Jump to content
FAS Goran
Ivan

Fiat Nuova Tipo - podešavanje LED farova

Recommended Posts

Meni su skroz podignuti (0 nivo cini mi se da je najvisi?) i niko mi nijednom nije blicnuo ali primetio sam da recimo kada put nije ravan da moze da bude malo visi snop i da gadja u kabinu , doduse to traje vrlo kratko. Takodje na otvorenom putu isto nisam imao probleme da mi neko blica, ali kao i @knezevic76 primetio sam neki odsjaj iznad fara koji nema veze sa nivelacijom, mozda zbog toga izgleda kao da je lose nastelovan kad dolazis u susret, sta znam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je u pitanju fabricki LED far, mislim da sam to prvi i pomenuo na forumu, caskali smo vec - tehnicki losa konstrukcija i odbijanje svetla sa dioda, od donje ivice fara. Sto kao rezultat daje svetlo (srecom po vozace u susret, slabijeg intenziteta) tamo gde ne bi trebalo da bude, tj. iznad cutoff linije. Ako je u pitanju stariji far sa "tackastim" DRL u donjem delu - stelovao sam ih vec na nekoliko Tipa i na toj vrsti fara nisam primetio nista neobicno.

4 hours ago, Andrija93 said:

Meni su skroz podignuti (0 nivo cini mi se da je najvisi?)

0 je najvisi i default nivo, sa kojim se i steluju farovi, na prazan auto. Svaki iduci korak, spusta farove za po jedan stepen, koje vozac mora da podesi zavisno od opterecenja (naravno ako nema autonivelacije).

1 - putnici na zadnjoj klupi, bez prtljaga

2 - putnici na zadnjoj klupi+prtljag

3 - puno opterecenje

4 hours ago, Andrija93 said:

ali primetio sam da recimo kada put nije ravan da moze da bude malo visi snop i da gadja u kabinu , doduse to traje vrlo kratko

Ako je samo kratkotrajno, na "stosovanje" nailaskom na neravninu ili lezeci policajac, to je neminovno i normalno bez autonivelacije (a cak i ona cesto ne moze da isprati takve brze promene).

Da ne bi nagadjao, odvoj 20 min vremena i lepo sam proveri ;) , potrebna ti je samo dobra volja za svoju bezbednost i imbus sestica (6 mm). Kada sam radio kod drugara, ostavio sam i detaljnu proceduru, za sta je koji sraf. A sam postupak nivelisanja je vrlo jednostavan i vise puta pomenut u toj temi: 

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41139-štelovanje-farova/&do=findComment&comment=1523532

Po mom skromnom misljenju i dosadasnjem iskustvu - pozeljno je proveriti farove i lepo ih upucati. Jer evidentno je da nije neobicno da Tipo iz fabrike izlazi koka-zraka, bar ovo sto sam podesavao kod drugara, na nekoliko ganc novih.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan da da fabricki LED far, pa sta znam ne bih dirao nista jer mi ovako odgovara, a kao sto kazem nije ni bilo blicanja. Apsolutno je kratkotrajno kao sto kazes preko lezeceg ili ako je stvarno veca razlika u visini. Evo imam jedan klip sa autoputa gde se i vidi auto ispred.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Andrija93 said:

pa sta znam ne bih dirao nista jer mi ovako odgovara, a kao sto kazem nije ni bilo blicanja

Ako nema blicanja, ne smeta drugima - ali to ne znaci da ne moze da se (mozda) upuca jos bolje ;) .

Najlakse ti je da skoknes na neki ravan zid, ocrtas repere zize (uslovne na LED) i pomeris auto par puta napred-nazad. Ako imas iskustva, ne treba ti ni to postavljanje repera - samo pratis pomeranje snopa (ne sme da seta levo-desno i mora da ima pad od 1%). To se eventualno jos malo koriguje po krivinama na otvorenom putu po tvom ukusu i to je sva pamet. Miran si godinama dok je taj auto kod tebe.

Tesko je oceniti samo sa videa, levi far deluje korektno, a desni mozda moze ka osi vozila i da se spusti. Mozda bi time dobio vise svetla u svojoj traci, pogledaj koliko i gde svetla ima u kvadratu desno (ograda i znaci). Opet kazem, mozda, ogradjujem se jer je ljudsko oko uzivo jedino merodavno. Kamera i odbljesci su poprilicno nezahvalni za detalje:

 

Untitled.thumb.png.5faeb41be52c863858f88e5b828356c9.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj odbljesak sa desne strane je tu jer sam po sebi patern fara fabricki nije ravan (kao na nekim modelima gde je recimo na 90 stepeni cut off line) i onda na velikoj razdaljini moze da izgleda kao da ide u "nebo", Ako pogledas desnu bankinu autoputa ona ima jako lep cut off line je ravan izuzetno i nema presipanja (da je zid tu neki isto bi izgledalo, bukvalno je u liniji sa bankinom nema presipanja iza garantujem), ali ja mislim zbog same konstrukcije fara (jer nije projektor) taj gornji patrljak je malo losiji i onda tu malo rasipa vise. Malo spustanje desnog fara bi mozda bilo ok sta znam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam o cemu pricas, "patrljak" :) kao npr. kod halogenog fara. Samo to treba lepo ustelovati, da ne ubija nekog ko ti dolazi iz tvoje desne krivine.

