sledeće nedelje možemo da imamo bolji vikend“, rekao je Wolff.

Mercedes nakon ove trke zaostaje četrdeset bodova za Red Bullom u šampionatu konstruktora.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...