Meni licno je to cak i solidna stvar, jer ponistava efekat "renderovanja" (kako ga zovem) kod projektora. Svi se "loze" na tu ravnu cut-off liniju, a meni je uvek bio pomalo nezgodan (ma koliko far bilo dobro nastelovan) taj ostar prelaz izmedju svetla i mraka uz desnu ivicu puta, kao nozem odsecen. I sam imam projektor+xenon i gomilu puta mi se desilo da mi u brzoj voznji van grada, kada moras da koristis oborena svetla, uz desnu ivicu puta samo "izniknu" potkolenice pesaka ili bicikliste. Dok sa farom sa tim "patrljkom" to nije slucaj, posto uvek daje malo prelamanja uvis sa desne strane.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da tacno mogu da zamislim tu scenu sa potkolenicama :D  Svakako je lepse sa projektorom pogotovu ako ima bas dobar cut off, ali da ovaj kao sto kazes bolje osvetljava desni deo - i to je tacno :D 

 

Inace dosta sam obracao paznju pogotovu u zadnje vreme vidim navalu fabrickih led farova sa reflektorom (sto pre nije bio slucaj ako se ne varam), cini mi se da ovaj na tipu jako jako dobar.

 

Meni samo nije jasno zasto je fiat stavio reflektor far na led - koji je najvisi nivo opreme (iako opet kazem jako jako dobar), dok recimo u srednjem paketu opreme ima halogeni projektor, zar nije mogao recimo led u taj isti projektor? U nekim drugim brendovima poput novih reno klija, golf 8ica, passat, audi a3 itd  u slabijim opremama imaju reflektor led, a u visim nivoima opreme projektor led, a kod fiata nesto izmesano :D 

Edited by Andrija93

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/22/2021 at 10:27 AM, Ivan said:

Proveri ti to lepo negde i na zidu sa markerima, verovatno ljudi ne blicaju u toj meri ako im ne smeta. Pretpostavljam da treba da bude standardni pad od 1%, plus naravno da zize ne setaju levo-desno. U tom slucaju, na trenutak moze da zasmeta jedino ako stosuje na neravninama ili lezecem (po gradu).

Dodatno sto sam vec na 3 Tipa stelovao farove, doduse standardne. Na jednom je bio bukvalno bio uzas da covek nije nista video - levi far uteran u sredinu, desni previse oboren. Nisam mogao da verujem da su takav koka-zraka auto pustili da izadje iz fabrike/salona. Nas drugar sa foruma me cimao kada je prolazio kroz BG, maltene je bilo "Ivane pomagaj" :D , vracao se covek uvece gore negde iz Vojvodine a tek kupio Lounge 1.6 MultiJeta.

 

 

Zdravo 

Zamolio bih da mi  kazete koji straf je za vertikalno (gore dole) stelovanje a koji za horizontalno stelovanje na farovima fiat tipa i na koju stranu okrecete straf za podizanje snopa

Hvala vam unapred

Edited by jove_oh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dva plastična, mislim da su na imbus, pristupa im se odozgo, sad ovako iz glave pišem. Na koju stranu se okreću, videćeš kad staneš ispred zida, vrlo lako idu gore dole. Tako je na mojim LED, al mislim da je kod svih isto.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, jove_oh said:

Zamolio bih da mi  kazete koji straf je za vertikalno (gore dole) stelovanje a koji za horizontalno stelovanje na farovima fiat tipa i na koju stranu okrecete straf za podizanje snopa

Pisao sam detaljno pre 3-4 godine, kada sam stelovao drugaru na 1.6 MultiJet Tipu sa reflektorskim farovima. Pretpostavljam da je isto, to je ova tema gde smo pisali i gomilu drugih korisnih informacija o toj tematici:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41139-štelovanje-farova/&do=findComment&comment=1523532

 

 A konkretno ovaj post je u pitanju, sa sve slikama iz eLearn, pa neka stoji i ovde:

On 11/14/2019 at 1:49 PM, Ivan said:

- FIAT TIPO (Type 356, 357 & 358):

Drugar je nedavno pazario Tipa (1.6 MultiJet, Lounge), a zvrcnu me pre neki dan da se konsultuje oko farova. Covek kaze da slabo/kratko vidi uz desnu ivicu puta, nije nista cackano od kupovine. U praksi upravo tako: desni far bije malo ispred auta, cak nize od levog - fabricki lose nivelisano.

Procedura stelovanja je standardna, vise puta objasnjena ovde. Jedino treba pronaci koji sraf na faru nivelise vertikalu, a koji horizontalu. Da ne bi gubili vreme, pokusao sam odmah da mu nadjem u eLearn - interesantno, procedura izostavljena za Tipo :wacko: . Tako da smo morali ipak da isprobamo u praksi, a stvari stoje ovako.

Za podesavanje je, kao i na prethodnim modelima, potreban imbus sestica (6 mm). Medjutim, Zabari ne bi bili Zabari, kada standardno ne bi bespotrebno zamrsili. Za razliku od generacije ispred (Nuova Bravo, Delta, Giulietta) raspored srafova na Tipu je obrnut, a opet isti kao na njihovom prethodniku Stilu :lol: . Dakle:

- SPOLJASNJI sraf (blize krilu) steluje VERTIKALU (podesavanje snopa GORE/DOLE). ZAVIJANJEM srafa, snop se PODIZE, ODVIJANJEM srafa snop se spusta.

- UNUTRASNJI sraf (blize osi vozila) steluje HORIZONTALU (podesavanje snopa LEVO/DESNO).

 

Raspored srafova za nivelaciju je na slikama ispod, oznacio sam ih crvenim strelicama:

 

Untitled1.thumb.png.18d5a6fe07577e0673656e84e72e9edc.png Untitled2.thumb.png.6091ba2768ca6d0c802a587de76dfe77.png

 

Potrebno je dobiti standardnu projekciju, a pad snopa treba da bude uobicajenih 1% (odnosno 10 cm na 10 m). Procedura stelovanja detaljno je objasnjena i u ovom mom postu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41139-štelovanje-farova/&do=findComment&comment=1456504

 

Untitled.thumb.png.05accde7853c0f03d80ac9db2f560299.png

 

I to je sva mudrost, uglavnom u ovom konkretnom slucaju bilo je dovoljno da se podigne desni far, covek prezadovoljan posle probe - progledao, jednostavno je far izasao lose iznivelisan iz fabrike, svakako stavka za proveru kao i na svakom drugom vozilu.

 

- FIAT 500L (Type 330):

Kada sam vec otvarao eLearn, nije me mrzelo, pa gde je Tipo tu je i 500L :) . Specifican je po tome sto ima 3 srafa za nivelaciju - 2 su standardno za oboreno svetlo, a jedan za dugo.

Sto se oborenog svetla tice, stvari stoje ovako:

- SPOLJASNJI sraf (blize krilu) steluje VERTIKALU (podesavanje snopa GORE/DOLE), na slici ispod je oznacen brojem 1.

- UNUTRASNJI sraf (blize osi vozila) steluje HORIZONTALU (podesavanje snopa LEVO/DESNO), oznacen brojem 2.

 

Untitled5002.thumb.jpg.2347dac7d085a0f1352e4369760e2563.jpg

 

Sto se tice snopa dugog svetla, postoji dodatni, treci sraf, koji se nalazi ispod ova standardna, na slici oznacen sa 1a:

 

Untitled5003.thumb.jpg.746e542d9ce4dbc28991da57cd1515e9.jpg

 

Preko njega je potrebno ustelovati snop dugog svetla tako da njegov najjaci intenzitet bude na preseku linija ose dugog svetla (R-R) i linije pada na 10m (AR-AR). Samim tim se i grafik za podesavanje razlikuje u dodatku parametra za duga svetla:

 

Untitled5001.thumb.jpg.16535f2caf66fdd32d75b65d38c595fd.jpg

 

Koga zanima, evo i kompletne eLearn strane za podesavanje na 500L:

 

Untitled5004.thumb.jpg.c628457a4ba27db28e4744ee118b9ff2.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec duze vreme, zapravo svaki put kad je padala kisa mi je ovo padalo na pamet, ali eto konacno da pitam za misljenje ostalih sa foruma.

 

Primetio sam da led farovi na Tipu jako lose osvetljavaju po kisi, pre svega mislim da je glavni problem to sto se kapljice zadrzavaju na samom faru i prave cudnu refleksiju gde sam snop promeni oblik  i "cut off" linija se rasprsi. Takodje uz to primetne su i same kapljice (pogotovu ako su duguljaste) i onda u samom snopu pored toga sto izgubi originalni oblik se pojave tamne (neosvetljene) linije.

 

Da napomenem da pre Tipa nikad nisam imao far koji je reflektorskog tipa (samo projektor) pa me zanima da li je to bolja svih farova ove vrste ili samo Tipa? Takodje da li postoji neki nacin da se sam far premaze nekom zastitom da kapljice ne ostaju toliko na njemu ili bilo kakvo drugo resenje?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...